Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af 100Radsbar » 7. nov 2014, 08:30

Tak for svarene :thumbup:

Har skrevet følgende på Våbentilladelsen:
vt.PNG
(27.76 KiB) Downloadet 2053 gange
Og dette her på Import ansøgningen:
import.PNG
(26.19 KiB) Downloadet 2053 gange
Har sat kryds i følgende felt på våben-tilladelsen, og import tilladelsen:
jt1.PNG
jt1.PNG (8.77 KiB) Vist 9036 gange
jt2.PNG
jt2.PNG (6.56 KiB) Vist 9036 gange
Det burde vel være fyldestgørende :smile:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Langenge » 7. nov 2014, 11:17

Jeg sendte en ansøgning for en uge siden.
Ansøgning om tilladelse til erhvervsmæssig genopladning af ammunition.
De ringede til mig i dag med følgende besked:
"Jeg vil lige fortælle dig, at din ansøgning skal ind og vende beredskabsstyrelsen, inden vi kan endeligt behandle den.
Vi har i forvejen en ansøgning inde til beredskabsstyrelsen om erhvervsmæssig genopladning. Denne ansøgning har beredskabsstyrelsen nu haft i over 1 år, uden de har behandlet den færdig.
Er du sikker på, at vi skal gå videre med din ansøgning?"
Vi snakkede lidt sammen, og blev enige om, at de ikke smed min ansøgning i skraldespanden, men at jeg kontaktede beredskabsstyrelsen for at få lidt flere oplysning fra dem.
Jeg kan derefter vende tilbage til våbenkontoret med besked om hvorvidt de skal sende min ansøgning videre til beredskabsstyrelsen eller ej.
IMHO en okay besked at få fra våbenkontoret.
Men er der nogen her på NVF, der ved hvad beredskabsstyrelsen kigger på/kræver?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Lassescout » 8. nov 2014, 09:14

Beredskabsstyrelsen skal vel bare forholde sig til om du kan opbygge så stort et lager af sprængstoffer at der er risiko for en katastrofe. Det bør tage ca. 5 minutter at forholde sig til med de krudtmængder det drejer sig om, selv til erhvervsmæssig genladning.

Som jeg ser problemet, så har beredskabsstyrelsen en myndighedsopgave de ikke løser. Det kan man klage over til Folketingets Ombudsmand. Men det kan da også tænkes, at det virker bedre i første omgang at kontakte styrelsen og fortælle dem, at de kommer til at løse opgaven indenfor rimelig tid under alle omstændigheder. Med eller uden Ombudsmandens hjælp. Så kan det da tænkes de giver sig til at ekspedere sagerne.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Timber » 8. nov 2014, 15:15

Lassescout skrev:Beredskabsstyrelsen skal vel bare forholde sig til om du kan opbygge så stort et lager af sprængstoffer at der er risiko for en katastrofe. Det bør tage ca. 5 minutter at forholde sig til med de krudtmængder det drejer sig om, selv til erhvervsmæssig genladning.

Som jeg ser problemet, så har beredskabsstyrelsen en myndighedsopgave de ikke løser. Det kan man klage over til Folketingets Ombudsmand. Men det kan da også tænkes, at det virker bedre i første omgang at kontakte styrelsen og fortælle dem, at de kommer til at løse opgaven indenfor rimelig tid under alle omstændigheder. Med eller uden Ombudsmandens hjælp. Så kan det da tænkes de giver sig til at ekspedere sagerne.
Langenge bor da så langt ude på bøhlandet så han kan ligge ind med flere tons altså.................... :getout: ................................. :rolf:


Ej, mere seriøst.... Det er som du skriver, en vurdering af sikkerheden i forbindelse med afstand til nærmeste naboer, muligheder for brandbekæmpelse, adgangsveje, m.v.....
Og ja, det lyder meget henad sløseri fra deres side af....
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Styer SSG » 9. nov 2014, 23:38

Styer SSG skrev:Tester pt det nye system. Skal have fornyet tilladelsen på min Anschutz ,22 og gik ind på stationen i Hobro i går og spurgte, om jeg kunne betale og aflevere ansøgningen hos dem eller den skulle sendes til Holsterbro. Den flinke dame tog imod det hele og sagde, at hun nok skulle sende ansøgningen videre. :thumbup:
Nu må vi så bare se, hvor lang tid det tager. :popkorn:
Styer ssg
11 arbejdsdage for at få fornyet en tilladelse. Afleveret på stationen i Hobro den 24/10 og modtaget med posten den 7/11. Det er godkendt, synes jeg, når man tænker på, at de skal klare hele vest dk. :thumbup:
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Robse » 11. nov 2014, 09:57

