interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af X-Ray » 5. jan 2013, 14:01

har ikke set disse modeller til salg i meget lang tid, måske nogle herinde kunne være interesseret.

98K http://www.bisgaardnielsen.dk/product.asp?product=6139

Garand M1D http://www.bisgaardnielsen.dk/product.asp?product=15673

Moisin Nagant http://www.bisgaardnielsen.dk/product.asp?product=4142

forstår ikke hvorfor så mange modeller kun sælges til eksport ved det firma p14 og 17 mm. kunne da fint erhverves i DK.
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af PeptoBizmo » 5. jan 2013, 14:10

Hjemmesiden skrev:Dette er IKKE en ombygget M1 - men en 10% original Sniper Riffel.
Fremragende beskrivelse :giggle:
Bortset fra det, så er en Garand godt nok en fristelse hver gang jeg ser en.
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af X-Ray » 5. jan 2013, 14:16

PeptoBizmo skrev:
Hjemmesiden skrev:Dette er IKKE en ombygget M1 - men en 10% original Sniper Riffel.
Fremragende beskrivelse :giggle:
ja der har de klokket i den men den ser fin ud M84 sigtet kom dog vist først efter krigens slutning i 45-46 så vidt jeg husker.
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
Dahl78
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 12. apr 2009, 14:57
Interesser: Historie/Hund
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Dahl78 » 5. jan 2013, 14:20

98K riflen har aldrig været en original tysk sniper riffel,den er sat sammen af flere forskellige dele engang efter krigen..han har haft den liggende i snart fire år :fun:
Bjarne er et fedt navn

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af X-Ray » 5. jan 2013, 14:56

Dahl78 skrev:98K riflen har aldrig været en original tysk sniper riffel,den er sat sammen af flere forskellige dele engang efter krigen..han har haft den liggende i snart fire år :fun:
ok ja men så er det vist ikke et sted jeg vil spilde mere tid på, tak Dahl78
Shooters Bible is the only Bible for me

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af LFuppen » 5. jan 2013, 18:44

Bisgaard&Nielsen har i en mail til mig sidste år skrevet, at der ofte er for stor besvær med Danske kunder. En del tror, at de for tingene serveret på et sølvfad modsatte udenlandske kunder ........ og jeg er ikke i tvivl om, at der findes for mange "besværlige kunder" blandt Danske jægere og pistolskyttere. :wall:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Dahl78
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 12. apr 2009, 14:57
Interesser: Historie/Hund
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Dahl78 » 5. jan 2013, 20:24

LFuppen skrev:Bisgaard&Nielsen har i en mail til mig sidste år skrevet, at der ofte er for stor besvær med Danske kunder. En del tror, at de for tingene serveret på et sølvfad modsatte udenlandske kunder ........ og jeg er ikke i tvivl om, at der findes for mange "besværlige kunder" blandt Danske jægere og pistolskyttere. :wall:
Det har Bisgaard sgu selv bedt om! han vil jo ikke lade kunderne komme og se varen før man køber den!!
Det sker at han,s beskrivelse overhovedet ikke passer til den varer man betaler for
Haha "besværlige danske kunder",,kan garanterer for de også findes i udlandet men deres klage muligheder er måske begrænset når de først har fået deres våben/ammo
Bjarne er et fedt navn

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af LFuppen » 5. jan 2013, 21:17

Det fik jeg ikke oplyst i mailen........

Det er TRÆLS, at der er en del spændende våben hos en forhandler i DK, som ikke er nemt at få fat i som DANSKER, men, så må man jo købe andre steder så længe at forhandlerne VIL BETJENE kunderne ........ uden at de skal være rockere m.m. :getout:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Shed
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 126
Tilmeldt: 3. okt 2005, 17:17
Geografisk sted: Esbjerg

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Shed » 6. jan 2013, 00:11

Den øverste ( mauser 98 ) har de haft til salg MEGET længe. den har tidligere kostet 25000,-

mvh
Søren

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Kruffe » 6. jan 2013, 01:18

Dahl78 skrev: Det har Bisgaard sgu selv bedt om! han vil jo ikke lade kunderne komme og se varen før man køber den!!
Det sker at han,s beskrivelse overhovedet ikke passer til den varer man betaler for
Haha "besværlige danske kunder",,kan garanterer for de også findes i udlandet men deres klage muligheder er måske begrænset når de først har fået deres våben/ammo
Jeg har ved tidligere lejlighed købt en riffel ved Bisgaard. Den skulle være i rigtig flot stand, så jeg tog chancen... Da jeg så fik riflen lignede den noget der havde lagt i bunden af en lastbil; skrammet, slidt og bulet mv... Jeg må jo konstatere, at der findes flere definitioner af "rigtig flot stand". Han tilbød jeg kunne returnere den, men sgu træls når man har været alt bøvlet igennem med ansøgning om våbentilladelse mv!

Jeg køber ikke flere rifler ved Bisgaard, medmindre jeg får lov til at se riflen personligt (hvilket han aldrig giver lov til). Så det bliver højst til indkøb af ammunition for mit vedkommende....

