Redneck Mauser 98 projekt

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Redneck Mauser 98 projekt

Indlæg af Luluselsker » 22. okt 2018, 21:31

Kort indledning:
Stod og manglede et el andet at skrue i sidste vinter
Havde lige lavet en haglbøsse fin igen så riffel måtte til istedet.

Rodede rundt i skabe og skuffer efter hvad jeg havde samlet af stumper på loppemarkeder osv.

Viste sig der gemtes et matchskæfte et aftræk lidt montager og en sikring til k98 så valget blev taget og en action fundet brugt der så var ompibet i 6.5 samt boret til baser så en del af det sure var lavet i forvejen

det blev så pludselig en lille joke blandt jagtmakkere at det grundet prisen var lidt en redneck riffel man ikke var øm over at smide vinkelsliberen i og ja udfordringen blev lidt taget op

Beddes skulle den og ja redneck måtte det være så til biltema det gik
I skæftet kom actionen og biltemas den bedste billigste elektrikertape på piben samt hele action snasket i billigste skosværte for så ellers at blive beddet i deres 2komponente epoxy tilsat lidt farve dagen efter var det så ud og se jobbet der var blevet fortrinlig fint og overraskende nok fint på højde med mange andre løsninger

Derefter skulle piben så sikres fritlagt og hvilken mere redneck måde end at skære skæftet af under piben fra foran kammer og så ellers ud kort og godt frem med bajonetsaven rent ud sagt bum piben lå frit

På med baser ringe og optik til test skyde ind og på jagt intet at sætte den gjorde jobbet men for silvan den var lang at manøvrere med.. hvad gør man så JO sq vinkelsliberen en stump vinkeljern og en klemme at holde den så der var noget at skære efter og Ja 2min efter var piben gået fra 90cm til 60cm på med en fil og en vinkel og få den rettet af i mundingen klar til at få ny krone på tog bedste af en time at måle file og måle igen inden kroningen blev lavet med et 556hylster lavet rundt i boremaskinen med en grov fil og så ellers snasket lidt slibemiddel til ventiler på hvilket sleb en fin kroning på riflen :rolf:
Et par propper gennem piben og på banen igen og skyde ind 3skud indenfor en alm 10mm lap v100m så helt tosset var det ikke men synes alligevel ringene var aaaalt for høje og at skulle kompensere for højden mellem optik og pibens boring på kort hold på jagt var IKKE sagen... tænke tænke tænke jo for faen at med ladegrebet så sagt så gjort i med skæreskive og sæt igang af kom det og et nyt greb skulle laves havde ikke noget hverken fancyt smart el spændende havde dog en krøllet tentorpæl fundet i vejkanten så boltsaks i den og klippe et stykke på en 20cm så der var at klippe ned mv.
Så stod man der det skulle holde og det skulle være redneck hmmm startkabler og bilbatteri samt svejsekæp og plut så var det svejst på låsen og længde af grebet kunne findes at montere kuglen på inden den så blev svejst på i anden ende

Grebet blev bukket indrullet i et vådt lagen fra hundens kurv og så ellers over flammen fra ukrudtsbrænderen ... fik jeg nu husket at nævne det er en REDNECK riffel :rolf:

Det tog nogle gange lidt klask med hammeren og lidt bukken med en kinaskrammel gaffelnøgle men bukket blev den !

Så list filearbejde og æidt smergellærred samt lidt koldblåbering og u er den ellers klar til indskydning lørdag samt et sæt redneck bipids når jeg ellers finder en redneck nok måde at gøre det på

Så stay tuned mens vi får "git r done" flere fotos løbende
Vedhæftede filer
20181006_104313.jpg
20181005_193952.jpg
20181022_154815.jpg
20181022_154833.jpg
20181022_200925.jpg
20181022_200936.jpg
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Redneck mauser 98 projekt

Indlæg af Marius » 22. okt 2018, 21:37

De alt for små badesandaler fuldender redneck-temaet :mrgreen:
For at blive i ånden bør bipoden måske være en lille saksedonkraft?
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Redneck mauser 98 projekt

Indlæg af Luluselsker » 22. okt 2018, 21:40

Marius skrev:
22. okt 2018, 21:37
De alt for små badesandaler fuldender redneck-temaet :mrgreen:
For at blive i ånden bør bipoden måske være en lille saksedonkraft?
Du griner nok men overvejede faktisk at bukke en hegnspæl mere og montere i en fjeder med en harristype kinarembøjle naturligvis med redneck welderen skal lige ha nappet fotos af kroneværktøjer mv i løbet af ugen tiden rendte sq fra mig idag btw jeg vadede faktisk rubdt i konens 4 numre for små h20 badesandaler under seancen
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Redneck mauser 98 projekt

Indlæg af Luluselsker » 23. okt 2018, 10:30

Her er den så ... REDNECKRECROWNER model 2000
Bestil nu og få 4 tomme budlight dåser med for 8es pris
Vedhæftede filer
20181023_102815.jpg
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Redneck mauser 98 projekt

Indlæg af Lassescout » 23. okt 2018, 14:13

Det er fandme så cool det der. Og allerfedest at det kan skyde lige så godt som en LR-riffel til 50.000 :rolf: :rolf: :rolf:

(savner en emoji af en lille dreng med alt for stort hoved der spiller banjo )
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Redneck mauser 98 projekt

Indlæg af Luluselsker » 23. okt 2018, 14:47

Lassescout skrev:
23. okt 2018, 14:13
Det er fandme så cool det der. Og allerfedest at det kan skyde lige så godt som en LR-riffel til 50.000 :rolf: :rolf: :rolf:

(savner en emoji af en lille dreng med alt for stort hoved der spiller banjo )

ja nu du siger det savner jeg også en avatar af en hillbilly med fætter/kusine tænder kastet ind med foderskovl :D
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Crazy Viking
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:13
Interesser: Praktisk skydning.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Redneck Mauser 98 projekt

Indlæg af Crazy Viking » 1. nov 2018, 08:59

Jeg er vild med din “red neck” stil.
Elsker at se hvad folk kan med simple værktøjer og materialer.

Hilsen Kenneth.

Besvar