Must have til alle AR-fans derude.-)

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Badaka » 4. mar 2016, 06:51

https://www.youtube.com/watch?v=jif4Wo0 ... e=youtu.be

Converter din AR til en Gatling gun:-) total musthave :eek:

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Cp-Medic » 4. mar 2016, 06:55

Ligesom BMF activator. Dem har man kunne købe herhjemme

Sol
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 109
Tilmeldt: 21. jun 2011, 17:10
Interesser: jagtriffel
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Sol » 4. mar 2016, 08:38

hmmm gad vide hvad politiet siger til dette sætup :smile: Den kan jo teoretisk skyde hurtigere end en halvautomatisk, men er vel fortsat at betragte som et repeter våben?

Sol

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Cp-Medic » 4. mar 2016, 09:13

Aftrækkeren påvirkes for hvert skud så teknisk set er det jo ikke fuld auto. En kammerat bruger sin på en 10/22 og det er sjovt:)
Besiddelsen er i alt fald ikke omfattet nogen lovgivning

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Elbæk » 4. mar 2016, 09:48

Konceptet er ikke nyt, der findes også en aftrækker som afgiver skud som ved almindeligt aftræk - og så igen når aftrækkeren slippes. Ligesom dette er sådan et system hverken særlig sikkert - endsige praktisk anvendeligt.

Men, jeg forstår ikke hvorfor man, i disse følsomme tider, fremstiller sådanne systemer og poster videoer af dem?

Lige nu raser debatten om halvautomatiske "militærlignende" våben på højeste blus, både i USA og Europa. Ét af modstandernes store "argumenter" for et forbud mod disse, er en fejlagtig påstand om at alle halvautomatiske "militærlignende" våben kan konverteres til fuldautomatisk vha. dele man kan købe i fri handel.

Jeg er sikker på at våbenmodstanderne i EU ville elske at vise en video som ovenstående på storskærm under næste debat om deres bindegale og virkelighedsfjerne lovforslag. Vi kan stå og sige; "Jamen, teknisk set er det stadig ikke fuldautomatisk ild", lige så meget vi vil. For en ikke våbenbsagkyndig (altså det store flertal), ér det man ser på videoen fuldautomatisk ild - opnået ved en simpel udskiftning af våbnets aftrækker.

Nogen gange er det klogt at træde varsomt - for selvom man hár ret, er det langt fra sikkert at man får det...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Nic
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 176
Tilmeldt: 8. dec 2011, 21:58
Interesser: Jagt og Våben
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Nic » 4. mar 2016, 10:08

En lille elmotor på så man også kan holde geværet med begge hænder.

Se det ville være sjov :eek: :tmg:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Senserazer » 4. mar 2016, 12:23

Sådan en der kombineret med en belt-fed upper. Så spiller det sgu :biggrin:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Agamemnon » 4. mar 2016, 15:50

Elbæk skrev:Konceptet er ikke nyt, der findes også en aftrækker som afgiver skud som ved almindeligt aftræk - og så igen når aftrækkeren slippes. Ligesom dette er sådan et system hverken særlig sikkert - endsige praktisk anvendeligt.

Men, jeg forstår ikke hvorfor man, i disse følsomme tider, fremstiller sådanne systemer og poster videoer af dem?

Lige nu raser debatten om halvautomatiske "militærlignende" våben på højeste blus, både i USA og Europa. Ét af modstandernes store "argumenter" for et forbud mod disse, er en fejlagtig påstand om at alle halvautomatiske "militærlignende" våben kan konverteres til fuldautomatisk vha. dele man kan købe i fri handel.

Jeg er sikker på at våbenmodstanderne i EU ville elske at vise en video som ovenstående på storskærm under næste debat om deres bindegale og virkelighedsfjerne lovforslag. Vi kan stå og sige; "Jamen, teknisk set er det stadig ikke fuldautomatisk ild", lige så meget vi vil. For en ikke våbenbsagkyndig (altså det store flertal), ér det man ser på videoen fuldautomatisk ild - opnået ved en simpel udskiftning af våbnets aftrækker.

