Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 18. dec 2016, 10:24

Hej,
Jeg var lige ude og skyde med min Remington 870, med nogle 35 grams 1600 fps Federal patroner. (Jeg har tidligere kun brugt den med flugtskydningspatroner.)
Der observerede jeg at låsen åbnede sig, og hylstret blev kastet ud?
En halv-semiauto? :giggle:

Det ser ud til at det er et kendt fænomen med tunge/hurtige ladninger, da der på diverse US forumer, er mange der har skrevet om det, og jeg fandt et sted hvor remington havde meldt tilbage at det var en feature for at man hurtigere kunne lade igen, det synes jeg lyder mærkeligt?
Kammeret må være trykløst når den åbner, da der ikke er sære hylstrebunde eller lign.

Hvad tænker I, nogen der har prøvet noget tilsvarende?
(Skyderen 2-3 år gammel, og har ikke skudt 100 skud.)
Mvh
K_Nielsen

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af PSindrup » 18. dec 2016, 10:48

Det lyder mærligeligt.

Påstanden om at det ligefrem lyder som en "feature" for at man hurtigt kan genlade, syntes jeg derimod lyder helt og aldeles usandsynligt! :evil: Det er jo direkte farligt hvis den åbner inden trykket er ude af kammeret igen.

Kan du finde nogen dokumentation med direkte link/reference til Reminton for den påstand?

Jeg ville smutte ned til den lokale våbensmed med geværet.

Peter

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3739
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 650 times
Been thanked: 660 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af BentxBetjent » 18. dec 2016, 10:54

Hvis der er tilstrækkeligt rekyl, kan rekylen vel i teorien godt "slå" håndpumpen tilbage.. :???:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2633 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af C-X » 18. dec 2016, 10:58

Hvis den følger producentens specifikationer, så er der vel ingen problemer. Tænker man på, hvor mange der er solgt på verdensplan, og sammenholder det med et kendt fænomen, så havde der sikker været et recall, hvis det var et problem :mrgreen:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af PSindrup » 18. dec 2016, 11:25

BentxBetjent skrev:Hvis der er tilstrækkeligt rekyl, kan rekylen vel i teorien godt "slå" håndpumpen tilbage.. :???:
Sorry!
Jeg læste indlægget som om der var tale om "knæk"-gevær og ikke en pumpgun.
(Kender ikke Remington 870)

Så er det knap så farligt ... :giggle:

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2633 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af C-X » 18. dec 2016, 11:34

Peter, det giver altså ikke pluspoint. Du må lige læse op på de mest kendte våbenmodeller. Skal vi sige du skal kunne dem efter nytår? :fun:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 18. dec 2016, 11:40

PSindrup skrev:
BentxBetjent skrev:Hvis der er tilstrækkeligt rekyl, kan rekylen vel i teorien godt "slå" håndpumpen tilbage.. :???:
Sorry!
Jeg læste indlægget som om der var tale om "knæk"-gevær og ikke en pumpgun.
(Kender ikke Remington 870)

Så er det knap så farligt ... :giggle:

Peter
:biggrin:
Ja, det havde godt nok ikke været helt heldigt hvis det var en knækbøsse.
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 18. dec 2016, 11:44

BentxBetjent skrev:Hvis der er tilstrækkeligt rekyl, kan rekylen vel i teorien godt "slå" håndpumpen tilbage.. :???:
Ja, det tror jeg også er tilfældet.
(Og rekyl/mundingsflamme var der rigeligt af, piben er 55,5 cm)

Har lige for en sikkerhed skyld sendt en forespørgsel til Remington om det er "normal behavior" for sådan en svend.
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 18. dec 2016, 11:48

C-X skrev:Hvis den følger producentens specifikationer, så er der vel ingen problemer. Tænker man på, hvor mange der er solgt på verdensplan, og sammenholder det med et kendt fænomen, så havde der sikker været et recall, hvis det var et problem :mrgreen:
Ja, helt sikkert.
Var der bare en enkelt amerikaner der var kommet galt afsted pga. af en kendt defekt, og de ikke havde lavet en recall. Puha, det kunne blive dyrt.
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af CQB » 18. dec 2016, 11:56

K_Nielsen skrev:Hej,
Jeg var lige ude og skyde med min Remington 870, med nogle 35 grams 1600 fps Federal patroner. (Jeg har tidligere kun brugt den med flugtskydningspatroner.)
Der observerede jeg at låsen åbnede sig, og hylstret blev kastet ud?
En halv-semiauto? :giggle:

Det ser ud til at det er et kendt fænomen med tunge/hurtige ladninger, da der på diverse US forumer, er mange der har skrevet om det, og jeg fandt et sted hvor remington havde meldt tilbage at det var en feature for at man hurtigere kunne lade igen, det synes jeg lyder mærkeligt?
Kammeret må være trykløst når den åbner, da der ikke er sære hylstrebunde eller lign.

