Højeste lovlige pistol kaliber?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2906
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Trotyl » 30. jan 2013, 14:25

Huntershouse har vel i mange år solgt revolvere i kaliber 44 magnum, vel typisk til eksport. De skyder jo magnumfält i Sverige eksempelvis.
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Brønden » 1. feb 2013, 13:39

Er der nogen der har kontakt info til Jørn fra Aabo. ?

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af ACE1 » 1. feb 2013, 13:45

Brønden skrev:Er der nogen der har kontakt info til Jørn fra Aabo. ?
Google : AABO BULLETS
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3160
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Grendel » 1. feb 2013, 13:54

Brønden skrev:Er der nogen der har kontakt info til Jørn fra Aabo. ?
PM sendt ..
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 356 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Fast Fumble » 1. feb 2013, 14:05

Hey, hey. hey!

Han skal lige være færdig med min skyder først :biggrin:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Tpose
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. nov 2013, 16:36
Interesser: Jagt og pistol skydning
Geografisk sted: Bagdad

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Tpose » 15. nov 2013, 16:50

HeY. Jeg er helt ny her og jeg ved godt det er et gammelt indlæg men Mht Huntershouse så sælger de våben til export, så det de har på hyllerne er ikke nødvendigvis til det danske marked... Lige et spørgesmål relateret til emnet fordi jeg kan se i snakker om "store" Kalibre jeg er lidt varm på FN 5-7 det er en kaliber 5.7×28mm er det en ulovlig kaliber i DK eller Sverige?

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af GT9 » 25. nov 2013, 09:04

Tpose skrev:HeY. Jeg er helt ny her og jeg ved godt det er et gammelt indlæg men Mht Huntershouse så sælger de våben til export, så det de har på hyllerne er ikke nødvendigvis til det danske marked... Lige et spørgesmål relateret til emnet fordi jeg kan se i snakker om "store" Kalibre jeg er lidt varm på FN 5-7 det er en kaliber 5.7×28mm er det en ulovlig kaliber i DK eller Sverige?

Når vi snakker skytteforeningsbrug kan vi vel godt kalde den "ulovlig" da den kalibret ikke er godkendt til nogle dicipliner.

Edit : den streget og kalibret tilføjet
Senest rettet af GT9 25. nov 2013, 10:09, rettet i alt 1 gang.
Norwegian Blue Parrot

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af BasicReality » 25. nov 2013, 09:56

Tpose skrev:HeY. Jeg er helt ny her og jeg ved godt det er et gammelt indlæg men Mht Huntershouse så sælger de våben til export, så det de har på hyllerne er ikke nødvendigvis til det danske marked... Lige et spørgesmål relateret til emnet fordi jeg kan se i snakker om "store" Kalibre jeg er lidt varm på FN 5-7 det er en kaliber 5.7×28mm er det en ulovlig kaliber i DK eller Sverige?
Principielt er der ikke noget ulovligt ved kaliberen så vidt jeg kan se, men selve pistolen er ikke stor nok (min. 210mm) så den kan ikke fås til SKV.
Man kan undtagelsesvis få tilladelse til diverse hvis man har brug for det erhvervsmæssigt som f.eks. sikkerhedsvagt på skibe osv.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Senserazer » 25. nov 2013, 10:27

BasicReality skrev:
Tpose skrev:HeY. Jeg er helt ny her og jeg ved godt det er et gammelt indlæg men Mht Huntershouse så sælger de våben til export, så det de har på hyllerne er ikke nødvendigvis til det danske marked... Lige et spørgesmål relateret til emnet fordi jeg kan se i snakker om "store" Kalibre jeg er lidt varm på FN 5-7 det er en kaliber 5.7×28mm er det en ulovlig kaliber i DK eller Sverige?
Principielt er der ikke noget ulovligt ved kaliberen så vidt jeg kan se, men selve pistolen er ikke stor nok (min. 210mm) så den kan ikke fås til SKV.
Man kan undtagelsesvis få tilladelse til diverse hvis man har brug for det erhvervsmæssigt som f.eks. sikkerhedsvagt på skibe osv.
Længden kan der jo nemt laves om på, men jeg mener bestemt også det er kalibret, som er problemet. 5.7mm er ikke stor nok til at være grov (vidst nok), og det er ingen salon jo.. :thumbdown:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Mulrich
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 167
Tilmeldt: 31. maj 2011, 13:55
Interesser: Historiske våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Mulrich » 25. nov 2013, 18:06

Jeg har før spurgt ind på netop en Five-seveN og kom til den konklusion at den ikke kan registreres nogen steder da 5,7x28 ikke er godkendt til nogen skydediscipliner. Kaliberen i sig selv er ikke ulovlig, men den er pt. umulig at indregistrere.

