Ombygning af RF til CF.?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
TGA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:05
Interesser: jagt
Geografisk sted: jylland
Been thanked: 16 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af TGA » 3. sep 2013, 08:40

jeg tror at n310 vil være bedst

hvad vejer 75 stk stål hagl #7 ?

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 3. sep 2013, 09:01

TGA skrev:jeg tror at n310 vil være bedst

hvad vejer 75 stk stål hagl #7 ?
ca. 5 gram

EDIT: Med hensyn til overvejelser omkring N320, hører også med, at hvis det absolut ikke duer, er det nok mere anvendeligt andre steder, end N310.
Igen er det lidt træls, at man ikke kan købe krudt i små prøvepakker.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 3. sep 2013, 21:42

Måske du har ret? Måske skal jeg alligevel overveje N310 :???:

http://guns.connect.fi/gow/arcane1.html
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 9. sep 2013, 20:31

Tony Rosgaard skrev:Jeg har været ved at rode lidt med nogle af mine gamle randtændte ”Haglbøsser” og er mild sagt noget irriteret over prisen og udvalget på ammunitions siden. Jeg opdagede at jeg har et par ekstra låse liggende og tror derfor at jeg vil lave et par 9 mm CFére (JA.!! – Jeg HAR tilladelse til at skrue.) Er der nogen der har nogen erfaringer som er værd at drage ind i kampen eller er det bare at gå i gang.
Nu har jeg vist misbrugt Tonys tråd her voldsomt, så nu er det på tide jeg vender tilbage til Tonys spørgsmål i første indlæg:
Først skal kammeret (ofte) gøres lidt større. Dernæst skal slagstiften jo flyttes til centraltænding.
Det kan du jo i så fald selv klare, jeg fik det lavet.
Efter at have eksperimenteret lidt (læs en hel del), nåede jeg frem til følgende, der for mig og i min bøsse, virker rigtigt godt:
Et revolverhylster i .38 special. Wads meget lig dem som Refrak og dig har lavet. Mine dog stanset ud af en 10 liters sprinklervæskedunk.
En CCI fænghætte, 3 grains N310 krudt, en wad banket godt ned på krudtet, 75 hagl i størrelse 7½ (jeg har prøvet med jern, men bruger nu, med held, kobber), en wad og så et lille krymp med .38 diesættet.
Den opsætning skyder perfekt, efterlader ingen rester i kammer eller løb, og er målt til en mundingshastighed på lidt over 500 m/s.
Det, kære Tony, er mine erfaringer med dette. Håber du kan bruge dem lidt, selvom det tog mig et halvt år at komme med dem :biggrin:

EDIT: Jeg har testet og prøvet og råbt og bandet undervejs, men overstående er mit endelige resultat, som jeg ikke mener, jeg kan optimere yderligere.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Tony Rosgaard » 10. sep 2013, 08:03

Langenge skrev:Det, kære Tony, er mine erfaringer med dette. Håber du kan bruge dem lidt, selvom det tog mig et halvt år at komme med dem :biggrin:

EDIT: Jeg har testet og prøvet og råbt og bandet undervejs, men overstående er mit endelige resultat, som jeg ikke mener, jeg kan optimere yderligere.
Jeg må så tilstå at jeg ikke er den tålmodige type og lavede bare skidtet - Har så i stedet for brugt tiden til at skyde lidt med røret :blink: - Men jeg er sikker på at dine erfaringer har sat lidt tanker igang hos andre og at det nok ikke er det sidste vi hører til i forbindelse med ombygninger. :razz:
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af HVK » 12. sep 2013, 20:35

Den patron som Refraktorius henviste til tidligere i tråden er en 8mm CF og den kan købes hos Siarm. Den kan genlades gentagne gange og en 209 fænghætte passer i den:

http://www.siarm.com/index.php?cPath=2_25_38_190
http://www.siarm.com/product_info.php?products_id=2049
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 12. sep 2013, 22:21

HVK skrev:Den patron som Refraktorius henviste til tidligere i tråden er en 8mm CF og den kan købes hos Siarm. Den kan genlades gentagne gange og en 209 fænghætte passer i den:

http://www.siarm.com/index.php?cPath=2_25_38_190
http://www.siarm.com/product_info.php?products_id=2049
Ja, siarm kender jeg godt. Det er der jeg har købt kobberhagl.
Jeg er nu ret sikker på, at Refraks og Tonys haglpatron er en 38 revolverpatron.
Men om den refrak kort nævnte, var en 8 eller en 9 (han skriver selv 9), skal jeg ikke kunne svare på.
De er lavet både i 6, 8 og 9. 6 dog med anden fænghætte.