Indtil videre skal de have ros herfra, sendte endnu en ansøgning fredag d. 24.10.2014, sent på dagen.
Tilladelse ankommet i postkassen i dag d. 11.11.2014 Det er lige præcis 2 uger.
:razz:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 520
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Superliga » 11. nov 2014, 18:34

2 uger og en weekend, ingen ko på isen der. Nu skal jeg bare have hentet min nye ildpind :mrgreen:

Og sådan du har udfyldt til den SVT40, er magen til hvordan jeg gjorde det, så bare send :razz:

Ja der kom så lige lidt malurt i bægeret da jeg kiggede nærmere på tilladelsen, for under "anden opbevaringsadresse" har de skrevet min bopæl, og ikke der hvor mine våben rigtigt står, selvom jeg er 100 på jeg skrev det i ansøgningen :angry:
Senest rettet af Superliga 11. nov 2014, 20:31, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af 100Radsbar » 11. nov 2014, 18:56

Superliga skrev:2 uger og en weekend, ingen ko på isen der. Nu skal jeg bare have hentet min nye ildpind :mrgreen:

Og sådan du har udfyldt til den SVT40, er magen til hvordan jeg gjorde det, så bare send :razz:
Indleverede den hos politiet i Sønderborg i dag. Da jeg alligevel skulle den vej forbi. Så er spændt på hvor lang tid det tager, da der jo også var en ansøgning om import tilladelse :smile:

Det er forresten den her jeg har købt: http://www.egun.de/market/item.php?id=5152681

Den kommer til at stå mig i 472 € inkl forsendelse (ca. 3520,- kr) . + de 420,- kr. for våbentilladelsen. Det syntes jeg er en ok pris. Den har skæftet fra den fuldautomatiske version, som er kraftigere, og mere holdbar end standard versionen.
Deres våbensmed fræser riller til kikkertmontage, og de leverer en kikkertholder med i prisen. Kikkerten skal jeg så selv ud at finde. Men den tid den sorg :biggrin:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
JPH
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. jul 2014, 12:46
Interesser: Våben, skydning, natur, IT
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af JPH » 12. nov 2014, 15:28

Superliga skrev:Ja der kom så lige lidt malurt i bægeret da jeg kiggede nærmere på tilladelsen, for under "anden opbevaringsadresse" har de skrevet min bopæl, og ikke der hvor mine våben rigtigt står, selvom jeg er 100 på jeg skrev det i ansøgningen :angry:
De har lavet præcis det samme nummer på 6 af mine tilladelser over de sidste par måneder... 2 af fejlene var dog fra dengang hvor det var den lokale politikreds som skulle ordne det.
Men skrev bare venligt til dem, og de rettede "alle"(de glemte een?) og sendte dem igen. Det tog under en uge.

Holstebro har ordnet 4 tilladelser for mig, alle på 2-3 uger. Ansøgning til våbenpas afleverede jeg hos det lokale politi en onsdag. blev ringet op fra Holstebro Fredag, da en af haglsprederne var registreret til min søster, men skulle være i mit navn for at komme i passet. Sendte så ansøgning + fuldmagt fredag og havde passet og kvittering for registrering af min søsters skyder i hånden om Onsdagen - altså ca en uge incl. forsendelser med post frem og tilbage! :Hug:

Så indtil videre har jeg ikke noget at brokke mig over :thumbup:

- lige bortset fra det med adresserne, som de konsekvent roder rundt i. :what:

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af 100Radsbar » 25. nov 2014, 18:55

Fik min våbentilladelse, og import tilladelse til min SVT-40 med posten i dag. Så 14 dage fra indlevering på politi stationen i Sønderborg, til papirerne lå i postkassen, så den gik lige igennem.

Er spændt på at se hvordan den arter sig med de 203 GRS. (13,2 gram) SPBT kugler jeg har liggende :krydsser: :sniper: :zombie: :zombie: :zombie: :zombie: :smile:
7,62x54R Glory to the Mosin.

KPS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. dec 2009, 12:00
Interesser: Pistol skydning
Geografisk sted: Nivå

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af KPS » 27. nov 2014, 10:32

Jeg har nu ventet en måned på en importtilladelse fra Tåstrup... :mad:
Savner godt nok Hillerød....der tog det et par dage hvid de ikke lavede den med det samme.... :cry:

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af CQB » 27. nov 2014, 16:54

100Radsbar skrev:Fik min våbentilladelse, og import tilladelse til min SVT-40 med posten i dag. Så 14 dage fra indlevering på politi stationen i Sønderborg, til papirerne lå i postkassen, så den gik lige igennem.

