Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 557
Tilmeldt: 21. jul 2010, 22:42
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 60 times
Been thanked: 39 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Hammertime » 20. apr 2015, 09:15

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=3391 en lille update fra DJ i forhold til den lange behandlingstid
Legends never die

Brugeravatar
Halling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 24. feb 2010, 19:03
Interesser: Jagt og naturen
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Halling » 20. apr 2015, 11:07

Lyder lovende, men kan da godt se det blive bukkejagt med marlinen i år da jeg stadig går og venter på at høre nyt om min nye riffel.

SKBHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 31. okt 2007, 23:03
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 41 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af SKBHunter » 20. apr 2015, 16:18

Hammertime skrev:http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=3391 en lille update fra DJ i forhold til den lange behandlingstid
Det er en gammel nyhed (fra marts måned) og realiteterne er desværre, at der stadig er meget lange behandlingstider hos ACØ.

Jeg fokuserer på tilladelser til jagt, da jeg ikke selv er foreningsskytte og jeg har forsøgt at skabe mig et overblik ud fra indlæg i denne tråd:

Behandlingstiden svinger fra en fornyelse på 7 dage til en våbentilladelse på en riffel på 10 uger. Seneste update på jagtvåben er behandlingstid på 1½ kalendermåned (Cpt Homer).

Jeg venter selv på tilladelse til en salonriffel. Ansøgningen er indsendt elektronisk den 19. marts.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Slettes3 » 20. apr 2015, 17:19

Jeg havde en administrativ dag i sidste uge og var hjemme. Jeg forsøgte 2x at komme igennem til deres våbenkontor. Jeg havde telefonen liggende med medhør og den ringede ud begge gange(2x 45min). Deres politik er nu hvor klagerne er haglet ned over dem at lade være med at tage telefonen. :rolf: :giggle:
Alt i det offentlige er efterhånden til grin.. :thumbdown:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Bofhenator » 21. apr 2015, 09:13

Rigbymauser skrev:Jeg havde en administrativ dag i sidste uge og var hjemme. Jeg forsøgte 2x at komme igennem til deres våbenkontor. Jeg havde telefonen liggende med medhør og den ringede ud begge gange(2x 45min). Deres politik er nu hvor klagerne er haglet ned over dem at lade være med at tage telefonen. :rolf: :giggle:
Alt i det offentlige er efterhånden til grin.. [emoji107]
Det er helt skidt! Jeg havde en snak med en af de gamle rotter fra kbhs politis tilladelsesafdeling i går. Han kunne fortælle at allerede da planerne om det nye kontor blev fremlagt, blev der pointeret fra dem på gulvet at de havde budgetteret med alt for lidt personale. Men at dette blev afvist. Desuden har flere af dem med erfaring ikke haft interesse i at være med på det ny kontor og dem der er på (det voldsomt underbemandede) kontor har fået besked på at lægge tilladelserne fra sig og tage telefonen hvis den ringer.

Alt i alt, offentligt når det er bedst...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af PSindrup » 21. apr 2015, 10:22

Hammertime skrev:http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=3391 en lille update fra DJ i forhold til den lange behandlingstid
Hold da helt op. Det er da i hvert fald noget af en hensigtserklæring! :thumbup:

Peter
PS: Jeg vælger at tro på "systemet" ...

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af 458hunter » 21. apr 2015, 11:01

Det er arbejdsgangen der er noget galt med. 4-5 dedikerede medarbejdere på hvert adm center burde uden problemer kunne klare de tilladelser der kommer igennem. Hvis de sidder og flueknepper hver ansøgning, så forstår jeg det lidt, men nu hvor alle ansøgninger er elektroniske burde en medarbejder kunne klare i hvert fald 100 om dagen.

Og hvorfor overhovedet kræve tilladelse for lyddæmpere - det må da være dem de drukner i, ellers forstår jeg det slet ikke. Kunne bare være en selv-registrering på borger.dk og det samme med alle haglgeværerne. Der burde aldrig skulle en medarbejder ind over..

Det er så rystende ineffektivt og vildt frustrerende at have solgt en riffel, men ikke kunne gennemføre handlen.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af PSindrup » 21. apr 2015, 12:02

Chrstn_Olsen skrev:Det er arbejdsgangen der er noget galt med. 4-5 dedikerede medarbejdere på hvert adm center burde uden problemer kunne klare de tilladelser der kommer igennem. Hvis de sidder og flueknepper hver ansøgning, så forstår jeg det lidt, men nu hvor alle ansøgninger er elektroniske burde en medarbejder kunne klare i hvert fald 100 om dagen.
Hvis ansøgningerne skal behandles bare en anelse seriøst - og ikke bare udskrives automatisk, som tilladelserne til regulering blev en overgang - så mener jeg at der skal bruges mere end 4½ minut pr. ansøgning. :fun:

Peter

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af 458hunter » 21. apr 2015, 12:09

PSindrup skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Det er arbejdsgangen der er noget galt med. 4-5 dedikerede medarbejdere på hvert adm center burde uden problemer kunne klare de tilladelser der kommer igennem. Hvis de sidder og flueknepper hver ansøgning, så forstår jeg det lidt, men nu hvor alle ansøgninger er elektroniske burde en medarbejder kunne klare i hvert fald 100 om dagen.
Hvis ansøgningerne skal behandles bare en anelse seriøst - og ikke bare udskrives automatisk, som tilladelserne til regulering blev en overgang - så mener jeg at der skal bruges mere end 4½ minut pr. ansøgning. :fun:

Peter
Hvorfor? Det er ca hvad det tog at lave dem tidligere mens man ventede.. Og hvad er der helt præcist at checke? Langt de fleste kunne genereres direkte til e-boks uden en person skulle ind over hvis der var vilje til det. Det er bare at sætte nogen parametre op. 1) har våben i forvejen, 2) er ikke straffet, 3) standard repetervåben eller lyddæmper = lige igennem din tilladelse ligger i e-boks efter 5 min fra ansøgning er indsendt elektronisk. Falder man udenfor parametre, ryger den til personbehandling..

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Ølgaard » 21. apr 2015, 12:46

Chrstn_Olsen skrev:
PSindrup skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Det er arbejdsgangen der er noget galt med. 4-5 dedikerede medarbejdere på hvert adm center burde uden problemer kunne klare de tilladelser der kommer igennem. Hvis de sidder og flueknepper hver ansøgning, så forstår jeg det lidt, men nu hvor alle ansøgninger er elektroniske burde en medarbejder kunne klare i hvert fald 100 om dagen.
Hvis ansøgningerne skal behandles bare en anelse seriøst - og ikke bare udskrives automatisk, som tilladelserne til regulering blev en overgang - så mener jeg at der skal bruges mere end 4½ minut pr. ansøgning. :fun:

Peter
Hvorfor? Det er ca hvad det tog at lave dem tidligere mens man ventede.. Og hvad er der helt præcist at checke? Langt de fleste kunne genereres direkte til e-boks uden en person skulle ind over hvis der var vilje til det. Det er bare at sætte nogen parametre op. 1) har våben i forvejen, 2) er ikke straffet, 3) standard repetervåben eller lyddæmper = lige igennem din tilladelse ligger i e-boks efter 5 min fra ansøgning er indsendt elektronisk. Falder man udenfor parametre, ryger den til personbehandling..
Et drømme scenarie, det er alt for effektivt, det kan ikke lade sig gøre :biggrin:

:razz: :razz:

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Robse » 21. apr 2015, 15:11

Ølgaard skrev:
Chrstn_Olsen skrev:
PSindrup skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Det er arbejdsgangen der er noget galt med. 4-5 dedikerede medarbejdere på hvert adm center burde uden problemer kunne klare de tilladelser der kommer igennem. Hvis de sidder og flueknepper hver ansøgning, så forstår jeg det lidt, men nu hvor alle ansøgninger er elektroniske burde en medarbejder kunne klare i hvert fald 100 om dagen.
Hvis ansøgningerne skal behandles bare en anelse seriøst - og ikke bare udskrives automatisk, som tilladelserne til regulering blev en overgang - så mener jeg at der skal bruges mere end 4½ minut pr. ansøgning. :fun:

Peter
Hvorfor? Det er ca hvad det tog at lave dem tidligere mens man ventede.. Og hvad er der helt præcist at checke? Langt de fleste kunne genereres direkte til e-boks uden en person skulle ind over hvis der var vilje til det. Det er bare at sætte nogen parametre op. 1) har våben i forvejen, 2) er ikke straffet, 3) standard repetervåben eller lyddæmper = lige igennem din tilladelse ligger i e-boks efter 5 min fra ansøgning er indsendt elektronisk. Falder man udenfor parametre, ryger den til personbehandling..
Et drømme scenarie, det er alt for effektivt, det kan ikke lade sig gøre :biggrin:

:razz: :razz:
Det værste er, at det kræver et IT system der fungerer.....
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Timber » 21. apr 2015, 16:01

Robse skrev:
Ølgaard skrev:
Chrstn_Olsen skrev:
PSindrup skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Det er arbejdsgangen der er noget galt med. 4-5 dedikerede medarbejdere på hvert adm center burde uden problemer kunne klare de tilladelser der kommer igennem. Hvis de sidder og flueknepper hver ansøgning, så forstår jeg det lidt, men nu hvor alle ansøgninger er elektroniske burde en medarbejder kunne klare i hvert fald 100 om dagen.
Hvis ansøgningerne skal behandles bare en anelse seriøst - og ikke bare udskrives automatisk, som tilladelserne til regulering blev en overgang - så mener jeg at der skal bruges mere end 4½ minut pr. ansøgning. :fun:

Peter
Hvorfor? Det er ca hvad det tog at lave dem tidligere mens man ventede.. Og hvad er der helt præcist at checke? Langt de fleste kunne genereres direkte til e-boks uden en person skulle ind over hvis der var vilje til det. Det er bare at sætte nogen parametre op. 1) har våben i forvejen, 2) er ikke straffet, 3) standard repetervåben eller lyddæmper = lige igennem din tilladelse ligger i e-boks efter 5 min fra ansøgning er indsendt elektronisk. Falder man udenfor parametre, ryger den til personbehandling..
Et drømme scenarie, det er alt for effektivt, det kan ikke lade sig gøre :biggrin:

:razz: :razz:
Det værste er, at det kræver et IT system der fungerer.....
Og det er nok umuligt at forlange af det offentlige..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Ølgaard » 22. apr 2015, 10:24

Jeg forstyrrede lige våbenkontor øst, og talte med en sød dame som fortalte mig at de lige var startet på ansøgninger fra januar, så kære venner TÅLMOD ÅHHH TÅLMOD. :popkorn:

PS.: Jeg skulle spørge om noget andet samtidig, så jeg var nød til at forstyrre dem. :oops:

:razz: :razz:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af PSindrup » 22. apr 2015, 10:52

Ølgaard skrev:Jeg forstyrrede lige våbenkontor øst, og talte med en sød dame som fortalte mig at de lige var startet på ansøgninger fra januar, så kære venner TÅLMOD ÅHHH TÅLMOD. :popkorn:

:razz: :razz:
Så er de jo "kun" knap 4 måneder bagud. :zombie:

Gid det også forholdt sig sådan med skatteopkrævningen :giggle:

Peter

SKBHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 31. okt 2007, 23:03
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 41 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af SKBHunter » 22. apr 2015, 11:40

Ølgaard skrev:Jeg forstyrrede lige våbenkontor øst, og talte med en sød dame som fortalte mig at de lige var startet på ansøgninger fra januar, så kære venner TÅLMOD ÅHHH TÅLMOD. [emoji14]opkorn:

PS.: Jeg skulle spørge om noget andet samtidig, så jeg var nød til at forstyrre dem. :oops:

:razz: :razz:
Jeg håber at I har talt om SKV tilladelser som de efter sigende har nedprioriteret for at afvikle våbentilladelser til jagtvåben....!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af PSindrup » 22. apr 2015, 11:43

SKBHunter skrev:
Ølgaard skrev:Jeg forstyrrede lige våbenkontor øst, og talte med en sød dame som fortalte mig at de lige var startet på ansøgninger fra januar, så kære venner TÅLMOD ÅHHH TÅLMOD. [emoji14]opkorn:

PS.: Jeg skulle spørge om noget andet samtidig, så jeg var nød til at forstyrre dem. :oops:

:razz: :razz:
Jeg håber at I har talt om SKV tilladelser som de efter sigende har nedprioriteret for at afvikle våbentilladelser til jagtvåben....!
Undskyld min uvidenhed, men hvad er SKV?

