Nogen der har erfaring med H&K P30L?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Hvidberg
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. apr 2018, 22:42
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: København

Nogen der har erfaring med H&K P30L?

Indlæg af Hvidberg » 28. apr 2018, 22:44

Hej. Jeg kan ikke rigtigt finde noget om H&K P30/L på den danske del af internettet.

Er der nogen der har prøvet den og kan dele deres erfaring?

Jeg har set mig lidt lun på den, men det er jo meget rart at høre andres oplevelser med våbenet.

Tak :)

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 42 times
Been thanked: 45 times

Re: Nogen der har erfaring med H&K P30L?

Indlæg af O27 » 1. sep 2018, 19:15

Har heller ikke fundet meget, men ser ud til at den kun er 196mm så den er ikke umiddelbart godkendt herhjemme da pistol skal være 210mm - nok derfor. Men flere butikker fører den i P30TAC hvor den så vidst lige sniger sig over grænsen.

Måske andre kan chppe ind?

MEriksen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:07
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sydfyn
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 12 times

Re: Nogen der har erfaring med H&K P30L?

Indlæg af MEriksen » 1. sep 2018, 21:10

Der er et par stykker i min klub der har den.
Jeg har testet dem lidt, da de var med i mine overvejelser til IPSC production.

Det er umiddelbart en fin skyder, med fremragende mekanisk præcision og et af de bedste greb jeg har prøvet.
Nu skriver jeg mekanisk præcision, for jeg skal godt nok gøre mig umage for at skyde præcist med den, selvom skyderen sagtens kan.

Aftrækket kræver rigtig meget træning, hvis man normalt skyder 1911/2011. Double action aftrækket, er som den slags nu er, men single action aftrækket er laaaangt.

Det der dømte den ude til IPSC for mig, er aftrækkets reset. Det er ekstremt langt, og jeg træner alt for lidt til, at det ikke vil give problemer med trigger freeze for mig.

Hvis man er klar til at skyde mange skud, og tørtræne aftræk til man har vabler på pegefingeren, får man efter min mening rigtig meget skyder for pengene. Til slut vil jeg lige nævne, at det jo er en let plastikskyder, så der skal holdes godt fast i håndtaget, hvis man gerne vil ramme. :smile:

Besvar