links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
MadGlad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 22. jun 2015, 18:23
Interesser: Ting der kan sige bang.
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af MadGlad » 9. maj 2017, 22:34

Jeg er løbet over en gammel spand af en remington 700 cal 308. Er der nogen af jer kloge gun nuts herinde der har links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til sådan en svend. Den er 35 år gammel,men jeg tænkte at jeg vil bygge den om til en hybrid af bane/jagt riffel :krydsser: :DancingBanana:
Senest rettet af Refraktorius 10. maj 2017, 08:23, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift præciseret. Det giver dig flere og bedre svar, og sparer andre medlemmers tid. (Læs gerne indlægget i small talk)
Så længe der er bly i luften er der håb :thumbup:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ombygning af gammel remington 700

Indlæg af C-X » 9. maj 2017, 22:36

Du opretter bare en købsannonce herinde på det du mangler :blink:

... no brainer :giggle:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

MadGlad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 22. jun 2015, 18:23
Interesser: Ting der kan sige bang.
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af MadGlad » 10. maj 2017, 19:46

Nå ja sølvfølgelig :thumbup:
Så længe der er bly i luften er der håb :thumbup:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af HappyNanoq » 10. maj 2017, 20:14

https://vertebrae.no/

Kan anbefale Bix'N'Andy aftrækket som kan fås hos Vertebrae, blandt andet.
Jeg kommer aldrig til at bruge hverken Timney eller Jewel efter at have anskaffet mig det sweiziske Bix'N'Andy. Det er helt sikkert.

De har også lidt fede mundingsbremser m.v.


De har også det plastic bolt-knob til at sætte udenpå det originale (hvis man ikke vil ændre permanent på riflen.!)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af RKN » 11. maj 2017, 10:31

Her er også meget grej.

https://www.brownells-deutschland.de/
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

SIG210
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. maj 2017, 13:28
Interesser: Skydning generelt
Geografisk sted: Bornholm

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af SIG210 » 12. maj 2017, 16:46

https://www.brownells-deutschland.de/

Men kan man få dem til at sende til DK? - syntes at det kun er muligt at vælge tyskland ved bestilling på deres side.

Brugeravatar
CheesusCrust
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. mar 2014, 18:26
Interesser: Hulmaskiner
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af CheesusCrust » 14. maj 2017, 14:27

HappyNanoq skrev:https://vertebrae.no/

Kan anbefale Bix'N'Andy aftrækket som kan fås hos Vertebrae, blandt andet.
Jeg kommer aldrig til at bruge hverken Timney eller Jewel efter at have anskaffet mig det sweiziske Bix'N'Andy. Det er helt sikkert.

De har også lidt fede mundingsbremser m.v.


De har også det plastic bolt-knob til at sætte udenpå det originale (hvis man ikke vil ændre permanent på riflen.!)
Har du tidligere haft de nævnte (timney og jewel) eller gik du direkte på den bix'n'andy?

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af HappyNanoq » 14. maj 2017, 22:24

CheesusCrust skrev: Har du tidligere haft de nævnte (timney og jewel) eller gik du direkte på den bix'n'andy?
Jeg har haft både Timney, og Jewel på forskellige våben (fabrikater/typer).

Og sprang på Bix'n'Andy til min Remington 700 som et forsøg (okay, dyrt forsøg.!)

Ligesom folk siger at Timney og Jewel er bedre end fabriks..... ja, det er jeg for såvidt rigeligt enig i, og støtter påstanden. Det er skønne aftræk, bevares.
Bix'n'Andy er bare efter min mening endnu et hak bedre.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af C-X » 14. maj 2017, 22:28

Et vel trimmet X-mark Pro er faktisk ganske udemærket, til almindelig brug. Fik mit ordnet under recall og kommer ikke til, at skifte det ud med noget dyrere.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af HappyNanoq » 14. maj 2017, 22:39

Et fint poleret og trimmet X-Mark Pro originalt aftræk, det er også kræs. :razz:
Hvis det er foretaget af en våbensmed der ved hvad han gør, og er omhyggelig. :thumbup: så kan det også så rigeligt konkurrere med dyrere aftræk.