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13. aug 2007, 06:05
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 22 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Holmux » 25. nov 2013, 19:34

Mulrich skrev:Jeg har før spurgt ind på netop en Five-seveN og kom til den konklusion at den ikke kan registreres nogen steder da 5,7x28 ikke er godkendt til nogen skydediscipliner. Kaliberen i sig selv er ikke ulovlig, men den er pt. umulig at indregistrere.
Har Five-Seven ikke altid været lidt af en varm kartoffel, selv da jeg boede ovre på prærien var det ikke en pistol man havde i hænderne hver dag, jeg tror det var noget med at man skulle kunne trænge igennem en skydevest med sådan en fætter !!
Holmux

Shaker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. maj 2008, 17:24
Interesser: WW2 og alt med skydning!
Geografisk sted: østrig
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Shaker » 25. nov 2013, 20:11

Holmux skrev:
Mulrich skrev:Jeg har før spurgt ind på netop en Five-seveN og kom til den konklusion at den ikke kan registreres nogen steder da 5,7x28 ikke er godkendt til nogen skydediscipliner. Kaliberen i sig selv er ikke ulovlig, men den er pt. umulig at indregistrere.
Har Five-Seven ikke altid været lidt af en varm kartoffel, selv da jeg boede ovre på prærien var det ikke en pistol man havde i hænderne hver dag, jeg tror det var noget med at man skulle kunne trænge igennem en skydevest med sådan en fætter !!
Det kommer an på patronerne, som med diverse andre pistoler også. Typisk findes der en type til politi, hær osv, og en anden type til civile.

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13. aug 2007, 06:05
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 22 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Holmux » 25. nov 2013, 22:21

Shaker skrev:
Holmux skrev:
Mulrich skrev:Jeg har før spurgt ind på netop en Five-seveN og kom til den konklusion at den ikke kan registreres nogen steder da 5,7x28 ikke er godkendt til nogen skydediscipliner. Kaliberen i sig selv er ikke ulovlig, men den er pt. umulig at indregistrere.
Har Five-Seven ikke altid været lidt af en varm kartoffel, selv da jeg boede ovre på prærien var det ikke en pistol man havde i hænderne hver dag, jeg tror det var noget med at man skulle kunne trænge igennem en skydevest med sådan en fætter !!
Det kommer an på patronerne, som med diverse andre pistoler også. Typisk findes der en type til politi, hær osv, og en anden type til civile.
Ja det er korrekt, jeg husker bare der var et masse støj omkring 2004 da den blev frigivet til civil brug, verden ville jo holde om med at fungere hvis man lyttede til visse anti gun bevægelser :rolf:
Men det er hvis gået i glemmebogen :blink:
Holmux

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af BasicReality » 26. nov 2013, 07:22

Holmux skrev:
Mulrich skrev:Jeg har før spurgt ind på netop en Five-seveN og kom til den konklusion at den ikke kan registreres nogen steder da 5,7x28 ikke er godkendt til nogen skydediscipliner. Kaliberen i sig selv er ikke ulovlig, men den er pt. umulig at indregistrere.
Har Five-Seven ikke altid været lidt af en varm kartoffel, selv da jeg boede ovre på prærien var det ikke en pistol man havde i hænderne hver dag, jeg tror det var noget med at man skulle kunne trænge igennem en skydevest med sådan en fætter !!
Har du en level IIIa på når du bliver skudt med eksempelvis en .357 mag, så kan det godt være du ikke dør, men du får heller ikke lyst til at kæmpe videre, specielt ikke hvis der kommer mere end en :blink:
Og som nævnt ovenfor, så er de "panserbrydende" projektiler ikke solgt til civile lovligt.

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Timsen » 26. nov 2013, 21:30

Men svaret må vel stadig være at det ikke er en "finpistol" = .22 og at "grovpistol" ifg. i hvert fal DDS definition først starter ved .32.
Dvs. alt imellem .22 og .32 er "no mans land" - det er i hvert fald sådan jeg har forstået det, når man kigger i skyttebogen osv., så når vi taler pistol/revolver:
< .22 = no-go (for lille til at være taget med)
.22 = fin (OK)
> .22 til .32 = no-go (hverken fin eller grov)
.32 til .44spc = grov (OK)
> .44spc = no-go (aaaaalt for stor, farlig, du er gangstertype dig... (!suk!))