Er spændt på at se hvordan den arter sig med de 203 GRS. (13,2 gram) SPBT kugler jeg har liggende :krydsser: :sniper: :zombie: :zombie: :zombie: :zombie: :smile:
ja lad os endeligt høre om det ,jeg vil gerne vide om den er mere præcis end min izmash , så skal jeg ha fat i nogen af de bønner

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af 100Radsbar » 27. nov 2014, 18:36

CQB skrev:
100Radsbar skrev:Fik min våbentilladelse, og import tilladelse til min SVT-40 med posten i dag. Så 14 dage fra indlevering på politi stationen i Sønderborg, til papirerne lå i postkassen, så den gik lige igennem.

Er spændt på at se hvordan den arter sig med de 203 GRS. (13,2 gram) SPBT kugler jeg har liggende :krydsser: :sniper: :zombie: :zombie: :zombie: :zombie: :smile:
ja lad os endeligt høre om det ,jeg vil gerne vide om den er mere præcis end min izmash , så skal jeg ha fat i nogen af de bønner
Will do :smile:

Det er disse jeg skal prøveskyde med:
Barnaul.jpg
Barnaul.jpg (93.24 KiB) Vist 8516 gange
Er på udkig efter en kikkert til den nu, skal lige se hvordan kikkert monteringen er udformet, hvis den passer til en standard PU kikkert, så må jeg lige på Egun og se om jeg kan finde en der. :krydsser:
7,62x54R Glory to the Mosin.

CptHomer
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. dec 2013, 21:29
Interesser: Jagt, mil-historie, skydevåben
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af CptHomer » 27. nov 2014, 22:51

KPS skrev:Jeg har nu ventet en måned på en importtilladelse fra Tåstrup... :mad:
Savner godt nok Hillerød....der tog det et par dage hvid de ikke lavede den med det samme.... :cry:
Ved ikke med importtilladelser, men jeg fik min våbentilladelse fra Tåstrup på et par timer digitalt og den blev sendt med posten samme dag.
Men Hillerød var nu også venlige, der fik jeg min første våbentilladelse med det samme.

Brugeravatar
Impact
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 31. mar 2012, 15:52
Interesser: Skydevåben
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Impact » 4. dec 2014, 23:32

Jeg vedhæftede ansøgningen i en mail til dem i Taastrup, for 5 dage siden. Er det meningen at man ikke skal modtage en bekræftigelse på at de har modtaget mailen? Jeg venter spændt på en tilladelse til en 22lr og en lyddæmper.

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 7. okt 2010, 09:18
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 18 times
Been thanked: 71 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af EGJ » 4. dec 2014, 23:48

Sendte ansøgning om våbentilladelse via mail 10-11-2014. Intet svar idag 04-12-2014. Tre uger og tre dage...
Er det mon normalt for våbenkontoret i Holstebro, eller kan tilladelsen være gået tabt?

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Elbæk » 5. dec 2014, 00:02

Jeg venter på femtende dag nu...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Kruffe » 5. dec 2014, 00:49

Jeg har for nylig modtaget en tilladelse - det tog 11 dage.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

PHL009
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 8. okt 2014, 10:23
Interesser: Selskabsjagt - riffeljagt
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 1 time

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af PHL009 » 5. dec 2014, 08:34

Fik lige tilladelse til dæmper, 3,5 uge tog det.

Woodleigh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 2. feb 2013, 00:02
Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 89 times
Been thanked: 57 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Woodleigh » 5. dec 2014, 09:09

EGJ skrev:Sendte ansøgning om våbentilladelse via mail 10-11-2014. Intet svar idag 04-12-2014. Tre uger og tre dage...
Er det mon normalt for våbenkontoret i Holstebro, eller kan tilladelsen være gået tabt?
Ja !!!!! :thumbdown:

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 7. okt 2010, 09:18
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 18 times
Been thanked: 71 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af EGJ » 5. dec 2014, 09:51

EGJ skrev:Sendte ansøgning om våbentilladelse via mail 10-11-2014. Intet svar idag 04-12-2014. Tre uger og tre dage...
Er det mon normalt for våbenkontoret i Holstebro, eller kan tilladelsen være gået tabt?
Efter en forespørgsel på mail, har jeg nu fået at vide, at tilladelsen er udstedt 02-12-2014, så den må være på vej med snailmail :eek:

