Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Lycon » 7. dec 2016, 17:28

CQB skrev:
Zundapp skrev:Man kan ikke bare lænke forenings våben fast. Balancen bliver anderledes når der hænger en kæde.

Og hvad med de våben der er på SKV de kan jo lige så let stjæles.
det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle
Uhyggeligt du allerede er inde på værdiløse selvstramninger, skal vi ikke lade politikerne om det, de er ret gode til det helt uden hjælp fra os skytter/jægere.
Med SKV2 mener han naturligvis alle de skytter der efterlader deres eget/egne våben på standpladsen når de går ned og markere, eller skal de også låses fast inden markering kan forekomme? Og hvad når det er en jagtriffel der næste gang forsvinder fra bane 12 på Kalvebod, skal de også låses fast inden man bevæger sig 200 meter bort fra standpladsen for at markere?

Dit forslag er så ugennemtænkt som det omtrent kan være.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Zundapp » 7. dec 2016, 17:31

CQB skrev:det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle
Beklager jeg ikke skrev det så det var tydeligt for alle..

Med SKV mente jeg dem der er aktive skytter og har tilladelse til selv at eje og transportere våben.

Hvis man vil stjæle et våben så er de stort set lige så nemme at stjæle som foreningsvåben..
Senest rettet af Lycon 7. dec 2016, 17:35, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 17:31

Slettet bruger skrev:
CQB skrev:
Zundapp skrev:Man kan ikke bare lænke forenings våben fast. Balancen bliver anderledes når der hænger en kæde.

Og hvad med de våben der er på SKV de kan jo lige så let stjæles.
det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle
skyder du pistol? Det tror jeg ikke for så vidste du hvad der menes. Hvad med om alle knive også sad med wire køkkenskuffen. Og alle jernrør med wire i vægen. Og alle bat med wire i jorden ved basen. Nej vel, nå så luk. Og lad vær med at udtale dog om hvad du ikke har forstand på. Det får dig til at fremstå som en klovn.
hvad er dit problem?? snak ordentligt mester, og ja jeg skyder pistol og hvad grundlag har du får at udtale dig ??

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Lycon » 7. dec 2016, 17:34

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 17:35

Lycon skrev:
CQB skrev:
Zundapp skrev:Man kan ikke bare lænke forenings våben fast. Balancen bliver anderledes når der hænger en kæde.

Og hvad med de våben der er på SKV de kan jo lige så let stjæles.
det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle
Uhyggeligt du allerede er inde på værdiløse selvstramninger, skal vi ikke lade politikerne om det, de er ret gode til det helt uden hjælp fra os skytter/jægere.
Med SKV2 mener han naturligvis alle de skytter der efterlader deres eget/egne våben på standpladsen når de går ned og markere, eller skal de også låses fast inden markering kan forekomme? Og hvad når det er en jagtriffel der næste gang forsvinder fra bane 12 på Kalvebod, skal de også låses fast inden man bevæger sig 200 meter bort fra standpladsen for at markere?

Dit forslag er så ugennemtænkt som det omtrent kan være.
vi bør stramme op på kontrollen med klub våben ,jeg synes folk som regel har styr på deres egne våben

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Lycon » 7. dec 2016, 17:41

CQB skrev:
Lycon skrev:
CQB skrev:
Zundapp skrev:Man kan ikke bare lænke forenings våben fast. Balancen bliver anderledes når der hænger en kæde.

Og hvad med de våben der er på SKV de kan jo lige så let stjæles.
det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle
Uhyggeligt du allerede er inde på værdiløse selvstramninger, skal vi ikke lade politikerne om det, de er ret gode til det helt uden hjælp fra os skytter/jægere.
Med SKV2 mener han naturligvis alle de skytter der efterlader deres eget/egne våben på standpladsen når de går ned og markere, eller skal de også låses fast inden markering kan forekomme? Og hvad når det er en jagtriffel der næste gang forsvinder fra bane 12 på Kalvebod, skal de også låses fast inden man bevæger sig 200 meter bort fra standpladsen for at markere?