Det, at få smidt en extender på, så en pistol overholder de 210mm burde være til at overkomme for en erfaren bøssemager - og ellers ved jeg at FN tilbyder en forlænget pibe med "threads" til dæmper som overholder de 210mm (på samme måde som eksempelvis Sig Sauer m.fl. har) - den er godtnok noget pricey - men den findes.

Det er også korrekt at FiveseveN har rygte for, med standard ammo, at kunne gennemtrænge let skudsikker vest pga. den meget lille kaliber og høje hastighed.
...og dét i sig selv nok også er medvirkende til at enhvert registreringsforsøg på en FiveseveN ville føre til et resolut afslag, desværre.
Personligt synes jeg den er lækker udelukkende fordi den er sygt præcis på laaaaaaang afstand (for en pistol) - og en ordentlig røvfuld patroner i magasinet :blink: .

Men da .22 er "fin" så burde en .22 magnum jo være ok - så en KelTec PMR-30 f.eks. (som nogle mener matcher en FiveseveN rimeligt - blot (desværre) rimfire), burde være okay. Men om den holder i by- og/eller landsretten tør jeg ikke udtale mig om.

Nogen her, som har en .22MAG pistol/revolver på SKV????
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Fisc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 15. sep 2009, 22:10
Interesser: Sportsskydning på langdistance
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Fisc » 27. nov 2013, 18:58

Timsen skrev:Men svaret må vel stadig være at det ikke er en "finpistol" = .22 og at "grovpistol" ifg. i hvert fal DDS definition først starter ved .32.
I henhold til det internationale skytteforbunds reglement http://www.issf-sports.org/documents/ru ... st-ENG.pdf side 347 starter grovpistol ved cal. .30:

"25m Center Fire Pistol; 7.62 mm – 9.65 mm (.30”-.38”); Highpower or Magnum ammunition is not allowed"

Det er dermed muligt at få en 7,62 x ?? godkendt som grovpistol under Dansk Skytte Union.


Mvh


Fisc

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Timsen » 27. nov 2013, 19:30

Fisc skrev:
Timsen skrev:Men svaret må vel stadig være at det ikke er en "finpistol" = .22 og at "grovpistol" ifg. i hvert fal DDS definition først starter ved .32.
I henhold til det internationale skytteforbunds reglement http://www.issf-sports.org/documents/ru ... st-ENG.pdf side 347 starter grovpistol ved cal. .30:
"25m Center Fire Pistol; 7.62 mm – 9.65 mm (.30”-.38”); Highpower or Magnum ammunition is not allowed"
Jeg har sidenhen fået fat i en skyttebog og kan bekræfte ISSF og DGI har samme fortolkning.

Dog er jeg pænt sikker på at en FiveseveN, som det er Tpose taler om - på trods af en kaliber i ".22x området" stadig falder ned mellem to stole (fin og grov).
Det vil derfor ikke have nogen reel betydning, at ISSF og DGI skriver at grov starter fra .30, hvis ikke der findes en tilsvarende i DGI/DSF regi.
Skyttebogen, Kapitel 7, pkt a, side 65 skrev:Enhver pistol eller revolver i kaliber 5,6mm (cal. .22) må anvendes når.....
Kommentar: Der er ikke yderligere nævnt om der tales om Short, Long, LR eller .22 magnum - men der tales helt specifikt om cal. .22 (5,6mm)
Edit: UPS.. Havde overset kapitel 7.2 :cry:
Skyttebogen, Kapitel 7.2, side 66 skrev:Kun 5,6mm salonammunition (.22 long rifle) med projektil af bly eller tilsvarende blødt materiale må anvendes
Det udelukker desværre brugen af .22magnum, og min drøm om en KelTec som alternativ til FiveseveN :cry:

Kapitel 7, pkt. b, side 66 omhandler luftpistoler, og er derfor irrelevant i denne sammenhæng.
Skyttebogen, Kapitel 7, pkt c, side 66 skrev:Grovvåben skal overholde de i kapitel 7.1 under cal. 22 anførte mål og bestemmelser (dvs. pkt. a nævnt ovenfor), dog er tilladt kaliber mellem 7,62mm og 9.65mm (cal. .30 til cal. .38 incl) samt cal. .40S&W, .44 special, .45 ACP og .45 colt.
Så hvis man skulle præcisere min liste, så ville den vel se sådan ud..
= .22 (fin)
(>.22 <.30) - du er i limbo/ingenmandsland...
(>=.30 <=.38) + .40S&W + .44SPC + .45ACP + .45 LC (grov)
ALT ANDET