Han må jo tjene for mange penge, siden han ikke gider "bøvle" med almindelige danske kunder...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Dahl78
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 12. apr 2009, 14:57
Interesser: Historie/Hund
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Dahl78 » 6. jan 2013, 09:08

Kruffe skrev:
Dahl78 skrev: Det har Bisgaard sgu selv bedt om! han vil jo ikke lade kunderne komme og se varen før man køber den!!
Det sker at han,s beskrivelse overhovedet ikke passer til den varer man betaler for
Haha "besværlige danske kunder",,kan garanterer for de også findes i udlandet men deres klage muligheder er måske begrænset når de først har fået deres våben/ammo
Jeg har ved tidligere lejlighed købt en riffel ved Bisgaard. Den skulle være i rigtig flot stand, så jeg tog chancen... Da jeg så fik riflen lignede den noget der havde lagt i bunden af en lastbil; skrammet, slidt og bulet mv... Jeg må jo konstatere, at der findes flere definitioner af "rigtig flot stand". Han tilbød jeg kunne returnere den, men sgu træls når man har været alt bøvlet igennem med ansøgning om våbentilladelse mv!

Jeg køber ikke flere rifler ved Bisgaard, medmindre jeg får lov til at se riflen personligt (hvilket han aldrig giver lov til). Så det bliver højst til indkøb af ammunition for mit vedkommende....

Han må jo tjene for mange penge, siden han ikke gider "bøvle" med almindelige danske kunder...
Han er en svindler,bisgarrd er iøvrigt bandlyst fra Vandel hvert år pga ufine forretningsmetoder som det hedder sig
Bjarne er et fedt navn

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af ChiefOne » 6. jan 2013, 11:03

Vores skyttekreds har købt meget hos B&N de seneste 4 år. Fuld tilfredshed eller pengene retur uden vrøvl. Vi er tilfredse med vores samhandel. Dahl78 kalder Bisgaard en svindler, hvilket må siges at være en grov påstand, og understøtter så sin påstand med endnu en påstand. Uværdigt.
Nu er det en internetbutik B&N har, ikke en butik med butikslokale og faste åbningstider.
Jeg ønsker held og lykke med at købe historiske våben andre steder i DK. Jeg kender ingen, som har det samme store udvalg.

Brugeravatar
Dahl78
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 12. apr 2009, 14:57
Interesser: Historie/Hund
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Dahl78 » 6. jan 2013, 11:28

Hans Rytter skrev:Vores skyttekreds har købt meget hos B&N de seneste 4 år. Fuld tilfredshed eller pengene retur uden vrøvl. Vi er tilfredse med vores samhandel. Dahl78 kalder Bisgaard en svindler, hvilket må siges at være en grov påstand, og understøtter så sin påstand med endnu en påstand. Uværdigt.
Nu er det en internetbutik B&N har, ikke en butik med butikslokale og faste åbningstider.
Jeg ønsker held og lykke med at købe historiske våben andre steder i DK. Jeg kender ingen, som har det samme store udvalg.
Du kan kalde det uværdigt,men det ændrer ikke ved det FAKTUM at manden trækker et langt spor af utilfredse kunder efter sig..jeg selv inkluderet
Det han har af historiske våben kan man finde andre steder i DK
Ærligt talt er du faktisk en af de få(jeg har hørt om) som er fuld ud tilfreds med manden,,godt for dig så er du/i idet mindste ikke blevet røvrendt
Hvem skulle ellers købe han,s historiske våben,som man iøvrigt kommer til at betale overpris for

Jeg stopper her :blink:
Senest rettet af Dahl78 6. jan 2013, 13:51, rettet i alt 1 gang.
Bjarne er et fedt navn

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Kruffe » 6. jan 2013, 11:50

Hans Rytter skrev: Jeg ønsker held og lykke med at købe historiske våben andre steder i DK. Jeg kender ingen, som har det samme store udvalg.
Der er da masser af andre steder, hvor man kan finde de samme våben, hvis man kigger sig lidt omkring i DK. Iøvrigt så er mange af de andre forhandlere af historiske våben også "internetbutikker", men derfor giver de stadig lov til, at man kan møde op for "at se og røre"...

Jeg kender efterhånden en del, der har været ude for det samme som Dahl78 og jeg.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af X-Ray » 6. jan 2013, 13:55

hvad med Denarms de har også historiske våben og der er besøg helt ok, deres side er dog lidt nede for tiden.
men skulle jeg handle historisk blev det nok ved Per i Varde.
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
JBM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 347
Tilmeldt: 6. aug 2008, 12:00
Geografisk sted: København S
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times

interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af JBM » 6. jan 2013, 14:26

Jeg har handlet hos BN en gang (våben/tilbehør) og det forløb uden problemer. Endda på trods af, at jeg blev nødt til at ændre ordren undervejs. Riflen var pænere end billederne og stod som fabriksny - på trods af produktionsår 1948. Så det er ikke kun ren elendighed.
Quis custodiet ipsos custodes?