Helt enig.

Timney, Jewel, og for den sags skyld Bix'n'Andy er udelukkende for folk som vil opgradere igennem ren udskiftning og som måske ikke har mulighed for at få hjælp fra våbensmed, eller som ikke selv ønsker at polere aftræk. Det er en dyr løsning, og man kan sagtens få fabriksaftrækket til at performe bedre ved at arbejde med det. :smile: Helt enig.


Det er kun et spørgsmål om hvad man vil, og hvor nemt det skal være. (Eller hvor dyrt det må være).
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af C-X » 14. maj 2017, 23:13

Det er mange penge, men fedt nok at nogen prøver det af.

Hånden på hjertet; hvor meget miljø tror du det kan tåle, i forhold til et fabriks, inden der kommer funktionsfejl på det?

Husker ikke om det er Jewel, Timney eller begge, der har et lidt øv ry i den retning.

Hvis et aftræk virker godt, men til gengæld virker altid, så kan jeg godt undvære det der giver mig små himmelske vibrationer i ettallet, men er mere sart.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

MadGlad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 22. jun 2015, 18:23
Interesser: Ting der kan sige bang.
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af MadGlad » 15. maj 2017, 00:43

Hmm er der nogen er jer der ved hvorfor min remington 700 ikke gider at gribe fast i hylsteret når jeg prøver at repitere?? :cry: hylsteret sidder bare og gemmer sig i kammeret når jeg trækker bundstykket tilbage?
Så længe der er bly i luften er der håb :thumbup:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af Kleth » 15. maj 2017, 06:17

MadGlad skrev:Hmm er der nogen er jer der ved hvorfor min remington 700 ikke gider at gribe fast i hylsteret når jeg prøver at repitere?? :cry: hylsteret sidder bare og gemmer sig i kammeret når jeg trækker bundstykket tilbage?
Du kan let tappe hylsteret ud med en viskestok, som du forsigtigt fører ind fra pibe-enden.

Er det genopladt, fabriks eller militær ammo?
Årsagen til at hylsteret bliver siddende kan være mange f.eks. at hylsteret er til 7,62x51 NATO, skidt/olie i kammeret, for højt tryk eller ujævnheder i kammeret.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af RKN » 15. maj 2017, 08:37

SIG210 skrev:https://www.brownells-deutschland.de/

Men kan man få dem til at sende til DK? - syntes at det kun er muligt at vælge tyskland ved bestilling på deres side.
Ingen problem. Opret dig som kunde, også kan du vælge Danmark. Har en pakke på vej fra dem :thumbup:
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

MadGlad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 22. jun 2015, 18:23
Interesser: Ting der kan sige bang.
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af MadGlad » 16. maj 2017, 23:18

Det er lige meget om det er norma eller lapua bundstykket grber slet ikke fat i hylsteret? Jeg kan ikke umiddelbart se noget galt med bundstykket,når jeg tar det ud af riflen og sætter et hylster i det kan det godt gribe fat??? :inspect:
Så længe der er bly i luften er der håb :thumbup:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: links til gode steder at købe nyt aftræk,skæfter og lignende til Ombygning af gammel remington 700?

Indlæg af Kleth » 17. maj 2017, 06:31

MadGlad skrev:Det er lige meget om det er norma eller lapua bundstykket grber slet ikke fat i hylsteret? Jeg kan ikke umiddelbart se noget galt med bundstykket,når jeg tar det ud af riflen og sætter et hylster i det kan det godt gribe fat??? :inspect:
Prøv at se om du kan rense udtrækkeren, under udtrækkeren evt give den et skud Brunox/wd40 og tørre det overskydende væk.
Det kan så også være at din udtrækker er blevet slap eller slidt.

--- Update
Prøv at se videoer på youtube, Remington har deres eget system og jeg har læst flere steder at brugerne anbefaler at man ikke gen-monterer en udtrækker.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar