Ruger Precision Rimfire - Nogen der ved noget om priser, tilgængelighed mm?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 8. feb 2020, 03:18

Magsin-polering/låsegang: I forhold til at optimere lidt på låsegangen, sleb/polerede jeg lidt med korn 400/1200 på toppen af det støbte metal på magasinet. Man kunne sagtens gøre mere, men det vil også slide sig til med tiden - så jeg ville ikke fjerne for meget materiale.
Området hvor spidsen af patronen smutter frem og op i kammeret var også lidt groft, og kunne tænkes at ridse/beskadige spidsen af projektilerne en smule, hvis ikke imens den føder, så imens man putter patroner i magasinet. Dette område fik samme tur..
Vedhæftede filer
20200208_030809.jpg
Før optimering
20200208_030643.jpg
Let poleret
20200208_030733.jpg
Bemærk føde-rampe
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 8. feb 2020, 03:34

Magasin og patronfødning uden beskadigelse af patroner: Nu havde jeg efterhånden læst en del omkring riflen, og set alle videoer jeg kunne støve op på Youtube, og konklusionen syntes at være at det følgende:
1. 15 skuds magasinet har løs tolerancer, som medfører at patronerne ikke føder ens, og nogle af dem beskadiges på ved ind i kammeret.
2. 10 skuds magasinet er bedre ift tolerancer, men giver stadig samme problem hvis man putter mere end 5 patroner i. Desuden har mange der problem at det ikke falder ud, når de trykker på magasinudløseren, og de må derfor trykke det ned oppe fra.
3. Der findes 3D printede erstatninger for magasinet, til hvis man ønsker at single-feede hvert eneste skud, så vidst skulle eliminere problemet, hvis man køber den rigtige version, og den viser sig at passe godt sammen med den version riffel man har (noget med at de har ændret en smule på visse aspekter i produktionen siden start, uden at dette dog er officielt).

Jeg kunne dog ikke undgå et tænke at der måtte være et eller flere konkrete problemområder/forskelle ved 15 og 10-skuds magasinet, som gjorde det ene mere problematisk end det andet, og således burde det også være muligt at slippe for problemet, ved at udbedre konkrete problemer.

Følgende er noget af det jeg brugte mest tid på (juleferie og barsel), og er ikke noget jeg har set andre gøre - det er min egen idé, men jeg synes det er endt med at virke helt fortrinligt.
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 8. feb 2020, 03:45

Projektilbeskadigelse ved repetering:
Jeg har sammenlagt haft 100-150 patroner føddet ind og ud af riflen via magasinet, under test og optimering af bundstykke og magasin.
Det første jeg bemærkede, var en rille bundstykket skærer i den næste patron i magasinet, når du trækker den forgående ud af kammeret (se 1. billede herunder). Jeg bemærkede hurtigt de skarpe kanter langs bundstykkets patronføder-del, hvor særligt enden var slem. Det fik med korn 400 og korn 1200 i hele længden, men klart mest i enden, til jeg kunne repetere lige så meget jeg ville, uden netop denne type mærker.
Vedhæftede filer
20200208_030809.jpg
20200208_033712.jpg
20200208_033748.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 8. feb 2020, 04:20

Patronbeskadigelse ved fødning:
Jeg gav mig til at undersøge hvilke retningers påvirkning af magasinet, som forværrede og hvilke der forbedrede, når jeg fødede 5 patroner i træk.
Det man kigger efter her, er blanke mærker på projektilet, lige før hylsterets hals. Og når det var værst; også lidt længere fremme, og somme tider projektiler der sad lidt løst/skævt.
Jeg fandt at en kombination af tryk forfra og fra højre hjælp, og satte 1 lag elektriker tape på ad gangen, på disse sider, til jeg havde 3 lag, problemet var væsentligt mindsket, og mere tape ville besværliggøre genladning for væsentligt.
Nu fødede de først 5 uden fejl, men når jeg fyldte magasinet helt, havde jeg små fejl på de første op til 10 styk. Jeg udledte at forskellen på de første og sidste patroner føddet, er hvor meget fjederen i magasinet indirekte påvirker magasinet i nedadgående retning. Ergo burde den føde bedre, hvis magasinet blev presset op ad og holdt der. Jeg eftertestede dette, ved at presse først bagenden af magasinet (nærmest aftrækkeren), og senere forenden af magasinet (nærmest piben) helt op, og teste hvordan de første 5 patroner i et fyldt magasin fødede.
Sløret i bagsiden af magasinet er ikke til at ændre på, da det skyldes dårlige tolerancer i udløser-mekanismen. Til mit held, viste sig dog også, at det var forenden af magasinet der havde betydning for fødningen, uafhængigt af bagendens "højde".
Jeg fandt en måde at måle det tilbageværende slør op/ned i forenden af magasinet, og fik det til ca 0,4mm.
Hvordan får man så et magasins forende til at sidde 0,3-0,4mm højere i magasinbrønden og blive der? Ja det nemmeste havde jo været hvis den runde pal i forenden af magasinet havde været placeret tilsvarende længere nede. Men da dette ikke er tilfældet, måtte jeg finde en måde at "hæve hullet" i riflen med 0,3mm. Dette lykkedes ved hjælp af 3 lag foliebakke, og en et stykke gummi til at holde det på plads. (Kun det der lå rundt i hullet blev der - det i selve magasinbrønden røg hurtigt af, men var også uden betydning).
Var det nemt? Bestemt ikke.
Kommer det til at holde? Godt spørgsmål. Det har holdt fint de første par hundrede skud, men lim er nok vejen frem for de fleste, hvis man tør..
Virker det så? JA! Jeg kan repetere alle 15 skud fra magasinet, uden nævneværdige mærker på patronerne.

Bør alle lave alle de her modifikationer? Næppe. Men i må selv vælge og vrage..

I øvrigt skal det siges at jeg kun har anvendt én type patron til mine patronfødnings tests.
Vedhæftede filer
20200208_041403.jpg
20200117_201108.jpg
20200208_041607.jpg
20200208_041640.jpg
20200208_041709.jpg
20200117_224643.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 8. feb 2020, 04:28

Og så lige et enkelt billede fra montering og kalibrering af et kina bubble level, som jeg synes er ret fint, og som også også har inclinometer.

Jeg var vidst 7-8 slags ammolade, som jeg skal have testet i den, men venter stadig på tilladelsen til en ASE Utra dæmper, som jeg vil have på først, og er heller ikke færdig med at skyde piben til endnu. Men jeg skal nok komme med updates her i tråden, når engang jeg har nogle relevante grupper at vise frem..
Vedhæftede filer
20200115_013017.jpg
20200130_173129.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is
Indlæg: 513
Tilmeldt: 15. jan 2007, 09:54
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 81 times
Been thanked: 131 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af OverSjanten » 8. feb 2020, 08:29

Holy Crap. Hvis man spørger Sila om råd, så får man det dæleme. :biggrin: :goodpost: (Dem alle sammen) :10:

Tak for dit store arbejde og et fantastisk “write up” på optimering af RPR 22.
Jeg vil helt sikker bruge det meste af den lærdom du her har leveret, så snart PAC får snøvlet sig færdig. :Hug:
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 8. feb 2020, 09:49

Bare iorden - glad for at jeg kunne hjælpe :razz: Havde heldigvis taget lidt billeder undervejs, just in case :giggle:

I øvrigt efterpændte jeg picatinny railen med 1,8 eller 2,2 NM eller sådan noget, efter lidt googlen.. Har også læst om tilfælde hvor de ikke var spændt ordentlig fast fra fabrikken..
Låsestolen spændte jeg fast i skæftet med 4 NM på begge skruer.. Her findes torque specs rent faktisk i manualen. Mener der står 36 inch pounds..
Jeg tørrede alle skruer grundigt af for olie, før jeg spændte med momentnøgle..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is
Indlæg: 513
Tilmeldt: 15. jan 2007, 09:54
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 81 times
Been thanked: 131 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af OverSjanten » 8. feb 2020, 10:01

Den “Throw lever” du har spændt om forstørrelsesringen, hva’ mærke er det? :what:
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 8. feb 2020, 10:07