Dit forslag er så ugennemtænkt som det omtrent kan være.
vi bør stramme op på kontrollen med klub våben ,jeg synes folk som regel har styr på deres egne våben
Der er ikke nogen der styr på deres egne våben i klubregi, alt er baseret på tillid. Der bliver endda ofte kigget skævt til mig fordi jeg er en af dem der iklæder mig et bæltehylster og bringer min pistol med ned til markeringspladserne. Stort set alle efterlader deres våben på standpladserne, og med god grund, det har vi gjort siden jeg startede til pistolskydning i 1984. Vil kriminelle have våben får de det, det er ikke så længe siden at en hel skytteforening blev holdt op bedt om at aflevere deres våben, hvordan skal vi lovgive os ud af det, længere kæder eller hvad?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Slettet bruger

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Slettet bruger » 7. dec 2016, 17:42

CQB skrev:
Slettet bruger skrev:
CQB skrev:
Zundapp skrev:Man kan ikke bare lænke forenings våben fast. Balancen bliver anderledes når der hænger en kæde.

Og hvad med de våben der er på SKV de kan jo lige så let stjæles.
det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle
skyder du pistol? Det tror jeg ikke for så vidste du hvad der menes. Hvad med om alle knive også sad med wire køkkenskuffen. Og alle jernrør med wire i vægen. Og alle bat med wire i jorden ved basen. Nej vel, nå så luk. Og lad vær med at udtale dog om hvad du ikke har forstand på. Det får dig til at fremstå som en klovn.
hvad er dit problem?? snak ordentligt mester, og ja jeg skyder pistol og hvad grundlag har du får at udtale dig ??
mit problemer dig og dine udtalelser jeg har mange års erfaring at tale ud fra som pistol skytte og bestyrelsesmedlem i en skytteforening. Hvad er dit grundlag mester? Jeg synes ærligt talt du skal overveje om du virkeligt mener det du skriver med at skytteforenings våben skal låses fast med wire. For jeg kan ikke rigtigt tro på at en pistol skytte virkeligt mener det. Hvordan skal det så fungere i praksis og hvor tyk kæde vil du have i. For alt som er småt nok til ikke at betyde det store for skydningen kan klippes over med en skævbider. Og som andre siger hvad så. Med de andre. Medlemmers pistolen hvordan skal de sikres. Mod at der kommer en løbende og Snupper den? Synes du stadig det giver mening det du forslår så opgiver jeg dig. Og anser dine beskeder for trolling. Og sletter. Mine reaktioner på en troll.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Elbæk » 7. dec 2016, 17:45

Rolig nu!

Det er fuldt ud forståeligt at det her er et følelsesladet emne. Men derfor skal tonen alligevel holdes.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af 100Radsbar » 7. dec 2016, 18:01

Havde gerningsmanden ikke fået en pistol med fra skytteklubben, havde han sikkert fået fat på et våben via andre kanaler. Så havde vi sikkert haft den samme diskussion bare på et andet tidspunkt.

Hans intention var at skyde en, måske flere betjente. Om det havde været i går, i morgen, eller om 14 dage, var vel for ham underordnet, bare hans "mission"(Læs udåd) kunne gennemføres. Han fik tilfældigvis mulighed for at få fat på et våben i forgårs, og brugte det til at skyde en sagesløs betjent dagen efter.
Så selv om skytteklubben havde haft metal detektor, eller kropsvisitation når man forlader klubben, ville det nok være sket alligevel, bare med et andet våben, og et anden sagesløs offer på et andet tid og sted.

Jeg håber at familien kommer over det, og får hjælp i denne svære tid.
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 18:15

Lycon skrev:
CQB skrev:
Lycon skrev:
CQB skrev:
Zundapp skrev:Man kan ikke bare lænke forenings våben fast. Balancen bliver anderledes når der hænger en kæde.

