Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af Kloster » 8. okt 2014, 23:17

Har det præcis på samme måde Elbæk

(Dog er det bare en cz 452 "merica"

Den er fed Marc!
Kloster.

Neon84
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 27. maj 2009, 23:47
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Århus

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af Neon84 » 9. okt 2014, 14:52

Ja, dejligt nok, men thumbs down til deres uacceptable behandlingstid på hele 3 uger. Politiet i DK har glemt hvem, der finansierer dem, og at de skal servicere borgerne :(

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af Tonnytot » 10. okt 2014, 07:55

Jeg er vant til 2 uger.
Så alt hurtigere end dette vil være et succeskriterium for mig. Og alt langsommere vil være det modsatte.
Frihed frem for alt

Fupper
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. dec 2012, 00:18
Interesser: Sport/motion, jagt, MTB
Geografisk sted: Nibe
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af Fupper » 11. okt 2014, 19:41

Fed riffel! :rock:

Jeg er godt nok ud af jægerfamilie i et jægersamfund, men må godt nok indrømme at de millitærlignende våben tiltager mig mere end halgbøsser og jagtrifler. Må ud finde julegaven til mig selv :biggrin:

Woodleigh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 2. feb 2013, 00:02
Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 89 times
Been thanked: 57 times

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af Woodleigh » 18. nov 2014, 13:20

Robse skrev:Godt nok, og god fornøjelse - mangler du ikke en lille dæmper ? :mrgreen:
3 ugers behandlingstid er dog stadig for lang tid, det kan og skal de kunne gøre bedre.
Jeg har været i kontakt med "kontoret" i dag, da jeg går og venter på et par tilladelser. Svaret var (man skulle tro de arbejdede med Klovborg ost :impatient: ) "en våbentilladelse tager 10 arbejdsdage". Øh, hvorfor gør den det? Det burde være en maksimal sagsbehandlingstid og ikke et mål.

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af High Standard » 18. nov 2014, 13:29

Hej

Lad os nu glæde os over at man på våbenkontoret er gået over til at overholde reglerne fremfor personligt smags dommeri i stedet for at hidse os op over om der går 2 eller 3 uger. Det kan også blive for pjattet.

Hilsen

High Standard

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af C-X » 18. nov 2014, 13:37

High Standard skrev:Hej

Lad os nu glæde os over at man på våbenkontoret er gået over til at overholde reglerne fremfor personligt smags dommeri i stedet for at hidse os op over om der går 2 eller 3 uger. Det kan også blive for pjattet.

Hilsen

High Standard
Man kan også vende den om - det manglede sgu da bare, at de også forholder sig til lovens bogstav, giver en ensartet behandling og gemmer deres personlige holdninger langt væk, såfremt de ikke er til gavn for de borgere, som de skal servicere.

Hvis de så kunne udføre opgaverne ad hoc, eller bare dem der falder inden for "normalen", og gemme de lidt mere spegede til de evt. har konsulteret en kollega, så burde det kunne lade sig gøre, at tilladelser blev lavet med det samme.

Jeg mangler virkelig at se en begrundelse for, at ALLE tilladelser skal tage en 2-3 uger. Hvorfor ikke 2-3 dage, eller 2-3 timer?

En helt almindelig repetér jagtriffel eller lyddæmper, burde kunne der opnåes tilladelse til, mens man venter i butikken! Det er en indskrivning og et stempel - hvorfor ikke bare input/output fra en database? Man burde selv kunne opdatere sit våbenpas via. NemID...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Woodleigh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 2. feb 2013, 00:02
Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 89 times
Been thanked: 57 times

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af Woodleigh » 18. nov 2014, 14:04

High Standard skrev:Hej

Lad os nu glæde os over at man på våbenkontoret er gået over til at overholde reglerne fremfor personligt smags dommeri i stedet for at hidse os op over om der går 2 eller 3 uger. Det kan også blive for pjattet.

Hilsen

High Standard
Jeg tror den eneste der er ophidset er dig :giggle: og jeg synes bestemt ikke det er pjattet at stille spørgsmål til sagsbehandlingstider.

Det er vores skattepenge der finansierer det offentlige cirkus, herunder politiet og jeg forventer helt klart at man også inden for det offentlige reducerer omkostninger og effektiviserer i stedet for at bureaukratisere (ja, man har vel lov til at være lidt naiv :oops: ).

Jeg venter på snart 3 uge på to tilladelser og det synes jeg bestemt ikke er i orden. Min erfaring med de gamle våbenkontorer har været at alt var på plads indenfor 10 dage, dvs. fra papirerne var afsendt til tilladelsen ankom i min postkasse.

Når man så, som nu, vælger at samle afdelingerne i 2 centre har jeg en klokkeklar forventning om større effektivitet og det er bestemt ikke min oplevelse.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Thumbs up til nyt våbenkontor! Walther/Colt M4 .22LR

Indlæg af Marius » 18. nov 2014, 18:43

C-X skrev:...

Jeg mangler virkelig at se en begrundelse for, at ALLE tilladelser skal tage en 2-3 uger. Hvorfor ikke 2-3 dage, eller 2-3 timer?

En helt almindelig repetér jagtriffel eller lyddæmper, burde kunne der opnåes tilladelse til, mens man venter i butikken! Det er en indskrivning og et stempel - hvorfor ikke bare input/output fra en database? Man burde selv kunne opdatere sit våbenpas via. NemID...
Så længe processen ikke er fuldt digitalt understøttet så der jo en del led.
Jeg kunne forestille mig:
1. Fordeling. 2. Scanning. 3. Sagsoprettelse og indtastning. 4. Undersøgelse i kriminal og efterforskningsregisteret. 5. Afgørelse og Registrering 6. Afsendelse. 7. Journalisering. ?8Læg dertil hvad de måtte have af interne godkendelses og kvalitetsprocedurer og at det sikkert er nogle frygtelige it-systemer de arbejder i.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Besvar