erfaringer med "lanber " haglvåben

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

erfaringer med "lanber " haglvåben

Indlæg af Luluselsker » 27. feb 2016, 21:58

Hej forum.
Sidder og lurer på en ny overunder og er faldet over en lanber der kunne opfylde kravene fint men kender ikke mærket eller kvaliteten

er her mon nogen der har personlige erfaringer med dem om de kan holde osv.
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: erfaringer med "lanber " haglvåben

Indlæg af Timber » 27. feb 2016, 22:10

Min Lanber Baron har holdt til alt fra skovjagt og til pramjagt i 27 år efterhånden.. Kun en gang har jeg måttet sende den til bøssemager, og det viste sig det var i småtingsafdelingen... Og selv om den af og til har fået hård medfart, specielt i prammen, så er den faktisk ganske pæn og se på endnu...

:thumbup: til Lanber herfra....
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: erfaringer med "lanber " haglvåben

Indlæg af Luluselsker » 28. feb 2016, 02:27

super så vil jeg da hoppe hen og tage et ekstra kig
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Slettegaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. feb 2008, 17:14
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 3 times

Re: erfaringer med "lanber " haglvåben

Indlæg af Slettegaard » 28. feb 2016, 08:55

Jeg købte en lanber efter jeg fik jagttegn for vel omkring 6-8 år siden. Den har virket upåklageligt siden

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

Brugeravatar
Tomrer
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13. jan 2015, 04:02
Interesser: Jakt Skyting
Geografisk sted: Sør-Trøndelag
Has thanked: 184 times
Been thanked: 4 times

Re: erfaringer med "lanber " haglvåben

Indlæg af Tomrer » 28. feb 2016, 22:22

Hei,
jeg hadde en Lanber konkuransemodell i 4 år og skaut veldig mye, 8-10 tusen skudd per år. Hos meg knakk en tennstift i disse 4 årene. I klubben (NJFF Lokallag) har vi 5 utleiehagler. Vi kjøpte dem i 1995 hvis jeg ikke husker feil. Også her knakk tennstiftene av og til.
Jeg vil konkluderer med at Lanberhagler er pålitelige og rimelige våpen, vell vert pengene.

Jeg tillater meg å tilføye en test jeg leste i et blad. Hm? Fikk ikke lastet opp testen som PDF. Hva gjør jeg feil?`

Her er en link: http://www.jeger.no/km_fil/3/2154353.pdf

hilsen tømrer

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: erfaringer med "lanber " haglvåben

Indlæg af Lassescout » 29. feb 2016, 17:57

Jeg har haft en Lanber i 30 år. Ingen problemer med den, men det er jo ikke et luksusvåben, så du må ikke give alverden for den. Læs mere her: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... er#p662161

Jeg skrev sådan her i en anden tråd om anskaffelse af et begyndergevær
Jeg købte en Lanber Duke for 30 år siden. Allerede dengang var det et billigt gevær fordi det var bygget på en helt ny fabrik i Spanien hvor man ingen traditioner havde for håndværk. Det er altså CNC fræsning, stemplede "graveringer" og maskinfremstillede netskæringer. Men det er et O/U gevær med singletrigger, ejektor, løbsvælger i sikringsknappen og udskiftelige chokes. Jeg har ikke brugt det meget gennem årene, men er dog kommet jævnligt på lerduebanen det sidste årstid, fordi min kone har taget jagttegn, og vi hygger os gevaldigt med lige at tage afsted en times tid hver lørdag formiddag. Det gevær passer mig så godt, så jeg indtil nu har været for nærig til at opgradere, men jeg vil ikke udelukke at det kan ske.

Jeg synes, at hvis du kan finde sådan et gevær, eller et af de 15-20 mærker der er lavet på samme måde, så køb det. Køb det i en jagtforretning hvor de vil tage det ind igen i bytte med noget bedre, så brænder du ikke inde med det.

Jeg handler gerne hos Korsholm i Skjern. De tager nok en forholdsvis høj pris, men de er til at handle med. Og de bakker altid varerne op med service på værkstedet hvis der er det mindste at komme efter, samtidig med at jeg tit har fået en overraskende høj brugtpris på det jeg har købt hos dem når jeg indhandler det igen og køber noget andet.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar