Søger råd angående køb af 9mm

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Polohest
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2016, 18:04
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Polohest » 23. aug 2016, 21:13

Hej.

Jeg overvejer at købe en 9mm pistol. Jeg har søgt i nogle af de gamle tråde, men syntes ikke jeg kan finde et fyldestgørende svar.

Pistolen skal bruges mest til skiveskydning 15/25m og terrænskydning. Kan dog på sigt være lidt interessant at starte på IPSC eller lignende - så derfor ville det være praktisk, at få en pistol fra starten der passer til "alt" :smile:
Den skal vel frem for alt være præcis og føles god at skyde meget/tit med - så kan jeg kun bebrejde mig selv når jeg ikke rammer :biggrin:

Hvad ville i vælge hvis i havde frit valg på alle hylder?

Forslag:

Sig Sauer
STI
SVI
SPS
Pardini
Peter Stahl
CZ
o.s.v.

I må meget gerne skrive hvorfor i vælger som i gør, da jeg er forholdsvis ny inden for sporten (jeg har dog skudt en del år, men med forenings-våben af ringe karakter)
Og jeg er med på at prøve så mange forskellige våben som muligt, men det er ikke altid let, at kræve sine skyttekammerater skal købe alle mulige slags våben så jeg kan prøve dem :fun:

På forhånd tak.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Fast Fumble » 23. aug 2016, 21:39

Polohest skrev:Pistolen skal bruges mest til skiveskydning 15/25m og terrænskydning. Kan dog på sigt være lidt interessant at starte på IPSC eller lignende - så derfor ville det være praktisk, at få en pistol fra starten der passer til "alt" :smile:
Den skal vel frem for alt være præcis og føles god at skyde meget/tit med - så kan jeg kun bebrejde mig selv når jeg ikke rammer :biggrin:

Hvad ville i vælge hvis i havde frit valg på alle hylder?
Sig Sauer
STI
SVI
SPS
Pardini
Peter Stahl
CZ
o.s.v.
Den er nem.
Du SKAL prøveskyde en masse, for vi kan ikke afgøre for dig, hvad der passer bedst i DIN hånd, og hvad du skyder bedst med!

Men derudover...
Du kan ikke få en pistol som er perfekt til det hele, for 25m og Terræn er lettest med en 6" (som er no-go til IPSC, medmindre du vil skyde i Open) og der er lidt friere forhold omkring grebet, fordi 5 patroner i magasinet er nok (så du ikke behøver de brede double-stack greb).

Skulle jeg vælge en skyder til det hele, ville det blive en SVI SightTracker. Og jeg ville vælge 9mm, der er en billig patron med gode palistiske egenskaber i forhold til de andre mulige kalibre. (Og det er så det jeg skyder med).
Fordi:
- Den har det superlækre 900g aftræk uden at jeg behøver tune
- Den er næsetung og rolig pga Island barrel
- Den kan cycle hurtigt pga den lette slæde, og derfor skyde hurtigt
- Den er i superb kvalitet, og kan holde til hård brug
- Den har 20/21 skuds magasiner fra fødslen (i 9mm, 18 skuds i .40)
- Den er på basis af 1911 platformen, der giver masser af customizing muligheder, og stort udvalg i aftermarket parts med fornuftige priser.

Bestemt ikke fordi:
Den er forrygende dyr!

Er jeg lidt fattigere, vælger jeg STI Edge. (Så sådan en har jeg også).
Fordi:
- Den er næsten det samme som en SVI, der er bare nogle ting man selv skal lave færdigt. Magasinerne skal tunes, aftrækket skal tunes, og når du når til IPSC, bør slæden lettes.
Ikke de andre STI'er, de bliver hurtigt lidt for dyre forhold til Edge.

Der er en Tactical til salg her: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 30#p726030

Er jeg faktisk ret fattig, vælger jeg SPS Standard Plus. (Dem har jeg også haft).
Fordi:
- Den er billigere, og absolut en fremragende pistol. Der er lidt med kvaliteten, men det er nu ikke så slemt endda. Magasinerne er bedre end STI, de er 20 skuds fra ny, hvor STI er 17 skuds, men kvaliteten er meget svingende.
Okay, flere af de nyere SPS modeller ser også ret spændende ud, sidste år var jeg tæt på at købe en Pantera.

Peters Stahl laver eminente præcisions pistoler, men man ser dem meget sjældent til IPSC stævner. Det samme kan man sige om Pardini GT modellen. Jeg har kun set en enkelt tysker skyde IPSC med den, men mange danske terrænskytter, og den justerbare aftrækker er ret fed.