OverSjanten skrev:
8. feb 2020, 10:01
Den “Throw lever” du har spændt om forstørrelsesringen, hva’ mærke er det? :what:
Det er en "Breakaway Coaster", og den fungerer super til formålet, og til en helt anden pris end hvad man kan købe i aluminium.
Jeg har ofte fundet det som værende at stort irritationsmoment at skulle ændre forstørrelse, men det er en ren fornøjelse nu, så der ryger også sådan en på mine øvrige kikkerter inden længe..
https://www.ebay.co.uk/itm/Breakaway-Ny ... 1912296606
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Bofhenator » 8. feb 2020, 12:19

Sila0079 skrev:
8. feb 2020, 02:06
Nu sad vi lige og legede med 3D printer her til aften, og så printede jeg lige den her mag-release ekstension. Ikke noget must, men kan da godt forestille mig at det vil være rart at have, og det er en nem modifikation, hvis man har en 3D printer eller kender nogen der har..
Jeg skal gerne printe en håndfuld hvis nogen sender mig en stl :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af LJ » 8. feb 2020, 18:03

Bofhenator skrev:
8. feb 2020, 12:19
Sila0079 skrev:
8. feb 2020, 02:06
Nu sad vi lige og legede med 3D printer her til aften, og så printede jeg lige den her mag-release ekstension. Ikke noget must, men kan da godt forestille mig at det vil være rart at have, og det er en nem modifikation, hvis man har en 3D printer eller kender nogen der har..
Jeg skal gerne printe en håndfuld hvis nogen sender mig en stl :-)
Flot tilbud! :thumbup:

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is
Indlæg: 513
Tilmeldt: 15. jan 2007, 09:54
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 81 times
Been thanked: 131 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af OverSjanten » 8. feb 2020, 19:05

ÅÅÅRRH, manner :DancingBanana:
Jeg er klar på til et styk, og betaler også gerne.
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 8. feb 2020, 21:53

Bofhenator skrev:
8. feb 2020, 12:19
Sila0079 skrev:
8. feb 2020, 02:06
Nu sad vi lige og legede med 3D printer her til aften, og så printede jeg lige den her mag-release ekstension. Ikke noget must, men kan da godt forestille mig at det vil være rart at have, og det er en nem modifikation, hvis man har en 3D printer eller kender nogen der har..
Jeg skal gerne printe en håndfuld hvis nogen sender mig en stl :-)
Ja jeg har også en bette printer hvis det er.. Der ligger tegninger til 4 forskellige versioner på thingiverse. Jeg giver lige en meldinger når jeg har fundet ud af hvad jeg synes om den her.. Kan også sagtens tænkes at jeg kommer til at afprøve alle 4, bare fordi det også er nyt at spændende for mig at 3D printe. I så tilfælde kommer ser selvfølgelig også et lille review på det område :DancingBanana:
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Bofhenator » 8. feb 2020, 22:14

OverSjanten skrev:
8. feb 2020, 19:05
ÅÅÅRRH, manner :DancingBanana:
Jeg er klar på til et styk, og betaler også gerne.
Jeg har ikke selv en RPR, men hvis i finder ud af hvilken en af dimserne det skal være printer jeg gerne, det koster ikke noget.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 19. feb 2020, 18:08

Jeg er som sagt ved at skyde min RPR til, og har fulgt en procedure med at rense efter hver 100 skud (bare med tørre filtpropper). Jeg har netop renset 2. gang, og bruger de billigste Aguila patroner til jobbet. Planen er at når jeg har renset den sidste gang, efter 300 skud, er den skudt til, men jeg tror jeg fortsætter samme procedure, til jeg runder et sted imellem 500 og 1000 skud, da folk rapporterer at der skal en del bly igennem den, før den begynder at samle..

I løbet af de første 200 skud, har jeg haft gruppestørrelser omkring 8,5 cm til ca 6 cm mod slut af de 200. Jeg har endnu ikke bipod på, men har lagt med taske og rearbag. Der har i øvrigt været lidt vind alle gang jeg har skudt..

I dag kom jeg så ud og skyde lidt igen, og denne gang var det meget nær vindstille. Desuden var det første skydning med modificeret cheekriser, og hold da op hvor var det rart.