Nogen gange er det klogt at træde varsomt - for selvom man hár ret, er det langt fra sikkert at man får det...
Meget enig.
Det er sikkert ikke ulovligt, men anvendelsen kan blive til stor skade for de mange, fordi de få skulle prøve noget sjovt og blev set af de forkerte.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2437 times
Been thanked: 269 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af RKN » 4. mar 2016, 17:01

Ja man skal satneme gå stille. Men sådan er det jo desværre blevet

From the dark Nordjylland in Denmark ;-)
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Uldsok » 4. mar 2016, 18:24

Jeg er stor tilhænger af jagt og skydning, men tingene hænger jo ikke sammen, medmindre den anordning er 200% ulovlig

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af BasicReality » 4. mar 2016, 18:42

bumpfire stocks er vel heller ikke ulovlige i DK?

Men som Elbæk siger så syntes jeg man skal gøre alt hvad man kan for at adskille tingene så der ikke er nogen tvivl.

Folk har allerede gevaldigt ondt i røven over halv-auto, hvis de ser pseudo full-auto så går det helt galt..

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Elbæk » 4. mar 2016, 19:33

RKN skrev:Ja man skal satneme gå stille. Men sådan er det jo desværre blevet
Og det er dybt urimeligt at man skal gå så stille! For sådan en "se hvad man også kan" video burde ikke rejse det mindste øjenbryn nogetsteds - ej heller burde den kunne holdes imod nogen.

Men, i den virkelighed vi befinder os pt. er der stærke interesser som aktivt søger efter argumenter for at begrænse vores adgang til en bestemt type våben - folk som, har det vist sig, ikke lader sig tynge af små detaljer som fakta, proportionalitet, samfundsmæssig nytteværdi og sund fornuft.

Det er en gammel sandhed at man ikke kan tækkes våbenmodstandere, for de er hvad de kaldes; modstandere af våben. For dem er modstanden mod våben ideologisk baseret - ikke en holdning som baserer sig på et egentligt rationale. Men, man kan undlade at støbe kugler til deres skyts (pun intended).

En video som denne, er med de nuværende debat som foregår i EU, en gave til disse kræfter. Det burde den ikke være, men desværre er den.

Og fuck hvor er det kedeligt - og ikke mindst urimeligt - at det forholder sig sådan!
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Timber » 4. mar 2016, 21:13

Elbæk skrev:
RKN skrev:Ja man skal satneme gå stille. Men sådan er det jo desværre blevet
Og det er dybt urimeligt at man skal gå så stille! For sådan en "se hvad man også kan" video burde ikke rejse det mindste øjenbryn nogetsteds - ej heller burde den kunne holdes imod nogen.

Men, i den virkelighed vi befinder os pt. er der stærke interesser som aktivt søger efter argumenter for at begrænse vores adgang til en bestemt type våben - folk som, har det vist sig, ikke lader sig tynge af små detaljer som fakta, proportionalitet, samfundsmæssig nytteværdi og sund fornuft.

Det er en gammel sandhed at man ikke kan tækkes våbenmodstandere, for de er hvad de kaldes; modstandere af våben. For dem er modstanden mod våben ideologisk baseret - ikke en holdning som baserer sig på et egentligt rationale. Men, man kan undlade at støbe kugler til deres skyts (pun intended).

En video som denne, er med de nuværende debat som foregår i EU, en gave til disse kræfter. Det burde den ikke være, men desværre er den.

Og fuck hvor er det kedeligt - og ikke mindst urimeligt - at det forholder sig sådan!
Nemlig. Og det "sjove" af det hele, er at hvis det nu bare var noget til at pimpe en bil med, så ville der ikke blive løftet et øjenbryn... Men noget til et våben.... Uha uha.... :wall:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Elbæk » 4. mar 2016, 21:36

Timber skrev:
Elbæk skrev:Bla bla og ævlekævle...
Nemlig. Og det "sjove" af det hele, er at hvis det nu bare var noget til at pimpe en bil med, så ville der ikke blive løftet et øjenbryn... Men noget til et våben.... Uha uha.... :wall:
Jeg ved nu ikke... :hmm:

Jeg finder det faktisk meget mistænkeligt og utryghedskabende at der findes helt almindelige (eller; helt almindelige kan de jo selvsagt ikke være) mennesker som har biler, som kan køre over 130 km/t. Hvad skal man i det hele taget med sådan en racerbil i Danmark, hvis det ikke er fordi man har tænkt sig at køre for stærkt? Og, det der med "kørsel i udlandet" er det ikke bare en undskyldning for at eje en dødsensfarlig racerbil? Jeg har engang læst en artikel på Internettet om at folk med racerbiler har større risiko for at køre for stærkt. Det er uholdbart at civile kan eje sådan nogle livsfarlige racerbiler! For slet ikke at tale om at dele til tuning og optimering af motorer kan erhverves i fri handel!!! Der må gøres noget..!

Jeg skriver til Søren Pind med det samme :getout:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Timber » 4. mar 2016, 21:45

Elbæk skrev:
Timber skrev:
Elbæk skrev:Bla bla og ævlekævle...
Nemlig. Og det "sjove" af det hele, er at hvis det nu bare var noget til at pimpe en bil med, så ville der ikke blive løftet et øjenbryn... Men noget til et våben.... Uha uha.... :wall:
Jeg ved nu ikke... :hmm:

Jeg finder det faktisk meget mistænkeligt og utryghedskabende at der findes helt almindelige (eller; helt almindelige kan de jo selvsagt ikke være) mennesker som har biler, som kan køre over 130 km/t. Hvad skal man i det hele taget med sådan en racerbil i Danmark, hvis det ikke er fordi man har tænkt sig at køre for stærkt? Og, det der med "kørsel i udlandet" er det ikke bare en undskyldning for at eje en dødsensfarlig racerbil? Jeg har engang læst en artikel på Internettet om at folk med racerbiler har større risiko for at køre for stærkt. Det er uholdbart at civile kan eje sådan nogle livsfarlige racerbiler! For slet ikke at tale om at dele til tuning og optimering af motorer kan erhverves i fri handel!!! Der må gøres noget..!

Jeg skriver til Søren Pind med det samme :getout:
Hørt, og skriv bare mig på.............

(Er glad for at jeg så kun har en morfar Avensis, så jeg slet ikke har den slags problemer)


:fun: :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Hamann4242
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 35
Tilmeldt: 18. jan 2016, 19:14
Interesser: Jagt, skydebane
Geografisk sted: Næstved

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Hamann4242 » 6. mar 2016, 12:45


Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Must have til alle AR-fans derude.-)

Indlæg af Elbæk » 6. mar 2016, 13:14

hamann4242 skrev:Hvad med 3MR aftrækker fra Tac-Con?

https://tacconusa.com/

https://www.youtube.com/watch?v=eQtCTUq4Y_I
En bump fire trigger - som er lovlig i USA pga. en juridisk teknikailtet. Bliver de, på nogen måde almindeligt udbredte der, forudser jeg at de bliver forbudt meget hurtigt.

Pseudo full-auto, som bump fire, er teknisk set ikke full-auto - men "teknisk set" er et temmelig svagt "forsvar" i enhver sammenhæng.

Jeg tvivler på at man slipper godt fra at installere sådan en aftrækker i sit våben i Danmark. Hvis en dommer kan mene at rigspolitiet har ret i at en Buck 110/112 er konstrueret som en bevidst camoufleret enhåndsbetjent kniv, så vil det ikke tage rigspolitiets våbenfolk ret lang tid at overbevise samme dommer om at en bump fire trigger gør et våben fuldautomatisk.
Ligeledes vil det heller ikke tage EUs hårdtarbejdende anti-våben lobby særlig lang tid at fremsætte og demonstrere samme påstand - samt, ikke mindst, vise hvorledes sådanne aftrækkere kan bestilles over Nettet; case closed! Slut med AR-15, AK-47/74, etc. i halvautomatisk konfiguration :???:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar