Troy PAR - Problemer?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Troy PAR - Problemer?

Indlæg af Overtroldmand » 13. apr 2017, 13:17

Hejsa

Der er nogle stykker her der har haft en Troy PAR, der er dukket en video op med en forhandler der åbenbart har problemer med disse rifler

https://www.youtube.com/watch?v=qcbRTcObfB4

'I'd never had as may problems, as I've had with these troy rifles' hmm..

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af Senserazer » 13. apr 2017, 15:06

Har aldrig hørt om problemet med slide-releasen før nogen steder, og har heller ikke selv haft nogen problemer der.
Desuden lyder det som om det er to meget små problemer, som ret let løses, skulle de opstå.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af Mapzter » 13. apr 2017, 15:25

Jeg har ikke haft boltudløserproblemet med min i .300 BLK, men regner da med at købe et par af hans erstatninger. Kammer og pibeforlænger er fine på min.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af 458hunter » 13. apr 2017, 15:59

Lidt reklame for hans butik måske ;)

Havde heller ikke problemer med min.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af Elbæk » 13. apr 2017, 19:19

Chrstn_Olsen skrev:Lidt reklame for hans butik måske ;)

Havde heller ikke problemer med min.
Jeg tænkte det samme faktisk.

Jeg har, med én undtagelse, kun læst gode anmeldelser af Troy PAR. F.eks. Nutnfancy har testet den ekstensivt i .223 Rem - og er begejstret for den. Hans evindelige konspirationsbaserede politiske menstrueren til en side, så har jeg indtryk af at han tester grundigt og er hudløst ærlig i sine vurderinger.

Jeg hæfter mig ved at forhandleren i den ovenfor viste video viser en tilsyneladende intakt slide release, som han lidt vævende antyder er i stykker, uden hverken at sige eller vise det direkte. Hvofor ikke vise nærbillede af en som, helt utvetydigt, ér i stykker, hvis problemet vitterligt er så stort som han påstår?

Jeg tror at vi er ude i noget med at han meget gerne vil sælge dyre slide releases i stål til forskrækkede Troy PAR ejere - og måske har han, forekommer det mig, et eller andet udestående med Troy, som han får afløb for på denne måde.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af Mapzter » 13. apr 2017, 19:35

Nu siger han jo, at han kun har set det i .308 udgaven, og jeg tror der sælges flest i .223.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af LapuaMagnum » 13. apr 2017, 20:36

Overtroldmand skrev:Hejsa

Der er nogle stykker her der har haft en Troy PAR, der er dukket en video op med en forhandler der åbenbart har problemer med disse rifler

https://www.youtube.com/watch?v=qcbRTcObfB4

'I'd never had as may problems, as I've had with these troy rifles' hmm..
Der er nogle mennesker der gør opmærksomme på deres egne fejlbehæftede våben og får det til at lyde som det er et generelt problem med de fleste, det samme med alle andre rifler, hvis en person har kunnet påvise en fejl eller på anden måde få et gevær til at affyre ved at tæve og banke på det til ukendelighed og derefter er det et givent problem for alle rifler af mærket og kaliberen.

Det skulle også være mærkeligt om der ikke skulle komme en mandagsmodel :smile:

Jeg er meget skeptisk angående hvad der bliver vist på nettet.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af Senserazer » 13. apr 2017, 21:06

Nutnfancy's review var faktisk det der fik mig til at købe riflen. havde kigget på den længe, men efter hans review turde jeg godt købe en! :numberone: Jeg ser aldrig hans "politiske" videoer, men som Elbæk også siger er han ærlig og grundig i sine reviews!
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af Overtroldmand » 14. apr 2017, 10:51

Han siger jo selv det er fin riffel, det er bare som om der dukker nogle kvalitets ting op stille og roligt, feks er der også en anden forhandler der skriver (se mere på https://www.facebook.com/burleyarms/ ), måske de nyere modeller er bedre, så er det jo bare om at få at i en sådanne?.

When I met with Troy at SHOT2017 they were aware of the issues including the issue of being able to pull the trigger and fire the gun when it is out of battery giving you the impression of a light strike when infant it is a design problem that you can pull the trigger at any point since there is nothing to stop you from doing so. As for the 308 the chamber is slotted to "Aid in ejection" which works on regular brass. We have honed the chambers on the ones we have and tell people to not shoot shit rounds through the gun. The rounds I found that were hard to eject were the Gun City cheap ammo and when I measured the case thickness I found they were about 60% of regular 308 ammo and as a result the case was pressed into the chamber grooves and difficult to eject. Quality 308 ammo has no issue. The Troy engineer told me the new generation will address these issues. The bolt release piece is a piece of crap and the tool steel item is a great idea.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Troy PAR - Problemer?

Indlæg af 458hunter » 14. apr 2017, 11:30

Mit gæt er at det er issues man aldrig ser med normalt DK brug. De er nok blevet grundigt torture testet af nogen købere i US og så begynder svagheder at vise sig.

Besvar