The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14340
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Lycon » 19. jun 2016, 00:08

NRA var ikke længe om at komme med et modspil til de ignorente politikere der bliver ved med at ævle om forbud af "assault" rifles.


youtu.be/IHKm51XIHuE
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Timber » 19. jun 2016, 00:22

Jo ja, det er i hvert fald ret amerikansk.. :fun:

Men han har da ret noget af vejen...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14340
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Lycon » 19. jun 2016, 00:30

Ja det meste af det han siger er sund fornuft. Her revser han Hillary - velfortjent naturligvis.


youtu.be/kmClWHVU82g
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af ReneKJ » 19. jun 2016, 09:31

Meh, den video kommer ikke til at ændre een eneste mening.
Den er rettet mod dem der allerede deler hans synspunkter.

Han får dog bonus-point fordi det ikke er en decidere rant, som man ellers tit ser. :thumbup:

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Tangloppen » 19. jun 2016, 09:35

Jeg er klart for et forbud mod at alle og enhver kan gå ud og købe en semiautomatisk riffel, blot ved at skulle vise ID. Generelt det at kunne købe våben i den lokale virker helt absurd.
Men, heldigvis har vi ikke disse tilstande i Danmark.
I tilfældet USA, er et forbud fuldstændig ligegyldigt. Der er så mange våben i omløb derovre, at det hverken vil gøre fra eller til. Løbet er kørt.

Og mht videoen, så er den så amerikansk, at det er til at brække sig over. Typisk, at man hiver en super baddass hakket makker og supersoldat frem, med budskabet om at alle mennesker bør have en riffel på sig konstant.

Han, er helt sikkert dygtig med et våben, og denne type ville ikke give mig sved på panden over bevæbning. Ligesom en Jæger/Frø heller ikke ville.
Det ville de fleste andre mennesker til gengæld nok gøre.

Amerikanerne bør derimod køre linjen helt ud, og slække reglerne, så vi kan få fullauto indført igen. Et interessant eksperiment.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Kristian_J » 19. jun 2016, 12:54

... assistance from a distance!

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Uldsok » 19. jun 2016, 13:12

Tangloppen skrev:Jeg er klart for et forbud mod at alle og enhver kan gå ud og købe en semiautomatisk riffel, blot ved at skulle vise ID. Generelt det at kunne købe våben i den lokale virker helt absurd.
Men, heldigvis har vi ikke disse tilstande i Danmark.
I tilfældet USA, er et forbud fuldstændig ligegyldigt. Der er så mange våben i omløb derovre, at det hverken vil gøre fra eller til. Løbet er kørt.

Og mht videoen, så er den så amerikansk, at det er til at brække sig over. Typisk, at man hiver en super baddass hakket makker og supersoldat frem, med budskabet om at alle mennesker bør have en riffel på sig konstant.

Han, er helt sikkert dygtig med et våben, og denne type ville ikke give mig sved på panden over bevæbning. Ligesom en Jæger/Frø heller ikke ville.
Det ville de fleste andre mennesker til gengæld nok gøre.

Amerikanerne bør derimod køre linjen helt ud, og slække reglerne, så vi kan få fullauto indført igen. Et interessant eksperiment.
:thumbup:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af ReneKJ » 19. jun 2016, 14:18

Kristian_J skrev:Obama video]
Obama svarer fornuftigt på et fornuftigt spørgsmål.
Selv om jeg ikke kan lide analogien. med no-fly liste, for der mangler noget kontrol. F.eks. kan jeg ikke udelukke at jeg kunne finde på at besøge et ISIS website, betyder det så at jeg ikke kan få våbentilladelse, eller flyve til USA?

Tumperne der diskuterede det bagefter blev jeg hurtigt træt af. Latterliggørelse af modstanderen og fordrejning af deres synspunkter ud i ekstremerne.
Den slags gider jeg ikke se.

Noget andet er: Obama praler med at der er blevet solgt rekord mange våben i hans præsident-periode, så han kan ikke kaldes anti-gun. Jeg tror faktisk det er fordi NRA-fløjen har været bange for a han vil lave forbud og har hamstret som gale. Så indirekte er det måske hans fortjeneste, men :fun:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af C-X » 19. jun 2016, 14:46

The Young Turks er måske ikke ligefrem et objektivt medie, men nærmere en politisk aktivistisk gruppe i sig selv. Dette ikke baseret på navnet, men deres fremstilling af nyheder.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af PSindrup » 19. jun 2016, 20:13

Lycon skrev:NRA var ikke længe om at komme med et modspil til de ignorente politikere der bliver ved med at ævle om forbud af "assault" rifles.
Mener du, i ramme alvor, at det er helt fint at "the average Joe" kan gå lige ind fra gaden og købe halvautomatiske rifler som AR-15?
(Kunne man gætte på at AR står for Assult Rifle?)

Peter

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Kloster » 19. jun 2016, 20:16

PSindrup skrev: (Kunne man gætte på at AR står for Assult Rifle?)

