Tilskydning af pistol??

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Tilskydning af pistol??

Indlæg af Longrifle » 16. mar 2012, 14:02

Jeg er så heldig, at jeg skal hente min fabriksnye Norinco på søndag :eek: :eek: :DancingBanana: :DancingBanana:

Er der nogen hensyn at tage inden man kaster 500 skud igennem piben?? Jeg kan fra min sortkrudtstid huske, at nogle skytter skød deres riffelpiber til på den måde, at de skød et skud, rensede - ventede et par minutter - hvorefter de skød igen osv. osv. Dette skulle gøres de første 150 skud.

Måske et overkill med en pistol??
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Ølgaard » 16. mar 2012, 14:26

Stort tillykke, jeg kan kun sige hvad jeg gjorde ved min Norinco, jeg skilte den ad totalt, rensede den, smurte og samlede den, skød 2 hele magasiner af hurtigt, og så tog jeg slæden af for at se om det hele var iorden, og der var ingen problemer, og den har skudt upåklageligt siden, man skal jo bare huske at rense den efter hver gang man har været på banen.

Jeg har set nogen som kun renser deres skyder en gang imellem, som de siger de skydere som ligger i klubberne bliver osse kun renset en gang imellem, ja da men de skyder da osse derefter.

Jeg holder meget af skydning, og samværet med ligesindede, og en skyder der er renset er en skyder man kan stole på, og en dejlig fornemmelse.

Er spændt på at høre hvad du synes om den.

Endnu engang tillykke, det er da rart der sker lidt positivt på siden :danishgun:

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Fredericianer » 16. mar 2012, 14:31

Hvilken model har du købt?
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Fiskeren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 341
Tilmeldt: 12. jul 2011, 12:37
Interesser: jagt - fiskeri
Geografisk sted: Syd for Limfjorden
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Fiskeren » 16. mar 2012, 15:07

Norinco ?

En kineserskyder :nolisten:

Tøm den for riskorn inden skydning :giggle:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Longrifle » 16. mar 2012, 18:40

Det er en NP 28... 1911 A1 rustfri i 9 mm, 15 skuds i double stack.

Jeg har haft den i hånden, der var heldigvis hverken chop suey, hundekød eller slangegaldeblære i kassen :blink:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2012, 18:58

Tja, jeg ville smøre den godt og så ellers få høvlet nogen FMJ igennem. Mht. rensning, så følger jeg Wil Schuemann's renseprogram for piber:
My Personal Practice has become to never clean the bore of my barrels. I do use a brass rod to scrape the deposits out of the chamber. But, I've learned to leave the bore alone and it very slowly becomes shinier and cleaner all by itself. Years ago I occasionally scrubbed the bore with a brass bore brush. But, doing so always seemed to cause the bore to revert to a dirtier look with more shooting, so I eventually stopped ever putting anything down the bore except bullets...
Men jeg skyder heller ikke bly i andet end mine .22lr
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Longrifle » 16. mar 2012, 19:21

Vi må desværre ikke skyde FMJ på vores baner, såååååå messingbørsten er en nødvendighed - men dog i begrænset omfang pga. hjemmestøbte og fedtede kugler.

Men jeg starter så ud med coatede kugler for "polere" piben op.

Takker...
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2012, 19:35

Jeg vil ikke forvente det er et problem på din Norinco, men på stramme custom 1911'ere kan det være nødvendigt at hjælpe slæden fremad en gang imellem de første par hundrede skud, indtil delene har slidt hinanden til.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Yamamoto » 16. mar 2012, 22:56

Nu er det lang tid siden at jeg har haft en splinterny pistol, men alle de nye revolvere (og piber) jeg har været i nærheden af har alle haft en indskydningsperiode på mindst et par hundrede skud før at præcisionen blev ok.

Der var en gang hvor at jeg rensede piben i tide og utide, disse dage nøjes jeg med børste i kammeret/tromlen og så en boresnake til at tørre efter med. Selv med bly-projektiler i revolveren har jeg kun haft een omgang seriøs 'blyning' af piben og det var med nogle 'arvede' hjemmeladte i alt for blødt bly til pågældene ladning.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Tilskydning af pistol??

Indlæg af Longrifle » 17. mar 2012, 08:00

Det er også min første nye pistol, så det bliver spænende at skyde den til.

Rekorden med min M.27 er ca. 1000 skud med TL kugler før jeg gav den en tur med messingbørsen. Så var der også noget bly i piben tættest på tromlen - men intet omkring mundingen.

Jeg tror, at de kloge amerikanere har ret i, at oversizede kugler i hånd legering giver langt mindre bly i piben.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Besvar