US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Oscar123 » 3. jan 2018, 08:56

Faldt i ”fagpressen” lige over en kort video, der måske kan have interesse her på forum: https://www.defensenews.com/newsletters ... 0News%20TV

Videoen omhandler den nye Sig Sauer pistol, der pt. er under indførelse i det amerikanske forsvar. Pistolen er som bekendt baseret på Sig Sauer P320 og vil komme i to versioner: M17 til US Army og M18 til US Marine Corps. De to versioner er grundlæggende samme pistol, idet de dog varierer i størrelse. Som det vil bemærkes er M17 en ”full size” model med forlænget magasin til 21 skud mens M18 er lidt mindre og kompakt og indeholder 17 skud.
Pistolerne introduceres i kal. 9x19 men kan såfremt det ønskes senere konverteres til kal. .40 S&W.

:razz:
Oscar123
Sig Sauer M17.jpg
Sig Sauer M17.jpg (77.35 KiB) Vist 10107 gange
On scene - but unseen

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Sierra13 » 3. jan 2018, 11:32

Ej hvor spændende de tester den på specialstyrkebasen under Grønlands indlandsis :rolf: :rolf: :rolf:


Jokes aside..

Gad vide hvor stor forskel der er på brugen hos USMC og US Army, siden de har brug for 2 forskellige varianter



EDIT:
Eftersom flere har skrevet angående joken... Så nævner de i videoen at Sig Sauer'en bliver testet i øjeblikket på Fort Bragg, som bekendt jo er den militærbase, villy søvndal, spurgte statsministeren om, hvorvidt den lå under grøndlands indlandsis
Senest rettet af Sierra13 3. jan 2018, 21:04, rettet i alt 1 gang.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af KKA » 3. jan 2018, 19:24

Indrømmer blankt - jeg aner ikke en dyt om håndvåben, selvom jeg som værnepligtig! secondløjtnant blev udstyret med en Neuhausen; men er Glock ikke den bedste pistol( kender dårligt andre mærker), eller har jeg set for mange krimier, hvor Glocknavnet er gået igen?

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Kristian_J » 3. jan 2018, 19:38

KKA skrev:Indrømmer blankt - jeg aner ikke en dyt om håndvåben, selvom jeg som værnepligtig! secondløjtnant blev udstyret med en Neuhausen; men er Glock ikke den bedste pistol( kender dårligt andre mærker), eller har jeg set for mange krimier, hvor Glocknavnet er gået igen?
Ingen pistol er den bedste.... Glock har sine fordele og ulemper som alle pistoler :-)
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Kristian_J » 3. jan 2018, 19:41

Oscar123 skrev:Faldt i ”fagpressen” lige over en kort video, der måske kan have interesse her på forum

youtu.be/ch7si_VQsGA

Follow up video


youtu.be/xNMuqZle_6Q
... assistance from a distance!

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Sierra13 » 3. jan 2018, 20:13

KKA skrev:Indrømmer blankt - jeg aner ikke en dyt om håndvåben, selvom jeg som værnepligtig! secondløjtnant blev udstyret med en Neuhausen; men er Glock ikke den bedste pistol( kender dårligt andre mærker), eller har jeg set for mange krimier, hvor Glocknavnet er gået igen?
Det kommer an på hvad man skal bruge skidtet til :smile:

STI laver super lækre pistoler, men med så stramme tolerancer, at jeg nødig ville skulle stole på den.
Jeg valgte CZ til mig selv, da den for mig virker rimelig bulletproof og skidtet altid virker.

Hvor Sig Saueren ligger, pas men tænker det nok er en mellemting, dem jeg har haft i hånden har virket lækre, men aldrig skudt vanvittig meget med dem



Og det er vel lidt ligesom at spørge om hvilken automatriffel er bedst ak47 eller AR15
Eller mauser M98 kontra Blaser R93.

Hvert værktøj har sin opgave :smile:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Flugteren » 3. jan 2018, 20:58

Morten273 skrev:
KKA skrev:
Eller mauser M98 kontra Blaser R93.

Hvert værktøj har sin opgave :smile:
Korrekt, den ene rammer målet, den anden omstrukturerer ejerens ansigt :giggle:

Næsten ikke sandt....

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Sierra13 » 3. jan 2018, 21:02

Flugteren skrev:
Morten273 skrev:
KKA skrev:
Eller mauser M98 kontra Blaser R93.

Hvert værktøj har sin opgave :smile:
Korrekt, den ene rammer målet, den anden omstrukturerer ejerens ansigt :giggle:

Næsten ikke sandt....
Tænkte det var en de fleste kunne forholde sig til, udfra deres personlige preference, Valgte jeg mellem en splinter ny R93/R8 og så en splinter M98, så var jeg gået Mauser M98 anyday!

Jeg MÅ bare have sådan en i god stand, og med lidt lækkert lir til :smile:

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Oscar123 » 5. apr 2018, 12:13

Udrulningen af den nye Sig Sauer pistol til det amerikanske forsvar fortsætter og nu har US Air Force også besluttet at anskaffe pistolen. De har valgt den kompakte version M18.

https://www.armytimes.com/news/your-arm ... rd%20Brief

Derudover har US Navy og US Coast Guard også vist interesse for pistolen og det betyder, at alle de fem store væbnede organisationer i det amerikanske forsvar (US Army, US Air Force, US Navy, US Marine Corps og US Coast Guard) fremover vil anvende samme våben.

De samlede amerikanske ordrer til Sig Sauer bliver herved på flere hundrede tusinder pistoler, så mon ikke direktion, bestyrelse og aktionærer i firmaet er rimelig tilfredse..? :giggle:

Der nævnes i den linkede artikel ikke et ord om de tidligere problemer med utilsigtet skudafgang ved tab af pistolen – så man må vel antage at dette er løst. Eller hur…? :???:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Refraktorius » 5. apr 2018, 20:05

Hold da op!

Jeg går ud fra, at de bliver produceret i USA?

Det kunne godt være den samme pistol vi endte med at anskaffe, og hvis amerikanerne nupsede alt hvad der kunne produceres, kunne det få lange udsigter eller diskvalificere den i vores hjemlige afgørelse.
Vores ville nok være europæisk producerede, så i det tilfælde ville det ikke være et problem.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af MMC » 6. apr 2018, 13:43

Oscar123 skrev:
5. apr 2018, 12:13
...Der nævnes i den linkede artikel ikke et ord om de tidligere problemer med utilsigtet skudafgang ved tab af pistolen – så man må vel antage at dette er løst. Eller hur…? :???:
:razz:
Oscar123
Det spøger stadig blandt dem som skal bruge dem. Familiemedlem fra USA er i flyvevåbnet og de her billeder kom ret prompte fra ham og hans venner i flyvevåbnet. Tror ikke alle de kommende brugere glæder sig, men sådan er det jo altid. Men mon ikke det er løst?
Vedhæftede filer
6664F865-E386-48E1-9016-1AB54F17F000.jpeg
69EF0C42-20D8-45B1-9B70-15391BFD92BE.jpeg

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Oscar123 » 6. apr 2018, 13:52

MMC skrev:
6. apr 2018, 13:43
Det spøger stadig blandt dem som skal bruge dem. Familiemedlem fra USA er i flyvevåbnet og de her billeder kom ret prompte fra ham og hans venner i flyvevåbnet. Tror ikke alle de kommende brugere glæder sig, men sådan er det jo altid. Men mon ikke det er løst?
:goodpost: He, he… Fine jokes…

Disse jokes bliver uden tvivl ved længe endnu. Husk blot tilbage på Skoda-vitserne, som blev ved længe efter at Skoda’erne faktisk gik hen og blev udmærkede biler…

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af LJ » 6. apr 2018, 15:26

:rolf:
Fede jokes!

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: US Army og US Marine Corps nye Sig Sauer

Indlæg af Gunslinger » 9. apr 2018, 10:25

Refraktorius skrev:
5. apr 2018, 20:05
Hold da op!

Jeg går ud fra, at de bliver produceret i USA?

Det kunne godt være den samme pistol vi endte med at anskaffe, og hvis amerikanerne nupsede alt hvad der kunne produceres, kunne det få lange udsigter eller diskvalificere den i vores hjemlige afgørelse.
Vores ville nok være europæisk producerede, så i det tilfælde ville det ikke være et problem.
Af netop selvsamme årsag, er Sig Sauer i Tyskland i færd med at stable en produktion af P320 på benene. Hvornår dette bliver en realitet er svært at spå om. Der er enorm stor efterspørgsel på Sig Sauers produkter i øjeblikket, og både i USA og i Tyskland kniber det med at producere våben nok.

Nogle enheder i Europa har som krav til tjenestevåben, at det skal være produceret i Europa. Netop derfor kommer tyskerne ikke udenom at starte en produktion af P320. Dette er også en fordel for private brugere, da Sig Sauer i Tyskland er mere smidig og hurtigere at have med at gøre.

Besvar