Jeg har lige købt mig en Kahn Elite 12/76 (O/U)!

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Jeg har lige købt mig en Kahn Elite 12/76 (O/U)!

Indlæg af Badaka » 21. maj 2012, 10:44

Hejsa.

jeg har lige købt mig en Kahn Elite 12/76 (O/U).

Er der andre herinde der har sådan en maskine?
Jeg er godt klar over at det ikke er en Browning som jeg har købt, hvilket også kommer til udtryk omkring de mekaniske bevægelser i våbnet, men generelt har jeg egentlig været ret glad for den indtil videre. Var på KFK i går morges og lerhønsene faldt da på stribe!
Våbnet har kostet 4300kroner i Hunterhouse og er altså fantastisk flot i design og materialer - specielt efter en ordentlig omgang skæfteolie.

Hvad skal man passe på med og havde i nogen problemer med at toplukkernøglen ikke springer tilbage i "0-stilling" med mindre man virkelig knækker geværet sammen med kraft?


Badaka

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Kahn Elite - OK for pengene

Indlæg af TheDarkSide » 21. maj 2012, 10:53

Badaka skrev: Hvad skal man passe på med og havde i nogen problemer med at toplukkernøglen ikke springer tilbage i "0-stilling" med mindre man virkelig knækker geværet sammen med kraft?
a
At toplukker nøglen ikke kommer helt tilbage til 0-stilling, skyldes at geværet ikke har skudt meget. Det skal du ikke være ked af, det højner bare værdien af våbnet. Hvis det irritere dig kan en bøssemager da nok godt slide den til med en fil, men det ville være synd..
På nogle af mine ældre s/s, der har skudt mange tusinde skud kan toplukkernøglen ikke umiddelbart presses helt på plads endnu. Det er ganske normalt.

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: Jeg har lige købt mig en Kahn Elite 12/76 (O/U)!

Indlæg af Badaka » 23. maj 2012, 08:41

Ok.

Tak for informationen.

Det kan være at jeg bare må ud og brænde nogle flere bønner af på flugtskydebanen!

Badaka

Besvar