Truffel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 160
Tilmeldt: 20. okt 2004, 17:43
Interesser: Artillerigranater
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 7 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Truffel » 6. jan 2013, 16:40

X-Ray skrev:
PeptoBizmo skrev:
Hjemmesiden skrev:Dette er IKKE en ombygget M1 - men en 10% original Sniper Riffel.
Fremragende beskrivelse :giggle:
ja der har de klokket i den men den ser fin ud M84 sigtet kom dog vist først efter krigens slutning i 45-46 så vidt jeg husker.

April 45 blev m84 standard

Men hvor mange m1d fik det danske forsvar og hvem blev de udleveret til , har selv en som har været udleveret til en sgt c kasper i 62

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Keldda » 6. jan 2013, 17:04

JBM skrev:Jeg har handlet hos BN en gang (våben/tilbehør) og det forløb uden problemer. Endda på trods af, at jeg blev nødt til at ændre ordren undervejs. Riflen var pænere end billederne og stod som fabriksny - på trods af produktionsår 1948. Så det er ikke kun ren elendighed.
Jeg har handlet 4-5 gange hos BN , den ene gang var jeg knap så fornøjet, en Flobert riffel som var svejset sammen under skæftet, men den fungerede da,og 300kr :???: de andre gange no problemos.
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Brugeravatar
Schweizertossen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 653
Tilmeldt: 8. sep 2008, 22:13
Interesser: Historisk riffel skydning WW2
Geografisk sted: Onsild.st
Has thanked: 69 times
Been thanked: 51 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Schweizertossen » 6. jan 2013, 17:31

Jeg har handlet B&N flere gange (købt og sold) og har altid været fuld tilfreds, og i foreningen bruger også B&N til ammo og våben, og langt de fleste er tilfreds med hvad de får, men der er jo altid nogle der kun kan brokke sig og helt ærlig hvad forventer man når man køber et masseproduceret krigs våben med 70år på bagen og tilmed til 950kr (Nagant m-91/30) man skal da ikke regne med det ser ud som nyt, man kan være heldig og finde noget der er rigtig flot og i god stand, men sjældent som nyt.
Senest rettet af Schweizertossen 23. jan 2013, 21:48, rettet i alt 1 gang.

Montøren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 93
Tilmeldt: 6. sep 2005, 12:22
Geografisk sted: Lystrup
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Montøren » 23. jan 2013, 08:35

Man skal jo ikke have en "Master" i logik, for at regne ud hvorfor udenlandske kunder er "nemmere".

Har man betalt 5 kilo for en skyder og derefter betalt 1,5-2 kilo for at få den leveret, så kan man nok bide et på skygger i løbet i sig når man skal af med endnu 1,5-2 kilo for at returnere den.
Hellere komme galt af sted end slet ikke komme af sted

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af ChiefOne » 23. jan 2013, 09:46

Kiggede lige på Egun.
Bisgaard har 4504 positive tilkendegivelser, og 19 negative. Hold da kæft, hvor må de føle sig snydt i udlandet.

Brugeravatar
Dahl78
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 12. apr 2009, 14:57
Interesser: Historie/Hund
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Dahl78 » 23. jan 2013, 10:13

Hans Rytter skrev:Kiggede lige på Egun.
Bisgaard har 4504 positive tilkendegivelser, og 19 negative. Hold da kæft, hvor må de føle sig snydt i udlandet.
Du bliver bare ved :wall:
Bjarne er et fedt navn

Brugeravatar
Corysan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 243
Tilmeldt: 11. okt 2008, 10:14
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Corysan » 23. jan 2013, 10:34

Dahl78 skrev:Du bliver bare ved :wall:
Virkelig en fin bemærkning - den kan bruges til utrolig meget..... :puke:
Jeg har altid vist at vi var de bedste - men at de andre var så ringe havde jeg ikke drømt om...

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af ChiefOne » 23. jan 2013, 10:49

Nu var det ikke mig, som tog den op igen, men Montøren.
Det må også være pisse træls at have så stort et horn i siden på B&N, og så ende med at stå så alene med kritikken.
Jeg tror ikke, at der er nogen større våbenhandlere i DK, som ikke har prøvet at have et mindre antal utilfredse kunder. Få har dog haft samme fornøjelse af udhængning på NVF som B&N.

Brugeravatar
Dahl78
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 12. apr 2009, 14:57
Interesser: Historie/Hund
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: interessant salg af gamle finskyttegeværer.

Indlæg af Dahl78 » 23. jan 2013, 11:12

Hans Rytter skrev:Nu var det ikke mig, som tog den op igen, men Montøren.
Det må også være pisse træls at have så stort et horn i siden på B&N, og så ende med at stå så alene med kritikken.
Jeg tror ikke, at der er nogen større våbenhandlere i DK, som ikke har prøvet at have et mindre antal utilfredse kunder. Få har dog haft samme fornøjelse af udhængning på NVF som B&N.
Min kaffe bliver kold :fun:
Bjarne er et fedt navn

Besvar