Og hvad med de våben der er på SKV de kan jo lige så let stjæles.
det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle
Uhyggeligt du allerede er inde på værdiløse selvstramninger, skal vi ikke lade politikerne om det, de er ret gode til det helt uden hjælp fra os skytter/jægere.
Med SKV2 mener han naturligvis alle de skytter der efterlader deres eget/egne våben på standpladsen når de går ned og markere, eller skal de også låses fast inden markering kan forekomme? Og hvad når det er en jagtriffel der næste gang forsvinder fra bane 12 på Kalvebod, skal de også låses fast inden man bevæger sig 200 meter bort fra standpladsen for at markere?

Dit forslag er så ugennemtænkt som det omtrent kan være.
vi bør stramme op på kontrollen med klub våben ,jeg synes folk som regel har styr på deres egne våben
Der er ikke nogen der styr på deres egne våben i klubregi, alt er baseret på tillid. Der bliver endda ofte kigget skævt til mig fordi jeg er en af dem der iklæder mig et bæltehylster og bringer min pistol med ned til markeringspladserne. Stort set alle efterlader deres våben på standpladserne, og med god grund, det har vi gjort siden jeg startede til pistolskydning i 1984. Vil kriminelle have våben får de det, det er ikke så længe siden at en hel skytteforening blev holdt op bedt om at aflevere deres våben, hvordan skal vi lovgive os ud af det, længere kæder eller hvad?
jeg synes det var en god ide hvis alle tog deres våben med sig hele tiden ,og aldrig efterlod det på standpladsen , vi må selv gøre hvad vi kan, får at passe på vores våben. ellers kommer policen og tager det hele ,det er jo ikke første gang klub våben forsvinder , og nej et holdup er svært at gardere sig mod

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Overtroldmand » 7. dec 2016, 18:28

CQB skrev:
Zundapp skrev:Man kan ikke bare lænke forenings våben fast. Balancen bliver anderledes når der hænger en kæde.

Og hvad med de våben der er på SKV de kan jo lige så let stjæles.
det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle

Hvad med en kæde på benet istedet på alle der skyder..... :smile: :smile: indragelse af bilnøgler etc. og en helt igennem tankegang om at opbygge en kultur af mistænkeliggørelse, mistro, mistillid, og holden øje. Det bliver rigtigt hyggeligt at komme og skyde i klubber der er fyldt med skydeinstruktører, og medlemmer der er symptomatisk opdraget i et finmasket kontrol og adfærds-regulerings apparat, som udgøre kernen af det værdisæt som skal findes i vores skytteforeninger. :smile: :smile:

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 18:36

Slettet bruger skrev:
CQB skrev:
Slettet bruger skrev:
CQB skrev:
Zundapp skrev:Man kan ikke bare lænke forenings våben fast. Balancen bliver anderledes når der hænger en kæde.

Og hvad med de våben der er på SKV de kan jo lige så let stjæles.
det må man leve med hvis man ikke har sit eget våben ,politi og militær kan skyde med lygter og laser og dæmper på, så kan man også skyde med en kæde monteret , det kan måske afværge yderlige stramninger, hvad mener du med våben der er på SKV ? det er de vel alle
skyder du pistol? Det tror jeg ikke for så vidste du hvad der menes. Hvad med om alle knive også sad med wire køkkenskuffen. Og alle jernrør med wire i vægen. Og alle bat med wire i jorden ved basen. Nej vel, nå så luk. Og lad vær med at udtale dog om hvad du ikke har forstand på. Det får dig til at fremstå som en klovn.
hvad er dit problem?? snak ordentligt mester, og ja jeg skyder pistol og hvad grundlag har du får at udtale dig ??
mit problemer dig og dine udtalelser jeg har mange års erfaring at tale ud fra som pistol skytte og bestyrelsesmedlem i en skytteforening. Hvad er dit grundlag mester? Jeg synes ærligt talt du skal overveje om du virkeligt mener det du skriver med at skytteforenings våben skal låses fast med wire. For jeg kan ikke rigtigt tro på at en pistol skytte virkeligt mener det. Hvordan skal det så fungere i praksis og hvor tyk kæde vil du have i. For alt som er småt nok til ikke at betyde det store for skydningen kan klippes over med en skævbider. Og som andre siger hvad så. Med de andre. Medlemmers pistolen hvordan skal de sikres. Mod at der kommer en løbende og Snupper den? Synes du stadig det giver mening det du forslår så opgiver jeg dig. Og anser dine beskeder for trolling. Og sletter. Mine reaktioner på en troll.
jeg har lige tørtrænet med en 3 mm kæde uden problemer ,og den er ikke nem at klippe med en skævbider , man kunne sagtens gå op i 4 mm , strammer vi ikke selv, gør myndighederne det