Peter
Nej det står for ArmaLite Rifle..
Kloster.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af C-X » 19. jun 2016, 20:17

The term "AR-15" signifies "Armalite rifle, design 15".
https://en.m.wikipedia.org/wiki/AR-15
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af PSindrup » 19. jun 2016, 20:19

Kloster skrev:
PSindrup skrev: (Kunne man gætte på at AR står for Assult Rifle?)

Peter
Nej det står for ArmaLite Rifle..
Det tænkte jeg sgu nok. :giggle: :oops:

Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af ReneKJ » 19. jun 2016, 20:28

PSindrup skrev:
Lycon skrev:NRA var ikke længe om at komme med et modspil til de ignorente politikere der bliver ved med at ævle om forbud af "assault" rifles.
Mener du, i ramme alvor, at det er helt fint at "the average Joe" kan gå lige ind fra gaden og købe halvautomatiske rifler som AR-15?
(Kunne man gætte på at AR står for Assult Rifle?)

Peter
Nu skal vi passe på at vi ikke laver samme fejl som Dem-Der-Ovre og polarisere debatten unødigt.
Der er forskel på at kontrollere adgangen til våbnene, og så at forbyde dem helt.

Hvis de var lidt mere interesseret i at finde en løsning end at tryne modparten, så kunne de f.eks. kigge på at lukke nogle af smuthullerne angående baggrundstjek.
For man kan faktisk ikke bare gå ind i Wallamrt og købe en riffel der skal laves et baggrundstjek. Af uransagelige årsager gælder det ikke ved online køb og et par andre typer af salg
Background checks are only required if you purchase a gun through a Federal Firearms Licensee (FFL), which includes retailers (anyone from Walmart to mom and pop shops) and some individuals. You do not need to undergo a background check if you buy a gun online, through a gun show, or through some private sales.
https://www.criminalwatchdog.com/faq/ba ... s-for-guns

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Uldsok » 19. jun 2016, 20:55

Skaaaat, daddy smutter lige i Bilka og køber en halvautomater, skal du have et par "ananasser" med...?

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af PSindrup » 19. jun 2016, 21:02

ReneKJ skrev: For man kan faktisk ikke bare gå ind i Wallamrt og købe en riffel der skal laves et baggrundstjek. Af uransagelige årsager gælder det ikke ved online køb og et par andre typer af salg.
Nej, og det gælder heller ikke ved privatsalg, som f.eks. de store gun shows, som vel bedst kan beskrives som kræmmermarkeder med våben.
Det er helt sort! :???:

Peter
Senest rettet af Lycon 19. jun 2016, 21:12, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Quote er ændret til det rigtige brugernavn.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af PSindrup » 19. jun 2016, 21:03

Uldsok skrev:Skaaaat, daddy smutter lige i Bilka og køber en halvautomater, skal du have et par "ananasser" med...?
:fun: :rolf: :eek: :numberone:

Peter

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1070 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Langenge » 19. jun 2016, 22:19

Men det giver, i mit hoved, lidt ekko omkring det der med modvilje mod moderne rifler til sportsskydning og jagt.
Jeg indrømmer gerne, at jeg er af den gamle skole og går ud på jagt og skydebane med SS og Mauserlås og træskæfte.
Men jeg kom til at tænke på:
Jeg er også lystfisker, og jeg har fiskestænger, som er arvestykker, der er laver af lakeret træ, men det er altså ikke dem jeg griber, når jeg tager på en fisketur. Jeg griber et par af mine moderne fiskestænger i "tactical-cool" sort kulfiber.
Oven i købet gerne et par af dem som andre ryster på hovedet af, nemlig de der, der kan skubbes sammen.
Når jeg ser skytter og jægere med AR-15 eller lignende, så må jeg gribe mig selv i at ryste på hovedet... Fordi jeg ikke selv synes de er kønne, men så tænker jeg bare på mine "taktiske" fiskestænker og smiler til de nye jægere og skytter, med deres nye våben :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af PSindrup » 19. jun 2016, 22:52

Jeg syntes i øvrigt at det er lidt af et paradoks at betegne AR-15 som det bedste forsvar mod terror og kriminalitet, når det var det selv samme våben det blev benyttet til det hidtil største masseskydning på amerikansk jord.

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af C-X » 19. jun 2016, 23:13

PSindrup skrev:Jeg syntes i øvrigt at det er lidt af et paradoks at betegne AR-15 som det bedste forsvar mod terror og kriminalitet, når det var det selv samme våben det blev benyttet til det hidtil største masseskydning på amerikansk jord.

Peter
Jeg vil tro, at der er en oprindelig befolkning der gerne vil bestride det udsagn... :axe
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Tangloppen » 19. jun 2016, 23:13

Samt den vel nok værste, Sandy Hook.
Måske ikke i tal, men i mine øjne, den værste.
Dér var retoriken fra NRA den samme som nu. Det er ikke våbenes skyld, det er brugeren.
Hvorfor er granatkastere, atomvåben og haubitsere så ikke tilladt til privat brug, over there, kan man jo spørge NRA om. Jeg kunne da finde flere rekreative måder at bruge en haubitser på...

