CZ Reservedele, ny slagstift CZ 527

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

CZ Reservedele, ny slagstift CZ 527

Indlæg af Kleth » 7. apr 2013, 22:12

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe reservedele til min CZ 527 Lux .223?
Jeg kan finde en masse steder der sælger magasiner, ringe og andet tilbehør.

Slagstiften går ved aftræk 1,35mm ud fra bundstykket, jeg tror det er årsagen til at Barnaul med lidt dybt sat fænghætte, klikker - Når jeg tager ladegreb uden at repetere og tager aftræk igen, går skuddet fint. Jeg har ingen problemer med Sellier & Bellot' men de er så 1,5-2,5 kr. dyrere per pop og jeg er rigtig glad for at skyde. Hvor finder man specs på hvor dybt slagstiften skal gå?

Jeg er ellers glad for mit kvalificerede pusterør, som fruen og jeg bruger som trænings skyder, men nu ligger jeg desværre ikke lige inde med en drejebænk, så jeg er vist enten nød til at købe en ny slagstift eller få en bøssemager til at købe/dreje en slagstift til min CZ 527 Lux.

Vil det være en god ide at skifte fjederen med det samme?

Update 20130426
Jeg havde den til våbenmekanikeren, der straks så at slagstiften ikke slog ordentligt igennem.
Ny slagfjeder og slagstift hoved.

Jeg havde skrevet til Česká zbrojovka for at høre om, hvor i Europa jeg evt. kunne købe reservedele. De svarede efter to timer at der skulle jeg spørge deres agentur i DK, som ville kunne henvise til en forhandler. Jeg skrev til den virksomhed, der har agenturet for CZ, og nu flere uger senere har jeg stadig intet hørt og nu kan det være lige meget.
Senest rettet af Kleth 26. apr 2013, 22:33, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Riddersholm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 31. maj 2007, 10:13
Interesser: Våben, Jagt, Sport
Geografisk sted: Rogaland, Norge
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: CZ Reservedele, ny slagstift CZ 527

Indlæg af Riddersholm » 7. apr 2013, 23:56

Normen er 1,6-1,4mm.

Synes umildbart løsningen på dit problem ikke er slag stiften men brugen af ammunition af dårlig kvalitet.

Selv om det nok ville hjælpe af forlænge den.
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: CZ Reservedele, ny slagstift CZ 527

Indlæg af Kleth » 8. apr 2013, 09:40

Riddersholm skrev:Synes umildbart løsningen på dit problem ikke er slag stiften men brugen af ammunition af dårlig kvalitet.
Tak for svar, jeg er godt klar over at Barnaul ammunition ikke er kvalitet og stålhylstre er bare ikke rare at håndtere, men med min CZ 527, grupperer det fint på 100m.
Jeg købte riflen brugt, for at bruge den med billig ammunition til træning, og det er faktisk en meget god businesscase selv om jeg måske skal kaste lidt penge efter en ny slagstift.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar