Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af ESAF » 22. feb 2018, 00:01

Så denne her skønhed på egun: semiauto ak47
Og kom til at tænke på om der er fortilfælde hvor denne type er blevet registreret på jagttegn til jagt i udland? :what:
Vedhæftede filer
71701FDF-B4AE-4F50-AB47-AB191594039F.jpeg
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af BasicReality » 22. feb 2018, 00:19

Jeg ved folk tidligere har fået tilladelse til civile AK varianter. Om det gives i dag er et helt andet spørgsmål og mit umiddelbare gæt baseret på de seneste tråde om halv auto vil være nej de giver dig ikke tilladelsen. Igen bare et gæt ud fra folks input her på forumet.

Er det din drømme gun ville jeg dog søge lige meget hvad. Hvis du får nej så er det bare at klage.

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af ESAF » 22. feb 2018, 01:50

BasicReality skrev:Jeg ved folk tidligere har fået tilladelse til civile AK varianter. Om det gives i dag er et helt andet spørgsmål og mit umiddelbare gæt baseret på de seneste tråde om halv auto vil være nej de giver dig ikke tilladelsen. Igen bare et gæt ud fra folks input her på forumet.

Er det din drømme gun ville jeg dog søge lige meget hvad. Hvis du får nej så er det bare at klage.
Det er blot een af mine drømmeguns, desværre er min tegnebog ikke enig for tiden, og jeg var blot nysgerrig, da jeg ikke tidligere har hørt om denne civile udgave.
Interessant at det, i det mindste tidligere er lykkedes. Tak for info! :thumbup:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af CQB » 22. feb 2018, 06:05

ESAF skrev:Så denne her skønhed på egun: semiauto ak47
Og kom til at tænke på om der er fortilfælde hvor denne type er blevet registreret på jagttegn til jagt i udland? :what:
hvis den kaliber er kraftig nok til at skyde grise med burde det ikke være noget problem at få tilladelse , jeg har selv en ligende , men den er godt nok købt i de gode gamle dage inden opstramningerne kom

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af ESAF » 22. feb 2018, 06:23

CQB skrev:
ESAF skrev:Så denne her skønhed på egun: semiauto ak47
Og kom til at tænke på om der er fortilfælde hvor denne type er blevet registreret på jagttegn til jagt i udland? :what:
hvis den kaliber er kraftig nok til at skyde grise med burde det ikke være noget problem at få tilladelse , jeg har selv en ligende , men den er godt nok købt i de gode gamle dage inden opstramningerne kom
Selvfølgelig! Good point, den gamle 7,62x39 får nok svært ved at følge med på den konto, den er jo godt nok designet til at skyde kapitalistsvin, men rigtige vildsvin kræver nok en mild overladning :rolf:
Men er det rigtigt forstået at en ombygning til repeter under alle omstændigheder skulle muliggøre registrering?
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af 458hunter » 22. feb 2018, 09:29

Ja som repeter burde det være muligt.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af CQB » 22. feb 2018, 16:49

ESAF skrev:
CQB skrev:
ESAF skrev:Så denne her skønhed på egun: semiauto ak47
Og kom til at tænke på om der er fortilfælde hvor denne type er blevet registreret på jagttegn til jagt i udland? :what:
hvis den kaliber er kraftig nok til at skyde grise med burde det ikke være noget problem at få tilladelse , jeg har selv en ligende , men den er godt nok købt i de gode gamle dage inden opstramningerne kom
Selvfølgelig! Good point, den gamle 7,62x39 får nok svært ved at følge med på den konto, den er jo godt nok designet til at skyde kapitalistsvin, men rigtige vildsvin kræver nok en mild overladning :rolf:
Men er det rigtigt forstået at en ombygning til repeter under alle omstændigheder skulle muliggøre registrering?
ja den er vist desværre for lille til svinejagt , men du er måske heldig de ikke tjekker det, og kun ser at det er en 7,62 og siger god for den, måske gør de i ikke .næsten alt kan ske hos politiet ,men vil du være sikker på ikke at spilde ansøgnings gebyret, skal du få den lavet til repeter

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af Lassescout » 27. feb 2018, 11:08

For mange år siden i et andet land har jeg haft sådan en svend i hænderne. Det var en Jugoslavisk fremstillet civil udgave af en halvautomatisk AK-47 klon, og de jugoslaviske går ellers for at være god kvalitet i forhold til f.eks. kinesiske.

Men hold da kæft en gang natpotteblik og skralderværk det var at betjene. Jeg mistede enhver lyst til at bevæge mig længere ned ad den vej, så jeg har ikke interesseret mig for våbentypen siden.

Så synes jeg alligevel en Garand giver et helt anderledes kvalitetsindtryk, så eftersom man for tiden kun kan få tilladelse til én svinebøsse, ville jeg gå efter en Garand istedet for. Den fås også i kaliber 7,62x51 og i .30-06, så der behøver du ikke diskutere om den er lovlig til vildsvin.

Nå, men undskyld for :offtopic: , det var jo ikke det du spurgte om.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Er der mulighed for semiauto ak47 til jagt i udland?

Indlæg af T-REX » 27. feb 2018, 13:23

Ud fra de ladedata, jeg kan finde, så kan den smide en 150 grains kugle afsted, med omkring 677 m/s.

Dette giver omkring 1800 Joule, på 100 meter. Og er med en komprimeret ladning, så du får ikke nemt, en kraftigere ladning.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Besvar