1. skud efter rensning, sad over 10 cm venstre for resten af gruppen, men de resterende 14 samlede bedre end tidligere, som billederne vil vise.
Herefter fik optikken 10 klik venstre og 4 ned, ud fra gestimat med mildot reticle, og så skød jeg yderligere 5 skud Aguila. En af dem betragter jeg som en flyver, og jeg har valgt ikke at tage den med.
Herefter puttede jeg 15 CCI Standard Velocity igennem, hvor jeg har pillet 1. skud fra, som værende en flyver. Og derefter en 5-skudsgruppe, hvor der ihvertfald ikke længere var noget vind.

Hvis jeg skal prøve at sige noget generelt, så synes jeg det ser ud til at egenspredningen er ca halveret på nuværende tidspunkt, fra 6,5-8,5cm til 3,5-4 cm med den givne ammunition. Og dette er som sagt efter ca 200 skud. Så det går da den rigtige vej :thumbup:
Vedhæftede filer
Screenshot_20200219-173837_Range Buddy.jpg
Aguila 100m 14 skud, 1 skud efter rens.
Screenshot_20200219-174647_Range Buddy.jpg
Aguila 100m 4-skudsgruppe, én flyver trukket fra.
Screenshot_20200219-174251_Range Buddy.jpg
CCI SV 100m efter 20 skud Aguila. 1. skud trukket fra.
Screenshot_20200219-174226_Range Buddy.jpg
Hvis man piller 2 mere af de yderlige fra..
Screenshot_20200219-174505_Range Buddy.jpg
CCI SV 100m efter 20 Aguila og 15 CCI SV.
Senest rettet af Sila0079 19. feb 2020, 18:15, rettet i alt 1 gang.
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 19. feb 2020, 18:13

Og jeg ved godt disse grupper ikke er 100% repræsentative, da løbet netop var renset, og jeg ikke havde haft nok af hver type patron igennem løbet, netop inden jeg lavede en 5-skuds gruppe, men jeg er stadig bare ved at skyde den til. Når jeg rammer et plateau ift. forbedring af præcisionen i min tilskydningsprocedure, og jeg har modtaget min lyddæmper, vil jeg lave mere dybdegående tests af præcisionen med forskellig ammo på 100m, hvor jeg sender op imod en æske afsted ad gangen..
Vedhæftede filer
20200219_171028.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is
Indlæg: 513
Tilmeldt: 15. jan 2007, 09:54
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 81 times
Been thanked: 131 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af OverSjanten » 19. feb 2020, 19:20

:goodpost: Er dine grupper skudt på 100 meter?
(Edit: :oops: Det er de nok ud fra Mil/millimeter angivelsen)
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - priser, tilgængelighed mm.

Indlæg af Sila0079 » 23. feb 2020, 15:55

Sila0079 skrev:
8. feb 2020, 04:20
Patronbeskadigelse ved fødning:

Sløret i bagsiden af magasinet er ikke til at ændre på, da det skyldes dårlige tolerancer i udløser-mekanismen. Til mit held, viste sig dog også, at det var forenden af magasinet der havde betydning for fødningen, uafhængigt af bagendens "højde".
Så er der spændende nyt angående ovenstående: Der findes åbenbart en aftermarket plunger fra et firma der hedder KIDD, og ligeledes en kraftigere fjeder, så magasinet bliver holdet bedre på plads, og med mindre slør, vil jeg tænke.

https://youtu.be/Qsc0ZJyLqVg

Jeg tænker jeg vil se om JJSU.DK kan skaffe det hjem, og i samme ombæring, om han kam skaffe aftermarket aftrækkere.
I den forbindelse vil jeg gerne høre hvor mange der er interesserede i enten det ene eller det andet, så han ved hvad der er i det for ham?
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - Nogen der ved noget om priser, tilgængelighed mm?

Indlæg af Sila0079 » 5. mar 2020, 19:31

Lidt 3D print gejl.
Vedhæftede filer
20200228_224046.jpg
3D print af bilateral extended mag release igang
20200228_225955.jpg
20200208_020019.jpg
Den model jeg selv forventer at anvende. Højresidig. Knap så klodset.
20200208_020052.jpg
20200302_192517.jpg
3D printet tillempet neopod adapter
20200302_192517.jpg
Selve spidsen er i alu, og er købt dyrt.. (300ca). Det 3D printede er i 2 dele, som er limet sammen med epoxy, og som man lige kan ane på billedet, er det ikke tørt endnu, for det var ved at gå fra hinanden under belastning, imens jeg tog billedet :O
Screenshot_20200305-192327_Gallery.jpg
Virkede super, da først epoxyen var hærdet.. Picatinny er det bedste kina-alu.
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - Nogen der ved noget om priser, tilgængelighed mm?

Indlæg af Sila0079 » 5. mar 2020, 19:53

Da der var fremragende vejr i dag (og vindstille), og jeg nåede hjem 1 timer før min søn skulle hentes fra dagpleje, nåede jeg ud og skyde lidt i dag. Og nu endelig med bipod.

Startede med en lille test for/imod gevindomløberen. Den skal vidst bare have lov at blive på, indtil lyddæmperen kommer hjem, ud fra dette resultat..

Nogen der ved om kroningen fortsat påvirker præcisionen, efter man har skruet en lyddæmper på?
I øvrigt er min foliebakkeindsats muligvis gået itu, så næste projekt bliver at prøve at 3D printe noget tilsvarende..

Fik også prøvet en anden type ammo, som ihvertfald ikke er dårligere end Aguila. Og med grupper på omkring 5 cm på 100m, ser det ud til at forbedringen i præcision fortsætter nogenlunde ligefrem proportionelt med antallet af skud gennem piben endnu.. Lad os håbe det fortsætter - vil rigtig gerne ende nede omkring 2cm
Vedhæftede filer
Screenshot_20200305-190145_Range Buddy.jpg
Aguila Super Extra 1140 fps. 2 flyvere pillet fra. Dårlig ammo er forventet årsag. 13(15) skud med gevind omløber monteret.
Screenshot_20200305-190552_Range Buddy.jpg
Aguila Super Extra uden gevind omløber. 15 skud
Screenshot_20200305-190811_Range Buddy.jpg
SK standard plus 10 skud
Screenshot_20200305-191504_Range Buddy.jpg
SK standard plus, yderligere 10 skud. 50mm uden øverste venstre skud..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Ruger Precision Rimfire - Nogen der ved noget om priser, tilgængelighed mm?

Indlæg af CDinesen » 8. mar 2020, 20:47

Er der nogen som er links skytte som har haft Ruger Precision Rimfire i hænderne? :DancingBanana:

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Ruger Precision Rimfire - Nogen der ved noget om priser, tilgængelighed mm?

Indlæg af CDinesen » 10. mar 2020, 22:25

CDinesen skrev:
8. mar 2020, 20:47
Er der nogen som er links skytte som har haft Ruger Precision Rimfire i hænderne?
Jeg var ude og prøve at have én i hænderne i går og det ser ud til at kunne fungere

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - Nogen der ved noget om priser, tilgængelighed mm?

Indlæg af Sila0079 » 10. mar 2020, 23:03

CDinesen skrev:
10. mar 2020, 22:25
CDinesen skrev:
8. mar 2020, 20:47
Er der nogen som er links skytte som har haft Ruger Precision Rimfire i hænderne?
Jeg var ude og prøve at have én i hænderne i går og det ser ud til at kunne fungere
Man kan vende sikringen så den kommer til at sidde på modsat side, hvis jeg ikke husker helt galt.. Mener der er Youtube videoer der viser det..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Ruger Precision Rimfire - Nogen der ved noget om priser, tilgængelighed mm?

Indlæg af Halvautomat » 11. mar 2020, 08:15

Fint arbejde.
100 m skydning er meget.... afhængig af vind..
Prøv SK Match tror de vil give bedre resultat.
Sikkert dumt spørgsmål... på hvilken afstand skal man tage billedet af skiven?

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ruger Precision Rimfire - Nogen der ved noget om priser, tilgængelighed mm?

Indlæg af Sila0079 » 11. mar 2020, 08:32

Halvautomat skrev:
11. mar 2020, 08:15
Fint arbejde.
100 m skydning er meget.... afhængig af vind..
Prøv SK Match tror de vil give bedre resultat.
Sikkert dumt spørgsmål... på hvilken afstand skal man tage billedet af skiven?
Har kun skudt på vindstille dage, eller max 1-2 m/s. Og som du kan se på grupperne, er de rimelig runde, så vind har næppe betydet ret meget for størrelsen på disse grupper..
Afstand til skiven er uden betydning, da man i app'en måler diameteren på en af hullerne som referenceafstand.
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Besvar