SMITH/WESSON 22L

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Havkat
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 3. feb 2006, 17:10
Interesser: Jagt på land og vand.skydning
Geografisk sted: Trekants området.
Has thanked: 32 times
Been thanked: 13 times

SMITH/WESSON 22L

Indlæg af Havkat » 19. jun 2006, 23:24

Nede i den lokale skytteklub er jeg har jeg prøvet en S/W 22L og jeg er blevet tændt på den, den er pæn og velholdt, og jeg kan ramme med den,
næsten alle skudene i den sorte felt på 25m :lol: det skal lige siges at jeg lige er startet med at skyde med pistol/revolver og jeg ved den skal ligge i klubben de næste 2 år.
men er 3k for meget at give for den skyder >>_: jeg aner ikke en bønne om pistoler/revolver, men jeg syntes den er fed at skyde med ikke noget med mærklige greb,den er lige ud af landevejen med træskæfte.
" Latter er indre jogging"

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Nygaard » 20. jun 2006, 00:56

S&W laver godtnok nogle fine pistoler, men ville ikke give 3k for en 22'er.
Har selv en Browning Buckmark .22'er som står mig i 1200,- og den skyder super.

Det er hellerikke sådan en kæmpeting med surfbræt og 5 skuds mag. :lol:
Vedhæftede filer
Redigeret 1.jpg
Browning Buckmark .22
Redigeret 1.jpg (30.61 KiB) Vist 3228 gange
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 20. jun 2006, 10:10

Hvis du bruger lidt tid på at søge her på NVF. Brug fx. søgeord som:

Smith & Wesson AND 22

eller:

Kaliber AND .22

etc. etc.

så vil du kunne finde mange oplysninger omkring valg af en .22'er.

Her er fx. et enkelt indlæg: TRYK
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Havkat
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 3. feb 2006, 17:10
Interesser: Jagt på land og vand.skydning
Geografisk sted: Trekants området.
Has thanked: 32 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Havkat » 20. jun 2006, 19:14

Tak for svarene,jeg fandt ud af at en s/w med en 10 skuds trommel kostede 6200,- ny.
og efter at have læst de forskelige tråde der er blevet linket til er jeg nået frem til at det er en REVOLVER jeg skal have,det har nu været planen hele tiden :cool:der er da ikke så meget der kan gå galt,eller er jeg helt galt på den og efter at have set nyprisen på en s/w, tjae 3000,- :???: hm
nå hva fanden jeg købe den nok aliiigevel >>/: kan være han kan klemmes i prisen ;-) ..........det er nu en dejlig REVOLVER.
" Latter er indre jogging"

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Indlæg af 686 » 24. jun 2006, 01:40

En god .22 revolver vil holde hele livet - den er næsten umulig at slide op ved normalt brug.

Mange af dem er brugt meget lidt, fordi der (for) hurtigt opgraderes til 38/357.

Nyprisen er den samme for en 38/357 og en .22 revolver. Mange 38/357 revolvere har været udsat for lidt af hvert og kan være i tvivlsom stand. Langt de fleste .22 revolvere er i meget god stand.

Mange af de mennesker som siger, at X kr. er for meget for en 22.ér vil uden at blinke betale det samme beløb for en 38/357. Og det selvom der er stor sandsynlighed for, at de får en dårligere revolver rent standsmæssigt.

Modviljen mod at betale for en .22 revolver hænger sammen med, at mange finder den kedelig. Der er ikke BANG nok i den.

Men sagen er, at der nok ikke findes noget bedre at lære at skyde med. Har du tålmodighed og gider at træne, så kan du hurtigt blive ret god. Og de færdigheder du får, vil komme dig til gode den dag du går over til 38/357.

Om den revolver du har set er pengene værd er svært at sige, når jeg ikke ved hvad det er for en.

Men S&W K22 eller M17 er et godt køb hvis de er i god stand.


Håber jeg har været til bare en smule hjælp. Ellers må du spørge igen.

Brugeravatar
Havkat
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 3. feb 2006, 17:10
Interesser: Jagt på land og vand.skydning
Geografisk sted: Trekants området.
Has thanked: 32 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Havkat » 14. okt 2006, 13:11

Nu er den jo købt og jeg har skudt en del med den,men rengøring.....jeg har givet den en tur med alle børster og olie...men jeg syntes ikke jeg kan få den ordenlig ren i piben.
bruger i noget specielt olie eller andet rensemidel,jeg bruger almindelig våbenolie som jeg bruger til mine jagtvåben men det er ligsom der sider noget skidt/bly ved rifelgangene som ikke vil af,jeg tror ikke det er slidtage af løbet det er jo kun bly der kommer igenem men det er satme svært at få væk igen.
" Latter er indre jogging"

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Indlæg af 686 » 14. okt 2006, 19:38

Jeg bruger en "stålbørste". Bortset fra, at den ikke er lavet af stål.

Jeg har ikke haft problemer med at få bly og diverse fedtstoffer ud af løbet på den måde.

Nylonbørster ol er ikke meget værd når man skal have blyrester ud.

Håber det kan hjælpe dig videre.

Skyder den ellers godt? Når den altså ikke er fuld af bly :)

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 15. okt 2006, 01:23

Havkat skrev:Tak for svarene,jeg fandt ud af at en s/w med en 10 skuds trommel kostede 6200,- ny.
og efter at have læst de forskelige tråde der er blevet linket til er jeg nået frem til at det er en REVOLVER jeg skal have,det har nu været planen hele tiden :cool:der er da ikke så meget der kan gå galt,eller er jeg helt galt på den og efter at have set nyprisen på en s/w, tjae 3000,- :???: hm
nå hva fanden jeg købe den nok aliiigevel >>/: kan være han kan klemmes i prisen ;-) ..........det er nu en dejlig REVOLVER.
Jeg startede med en S&W M/ 617 22'er revolver (M/ 686'erens lillebror med K ramme) og den skød super, gav 3200 kr for den for 4-5 år siden hos Hunters House :)
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Havkat
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 3. feb 2006, 17:10
Interesser: Jagt på land og vand.skydning
Geografisk sted: Trekants området.
Has thanked: 32 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Havkat » 15. okt 2006, 14:40

tak for svarene,jeg må ud og have fat i en stålbørste :neutral: om den skyder godt....jeg er meget glad for den og den kan ramme,det er jo noget man går hen og bliver bidt af det her pistolskydning, så jo det er kommet for at blive.
" Latter er indre jogging"

Besvar