Skal det være rigtig billigt, har CZ nogle gode modeller, som man kan skyde det hele med, (fx IPSC Production med SP-01) uden at det bliver dyrt. Men det er nok ikke den der vinder flest 25m stævner.

Og så er der jo også SIG...

Men kig ud i Dall til Aalborg SKyttekreds i weekend'en (Furdalsvej 15, Svenstrup), der er internationalt IPSC stævne. Kig hvad folk skyder med, se noget skydning, og spørg nogle af skytterne i pauserne, og deres valg. Omkring halvdelen af deltagerne snakker dansk :smile:
http://dall-IPSC-challenge.dk/travel,-a ... etc/travel
(Eller download vores App i AppStore)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Caspian1911 » 23. aug 2016, 22:13

Jeg er tilbøjelig til at give FF fuldstændig ret.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Polohest
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2016, 18:04
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Polohest » 23. aug 2016, 22:21

FF <-- Mange tak for svaret! Imponerende at du vil bruge tid på sådan et dybdegående svar til en nybegynder som mig :smile:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Fast Fumble » 23. aug 2016, 22:41

Polohest skrev:FF <-- Mange tak for svaret! Imponerende at du vil bruge tid på sådan et dybdegående svar til en nybegynder som mig :smile:
My pleasure :smile:
Det er en af forholdsvis få ting her i livet, jeg ved noget om.

Men jeg mener det: Hvis du har tid, så kig ud i Dall denne weekend. Internationale IPSC stævner hænger ikke på træerne i vores landsdel, så der er noget at kigge på. Og du vil kunne få et godt indblik i hvilket udstyr der er i brug i IPSC.
Jeg er Range Officer begge dage, så hvis du giver dig til kende, kan jeg pege og fortælle lidt mellem squad'ene.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Bofhenator » 23. aug 2016, 23:29

Fast Fumble skrev:
Polohest skrev:FF <-- Mange tak for svaret! Imponerende at du vil bruge tid på sådan et dybdegående svar til en nybegynder som mig :smile:
My pleasure :smile:
Det er en af forholdsvis få ting her i livet, jeg ved noget om.

Men jeg mener det: Hvis du har tid, så kig ud i Dall denne weekend. Internationale IPSC stævner hænger ikke på træerne i vores landsdel, så der er noget at kigge på. Og du vil kunne få et godt indblik i hvilket udstyr der er i brug i IPSC.
Jeg er Range Officer begge dage, så hvis du giver dig til kende, kan jeg pege og fortælle lidt mellem squad'ene.
:goodpost:
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af NTS » 24. aug 2016, 09:38

Fast Fumble skrev:
Polohest skrev:FF <-- Mange tak for svaret! Imponerende at du vil bruge tid på sådan et dybdegående svar til en nybegynder som mig :smile:
My pleasure :smile:
Det er en af forholdsvis få ting her i livet, jeg ved noget om.

Men jeg mener det: Hvis du har tid, så kig ud i Dall denne weekend. Internationale IPSC stævner hænger ikke på træerne i vores landsdel, så der er noget at kigge på. Og du vil kunne få et godt indblik i hvilket udstyr der er i brug i IPSC.
Jeg er Range Officer begge dage, så hvis du giver dig til kende, kan jeg pege og fortælle lidt mellem squad'ene.
Det er et rigtigt godt råd/tilbud, hvis du vil have lidt indsigt i hvad IPSC er. Desuden har Zero Mike Armory jo deres telt derude - http://www.dall-IPSC-challenge.dk/home/ ... to-look-at, hvor der er mulighed for at gramse på de forskellige SVI/SIG/Arsenal modeller (samtidig med at man hører en masse gode argumenter for at købe en skyder til 35.000 :hmm: )
"Non numeranda, sed ponderanda argumenta"

Polohest
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2016, 18:04
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Polohest » 24. aug 2016, 12:54

Så hvis jeg har forstået det rigtigt så er problemet angående IPSC med denne brugte Infinity hos Armis, at den er "6" og er på 1911 platform så den har single stack magasin? Men den ville være fin til skive og terræn? eller er det lidt overkill at bruge sådan en gøb til det :smile:
Jeg ved ikke om man må linke til forhandlere så jeg undlader at gøre det. Folk kender nok de fleste DK våbenforhandleres hjemmesider alligevel :biggrin:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af T-REX » 24. aug 2016, 13:04

Jeg stod i samme situation, for en hel el år siden.

Jeg valgte en Pardini GT9, primært på grund af aftrækket(Justerbart), og så fordi skæftevinklen var ca. den samme, som på min Feinwerkbau.
Så den føltes god, i min hånd.