QT1410
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 22. apr 2016, 21:53
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af QT1410 » 7. dec 2016, 18:40

JP Skriver at han var medlem af skytteklubben, kan det nu passe?

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 18:41

QT1410 skrev:JP Skriver at han var medlem af skytteklubben, kan det nu passe?
ja det kan alle blive , og det burde der også laves om på

QT1410
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 22. apr 2016, 21:53
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af QT1410 » 7. dec 2016, 18:50

JP skriver: http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... olitimand/
Mandag 6. december.

19.30: En 26-årig mand møder op i Rødovre Skytteforening. Han kommer jævnligt i klubben.

21.15: Klubben opdager, at der er forsvundet et våben. En kaliber 22-pistol af mærket Hemmerly er væk. Det er den pistol, som den 26-årige plejer at benytte. Klubben kontakter mandens mor, som manden bor hos. Han er ikke hjemme.

23.16: Klubben har ikke hørt fra den 26-årige og anmelder nu tyveriet af pistolen til Københavns Vestegns Politi. Politiet beslutter ikke at gøre noget den aften.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 18:51

QT1410 skrev:JP skriver: http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... olitimand/
Mandag 6. december.

19.30: En 26-årig mand møder op i Rødovre Skytteforening. Han kommer jævnligt i klubben.

21.15: Klubben opdager, at der er forsvundet et våben. En kaliber 22-pistol af mærket Hemmerly er væk. Det er den pistol, som den 26-årige plejer at benytte. Klubben kontakter mandens mor, som manden bor hos. Han er ikke hjemme.

23.16: Klubben har ikke hørt fra den 26-årige og anmelder nu tyveriet af pistolen til Københavns Vestegns Politi. Politiet beslutter ikke at gøre noget den aften.
han burde slet ikke ha adgang til en skydeklub med hans fortid

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af ReneKJ » 7. dec 2016, 18:54

CQB skrev:jeg synes det var en god ide hvis alle tog deres våben med sig hele tiden ,og aldrig efterlod det på standpladsen , vi må selv gøre hvad vi kan, får at passe på vores våben. ellers kommer policen og tager det hele ,det er jo ikke første gang klub våben forsvinder , og nej et holdup er svært at gardere sig mod
Nu bliver jeg nysgerrig, hvordan gør i egentligt i din klub?
Det fungere noget anderledes end jeg er vant til, som f.eks.
Våben på standene: Det forventes at de ligger synlige på standpladsen med pløk i, og man tydeligt viser at man ikke står og piller. Før er der ikke nogen der går ud til skiverne.

Fastlåste våben. Mig bekendt har vi en snes våben, deraf er det kun 4 der virker for mig til finpistol, mens der for andre er andre våben der passer til dem. Samtidigt har vi kun 10 indendørs baner, hvor mange af dem skal vi blokere ved at bolte udvalgte klubvåben fast?

Påvirkning af præcision. Igen, finpistol. Stor vægt på håndfatning, sigtebillede, aftræk og at scorer 10 i stedet for 9. Smådyrere afbalancerede pistoler med fodformet greb. Hvordan kan det forliges med en svingende løbsvægt fortøjet til bordet?

Transport af våben: Enten i kasse eller med båret med løbet pegende opad og holdt i løbet. Du kan ikke bare stikke det i bukselinningen og gå ud til skiverne.

Fokus er på at undgå vådeskudsulykker frem for en teoretisk mulighed for at nogen løber med et våben. Og det forekommer mig også at være den helt rigtige prioritering hvis man laver en risikovurdering.

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Zundapp » 7. dec 2016, 19:03

Ja for søren lad os straks sætte kæder på foreningsvåbnene.

Derefter kan vi skrue en øje bolt med en kæde i kraniet på de skytter der transportere deres egne våben i sikkerhedens navn..

Alle biler der skal bruges til transport af våben SKV eller jagt skal have et sikret rum med skafor et eller andet godkendelse.

Når man køber et våben i en forretning skal man indtil man har fået ind opereret øjebolt og købt ny bil med sikring muligheder altid følges af 4 bevæbnede vagter der kan sikre i alle retninger..

Kan du ikke se hvor åndsvagt det lyder at sætte kæde på foreningsvåben??
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 19:08

ReneKJ skrev:
CQB skrev:jeg synes det var en god ide hvis alle tog deres våben med sig hele tiden ,og aldrig efterlod det på standpladsen , vi må selv gøre hvad vi kan, får at passe på vores våben. ellers kommer policen og tager det hele ,det er jo ikke første gang klub våben forsvinder , og nej et holdup er svært at gardere sig mod
Nu bliver jeg nysgerrig, hvordan gør i egentligt i din klub?
Det fungere noget anderledes end jeg er vant til, som f.eks.
Våben på standene: Det forventes at de ligger synlige på standpladsen med pløk i, og man tydeligt viser at man ikke står og piller. Før er der ikke nogen der går ud til skiverne.

Fastlåste våben. Mig bekendt har vi en snes våben, deraf er det kun 4 der virker for mig til finpistol, mens der for andre er andre våben der passer til dem. Samtidigt har vi kun 10 indendørs baner, hvor mange af dem skal vi blokere ved at bolte udvalgte klubvåben fast?

Påvirkning af præcision. Igen, finpistol. Stor vægt på håndfatning, sigtebillede, aftræk og at scorer 10 i stedet for 9. Smådyrere afbalancerede pistoler med fodformet greb. Hvordan kan det forliges med en svingende løbsvægt fortøjet til bordet?

Transport af våben: Enten i kasse eller med båret med løbet pegende opad og holdt i løbet. Du kan ikke bare stikke det i bukselinningen og gå ud til skiverne.

Fokus er på at undgå vådeskudsulykker frem for en teoretisk mulighed for at nogen løber med et våben. Og det forekommer mig også at være den helt rigtige prioritering hvis man laver en risikovurdering.
vi efterlader også våben på standpladsen for at plastere skiver , hvilket jeg ikke er tryg ved hvis der står folk jeg ikke kender , men som regel bliver skydelederen og holder øje med ingen piller ved dem , man kan sagtens lænke to våben mellem to standpladser, og så de bruges der eller man kan skyde med egne våben der , de fleste der virkelig går op i skydning har deres egne

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 19:11

Zundapp skrev:Ja for søren lad os straks sætte kæder på foreningsvåbnene.

Derefter kan vi skrue en øje bolt med en kæde i kraniet på de skytter der transportere deres egne våben i sikkerhedens navn..

Alle biler der skal bruges til transport af våben SKV eller jagt skal have et sikret rum med skafor et eller andet godkendelse.

Når man køber et våben i en forretning skal man indtil man har fået ind opereret øjebolt og købt ny bil med sikring muligheder altid følges af 4 bevæbnede vagter der kan sikre i alle retninger..

Kan du ikke se hvor åndsvagt det lyder at sætte kæde på foreningsvåben??
nej jeg synes det er en god ide , men sæt i jer bare på bagbenene og så se hvad myndighederne gør ved os , så kan vi aflevere hele lortet :evil:

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Taxen » 7. dec 2016, 19:18

Hvis en ond Person vil ha et Våben fra en Skytteklub så får han det, om der så er 5 kæder og 3 bevæbnede vagter. En kniv på struben af første person han møder . Så aflevere de andre hvad han peger på. Og sådan skal det være ingen skal sætte livet på spil for et Skydejern Og den der med at en af de andre skyder ham. Det sker kun på film. Tragisk når et våben bliver misbrugt. Men hvor mange Jagtvåben og våben fra foreninger er det lige om året. I forhold til hvad der kommer ilegalt ind i landet. heldigvis ikke ret mange.
Taxen

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af ReneKJ » 7. dec 2016, 19:22

CQB skrev: man kan sagtens lænke to våben mellem to standpladser, og så de bruges der eller man kan skyde med egne våben der , de fleste der virkelig går op i skydning har deres egne
Selv om vi ignorer præcisionen så må du da kunne se at det vil reducere jeres mængde af anvendelige klubvåben til to og samtidigt reducere antallet af anvendelige baner da folk med klubvåben kun kan benytte de to baner?

Hvordan med folk der købt våben gennem klubben før de selv kan få tilladelse? Det er teknisk set også klubvåben, skal de også boltes fast?

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 19:22

Taxen skrev:Hvis en ond Person vil ha et Våben fra en Skytteklub så får han det, om der så er 5 kæder og 3 bevæbnede vagter. En kniv på struben af første person han møder . Så aflevere de andre hvad han peger på. Og sådan skal det være ingen skal sætte livet på spil for et Skydejern Og den der med at en af de andre skyder ham. Det sker kun på film. Tragisk når et våben bliver misbrugt. Men hvor mange Jagtvåben og våben fra foreninger er det lige om året. I forhold til hvad der kommer ilegalt ind i landet. heldigvis ikke ret mange.
Taxen
det er rigtigt at du ikke kan gardere dig 100 %, men som med alt andet må vi gøre det så besværligt som muligt at stjæle vores ting især våben , hvorfor har du et våbenskab ??det kan skæres op med en stor vinkelsliber på 10 min

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af CQB » 7. dec 2016, 19:33

ReneKJ skrev:
CQB skrev: man kan sagtens lænke to våben mellem to standpladser, og så de bruges der eller man kan skyde med egne våben der , de fleste der virkelig går op i skydning har deres egne
Selv om vi ignorer præcisionen så må du da kunne se at det vil reducere jeres mængde af anvendelige klubvåben til to og samtidigt reducere antallet af anvendelige baner da folk med klubvåben kun kan benytte de to baner?

Hvordan med folk der købt våben gennem klubben før de selv kan få tilladelse? Det er teknisk set også klubvåben, skal de også boltes fast?
har man 10 standpladser lænker man to våben mellem hver standplads ,og ønsker man flyttet rundt på dem kan skydelederen gøre det , jeg ønsker at komme væk fra at alle og enhver kan rende rundt med klub våben i og udenfor klubben og evt til kriminalitet .kan i for pokker ikke se det tossede i at alle og enhver kan komme og rende rundt med klub våben og smutte ud af døren med ??? eller er i så forstokket i at sådan plejer det at være ?? det er nye tider for våbenejere hvis i ikke har opdaget det endnu , vi presset fra eu og de danske myndigheder med deres stramninger

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Angreb på politistation? (Betjent ramt af skud i Albertslund)

Indlæg af Zundapp » 7. dec 2016, 19:35

nej jeg synes det er en god ide , men sæt i jer bare på bagbenene og så se hvad myndighederne gør ved os , så kan vi aflevere hele lortet :evil:
Du læste vist kun første og sidste linie i mit indlæg..

Hvis du vil have et våben så kan du bare vente udenfor skytteforeningen, vente til der kommer en skytte ud alene på vej hjem med sit våben. En flaske i nakken på ham og så har du et våben..

Hvordan vil du så undgå det? Dem der vil have fat i et våben de vil få fat i et våben. længere er den ikke.
Never mind the dog - Beware of the owner..

Besvar