Hvad tænker I, nogen der har prøvet noget tilsvarende?
(Skyderen 2-3 år gammel, og har ikke skudt 100 skud.)
jeg har selv oplevet det med min mossberg 500 pump når jeg skyder med slugs , så der er andre fabrikater der har samme problem

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Raptor357 » 18. dec 2016, 12:15

Sådan syntes jeg da at mange pumper opfører sig. Måske når hylstret ikke ud men låsen åbner.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3739
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 650 times
Been thanked: 660 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af BentxBetjent » 18. dec 2016, 12:32

K_Nielsen skrev:
BentxBetjent skrev:Hvis der er tilstrækkeligt rekyl, kan rekylen vel i teorien godt "slå" håndpumpen tilbage.. :???:
Ja, det tror jeg også er tilfældet.
(Og rekyl/mundingsflamme var der rigeligt af, piben er 55,5 cm)

Har lige for en sikkerhed skyld sendt en forespørgsel til Remington om det er "normal behavior" for sådan en svend.
Prøv at skyde et par flugtskydningpatroner, hvor du ikke holder den mod skulderen, men bare holder med begge hænder ved pistolgrebet.
Du kan også gøre pumpen et par hundrede gram tungere, det tror jeg kunne give samme effekt.. :tmg:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 18. dec 2016, 13:07

BentxBetjent skrev:
Prøv at skyde et par flugtskydningpatroner, hvor du ikke holder den mod skulderen, men bare holder med begge hænder ved pistolgrebet.
Du kan også gøre pumpen et par hundrede gram tungere, det tror jeg kunne give samme effekt.. :tmg:
Jep, det er nok et enerti "issue"
Jeg har nok bare ikke brugt "mande-ammo" i den før :oops:
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2775
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Krung » 18. dec 2016, 14:09

34 g slugs i min får ikke låsen til at åbne sig. De er nok ikke oppe på 1600 fps, men der er nu smæk på alligevel. Jeg ville være bekymret ved at den åbnede sig.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Bobo » 18. dec 2016, 14:36

Jeg havde engang en bøsse med singletrigger hvor første skud nogle gange kunne foresage at andet skud røg af også. Det synes jeg bestemt ikke var en fed feature.
Bobo ------ Igen uden billeder

Universal 2.0

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Universal 2.0 » 18. dec 2016, 16:36

Hopefully I understood the problem correctly. If not, disregard my reply.

I have seen this before and it is not the weapon that has a problem, it is the shooter. When the trigger is pulled on the 870, the lock releases so that the user can "pump" it for a follow-up shot. If the shooter is pulling back on the foregrip, which many do without even being aware of it, the recoil may cause the shooter to open the action.

It sounds to me like that is what is going on. A "feature" that would cause the weapon to partially open the action by itself would make no sense, and since it a manual action weapon, that would not be the case.

I have personally seen this before, and please do not take offense to this, with people who are worried about recoil. In other words, the shooter hangs on for dear life and causes what you describe by pulling back on the foregrip.

Hopefully this helps.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Timber » 18. dec 2016, 16:54

Universal 2.0 skrev:Hopefully I understood the problem correctly. If not, disregard my reply.

I have seen this before and it is not the weapon that has a problem, it is the shooter. When the trigger is pulled on the 870, the lock releases so that the user can "pump" it for a follow-up shot. If the shooter is pulling back on the foregrip, which many do without even being aware of it, the recoil may cause the shooter to open the action.

It sounds to me like that is what is going on. A "feature" that would cause the weapon to partially open the action by itself would make no sense, and since it a manual action weapon, that would not be the case.

I have personally seen this before, and please do not take offense to this, with people who are worried about recoil. In other words, the shooter hangs on for dear life and causes what you describe by pulling back on the foregrip.

Hopefully this helps.
Det du beskriver her, har jeg faktisk set hos nogen af dem der har prøvet min 870'er... Jeg tror at hvis man ikke er vant til at skyde med en pumpgun, så kan man snildt lave det nummer... Så det vil også være mit bud... :thumbup:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 18. dec 2016, 17:18

Universal 2.0 skrev:Hopefully I understood the problem correctly. If not, disregard my reply.

I have seen this before and it is not the weapon that has a problem, it is the shooter. When the trigger is pulled on the 870, the lock releases so that the user can "pump" it for a follow-up shot. If the shooter is pulling back on the foregrip, which many do without even being aware of it, the recoil may cause the shooter to open the action.
It sounds to me like that is what is going on.
I hear you :thumbup:
Sorry for not including this info in the original post: Had the same thought so the last round I fired on the range, I didn´t touch the foregrip.
Had shouldered the gun and supported it under the reciever, so for now, I´m kind of sticking to the explanation about the initia of the action/forgrip when the recoild movement are stoped by my shoulder, causing the action to open.

Perhaps I should try to "shoulder"it against a solid object that can´t move, and see what happens.
Universal 2.0 skrev: I have personally seen this before, and please do not take offense to this, with people who are worried about recoil. In other words, the shooter hangs on for dear life and causes what you describe by pulling back on the foregrip.

Hopefully this helps.
None taken :razz:
I´m used to heavy recoil, and are not uncomfortable/nervous shooting :blink:
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 18. dec 2016, 17:24

Timber skrev: Det du beskriver her, har jeg faktisk set hos nogen af dem der har prøvet min 870'er... Jeg tror at hvis man ikke er vant til at skyde med en pumpgun, så kan man snildt lave det nummer... Så det vil også være mit bud... :thumbup:
Jeg har en Maverick 88, med riflet slugløb som jeg indtil nu har brugt til de tunge slugs, så jeg er vant til at skyde med hotte patroner i en pumpaction, Mavericken skyder faktisk ikke, hvis man trækker i ladehåntaget, samtidigt med at skudet skal gå.

Der skal nok testes lidt på banen :fun:
Mvh
K_Nielsen

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Timber » 18. dec 2016, 17:26

K_Nielsen skrev:
Timber skrev: Det du beskriver her, har jeg faktisk set hos nogen af dem der har prøvet min 870'er... Jeg tror at hvis man ikke er vant til at skyde med en pumpgun, så kan man snildt lave det nummer... Så det vil også være mit bud... :thumbup:
Jeg har en Maverick 88, med riflet slugløb som jeg indtil nu har brugt til de tunge slugs, så jeg er vant til at skyde med hotte patroner i en pumpaction, Mavericken skyder faktisk ikke, hvis man trækker i ladehåntaget, samtidigt med at skudet skal gå.

Der skal nok testes lidt på banen :fun:
He ja, det er i hvert fald en gangbar undskyldning for at komme lidt mere ud og skyde.. :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Universal 2.0

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Universal 2.0 » 18. dec 2016, 17:39

K_Nielsen skrev:
Universal 2.0 skrev:Hopefully I understood the problem correctly. If not, disregard my reply.

I have seen this before and it is not the weapon that has a problem, it is the shooter. When the trigger is pulled on the 870, the lock releases so that the user can "pump" it for a follow-up shot. If the shooter is pulling back on the foregrip, which many do without even being aware of it, the recoil may cause the shooter to open the action.
It sounds to me like that is what is going on.
I hear you :thumbup:
Sorry for not including this info in the original post: Had the same thought so the last round I fired on the range, I didn´t touch the foregrip.
Had shouldered the gun and supported it under the reciever, so for now, I´m kind of sticking to the explanation about the initia of the action/forgrip when the recoild movement are stoped by my shoulder, causing the action to open.

Perhaps I should try to "shoulder"it against a solid object that can´t move, and see what happens.
Universal 2.0 skrev: I have personally seen this before, and please do not take offense to this, with people who are worried about recoil. In other words, the shooter hangs on for dear life and causes what you describe by pulling back on the foregrip.

Hopefully this helps.
None taken :razz:
I´m used to heavy recoil, and are not uncomfortable/nervous shooting :blink:
Hmmm. I was sure I had this all figured out. In that case, I suggest you take it to a gunsmith as soon as possible. I would be very surprised if the action is supposed to be so "loose" that this could happen.

I am very interested to hear how this all works out.

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 18. dec 2016, 17:53

Universal 2.0 skrev: I am very interested to hear how this all works out.
Sure, I´ll give a follow up when there is a conclusion.
Thanks for your interrest.
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21703
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2364 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Refraktorius » 18. dec 2016, 21:38

Jeg har prøvet det med en Maverick 88, når jeg ikke holdt ved forskæftet.

Jeg tror generelt ikke pumps kan åbne så længe der er tryk i kammeret, men hvis den er udsat for en accelleration, så kunne inertien i forskæftet sagtens være nok til at åbne den (når først låsen er frigjort efter skuddet).
I mit tilfælde tror jeg det var opbremsningen efter rekylen, hvor forskæftet fortsatte bagud.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2775
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af Krung » 19. dec 2016, 11:45

Jeg kan godt forestille mig at hvis man vælter bagover ved rekyl, så kan man godt komme til at hive i forstykket og dermed repetere. Jeg har ikke noget bud på om det er det der sker i din situation.

Men min 870er kan ikke åbne låsen, hvis jeg hiver i forstykket INDEN jeg skyder. Så er alting låst fast. Man skal så lige lette trykket lidt, og så kan man repetere. Jeg ved ikke om det er tiltænkt. Det kunne godt give problemer ved zombieangreb.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Reminton 870, låsen åbner efter skud?

Indlæg af K_Nielsen » 19. dec 2016, 12:22

Krung skrev:Jeg kan godt forestille mig at hvis man vælter bagover ved rekyl, så kan man godt komme til at hive i forstykket og dermed repetere. Jeg har ikke noget bud på om det er det der sker i din situation.

Men min 870er kan ikke åbne låsen, hvis jeg hiver i forstykket INDEN jeg skyder. Så er alting låst fast. Man skal så lige lette trykket lidt, og så kan man repetere. Jeg ved ikke om det er tiltænkt. Det kunne godt give problemer ved zombieangreb.
Skal jeg forstå det sådan at hvis du holder træk i ladehåndtaget når du skyder, bliver bundstykket ved med at være låst til du slækker igen?
Det må prøves :fun:
Mvh
K_Nielsen

Besvar