Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Ras.Killing » 9. dec 2017, 18:02

Lækker kanon :biggrin: jeg kan altså nu godt li' det meget robuste look sådan en Ruger har :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Bofhenator » 9. dec 2017, 18:19

Elbæk skrev:RugerGP100357Mag.jpg
:biggrin:
Den er så fin :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 9. dec 2017, 19:22

Takker :razz:

Den første (ikke kaliber 22) revolver jeg skød med var en 6" Ruger GP 100 - den har spøgt i mit baghoved lige siden. Men, de siger jo også at man altid husker første gang :giggle:

Det eneste jeg aldrig har været fan af ved GP 100 var det gamle gummigreb med træpanelerne - de er måske ok pæne (nej, egentlig ikke), men passer ikke i min hånd. De Hogue monogrips som følger med nyere GP 100 får derimod våbnet til at føles som en naturlig forlængelse af min hånd - godt hjulpet af den, for mig, bedre balance i den kortere 4,2" pibe.

Revolveren har sine, for Ruger åbenbart obligatoriske, ridser og små hak - ligesom alle andre nyere Ruger våben jeg har set. Hvis jeg gider, får den nok en tur med korn 800 og olie en dag - på den anden side; nye ridser opstår hurtigere end man kan polere dem væk på på et våben i rustfri stål. Der er ingen tvivl om at finishen på en 1000-1500 kr. dyrere S&W er lækrere.

Aftrækket er imponerende, både single og double - og bedre end jeg har oplevet på nogen anden Ruger revolver, herunder andre GP 100, Redhawk, Vaquero, Single Six og Bearcat. Om jeg har været heldig - eller om Ruger har højnet standarden - ved jeg ikke, men jeg klager ikke.
Aftrækket kommer ikke op på siden af min tunede S&W M17 i .22LR - men så fint et aftræk ville jeg, tror jeg, heller ikke bryde mig om at have på en grovrevolver.

Jeg har opgraderet frontsigtet til et originalt Ruger sigte med orange indsats, det tror jeg at jeg bliver glad for. Systemet hvorved man skifter frontsigtet på de fleste af Rugers revolvere er forresten genialt - og meget let at arbejde med.

Jeg glæder mig enormt meget til at få tid til at komme ud og skyde med den - men realistisk set bliver det først i det nye år, efter julehandel og byttehelvede :cry: :zombie: :zombie: :zombie:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Sako75
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 980
Tilmeldt: 18. okt 2004, 21:28
Interesser: Jagt,dykning, skydning etc
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Sako75 » 9. dec 2017, 20:25

Elbæk skrev:RugerGP100357Mag.jpg
:biggrin:
Tillykke, hvor er den fed :rock:
"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 9. dec 2017, 21:11

Jeg kunne heller ikke lade være med at købe en pæn læderjakke, fra Blackhawk, til den:
RugerGP100357MagBlackhawkHolster.jpg
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Ras.Killing » 9. dec 2017, 23:10

Den mangler da bare lige et skæfte fra Nill nu :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 10. dec 2017, 08:48

Ras.Killing skrev:Den mangler da bare lige et skæfte fra Nill nu :thumbup:
Det frister meget - mest af æstetiske årsager - erfaringsmæssigt skyder jeg dog bedre med blødt gummi på skæftet end træ.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Fast Fumble » 11. dec 2017, 15:34

Elbæk skrev:
Ras.Killing skrev:Den mangler da bare lige et skæfte fra Nill nu :thumbup:
Det frister meget - mest af æstetiske årsager - erfaringsmæssigt skyder jeg dog bedre med blødt gummi på skæftet end træ.
Det gør jeg også.
Træskæfter ser meget flottere ud, men når man nu skyder bedst med gummi...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af C-X » 11. dec 2017, 15:45

Lige på denne moderne rustfrie revolver, der oser af solidt værktøj, der synes jeg et Hogue greb er ganske nydeligt.
Havde det været et mere klassisk våben, med flot, dyb blånering eller case hardended metal, så lige omvendt.