DGI Skyttebogen er MEGET detaljeret i deres retningslinier - spørgsmålet er om DSF har lidt mere fleksibilitet?
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4089
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 566 times
Been thanked: 369 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Caspian1911 » 28. nov 2013, 08:36

Jeg har en skyttekollega, som her er revolver i cal .30. Den er registreret under daværende DDS.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 489
Tilmeldt: 23. feb 2010, 14:16
Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 40 times
Been thanked: 65 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Theredmist » 28. nov 2013, 08:48

Meulengracht skrev:Hej.

Hvis det er Desert Eagle på HH's hjemmeside, så står der nederst på siden:

Kaliber .44 Magnum og .50AE er ikke godkendt i Danmark.

Hilsen Meulengracht
Meulengracht....??? Har du været i artilleriet på sjælsmark kaserne...??? :biggrin: :biggrin:
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

Brugeravatar
Meulengracht
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 240
Tilmeldt: 10. sep 2011, 00:33
Interesser: Sportsskydning, Jagt
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Meulengracht » 12. jan 2014, 20:25

Havde ikke lige set spørgsmålet.
Men nej. Aldrig i hæren, men to år i flyvevåbnet og fem år i søværnet ;-)
Theredmist skrev:
Meulengracht skrev:Hej.

Hvis det er Desert Eagle på HH's hjemmeside, så står der nederst på siden:

Kaliber .44 Magnum og .50AE er ikke godkendt i Danmark.

Hilsen Meulengracht
Meulengracht....??? Har du været i artilleriet på sjælsmark kaserne...??? :biggrin: :biggrin:
Hilsen Meulengracht

Livet er kedeligt uden krudtrøg :-)

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9710
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1727 times
Been thanked: 2159 times
Kontakt:

Re: Sv: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Bofhenator » 12. jan 2014, 21:02

Theredmist skrev:
Meulengracht skrev:Hej.

Hvis det er Desert Eagle på HH's hjemmeside, så står der nederst på siden:

Kaliber .44 Magnum og .50AE er ikke godkendt i Danmark.

Hilsen Meulengracht
Meulengracht....??? Har du været i artilleriet på sjælsmark kaserne...??? :biggrin: :biggrin:
5AA hhv 1bt og stbt

I gaaaamle dage
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Scott
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 648
Tilmeldt: 22. feb 2005, 09:06
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 37 times
Been thanked: 36 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Scott » 15. jan 2014, 16:01

Jeg skyder med en engelsk flintepistol, cal. 0.75. Med 30 GRS. krudt er den behagelig, det aftager noget ved 35 GRS. jeg tør ikke tænke på mit håndled ved 40 GRS.
Fri mig for fanatikere af alle arter.

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2906
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Trotyl » 15. jan 2014, 16:56

Scott skrev:Jeg skyder med en engelsk flintepistol, cal. 0.75. Med 30 GRS. krudt er den behagelig, det aftager noget ved 35 GRS. jeg tør ikke tænke på mit håndled ved 40 GRS.
Uhhh :smile:
.75 med 40 grains sort... Det får jo næsten en .44 magnum til at ligne en af disse hersens moderne småkalibrede våben :fun:
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Crazy Viking
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:13
Interesser: Praktisk skydning.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Sv: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af Crazy Viking » 6. aug 2017, 22:19

:respekt:
Bofhenator skrev:
Theredmist skrev:
Meulengracht skrev:Hej.

Hvis det er Desert Eagle på HH's hjemmeside, så står der nederst på siden:

Kaliber .44 Magnum og .50AE er ikke godkendt i Danmark.

Hilsen Meulengracht
Meulengracht....??? Har du været i artilleriet på sjælsmark kaserne...??? :biggrin: :biggrin:
5AA hhv 1bt og stbt

I gaaaamle dage
Sjælsmark målopklaring.
Også for en hel del år siden.
Lille verden.
Hilsen Kenneth.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Højeste lovlige pistol kaliber?

Indlæg af LapuaMagnum » 6. aug 2017, 23:17

Du svare en tråd der er 3 år gammel, jeg tror sgu manden er blevet træt af at vente hvis han forventede et modsvar :rolf: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Besvar