21 dage + forsendelse (foreløbigt 24 dage) bliver ekspeditionstiden i dette tilfælde. Før dette rationeliserings tiltag tog det 5 minutter af få en våbentilladelse hos nærpolitiet i Hjørring. Det siger jeg ikke for at genere politiet - slet ikke. Jeg konstatere det blot, og synes at beslutningstagerne burde overveje, hvor effektivt deres nye system er blevet i forhold til kunderne/borgerne/skatteyderne.
Effektivisering, optimering, normalisering og rationalisering i den offentlige sektor, er som regel dæknavne for besparelser og dårligere service for borgerne. Sådan synes det også at være her. Besparelser kan være velbegrundede. Jeg synes bare, politikerne skal sige det som det er, frem for at bruge flotte floskler, der får udenforstående til at tro, at der er tale om en forbedring og ikke en besparelse med forringelser til følge.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af Langenge » 5. dec 2014, 10:23

EGJ skrev:
EGJ skrev:Sendte ansøgning om våbentilladelse via mail 10-11-2014. Intet svar idag 04-12-2014. Tre uger og tre dage...
Er det mon normalt for våbenkontoret i Holstebro, eller kan tilladelsen være gået tabt?
Efter en forespørgsel på mail, har jeg nu fået at vide, at tilladelsen er udstedt 02-12-2014, så den må være på vej med snailmail :eek:

21 dage + forsendelse (foreløbigt 24 dage) bliver ekspeditionstiden i dette tilfælde. Før dette rationeliserings tiltag tog det 5 minutter af få en våbentilladelse hos nærpolitiet i Hjørring. Det siger jeg ikke for at genere politiet - slet ikke. Jeg konstatere det blot, og synes at beslutningstagerne burde overveje, hvor effektivt deres nye system er blevet i forhold til kunderne/borgerne/skatteyderne.
Effektivisering, optimering, normalisering og rationalisering i den offentlige sektor, er som regel dæknavne for besparelser og dårligere service for borgerne. Sådan synes det også at være her. Besparelser kan være velbegrundede. Jeg synes bare, politikerne skal sige det som det er, frem for at bruge flotte floskler, der får udenforstående til at tro, at der er tale om en forbedring og ikke en besparelse med forringelser til følge.
Du skal bare huske, at for nogle af os, er det en STOR forbedring!
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 213 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af FBN » 5. dec 2014, 10:31

Mener at havde læst de skriver behandlingstid på 3-4 uger pt så alt derunder er jo fint, så der er jo ingen grund til at spilde deres tid med mail og opringninger når der ikke er gået 4 uger for at "presse" sig foran andre som også venter på deres tilladelse [emoji6]
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af LapuaMagnum » 5. dec 2014, 10:44

Jeg sendte ansøgning om våbenpas ind den 24.11-2014 og har modtaget idag d. 05.12-2014. Jeg fik dog afslg på lyddæmper.

mvh
Senest rettet af LapuaMagnum 5. dec 2014, 10:47, rettet i alt 1 gang.
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 7. okt 2010, 09:18
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 18 times
Been thanked: 71 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACV Holstebro

Indlæg af EGJ » 5. dec 2014, 10:44

Langenge skrev:
EGJ skrev:
EGJ skrev:Sendte ansøgning om våbentilladelse via mail 10-11-2014. Intet svar idag 04-12-2014. Tre uger og tre dage...
Er det mon normalt for våbenkontoret i Holstebro, eller kan tilladelsen være gået tabt?
Efter en forespørgsel på mail, har jeg nu fået at vide, at tilladelsen er udstedt 02-12-2014, så den må være på vej med snailmail :eek:

21 dage + forsendelse (foreløbigt 24 dage) bliver ekspeditionstiden i dette tilfælde. Før dette rationeliserings tiltag tog det 5 minutter af få en våbentilladelse hos nærpolitiet i Hjørring. Det siger jeg ikke for at genere politiet - slet ikke. Jeg konstatere det blot, og synes at beslutningstagerne burde overveje, hvor effektivt deres nye system er blevet i forhold til kunderne/borgerne/skatteyderne.
Effektivisering, optimering, normalisering og rationalisering i den offentlige sektor, er som regel dæknavne for besparelser og dårligere service for borgerne. Sådan synes det også at være her. Besparelser kan være velbegrundede. Jeg synes bare, politikerne skal sige det som det er, frem for at bruge flotte floskler, der får udenforstående til at tro, at der er tale om en forbedring og ikke en besparelse med forringelser til følge.
Du skal bare huske, at for nogle af os, er det en STOR forbedring!
Ok, så må jeg jo først og fremmest ønske dig/jer tillykke med de to våbenkontorer :smile:
Så kan man med glimt i øjet vel sige, at denne omlægning betyder, at nu tager vi den langsomste ekspeditionstid og gør til den nye standard for alle, og så kalder vi det en effektivisering :biggrin:

Låst