Godt man ikke kan få sådan en på jagttegn. Den havde ellers været handy, til den mink jeg skød i går, på meget tæt hold (12/76 #3).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Ras.Killing » 11. dec 2017, 16:36

Smag og behag :biggrin: mit nill skæfte sidder som støbt i hånden på mig.

Et Hogue i samme form ville dog nok være lige så fint.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Furholt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 346
Tilmeldt: 15. jan 2010, 07:17
Interesser: .22/GR/GPA/terræn - og 10'ere
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 129 times
Been thanked: 27 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Furholt » 12. dec 2017, 06:08

Elbæk skrev:RugerGP100357Mag.jpg
:biggrin:
Smuk, smuk, smuk. GP100 er en virkelig lækker skyder. Til lykke med den :numberone:
Sometimes history needs a push.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 12. dec 2017, 09:38

Takker :biggrin:

Jeg kom også lige til at bestille en holder, i lyst læder, til to speedloadere - altså bare for at holde stilen med hylstret :fun:
il_fullxfull.1084425358_jmpf.jpg
Det er en gut i Istanbul som laver dem; https://www.etsy.com/dk-en/shop/tickdon ... eader-name - han svarer prompte og virker flink. Hans anmeldelser er også gode.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Bofhenator » 12. dec 2017, 11:09

Elbæk skrev:Takker :biggrin:

Jeg kom også lige til at bestille en holder, i lyst læder, til to speedloadere - altså bare for at holde stilen med hylstret :fun:

il_fullxfull.1084425358_jmpf.jpg
Det er en gut i Istanbul som laver dem; https://www.etsy.com/dk-en/shop/tickdon ... eader-name - han svarer prompte og virker flink. Hans anmeldelser er også gode.
Uhhhhh, shiny!

Dem skal jeg da også ha!

[EDIT ]Du godeste hans priser er konkurrencedygtige!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 12. dec 2017, 18:52

Den gode Mahmuts priser er meget konkurrencedygtige (og fragten billigere end Postnord indenlands). Der kommer jo nok både Postnords dummebøde fortoldningsgebyr og moms på, men selv hvis der gør det, er hans priser gode.

Han svarede på min første henvendelse inden for en time - og sendte mindre end et døgn efter bestilling. T&T siger at min pakke har forladt Tyrkiet i dag. Mahmut lever også af at sælge vintage ure; http://www.tickdong.com (ved første øjekast; mange redails - altså originale ure med nye uoriginale skiver).

Eneste hage er at man skal benytte Tyrkiets PayPal erstatning Shopier. Det tog lige lidt Googlen rundt for at være helt sikker på at de skulle have mine kortoplysninger. PayPal er ulovligt i Tyrkiet for at "beskytte" tyrkerne mod vestlige gangstere :blink:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 22. dec 2017, 19:32

Så er speedloader hylstret ankommet. 12 dage undervejs, inkl. produktionstid, fra Tyrkiet.

Det svarer nøje til billeder og beskrivelse - læderet er ikke super tykt, men det virker til at være god kvalitet læder. Den måde læderet er vådformet på ville også være vanskeligt i tykkere læder. Til mit brug (feltskydning) lader den til at være rigeligt robust. Skulle jeg bruge det mere regelmæssigt ville jeg nok sy rundt om nitterne som holder stropperne på plads, det ville tage 10-15 minutter.

Der kom ingen moms eller fortoldningsgebyr på - så prisen, inkl. fragt, endte på kr. 226,41

Jeg er godt tilfreds.

Hystret ligger nu og suger læderfedt, som det tager godt til sig. Billeder når det har suget færdig.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
MAS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 121
Tilmeldt: 21. aug 2014, 20:56
Interesser: Jagt, skydning, MAD...
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af MAS » 22. dec 2017, 20:07

Glæder mig til billeder af det færdige resultat.
Kan være jeg skal bestille nogle speedloader lommer derfra.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 26. dec 2017, 13:55

Billede

Så har speedloader hylstret fået en ordentlig omgang fedt. Nu er den lidt "karton-agtige" fornemmelse læderet havde til at starte med helt forsvundet. Det er ikke usædvanligt at lædervarer sendes i så tør tilstand som muligt - alene for at undgå at det mugner/bliver jordslået under transport.

Farven matcher mit Blackhawk hylster fortrinligt, speedloader hylstret er lidt mørkere- men kun marginalt.

Hylstret passer perfekt med de HKS 586-A speedloadere jeg fik i julegave. Jeg har et par Safariland Como 2 på vej fra ZeroMike, jeg har ingen grund til at antage at de ikke også passer i.

Læderet er forresten stemplet "K Holster 038 Kingdomholster" - de har en hjemmeside (som meget ligner tickdong.com); http://www.kingdomholster.com - hvor udvalget er endnu større end i hans Etsy shop.
Det her sæt frister; http://www.kingdomholster.com/all-categ ... uct_id=480
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af PSindrup » 26. dec 2017, 14:38

Er det ikke bøvlet med en revolver til IPSC, i forhold til aftræk hvor man spænde hanen med aftrækkeren(double action tror jeg det hedder) i forhold til en pistol hvor slæden spænder hanen? :???:

Peter

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Mapzter » 26. dec 2017, 14:48

PSindrup skrev:Er det ikke bøvlet med en revolver til IPSC, i forhold til aftræk hvor man spænde hanen med aftrækkeren(double action tror jeg det hedder) i forhold til en pistol hvor slæden spænder hanen? :???:
Jo, det virker bøvlet, men aftrækket er nok det mindste problem. Det tager mere tid med alle de gange man skal fylde tromlen. Men i IPSC deler man bl.a. skytterne ind efter hvilken type våben de skyder med, så revolverskytterne konkurrerer med andre revolverskytter.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 26. dec 2017, 14:49

PSindrup skrev:Er det ikke bøvlet med en revolver til IPSC, i forhold til aftræk hvor man spænde hanen med aftrækkeren(double action tror jeg det hedder) i forhold til en pistol hvor slæden spænder hanen? :???:

Peter
De fleste revolvere som anvendes til IPSC er, så vidt jeg har forstået, 7-8 skuds S&W tunet/bobbed til et meget let DAO aftræk. Så allerede dér er min Ruger ikke specielt velegnet til IPSC, men det skal ikke forindre mig i at hygge mig med den.

Mht. pistoler, så har jeg ingen anelse om hvilken type aftræk som er mest egnet/udbredt til IPSC. Men det ved FastFumble eller nogle af vore andre IPSC skytter helt sikkert.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Fast Fumble » 26. dec 2017, 14:52

PSindrup skrev:Er det ikke bøvlet med en revolver til IPSC, i forhold til aftræk hvor man spænde hanen med aftrækkeren(double action tror jeg det hedder) i forhold til en pistol hvor slæden spænder hanen? :???:
Joh, det er det da, men det er jo ens for alle.
I Revolver Division er alle jo nødt til at skyde på den måde, og man konkurrerer ikke på tværs af Divisionerne.
I Production Division skyder alle første skud Double Action, altså på samme måde dom revolverne, for man SKAL starte med hammeren lagt ned.
En veltrimmet Open Division pistol har ikke noget muzzle flip af betydning, og kan derfor skyde meget hurtigere end alle de andre våben - men igen, det er jo ens for alle, da man kun konkurrerer mod deltagere i ens egen Division.

Specielt for Revolver Division:
Man tuner aftrækket, så man får DA aftræk ned omkring 2500g og super smooth, og så hjælper der jo lidt at revolveren ikke har nogen tung slæde, der producerer muzzle flip, den har i stedet et langt tungt løb og full underlug, så der er masser af vægt til at optage rekyl. Derfor er rekylen på revolverne ikke så voldsom.
Tidligere skød alle Major, så der alligevel var lidt rekyl, men efter at der kom en regelændring for et par år siden, har langt de fleste skiftet til Minor (fx 9mm, .38short eller lign.), så rekylen er ret overskuelig - og så må de skyde 8 skud før der skal genlades.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Ras.Killing » 26. dec 2017, 17:00

Fast Fumble skrev: I Production Division skyder alle første skud Double Action
Fast Fumble ved godt det her :thumbup: så se det som supplerende oplysninger.

Altså hvis de KAN skyde DA :biggrin: en striker pistol som f.eks Glock skyder bare som en Glock nu gør. Så som sådan er der ikke et krav om at starte med DA aftræk i production... men man SKAL hvis den kan.
Fast Fumble skrev: Specielt for Revolver Division:
... og så må de skyde 8 skud før der skal genlades.
I princippet må man også skyde 10, 12 osv. skud imellem genladningerne. Reglen hedder vist bare noget i retning af alt over 6 skud, så er det minor :thumbup:

Rent praktisk findes der så bare ikke rigtig en revolver med mere end 8-skuds kapacitet, som samtidig overholder de øvrige krav.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 28. dec 2017, 19:00

Speedloader hylstret virker også fint med Safariland Comp 2.

Der er godt nok forskel på HKS og Safariland speedloadere:

HKS er lynhurtig og nem at lade op, Safariland er lidt mere fumlet

HKS fremstår som den mest solide, både hvad angår materialer og konstruktion, Safariland fremstår simplere i materialer og - i mangel på bedre udtryk - mindre "gennemskuelig" i konstruktion. Det forekommer mig at HKS nok er den af de to som man kan forvente den længste levetid ud af(?)

HKS er langsommere i brug og kræver at man holder fast på tromlen og ryster patronerne på plads i kamrene, Safariland kræver ikke at man holder fast i tromlen og "skyder" patronerne ned i kamrene med fjederkraft. HKS kræver at man drejer på knoppen for at frigøre patronerne, Safariland virker ved at man tager fat om kroppen på speedloaderen og trykker nedad. For en utrænet person virker HKS umiddelbart til at være mere intuitiv i brug, men jeg aner også at Safariland, med træning, vil vise sig at være langt den hurtigste af de to, ikke mindst under stress

I et etui som det ovenfor viste har den teksturerede aluminiums knop på HKS en klar fordel i forhold til den glatte plastic knop på Sarafriland - dette i en grad hvor det helt sikkert vil blive de to HKS som får lov til at bo i hylstret. I det hele taget virker Safariland som om de (og det er de jo nok) er konstrueret til at fungere i en langt mere konkurrencemindet "åben" rig hvor man kan få fat om kroppen på speedloaderen, mens HKS er designet mere til tjeneste- og CCW brug
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Ras.Killing » 28. dec 2017, 19:48

Jeg har et par af Safariland speedloaderne og syntes nu de fungere helt fint :) har så heller ikke andre end dem.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger GP 100 vs. S&W 686 vs. Taurus 627

Indlæg af Elbæk » 28. dec 2017, 20:10

Ras.Killing skrev:Jeg har et par af Safariland speedloaderne og syntes nu de fungere helt fint :) har så heller ikke andre end dem.
De fungerer helt bestemt fint. Men, forskellen på dem og HKS - på nærmest alle punkter - er påfaldende. Jeg har dog ingen reel præference mellem de to modeller, for jeg har ingen reel praktisk erfaring med dem. Men, havde jeg stået i en forretning, med mulighed for at håndtere begge - og kun økonomi til at købe to - så havde jeg nok valgt to HKS, alene på baggrund af den umiddelbart bedre materiale- og byggekvalitet. Men, det kan være at praktisk brug ændrer den holdning helt og aldeles.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar