Lidt info på SKB Halvauto

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
JonasRP
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. okt 2013, 20:33
Interesser: Hagl, Riffel
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time

Lidt info på SKB Halvauto

Indlæg af JonasRP » 12. dec 2017, 21:22

Mon ikke der er nogle på NVF, der ligger inde med lidt info på SKB halvautomater?

Jeg har en SKB halvautomat jeg skal formidle salget på fra et dødsbo, men problemet er at jeg ikke umiddelbart kan finde noget relevant info på den.
Ud fra billeder er jeg ret sikker på at det er en SKB 1300. Det er en 12/76, med chokes og den er lavet i Japan. Men det er så her jeg
render panden mod muren, da jeg ikke kan finde ud af årgang, ny-pris i DK og hvad de reelt vil kunne handles til i dag?

NVF's vidensbank - byd ind! :help:

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Lidt info på SKB Halvauto

Indlæg af Rulab » 13. dec 2017, 01:43

En SKB 1300 minder meget om den SKB 1900 jeg solgte sidste år(samme gassystem, chokes, 12/76 kammer osv.).
Jeg solgte min for 2500 kr. i middel stand(flot træ, nogle ridser og skrammer på metal dele).
Det er nok ca. prisniveauet, lidt afhængigt af stand.

Tilføjelse:
En SKB 1300 og 1900 er teknisk ens, forskellen er at en SKB 1300 har en sort baskyle uden graveringer, hvor en SKB 1900 har en blank og graveret baskyle samt en guld aftrækker og lidt andre detaljer.
Jeg har fundet en katalog her: https://www.skbshotguns.com/owner-suppo ... ue-library

Besvar