Med en Pardini, der vinkler du hånden mere fremad, end med en 1911'er. dette er med til at give en extremt lav sigtelinie, og det sender rekylen mere lige bagud, og giver mindre opspring, og gør at den hurtigere er tilbage på målet.
Til gengæld så kan rekylen føles lidt hårdere, end de pistoler jeg prøvede, der havde en mere 1911'agtig grebsvinkel.

Men som skrevet ovenfor. Prøv hvad du kan få fat i, det kan sagtens være at pistolen finder dig. :biggrin:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af 458hunter » 24. aug 2016, 15:58

Der er en brugt Sight tracker til salg på skytte marked lige nu. Den er godt brugt i finish men til gengæld er den halv pris af en ny.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Grendel » 24. aug 2016, 16:07

Polohest skrev:Så hvis jeg har forstået det rigtigt så er problemet angående IPSC med denne brugte Infinity hos Armis, at den er "6" og er på 1911 platform så den har single stack magasin? Men den ville være fin til skive og terræn? eller er det lidt overkill at bruge sådan en gøb til det :smile:
Jeg ved ikke om man må linke til forhandlere så jeg undlader at gøre det. Folk kender nok de fleste DK våbenforhandleres hjemmesider alligevel :biggrin:
Den 6" SVI på Armis er double stack men som du selv skriver for lang til IPSC, sikkert rigtig god til Terræn og baneskydning (jeg har selv kigget en del på den :biggrin: men syntes den ser ud som om Armis har ceracoated eller malet den på grebet?!)
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Grendel » 24. aug 2016, 16:11

Chrstn_Olsen skrev:Der er en brugt Sight tracker til salg på skytte marked lige nu. Den er godt brugt i finish men til gengæld er den halv pris af en ny.
Det er denne som Gunslinger sælger ..

https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=73&t=65473
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Polohest
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2016, 18:04
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Polohest » 24. aug 2016, 18:11

Tak for alle de gode svar. Jeg må indrømme at jeg troede toppen af poppen var en Sig Sauer, men jeg kan forstå at det ikke tilnærmelsesvis er den dyreste i klassen. Nu var jeg ellers lige begyndt at bearbejde konen med "23.000kr for et våben er meget, men så får man også det bedste skal du lige huske på" :biggrin:

Jeg må se om jeg kan komme op til det IPSC stævne på søndag og befamle nogle skydere - hvis jeg får lov selvfølgelig :smile:

Jepper har lagt mærke til den Sighttracker Gunslinger sælger - for en noob som mig ser den dog ret brugt ud, men det er slet ikke sikkert det forholder sig sådan jo.
Der er forresten en der sælger en Sig Sauer X-Five Mastershop på skyttesmarked - har nogen erfaringer med sådan en? gode eller dårlige er velkomne

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Fast Fumble » 24. aug 2016, 19:33

JRexA skrev:Med en Pardini, der vinkler du hånden mere fremad, end med en 1911'er. dette er med til at give en extremt lav sigtelinie, og det sender rekylen mere lige bagud, og giver mindre opspring, og gør at den hurtigere er tilbage på målet.
Alt det andet du skriver, er helt rigtigt, men lige det her er ikke.
Med et "standard IPSC greb" om pistolen, er sigtelinje og bore axis den samme på 1911/2011-skyderne og Pardini'en. Men det er rigtigt, det er netop det der gør dem gode at skyde hurtigt med.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Fast Fumble » 24. aug 2016, 19:42

Polohest skrev:Tak for alle de gode svar. Jeg må indrømme at jeg troede toppen af poppen var en Sig Sauer, men jeg kan forstå at det ikke tilnærmelsesvis er den dyreste i klassen. Nu var jeg ellers lige begyndt at bearbejde konen med "23.000kr for et våben er meget, men så får man også det bedste skal du lige huske på" :biggrin:
Sig Sauer er gode, men ikke i samme klasse som Infinity! Men du kan sammenligne i Zero Mike's stand på stævnet, for de sælger dem begge.
Polohest skrev:Jeg må se om jeg kan komme op til det IPSC stævne på søndag og befamle nogle skydere - hvis jeg får lov selvfølgelig :smile:
Stævnet er både lørdag og søndag!
På en måde er det allerede startet, for jeg skød alle banerne i dag (pre-match for officials). Det var dælme en lang dag. Og fredag er jeg Range Officer til resten af pre-matchen, men det er lørdag og søndag der er noget at se på.
Polohest skrev:Jepper har lagt mærke til den Sighttracker Gunslinger sælger - for en noob som mig ser den dog ret brugt ud, men det er slet ikke sikkert det forholder sig sådan jo.
Men du kan jo snakke med Gunslinger til stævnet, hvis du vil. Han skød pre-match i dag, og jeg tror det nok det er fordi han skal være på ZeroMikes stand lørdag/søndag.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af T-REX » 24. aug 2016, 21:12

Fast Fumble skrev: Alt det andet du skriver, er helt rigtigt, men lige det her er ikke.
Med et "standard IPSC greb" om pistolen, er sigtelinje og bore axis den samme på 1911/2011-skyderne og Pardini'en. Men det er rigtigt, det er netop det der gør dem gode at skyde hurtigt med.
Det er ikke den erfaring jeg gjorde, da jeg købte min GT9. Den havde en for mig, markant anden vinkel på grebet.
Sigtelinien var også noget lavere, end på de 1911'ere, jeg kunne sammenligne med.


Ud fra lidt googling, så ligger en 1911'er på 112,5 grader for den bagerste del af grebsrammen, og 107,5 for den forreste, hvor Pardinien er på 118 grader.
Så det er en forskel på 5½ grad.

Og det er nok til at JEG kunne mærke forskel.
Her taler vi standard grebsskaller, der ikke dækker metallet og ændrer vinklerne.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Gunslinger » 25. aug 2016, 12:05

Fast Fumble skrev:
Men du kan jo snakke med Gunslinger til stævnet, hvis du vil. Han skød pre-match i dag, og jeg tror det nok det er fordi han skal være på ZeroMikes stand lørdag/søndag.
Yes, jeg er i teltet begge dage.

Jeg kan godt tage Infinity'en med, så du kan prøve den. Nogle kalder det slid, jeg vælger så at kalde det patina, men det er nok bare mig! Anyways, det kommer ret hurtig når den går ind og ud af et hylster. Havde skyderen været stainless, ville du ikke kunne mærke eller se på den at den er brugt. 15.000 kr under nyprisen er jo også en del at spare, hvis man kan leve med noget patina :blink:

Polohest
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2016, 18:04
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Polohest » 25. aug 2016, 18:55

Gunslinger skrev:
Jeg kan godt tage Infinity'en med, så du kan prøve den.
Mange tak for tilbuddet.

Jeg vil da i hvert fald gerne se på den/blive fortalt lidt om den - Og hellere end gerne prøve hvis det muligt :biggrin:
Så jeg kan blive overbevist om hvorfor man vil give 35.000 for en pistol.
Men jeg må samtidig være ærlig og fortælle, at det kommer nok til at tage lidt tid, at spare 20 kilo op på en SU :smile: (har ca. halvdelen sparet op)
Jeg havde nok regnet med at skulle tage et af de der "afbedrag" lån ved en våbenhandler ved sådan et stort beløb.

Karlslunde
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 1. maj 2011, 10:37
Interesser: Terræn, Tjeneste, Kombipistol
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Karlslunde » 26. aug 2016, 17:33

Hvis du har sparet 10k op til en grovpistol, så synes jeg umiddelbart det er det du skal gå efter. For 10.000kr kan man komme langt.
Hvorvidt du skulle lykkedes dig at købe den bedste/dyreste/rigtige pistol, til alle discipliner allerførste gang, vil overraske mig en del. Også selvom du vælger en SVI. Bevares, jeg tror også det er det ypperste vi kan komme i nærheden af. Men der går trods alt nogle år endnu inden mine evner (og midler) kan retfærdiggøre den investering.

Men med 10k kan du købe en ny CZ Shadow ell. lign. og ekstra magasiner. Så er du altså godt klædt på til både Kombi, Tjeneste, Terræn, og IPSC. Man skal sku være dygtig inden man er bedre end en CZ. Der findes utallige upgrades til den. Reservedele i en uendelighed, greb, sigtemidler, aftrækstuning.- U name it! Og vigtigst af alt, du er igang, og kan høste masser af erfaring med denne skyder.

Når du så er blevet dygtig/rig nok, så kan du bruge den som reserve, til din nye og fantastiske SVI infinity til 35.000kr. For lur mig om ikke selv dem med de dyreste/bedste pistoler til IPSC stævnerne, har en back-up liggende i deres rangebag :blink:

Nu du har fået øje på SigSauer så må jeg på det kraftigste anbefale at du får prøvet en Classic, Match, eller Supermatch udgave af den "nye" X-Five. Jeg har selv Supermatch'en og er mere end tilfreds. I klassen 20k er den svær at komme udenom i mine øjne. Jeg har enda været tosset nok til at købe et .22 vekselsæt til den. Som beskrevet i andre tråde er det ikke en hverken billig eller fornuftig investering. Men efter et par start vanskeligheder er den begyndt at opfører sig anstændigt :smile: .