Peter

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3317 times
Been thanked: 413 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Kalthoff » 22. apr 2015, 11:47

Da jeg i sin tid som nybagt jagttegns indehaver kørte fra våbenhandleren hvor jeg havde valgt min første riffel til våbenkontoret blev jeg ekspederet med det samme af et levende menneske.

Hele ekspeditionen fra jeg kom ind ad døren og sagde goddag, til jeg forlod kontoret med min første våbentilladelse i hånden, tog 10 minutter.

Som flere andre ovenfor anfører, er det uforståeligt hvad der tager så lang tid for det nye system.

De ansøgninger hvor folk søger om tilladelse til et normalt og velkendt våben, allerede har mindst en våbentilladelse og ikke er blevet sigtet/anklaget/dømt siden sidste ansøgning, de kan altså ikke tage længere tid at ekspedere end de gjorde førhen.

5-10 min pr. sag hvis det gøres efter samme procedure som på de gamle kontorer.

Det er ikke under 5 og op til 10 sager pr. time pr. medarbejder incl. tisse/kaffe pause.

Det bliver 30-60 ekspederede sager pr. dag pr. medarbejder, hvis vi sætter de har en effektiv arbejdstid på 6 timer pr. dag.

Hvor mange ansøgninger indsender landets jægere og landets sportsskytter pr år?

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3317 times
Been thanked: 413 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Kalthoff » 22. apr 2015, 11:50

GBBF83 skrev:Har fra et foreningsmedlem hørt, at efter DJ har presset på for riffeltilladelser m.fl. -Så lader det til, at SKV så bliver nedprioriteret i stedet..... Måske skulle alle organisationer holde et FÆLLES møde med ACØ/Rigspolitiet og forklare problemstillingen.
Det er da fuldstændigt langt ude.

Jægernes og skytteforeningernes repræsentanter bør gå sammen til de møder med politiet og stå sammen om at stille og fastholde fælles krav til politiet.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Robse » 22. apr 2015, 12:47

Mængden af spildtid stiger med kvadratet på (stigningen i) mængden af offentlige ansatte.
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

KPS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. dec 2009, 12:00
Interesser: Pistol skydning
Geografisk sted: Nivå

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af KPS » 28. apr 2015, 07:06

ACØ er tilsyneladende brudt samme, jeg talte med en kortfattet dame hos ACØ og hun henvidste til sin chef Finn Jensen på FJExxx@Politi.dk...
Jeg spurgte til en indførseltilladelse som har ligget hos ACØ i mere end 2 måneder.
Tilgængæld fil jeg en SKV2 på 1½ måned..men våbnet var købt hos Hunters House som har en kontravers med myndighederne i øjeblikket...
Jeg kunne ønske at DGI og Dsky var bare en lille smule mere aktive...

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Lassescout » 28. apr 2015, 08:30

Jeg er helt enig i, at skytteforeningerne og jægerforbundet burde stå sammen i denne sag. Man kunne nemt nedsætte en lille fælles arbejdsgruppe som havde til opgave at lægge pres på myndighederne.

Der kunne sagtens laves en "main tube" hvor 90% af ansøgningerne behandles fuldt elektronisk på få sekunder. De ansøgninger der falder udenfor "det almindelige" må så behandles manuelt, men den elektroniske forbehandling kunne jo nemt tænde grønt lys på de uproblematiske forhold i ansøgningen, så sagsbehandleren kun behøver bruge tid på det element der gør ansøgningen usædvanlig.

Jeg er bare bange for, at det der adskiller vores situation fra f.eks. registrering af biler er, at der netop er tale om skydevåben. Så der vil være decideret politisk modstand mod at gøre det nemmere at få våbentilladelse. Det er derfor en stor opgave for vore organisationer at få systemet til at forstå, at dette intet har at gøre med hvem der kan få våbentilladelse til hvilke våben, men udelukkende handler om effektiv ekspedition af sagerne, især af de sager hvor udfaldet er givet på forhånd. Men det kan godt være, at det politiske system for øjeblikket har øjnene stift rettet mod det kommende valg, og ingen vil risikere en møgsag for øjeblikket. Så måske er det klogest at vente til efter valget med for alvor at angribe galskaben.

Da ressourcerne til sagsbehandling er begrænsede, bliver man nødt til at "sælge" noget for at få noget andet. Jeg er selvfølgelig tilfreds med, at DJ har fremmet jægernes sag, men jeg synes ikke om, at det er gået ud over behandlingstiden for skytteforeningsmedlemmer.

Kan vi være enige om, at det vil være legitimt at bruge en argumentation der går på, at hvis systemet automatiseres for den almindelige jæger og skytte, så får politiet bedre tid til at kigge på ansøgere med blakket fortid eller som er kommet i "dårligt selskab" ? Sådan en balance kan ligefrem sælges som en forbedring af sikkerheden, fordi man kigger mere på manden end på våbnet.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Bofhenator » 28. apr 2015, 09:01

KPS skrev:ACØ er tilsyneladende brudt samme, jeg talte med en kortfattet dame hos ACØ og hun henvidste til sin chef Finn Jensen på FJExxx@Politi.dk...
Har du noget mere på dette? Hvis man skal have SKV og DGI til at tage fat igen/påny kunne det være rart med lidt mere detalje?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Halling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 24. feb 2010, 19:03
Interesser: Jagt og naturen
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Halling » 28. apr 2015, 09:57

Jeg begriber ikke hvorfor det kan tage så lang tid når man søger digitalt.

Om det er øst eller vest så har de vel adgang til det samme system og kan trække de samme oplysninger uanset hvor man er bosat i landet og derfor burde vest kunne hjælpe øst så behandlingstiden bliver nedsat.

Jeg sendte ansøgning afsted i fredags til min nye riffel og med de udsigter de har hos øst så er det da ikke før efter bukkejagten jeg får dem.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af PSindrup » 28. apr 2015, 10:19

Halling skrev:Jeg begriber ikke hvorfor det kan tage så lang tid når man søger digitalt.
Nej, det er svært at forstå. Så meget for stordriftsfordele og det "borgernære" princip! :thumbdown:
Halling skrev:Om det er øst eller vest så har de vel adgang til det samme system og kan trække de samme oplysninger uanset hvor man er bosat i landet og derfor burde vest kunne hjælpe øst så behandlingstiden bliver nedsat.
Det burde bestemt være muligt, i hvert fald for alle de ansøgninger der er "indsendt" digitalt.
Halling skrev:Jeg sendte ansøgning afsted i fredags til min nye riffel og med de udsigter de har hos øst så er det da ikke før efter bukkejagten jeg får dem.
Det skal du (bestemt) ikke regne med! :mad: :thumbdown:
(Måske til næste års bukkejagt) :giggle:

Peter

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Våbentilladelse fra Politiets ACØ Taastrup

Indlæg af Ølgaard » 28. apr 2015, 11:47

Jeg har lige talt med min formand, og han HAVDE rykket ØST, men de har PT store problemer, så han fik det svar at han måtte have tålmodighed, der var op til 16-18 uger behandlingstid fra ØST, nu tør man ikke spørge mere for det stiger hver gang, og de VIL ikke have min gratis hjælp, for så skete der noget :giggle:

Så kære jydebrødre i har et mere effektivt kontor :biggrin:

:razz: :razz:

PS.: Jeg har lige fået en tilbagemelding fra Vingsted som siger det er korrekt at Vest har 3-4 uger og Øst har en behandlingstid på ca. 16 uger, og de er i dialog med våbenkontorerne for at nedbringe tiden.

Låst