Edit: i CARTRIDGES OF THE WORLD er den, som jeg formoder refrak tænker på, blot benævnt 9mm centerfire.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Refraktorius » 13. sep 2013, 18:54

Jamen begge dele.

Dem jeg legede med sammen med Tony er .38
Dem jeg refererede til som SAI havde haft gang i, er de 8mm som HVK linker til.
(..... De koster jo ingenting! Jeg troede det var noget eksotisk noget!)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 13. sep 2013, 20:13

Refraktorius skrev:Dem jeg refererede til som SAI havde haft gang i, er de 8mm som HVK linker til.
(..... De koster jo ingenting! Jeg troede det var noget eksotisk noget!)
Næææe, men bøsserne er ikke til at finde.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 13. sep 2013, 20:17

Men jeg skrev jo, at jeg ikke mente den kunne optimeres mere.
Det passer ikke :oops:
Som jeg også viste Bentxbetjent forleden, så har jeg lavet nogle med slutskive af en tynd korkskive.
Jeg har nu testet 35 af slagsen, mod 100 med slutskive af plastik, og dem med tynd korkskive giver altså et noget jævnere skudbillede (mere jævn fordeling af hagl).
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 16. sep 2013, 19:46

Nu må Tony altså give mig et venskabeligt los i røven, men nu misbruger jeg hans tråd endnu mere.
Jeg er en torsk til billeder, men jeg synes nu der manglede nogle her.
Her kommer nogle af billederne. Der kommer nok lige en 2-3 billeder mere, og så lidt tekst. Hav tålmodighed med mig:

Det hele starter jo med en billig 9mm randtændt haglbøsse, med det korte kammer til 9mm Flobert patroner.
1.jpg
1.jpg (46.09 KiB) Vist 4239 gange
Den har fået gnavet kammeret op, så den nu kan kamre en .38 special revolverpatron.
2.jpg
2.jpg (30.03 KiB) Vist 4239 gange
En .38 er jo centraltændt, så bundstykket skal ændres. Heldigvis er dette bundstykke nemt at ændre på. Det er kun en ny front til bundstykket, der skal til, og slagstift og fjeder kunne genbruges.
3.jpg
3.jpg (24.63 KiB) Vist 4239 gange
4.jpg
4.jpg (23.39 KiB) Vist 4239 gange
.38 specialhylstret er valgt, da det er nemt at genlade, og samtidig nok det lettest tilgængelige og billigste hylster, der findes. Bøssen kan kamre en .357 magnum, men jeg bruger .38 special. Det giver mig plads til 75 hagl i størrelse 7,5.
5.jpg
5.jpg (20.57 KiB) Vist 4239 gange
Der skal laves Wads. jeg har valgt, til dels, at hugge ideen fra Refrak og Tony, og laver dem i plastik. Jeg bruger plastik fra en sprinklervæskedunk.
Jeg har valgt også at lave nogle i kork.
6.jpg
6.jpg (36.13 KiB) Vist 4239 gange
7.jpg
7.jpg (28.19 KiB) Vist 4239 gange
8.jpg
8.jpg (34.76 KiB) Vist 4239 gange
Der skal jo også bruges krudt. Dette var nok en de ting, der gav mig flest grå hår i hovedet. Jeg var gennem mange krudttyper og mængder, og gennem mange mere eller mindre vellykkede forsøg. En her på forum gav mig rådet om at købe en bøtte N310 krudt. DET virkede.
3 grains N310, var det jeg endte op med. (PS. De små korte hylstre ude i siden af det ene billede, har intet med dette at gøre. De hører til et helt andet projekt)
9.jpg
9.jpg (25.91 KiB) Vist 4239 gange
10.jpg
10.jpg (24.54 KiB) Vist 4239 gange
Fænghætte, krudt, en plastikwad banket godt ned på krudtet, 75 hagl, og en wad til at slutte af med. Så en tur i pressen, for at lave et lille crimp med en kugleisætter.
11.jpg
11.jpg (30.24 KiB) Vist 4239 gange
Måske kan man her se det lille crimp.
12.jpg
12.jpg (24.88 KiB) Vist 4239 gange
Nogle forsøg viste, at skudbilledet bliver mere jævnt med en korkskive som den afsluttende wad.
13.jpg
13.jpg (22.58 KiB) Vist 4239 gange
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Great Dane » 17. sep 2013, 22:04

Spændende projekt :rock: Har du mulighed for at kronografere dem?
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 17. sep 2013, 22:27

Great Dane skrev:Spændende projekt :rock: Har du mulighed for at kronografere dem?
Bentxbetjent har skam lagt udstyr til det formål :biggrin:
lidt over 500m/s med jernhagl og omkring 560m/s med kobberhagl.
hvorfor den forskel, skal jeg gerne komme med en nærmere forklaring på.

EDIT: Nærmere forklaring kommer her:
Jeg har gennemgået mine 1½ uge gamle notater, fra Bent var forbi med sin kronograf.
Det er ikke (det var heller ikke ventet) hagltypen, der afgør hastigheden. Men det det viser sig, at der er stor forskel på om der anvendes hylstre fra Magtech, Geco eller S&B. En nærmere undersøgelse viser også, at der er stor forskel på disse hylstres indvendige udformning.
Mere om dette, når jeg får fedtet mig mere ind hos Bent (og lånt hans kronograf igen) :biggrin:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af K_Nielsen » 18. sep 2013, 21:35

Langenge skrev:
Great Dane skrev:Spændende projekt :rock: Har du mulighed for at kronografere dem?
Bentxbetjent har skam lagt udstyr til det formål :biggrin:
lidt over 500m/s med jernhagl og omkring 560m/s med kobberhagl.
Hej,
Jeg kom til at tænke på om man skader løbet med jern/stålhagl da de jo ikke er i haglskål, og de oprindelige patroner var af bly og i dag tin. (Blødt materiale)?
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 18. sep 2013, 21:37

K_Nielsen skrev:
Langenge skrev:
Great Dane skrev:Spændende projekt :rock: Har du mulighed for at kronografere dem?
Bentxbetjent har skam lagt udstyr til det formål :biggrin:
lidt over 500m/s med jernhagl og omkring 560m/s med kobberhagl.
Hej,
Jeg kom til at tænke på om man skader løbet med jern/stålhagl da de jo ikke er i haglskål, og de oprindelige patroner var af bly og i dag tin. (Blødt materiale)?
Derfor jeg er gået over til kobberhagl.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 20. sep 2013, 20:17

Bum bum bum, ved ikke rigtigt hvad jeg skal tro på.
Bent var så venlig at komme forbi med sin kronograf i morges.... og jeg har målt her i eftermiddags, da jeg kom hjem fra arbejde.
Jeg havde ladt 50 patroner op i S&B hylstre, som var det hylster, som tilsyneladende gav mest hastighed.
De forskellige fabrikater hylstre, er mere eller mindre koniske inden i. Nogle så meget, at det giver anledning til mindre plads til hagl, hvis man bruger min standard wad. Andre så lidt, at det giver mindre tryk.
Med S&B giver det mig optimal udnyttelse af pladsen til hagl, og en krudtfyldning på en anelse over 100%. Altså med en ganske, ganske svag kompression af krudtet. Dette giver de (sagde tidligere testskydninger) højeste hastigheder.
Men jeg er i tvivl, og kunne godt tænke mig nogle kontrolmålinger.
Ud af 50 patroner i S&B hylstre, fik jeg hastigheder, der på de 40 patroner lå omkring de 1000 m/s.
7 patroner gav så højt et resultat, at der må have været målefejl, og 3 patroner lå omkring de 900 m/s.
Det skal siges, at jeg her var langt mere præcis og omhyggelig med opladningen af patronerne end jeg tidligere har været.
Men stadig 3 grains N310 og 75 stk. 7½ hagl.
Jeg synes det lyder lidt vildt, og er i tvivl om hvorvidt det kan være rigtigt :???:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af BentxBetjent » 20. sep 2013, 20:27

Det kan være propperne eller røg der driller, prøvede du at fyre et par skud af med HW'eren.. Den ved du jo hvad ligger på af hastighed.
Det kan selvfølgelig også være kronografen.
Edit: Radis og jeg fik også nogle tossede målinger sidst vi brugte den, men tilskrev det at det var regnvejr..

Afstand minimum 1 meter, og gerne lidt mere.... If you shoot it, you buy it.. :giggle:

Hvis du er nervøs så læg en skråtstillet plade foran displayet..
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 20. sep 2013, 20:31

BentxBetjent skrev:Det kan være propperne eller røg der driller, prøvede du at fyre et par skud af med HW'eren.. Den ved du jo hvad ligger på af hastighed.
Det kan selvfølgelig også være kronografen.
Edit: Radis og jeg fik også nogle tossede målinger sidst vi brugte den, men tilskrev det at det var regnvejr..

Afstand minimum 1 meter, og gerne lidt mere.... If you shoot it, you buy it.. :giggle:

Hvis du er nervøs så læg en skråtstillet plade foran displayet..
Lå vel på en meters afstand. Jeg prøver lidt længere i morgen. Det er mørkt nu, og jeg får en helvedes ballede med konen, når jeg skyder med den slags indendørs :shame:
EDIT: Så det gør jeg naturligvis kun, når hun ikke er hjemme :neutral:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af K_Nielsen » 20. sep 2013, 20:40

Langenge skrev: Derfor jeg er gået over til kobberhagl.
Hvor finder du sådan nogen?
Har kigget lidt efter dem, men jeg synes ikke rigtigt jeg finder noget :???:
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af BentxBetjent » 20. sep 2013, 20:44

Langenge skrev: Det er mørkt nu, og jeg får en helvedes ballede med konen, når jeg skyder med den slags indendørs :shame:
EDIT: Så det gør jeg naturligvis kun, når hun ikke er hjemme :neutral:
Hehe, ikke så lang tid efter jeg havde fået krono.
Konen kom hjem og spurgte: "Hvorfor er lamperne over spisebordet bundet sammen med en snor?"
Jeg sagde IKKE: "Det fordi så passer de med afstanden mellem sensorerne på Chronyen..!" :oops:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 20. sep 2013, 20:48

K_Nielsen skrev:
Langenge skrev: Derfor jeg er gået over til kobberhagl.
Hvor finder du sådan nogen?
Har kigget lidt efter dem, men jeg synes ikke rigtigt jeg finder noget :???:
http://www.siarm.com/index.html
En biks på Sardinien, der har okay priser, er vant til at handle med udlændinge, og har en udpræget god service, og sender i diskrete indpakninger :biggrin:
I øjeblikket har de desværre kun kobberhagl i str. 6. Jeg har vist købt de sidste i 7½
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Langenge » 20. sep 2013, 20:54

BentxBetjent skrev:
Langenge skrev: Det er mørkt nu, og jeg får en helvedes ballede med konen, når jeg skyder med den slags indendørs :shame:
EDIT: Så det gør jeg naturligvis kun, når hun ikke er hjemme :neutral:
Hehe, ikke så lang tid efter jeg havde fået krono.
Konen kom hjem og spurgte: "Hvorfor er lamperne over spisebordet bundet sammen med en snor?"
Jeg sagde IKKE: "Det fordi så passer de med afstanden mellem sensorerne på Chronyen..!" :oops:
Ulempen med krudtskydere indendørs er, at de kræver mere udluftning, inden familien kommer hjem, end luftbøsser. Specielt sortkrudtsskydere.
Men indendørs er blødt ler genialt som kuglefang. Både til haglgevær og riffel. Dog kræves der lidt mere høreværn, end udendørs.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Rixen » 20. sep 2013, 22:57

Langenge skrev:
BentxBetjent skrev:
Langenge skrev: Det er mørkt nu, og jeg får en helvedes ballede med konen, når jeg skyder med den slags indendørs :shame:
EDIT: Så det gør jeg naturligvis kun, når hun ikke er hjemme :neutral:
Hehe, ikke så lang tid efter jeg havde fået krono.
Konen kom hjem og spurgte: "Hvorfor er lamperne over spisebordet bundet sammen med en snor?"
Jeg sagde IKKE: "Det fordi så passer de med afstanden mellem sensorerne på Chronyen..!" :oops:
Ulempen med krudtskydere indendørs er, at de kræver mere udluftning, inden familien kommer hjem, end luftbøsser. Specielt sortkrudtsskydere.
Men indendørs er blødt ler genialt som kuglefang. Både til haglgevær og riffel. Dog kræves der lidt mere høreværn, end udendørs.

"Har du lavet æg?" er vel en vant melodi, når fruen kommer hjem hos dig :biggrin:

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af K_Nielsen » 20. sep 2013, 23:08

Rixen skrev:
"Har du lavet æg?" er vel en vant melodi, når fruen kommer hjem hos dig :biggrin:
:biggrin: Den fesne duft af svovl...
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Ombygning af RF til CF.?

Indlæg af Great Dane » 21. sep 2013, 06:26

Målte du hastigheden indenfor?

En Crony kan give fantasimålinger under dårlig/forkert belysning. Samtidigt vil jeg bede dig øge afstanden op til 2-3 meter, så du minimerer risikoen for at det er måling af gasserne
Mvh Great Dane

Besvar