Hvis du ender med at købe en SVI med "patina", - Be happy and don't look back :smile:

Ellers glæder jeg mig til at høre fra dig når du har kogt mulighederne ned til 2-3 stk. Og iøvrigt fortæller lidt mere om hvilke discipliner du finder mest interessante at skyde.

Polohest
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2016, 18:04
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Polohest » 28. aug 2016, 17:57

Jeg kunne desværre ikke dukke op til det stævne.
Havde et family emergency og de må må jo komme i første række - selvom det handler om våben :biggrin:
Men jeg undskylder hvis det har været til besvær angående det våben jeg skulle se/prøve idag. Håber i havde et godt stævne.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Fast Fumble » 28. aug 2016, 22:55

Polohest skrev:Jeg kunne desværre ikke dukke op til det stævne.
Havde et family emergency og de må må jo komme i første række - selvom det handler om våben :biggrin:
Men jeg undskylder hvis det har været til besvær angående det våben jeg skulle se/prøve idag. Håber i havde et godt stævne.
Det tror jeg ikke du skal tænke for meget over - Gunslinger vandt stort alligevel :-)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Gunslinger » 29. aug 2016, 18:42

Fast Fumble skrev:
Polohest skrev:Jeg kunne desværre ikke dukke op til det stævne.
Havde et family emergency og de må må jo komme i første række - selvom det handler om våben :biggrin:
Men jeg undskylder hvis det har været til besvær angående det våben jeg skulle se/prøve idag. Håber i havde et godt stævne.
Det tror jeg ikke du skal tænke for meget over - Gunslinger vandt stort alligevel :-)
Korrekt, det skal du ikke tænke over. Jeg glemte den nemlig derhjemme.

Kan se du bor i Nordjylland, så du er velkommen til at komme og prøve en anden gang.

Polohest
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2016, 18:04
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Polohest » 8. sep 2016, 00:26

Karlslunde skrev:
Nu du har fået øje på SigSauer så må jeg på det kraftigste anbefale at du får prøvet en Classic, Match, eller Supermatch udgave af den "nye" X-Five. Jeg har selv Supermatch'en og er mere end tilfreds. I klassen 20k er den svær at komme udenom i mine øjne. Jeg har enda været tosset nok til at købe et .22 vekselsæt til den. Som beskrevet i andre tråde er det ikke en hverken billig eller fornuftig investering. Men efter et par start vanskeligheder er den begyndt at opfører sig anstændigt :smile:
Nu har jeg har fået prøvet lidt forskelligt: Sig Sauer X-five, CZ-shadow, Tanfoglio limited custom, Beretta 92, Glock 34.
Der var ingen tvivl om at jeg bedst kunne Sig Saueren, men de andre var skam også fine nok. Men hælder nok til at købe en Sig Sauer X-five eller X-six.

Nu har jeg undersøgt sagen lidt og ville lige spørge om nogen har prøvet Pardini GT9? - den skulle være på samme stadie som en Sig Sauer X-serie, men lige de der 5000-6000 dask billigere.

Er der noget hold i den påstand? :smile:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af Raptor357 » 8. sep 2016, 00:31

Pardinien er fin, men vægt ballancen er en anden. Til den bedre side tror jeg.
Prøv den.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Søger råd angående køb af 9mm

Indlæg af T-REX » 8. sep 2016, 01:19

Jeg har desværre aldrig prøvet Sig Sauer X serien, men de skal være super lækre.

Nyprisen for en Pardini GT(9/40/45)er afhængigt af model og pibelængde, fra ca. 13K til 19K (Karlslunde Sport)
Sig Sauer X Serien koster fra 10K til 23K, igen afhængigt af model. (Zero Mike)

Jeg var utroligt glad for min GT9'er.

Skulle jeg købe Grovpistol igen, så blev det nok en GT45 ramme, med en 9mm pibe/magasin.
For så kan den konverteres til både .45ACP, 40S&W samt 9mm.

En GT9'er kan ikke konverteres til .45ACP, da magasinbrønden ikke er lang nok.

Pardini GT serien er SA only, X Serien er også kun SAO.
'
Pardiniens vindende punkt, for mig, det er dens SUPER gode og justerbare aftrækker.
For mig, der er det vigtigste punkt, for en pistol til baneskydning, aftrækkeren.

Hvis du ender med en Pardini GT, så er her en god artikel, om justering af aftrækkeren

http://www.glocktalk.com/threads/pardin ... t.1588551/
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Besvar