Men, jeg køre i cirkel igen, beklager.
Pøj pøj med det USA, lad os blot håbe at jeres kultur ikke spreder sig mere til resten af verden, end den allerede har gjort...
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3334 times
Been thanked: 414 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Kalthoff » 19. jun 2016, 23:17

Der findes 2,3 millioner "terrorvåben" i Danmark

De handles privat i den blå avis, via facebook, via opslag og der er forhandlere i alle byer i landet der villigt sælger til hvem som helst der har penge til at betale prisen.

Disse "terrorvåben" slår allerede nu flere hundrede danskere ihjel hvert år og lemlæster mange flere.

"Terrorister" der får fat i et af disse "terrorvåben" kan helt uden specialtræning dræbe og lemlæste en hel skoleklasse eller hundreder af mennesker på et tætpakket torv eller anden offentlig plads.

Det kræver blot at "terroristen" drejer på rattet og trykker speederen i bund.

Det er allerede sket i udlandet og det er blot et spørgsmål om tid før det også sker i Danmark.

Lad straks politikerne forbyde privat handel med disse 4-hjulede "terrorvåben" og indføre tekniske begrænsninger i de som danskerne allerede ejer.

Politikerne kan f.eks. forbyde 4-hjulede "terrorvåben" at kunne skarpt, for det vil kunne bruges at "terrorister" til pludseligt at dreje fra højre bane og ind i et fyldt busstoppested.

Mulighederne er uendelige når først politikerne begynder at tænke på hvordan de kan sikre danskerne ved at gøre dagligdags ting bøvlet og besværligt for de normale danskere.

Men husk, omtal det altid som "terrorvåben". Brug aldrig ordet "bil". For det lyder slet ikke skræmmende nok til at piske en stemning op der kan bære et forbud eller en konfiskation eller bare en regelstramning.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14340
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Lycon » 19. jun 2016, 23:26

Tangloppen skrev:S
Dér var retoriken fra NRA den samme som nu. Det er ikke våbenes skyld, det er brugeren.
Hvorfor er granatkastere, atomvåben og haubitsere så ikke tilladt til privat brug, over there, kan man jo spørge NRA om. Jeg kunne da finde flere rekreative måder at bruge en haubitser på...
Du kan sagtens som privatperson eje og skyde med Haubitzer, feltkanoner og kampvogne, og granatkastere og fuldautomatiske ASSAULT RIFFLES, det er slet ikke noget problem, det er bare reguleret og dyrt. Foruden våbnene er rasende dyre er de yderligere pålagt en Federal Tax på $200.00. Og det kræver et baggrundstjek, og det er vel fair nok.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3334 times
Been thanked: 414 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af Kalthoff » 19. jun 2016, 23:37

Lycon skrev:
Tangloppen skrev:S
Dér var retoriken fra NRA den samme som nu. Det er ikke våbenes skyld, det er brugeren.
Hvorfor er granatkastere, atomvåben og haubitsere så ikke tilladt til privat brug, over there, kan man jo spørge NRA om. Jeg kunne da finde flere rekreative måder at bruge en haubitser på...
Du kan sagtens som privatperson eje og skyde med Haubitzer, feltkanoner og kampvogne, og granatkastere og fuldautomatiske ASSAULT RIFFLES, det er slet ikke noget problem, det er bare reguleret og dyrt. Foruden våbnene er rasende dyre er de yderligere pålagt en Federal Tax på $200.00. Og det kræver et baggrundstjek, og det er vel fair nok.
Det er ganske korrekt. Det er dyrt, men absolut muligt hvis man kan opnå myndighedsgodkendelsen og har pengene til at betale for legetøjet:
https://www.youtube.com/watch?v=iIfrSmZLQX8

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: The AR-15: Americans' Best Defense Against Terror and Crime

Indlæg af ReneKJ » 20. jun 2016, 06:06

Tangloppen skrev:Samt den vel nok værste, Sandy Hook.
Måske ikke i tal, men i mine øjne, den værste.
Dér var retoriken fra NRA den samme som nu. Det er ikke våbenes skyld, det er brugeren.
Hvorfor er granatkastere, atomvåben og haubitsere så ikke tilladt til privat brug, over there, kan man jo spørge NRA om. Jeg kunne da finde flere rekreative måder at bruge en haubitser på...

Men, jeg køre i cirkel igen, beklager.
Pøj pøj med det USA, lad os blot håbe at jeres kultur ikke spreder sig mere til resten af verden, end den allerede har gjort...
Jeg syntes også de er tossede, men:
Hvis du forbyder halvautomatiske rifler bliver den næste massakre begået med halvautomatiske pistoler
Hvis du forbyder pistoler blive den næse massakre igen begået med en pumpgun
Hvis du forbyder pumpguns bliver den næste massakre igen begået med en lever-action riffel
Hvis du forbyder lever-actions bliver den næste massakre begået med revolvere.

Du skal praktisk talt forbyde alle former for magasin-våben før man ikke kan lave en massakre.
De har allerede prøvet med et Assault Weapon ban, men der manglede vist argumenter for at forlænge det efter at det udløb.

Besvar