Ang dårligt udført arbejde af våbensmed?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Neve
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10. dec 2012, 14:49
Interesser: Hagljagt
Geografisk sted: skjerb

Ang dårligt udført arbejde af våbensmed?

Indlæg af Neve » 13. nov 2015, 07:45

Hej.

Jeg har haft mit haenel 310 ude hos N.P Nielsen i vildbjerg for at få sat en sigte skinne på. Han havde geværet i over 14 dage, men dagen efter jeg afhentede den var geværet knald rusten samt sigteskinnen. Sidder 1-2 mm skæv? Skal siges bøssen havde ikke skyggen af rust før og ved korsholm sagde de at det var den flotteste de havde set i over 20 år.

Så spørgsmålet er hvad gør jeg nu?
Bøssen har mistet alt værdi.

Og NP er en mand der er meget kort for hovedet og da jeg er en ung mand føler jeg ikke rigtigt jeg kan stille del store op hos ham? :(

Hilsen kim


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af Marius 13. nov 2015, 15:20, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift rettet til lille v

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af RKN » 13. nov 2015, 08:38

Hvad sagde han til rusten og den skvæt monteret skinne ?

Afsendt fra det mørke Nordjylland
Denmark
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af Brønden » 13. nov 2015, 08:47

Det virker underligt. Manden er nok en af de dygtigst våbensmed jeg kender.

Hvis du har fået en ny skinne på, er den så ikke blevet bruneret helt ??

gravrust får den ikke på en dag.

overflade rust, ja, hvis det har været meget fugtigt / store temp svingninger og olien ikke har dækket ok. Men olie tager normalt alt overflade/ flyv rust af. Det har aldrig været noget der har sat sig på min hagl spreder..
Så har du rust ned i stålet. eller kan du tørre det af på overfladen. ?

anyway, så skal du stå fast og tage ned til ham med den og så find en løsning på det.

Brunering er ikke en rust beskyttelse. Så olien på overfladen skal være i orden.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af PSindrup » 13. nov 2015, 08:49

Det er da bare slet ikke i orden! :thumbdown:

Jeg ville måske skrive til ham og forelægge ham dine bekymringer, hvis du syntes at han intimiderer dig når i mødes ansigt til ansigt

Peter

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af Ølgaard » 13. nov 2015, 09:59

FACE TO FACE alt andet er spild af tid :blink:

:razz: :razz:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af PSindrup » 13. nov 2015, 10:24

Ølgaard skrev:FACE TO FACE alt andet er spild af tid :blink:

:razz: :razz:
Så skal han måske også medbringe et "muskelbundt" :modbat:

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2632 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af C-X » 13. nov 2015, 10:27

PSindrup skrev:
Ølgaard skrev:FACE TO FACE alt andet er spild af tid :blink:

:razz: :razz:
Så skal han måske også medbringe et "muskelbundt" :modbat:

Peter
At være kort for hovedet er ikke det samme som at være truende eller farlig. Hvis du ikke kender manden, så lad være med at udtale dig i den retning, du ender bare med at udstille dig selv i stedet eller piske en stemning op.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af PSindrup » 13. nov 2015, 10:35

C-X skrev:
PSindrup skrev:
Ølgaard skrev:FACE TO FACE alt andet er spild af tid :blink:

:razz: :razz:
Så skal han måske også medbringe et "muskelbundt" :modbat:

Peter
At være kort for hovedet er ikke det samme som at være truende eller farlig. Hvis du ikke kender manden, så lad være med at udtale dig i den retning, du ender bare med at udstille dig selv i stedet eller piske en stemning op.
UNDSKYLD!! :razz:

Det var slet slet ikke sådan ment, men bare en opfølgning på kommentarene om at face-to-face var det eneste der virkede, kombineret med OP's bemærkning om at han selv er ung, og våbensmeden var kort for hovedet.

Jeg ønsker, på ingen måde, at piske en stemning op. Intet ligger mig fjernere!!

Peter

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af Bessie4ever » 13. nov 2015, 10:35

tag op til ham og sig du er ked af situationen og spørg om han ikke vil lave det om!

NP kan være skrap ,men han har altså sin faglige stolthed og mine oplevelser er at han står ved den slags

der er ingen tvivl om "karlsmart typer" rammer muren hos NP så den stretegi skal man nok ikke ligge

hvilken vej er din skinne skæv? NP tænker long range skydning så han kan ha sat en skinne på som sikre dig ekstra klik

jeg har haft rifler der oppe i halve år som ikke har være rustne, så jeg syntes det lyder mærkligt.

har riflen været i hænderen på en som har "syrefinger"? så kan det nemlig gå stærkt

vil du ikke ligge nogle foto op ?

jeg vil nok mene at du skulle ha taget fat i NP inden du lavede denne tråd :biggrin:

mvh Bessie
Perfect! Thats is good enough for me

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2632 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af C-X » 13. nov 2015, 10:50

Haenel 310 er et luftgevær. Næppe long range potentiale :giggle:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af Bessie4ever » 13. nov 2015, 11:10

nå for pokker
Perfect! Thats is good enough for me

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af Slettes3 » 13. nov 2015, 11:11

Jeg havde selv et lille eventyr med NP. NIELSEN for mange år siden. Han modtog af mig kr.30000 Cash til forudbetaling på et projekt. Der skete intet i to år og efter adskillige skrivelser og telefon opringer fik han lavet riflen færdig. Da jeg hentede riflen blev jeg mildest talt rystet. Der var så mange klage punkter på hans arbejde at jeg kørte den direkte til
NYSTRØM og Krabbe ved Aarhus som kunne udfærdige en rapport det mangelfulde arbejde. Jeg skrev efterfølgende et brev til NP hvor der ar gjort status på arbejdet og hvad det kostede at udbedre.
NP er ikke en person der tager kritik på sig. Han er konfliksky og svare kun i arogante vendinger. Derfor er det forståeligt at trådstarter skriver som han gør. NP er ikke mand med Samvittighed og og samtidig indlukket.

Til trådstarter ville jeg sige at du skal fremrettet et civilt søgsmål med udtalelse fra Korsholm og fremstil et økonomisk krav du mener vil kompensere dit våben med et tilsvarende. Dette kan være i samlerværdi eller handelsværdi.

Herover på djævle øen kalder vi NP for NP Bonderøv.

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 265 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af Boryx » 13. nov 2015, 11:36

Rigbymauser skrev:Jeg havde selv et lille eventyr med NP. NIELSEN for mange år siden. Han modtog af mig kr.30000 Cash til forudbetaling på et projekt. Der skete intet i to år og efter adskillige skrivelser og telefon opringer fik han lavet riflen færdig. Da jeg hentede riflen blev jeg mildest talt rystet. Der var så mange klage punkter på hans arbejde at jeg kørte den direkte til
NYSTRØM og Krabbe ved Aarhus som kunne udfærdige en rapport det mangelfulde arbejde. Jeg skrev efterfølgende et brev til NP hvor der ar gjort status på arbejdet og hvad det kostede at udbedre.
NP er ikke en person der tager kritik på sig. Han er konfliksky og svare kun i arogante vendinger. Derfor er det forståeligt at trådstarter skriver som han gør. NP er ikke mand med Samvittighed og og samtidig indlukket.

Til trådstarter ville jeg sige at du skal fremrettet et civilt søgsmål med udtalelse fra Korsholm og fremstil et økonomisk krav du mener vil kompensere dit våben med et tilsvarende. Dette kan være i samlerværdi eller handelsværdi.

Herover på djævle øen kalder vi NP for NP Bonderøv.


:biggrin: :rolf:


NP kommer heller ikke til at lave mere for mig - jeg synes han er blevet "gammel" de sidste år og mere og mere begyndt at springe over hvor gærdet er lavest.
Når det er sagt så tror jeg vi I DK skal kigge langt efter en med samme evner på loddede kombivåben osv. Ikke at han er uerstattelig, men det er bare som om der ikke er nogen med den erfaring som NP.

Som person er NP heller ikke lige min kop the - men mange er glade for ham som bøssemager.

NP arbejder ikke efter devisen; "kunden har altid ret".........

//Boryx

Brugeravatar
Zoli
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 20. apr 2005, 14:52
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af Zoli » 13. nov 2015, 19:43

Rigbymauser skrev:Der var så mange klage punkter på hans arbejde at jeg kørte den direkte til
NYSTRØM og Krabbe ved Aarhus som kunne udfærdige en rapport det mangelfulde arbejde. Jeg skrev efterfølgende et brev til NP hvor der ar gjort status på arbejdet og hvad det kostede at udbedre.
NP er ikke en person der tager kritik på sig. Han er konfliksky og svare kun i arogante vendinger. Derfor er det forståeligt at trådstarter skriver som han gør. NP er ikke mand med Samvittighed og og samtidig indlukket.
Jeg har desværre fuldstændig samme oplevelse med NP.
Mvh

Zoli

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af Våbensmed?

Indlæg af Keldda » 13. nov 2015, 22:25

Rigbymauser skrev:Jeg havde selv et lille eventyr med NP. NIELSEN for mange år siden. Han modtog af mig kr.30000 Cash til forudbetaling på et projekt. Der skete intet i to år og efter adskillige skrivelser og telefon opringer fik han lavet riflen færdig. Da jeg hentede riflen blev jeg mildest talt rystet. Der var så mange klage punkter på hans arbejde at jeg kørte den direkte til
NYSTRØM og Krabbe ved Aarhus som kunne udfærdige en rapport det mangelfulde arbejde. Jeg skrev efterfølgende et brev til NP hvor der ar gjort status på arbejdet og hvad det kostede at udbedre.
NP er ikke en person der tager kritik på sig. Han er konfliksky og svare kun i arogante vendinger. Derfor er det forståeligt at trådstarter skriver som han gør. NP er ikke mand med Samvittighed og og samtidig indlukket.

Til trådstarter ville jeg sige at du skal fremrettet et civilt søgsmål med udtalelse fra Korsholm og fremstil et økonomisk krav du mener vil kompensere dit våben med et tilsvarende. Dette kan være i samlerværdi eller handelsværdi.

Herover på djævle øen kalder vi NP for NP Bonderøv.
Både samlerværdi og handelsværdi går ned på sådan en når der monteres de dele der på uanset om det virker eller ikke , men når man betaler for det skal det virke
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1455
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af våbensmed?

Indlæg af Kristian_J » 14. nov 2015, 13:28

Jeg havde lignede oplevelse i Hunter House og valgte ikke at gøre noget da man ikke kan diskutere de Ole.

Tragisk at det er sådan. Jeg oplever generelt kun dårlig service inden for denne hobby. Både hos HH (Dårlig / ubehagelig service), Vaabensmeden (Ingen / langsom service) og Korsholm (Uvidenhed om egne produkter)
... assistance from a distance!

Brugeravatar
MAJOREN
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 23. mar 2014, 16:27
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 4 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af våbensmed?

Indlæg af MAJOREN » 16. nov 2015, 04:52

NP har udført 2 projekter for mig,det først var ompibning af en riffel og herefter renovering af en sjælden kikkertmontage på en anden riffel.Begge våben kom til at skyde godt.
der var småting ved projekterne jeg ikke var helt tilfreds med men ikke nok til at jeg ville reklamere.Det han forlangte for arbejdet var bestemt ikke ublu og jeg tror det ville være svært at finde en der kan det samme til de penge.Jeg kunne godt finde på at bruge ham igen.

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af våbensmed?

Indlæg af Bessie4ever » 16. nov 2015, 08:46

Jeg har gode erfaringer med ham, sidst var det min knæklås 38'er
Min 30.06'er og 5.56x55 skyder suveræn og det kikkertmontage han har lavet for mig funker bare.
Det var også han som fik min EAW til at fungere efter en anden bøssemager ikke kunne på 4 forsøg.
Han er rigtig flink til at montere kikkerter mens jeg venter, hvis man lige får en aftale og tit har han taget mit gamle montage i bytte, hvis dia eller højde ikke har passet.
Jeg tror det er med bøssemagere som med genladere, det drejer som om at finde et match på tværs af særheder. Jeg har selv stoppet et samarbejde med en bøssemager som ellers er meget populær, pga et forskelligt sæt særheder som ikke matcher. Tit er bestillingsgrundlaget mundtligt og uklart og kunde/bøssemager kan stå med hver sin opfattelse af opgaven.
Jeg siger altid til NP at det ikke er tiden men kvaliteten som er vigtist og det har fungeret. Også har jeg råd til at bygge 2 projektet i stedet for et anden steds:-) der kommer mange hos mig og spørger om jeg kan få deres riffel til at skyde bedre og noget kan jeg klare med via genladning og andre skriver jeg en arbejdsseddel med punkter som en bøssemager skal udbedre. Det kan være aftræk, ny munding afmontage af sigtemidler og kikkertmontage. Det har han altid altid løst til UG også med det rigtige AMU så er det altid gået op i en højre enhed til ok pris.
Men mht bøssemager skal man finde en man har kemi med. Det tager desværre tid og kræver nogle ofre inden man finder det.
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
MAJOREN
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 23. mar 2014, 16:27
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 4 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af våbensmed?

Indlæg af MAJOREN » 16. nov 2015, 13:38

Man skal bare starte med at fortælle ham hvordan han skal lave sit arbejde og derefter kræve at han skynder sig at få gjort sig færdig :giggle:

CFO1965
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 19. dec 2014, 11:59
Interesser: Sortkrudtsvåben mv.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af våbensmed?

Indlæg af CFO1965 » 20. nov 2015, 19:13

Vil ikke træde nogen over tæerne - men andres erfaringer kan du ikke bruge til en dyt når du står med et problem i hånden.

Du må simpelthen mande dig op og gå derhen, fortælle ham hvad problemet er, og dernæst høre hans reaktion. En tråd som denne bringer alt det dårlige frem i folk som i forvejen har et horn i siden på ham. Giv manden en chance og når du så forslået og ydmyget kommer tilbage, så kan DU brokke dig over dårlig service og håndværk istedet for at lade alle mulige gøre det på dine vegne her og nu.

Måske fixer han problemet uden bøvl og så er denne tråd overflødig. Så hank op i dig selv og kom afsted!!!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2632 times

Re: Ang dårligt udført arbejde af våbensmed?

Indlæg af C-X » 20. nov 2015, 19:35

Trådstarter var sidst herinde i mandags, så vi må håbe han har været afsted i mellemtiden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar