Mauser k98 leo

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Kadd
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 63
Tilmeldt: 26. aug 2006, 22:51
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 1 time

Mauser k98 leo

Indlæg af Kadd » 1. nov 2018, 12:47

Søger efter en Leo fra Midtjylland der købte en mauser k98 af mig i 2012 ca
Jeg er fra randers .
Er bleven ringet op af den tidligere ejer af den.
Og den er åbenbart ikke afmeldt.
Så kender du en Leo fra Vejle Horsens Omr
Så giv lyd
Kai
Senest rettet af Kadd 2. nov 2018, 07:50, rettet i alt 1 gang.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Mayaer k98 leo

Indlæg af T-REX » 1. nov 2018, 17:04

Du har vel set den nye våbentilladelse, inden du overlod riflen, til den nye ejer? :oops:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Kadd
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 63
Tilmeldt: 26. aug 2006, 22:51
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 1 time

Re: Mayaer k98 leo

Indlæg af Kadd » 1. nov 2018, 17:17

Ja selvfølig . Men det var som sagt iv2012

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Mayaer k98 leo

Indlæg af FrederikF » 1. nov 2018, 17:27

Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er der er sket?

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Mayaer k98 leo

Indlæg af Kortmentyk » 1. nov 2018, 21:10

FrederikF skrev:
1. nov 2018, 17:27
Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er der er sket?
Jeg er også noget usikker på hvad problemet er :???:

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Mayaer k98 leo

Indlæg af ESAF » 1. nov 2018, 23:52

Jeg forstår hverken hvad problemet er eller hvad mayaindianerne har med det at gøre...
:what: :alcohol: :popkorn:
(Læs: det er den mest elendige og mindst sigende overskrift jeg længe har set!) :impatient:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Mayaer k98 leo

Indlæg af Ras.Killing » 1. nov 2018, 23:58

Lyder meget mystisk...

Du er blevet ringet op af den tidligere ejer, fordi den nye ejer ikke har afmeldt den?

Du har ikke selv ejet den, eller hvad? (siden tidligere ejer ikke er dig)

Hvad menes der med afmeldt? Den nye ejer ''Leo'' har vel søgt en tilladelse til den, som han har fremvist i forbindelse med overdragelsen. Så burde den jo være videre i systemet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Mayaer k98 leo

Indlæg af Cp-Medic » 2. nov 2018, 03:24

det sker desværre. jeg havde politiet på besøg for 6 uger siden i en anden sammenhæng og skulle her fremvise mine skydevåben og jeg stod skrevet for 4 SKV pistoler selvom de 3 var solgt. heldigvis var det indenfor ca et år jeg havde afviklet dem så jeg kunne huske hvilke forhandlere de var solgt til og de kunne dokumentere at de havde afmeldt dem til SKV men SKV havde åbenbart forlagt papirerne. guderne må vide hvad vi hver især står skrevet for af rifler og hagl som er afviklet for flere år siden. det er ret ofte man hører om folk der står skrevet for mere end de stadig har. ret bekymrende

Kadd
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 63
Tilmeldt: 26. aug 2006, 22:51
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 1 time

Re: Mayaer k98 leo

Indlæg af Kadd » 2. nov 2018, 07:49

Jeg købte den af en som havde den på jagttegn. Jeg fik den på en SKV. Da jeg brugte den til historisk skydning. Leo som købte den. Fik den også til historisk skydning. Som jeg husker det.
Men den står stadig registret Som et jagt våben . Hos ejer nr 1

Ladeport
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 85
Tilmeldt: 5. sep 2018, 13:15
Interesser: PCA pistol
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 16 times

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af Ladeport » 2. nov 2018, 09:01

Det er yderst betryggende at det sejler sådan, NÅR politiet indenfor overskuelig årrække bliver sendt ud for at konfiskere samtlige registrerede våben.

Den lemfældige måde hvorpå serienumre registreres gør det velsagtens umuligt at krydstjekke numre mellem de to systemer.

Min kammerat fik stjålet sin Yamaha årg. 1970, som han genfandt ved at kigge over plankeværket hos de formodede tyve, men da politiet et par dage efter anmeldelsen ransagede stedet, kunne de ikke identificere den, fordi kun stelnummerets tal stod i Centralregistret, og ikke de foran- og bagvedstående bogstaver.

Når man leder efter vurderinger af motorkøretøjer kan den samme model være registreret på utallige måder, fordi datakvalitet og stringensen er elendig.

når konfiskeringen finder sted kommer folk ind at bure den, fordi de våben, der ikke er blevet slettet i systemet, vil formodes at være blevet gemt af vejen af ejerne, når de ikke findes på adressen.

Tror I at de englændere, der før 1997 lovligt besad en pistol, ville have troet at den få år senere ville blive konfiskeret?
De, der ytrede den forudsigelse, blev også kaldt tin foil hats.

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af AHSV » 2. nov 2018, 09:18

Det skete også for mig for et års tid siden. Lige pludselig modtog jeg besked om at forny våbentilladelsen på et våben jeg havde solgt! Jeg fortalte politiet, at jeg skam havde solgt våbnet og at jeg selvfølgelig så en gyldig våbentilladelse da jeg overdragede våbnet.

Jeg blev så spurgt til om jeg havde en kopi af købers tilladelse. Jeg svarede, at det havde jeg ikke og bad dem selv finde ud af, hvem de havde udstedt den nye tilladelse til - og det var enden på den sag. Politiet fandt ud af, hvem der havde købt våbnet og fik det afnoteret fra min person.

Nemt og praktisk - ingen kom ind og spjælde den eller fik taget deres jagttegn :smile:

Mvh.
Anders

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af Great Dane » 2. nov 2018, 20:17

Jeg har bøvlet med det samme, jeg fik en forklaring fra en hudløs ærlig mand på våbenkontoret, om at problemet er våben som k98, remington 1867 osv. Der er mange med ens serienumre, og så vil systemet ikke slette ejeren, men udsteder blot en ny tilladelse. Jeg skrev en ret panisk mail og klage, da de først afviste min forklaring om et givent våben var solgt for mange år siden og de havde udstedt tilladelse. Jeg kunne ikke dokumentere noget, men pludselig ringer en flink gut og spørger til tingene, og så midt i samtalen forklarede han hvorfor der sker, og så remsede han lige op hvad jeg havde fortalt jeg havde tilladelse til på nuværende tidspunkt, da jeg bekræftede det, så sagde han at resten nu er slettet :biggrin: og så sendte han endda en skriftlig bekræftelse, så jeg havde min ryg fri.
Mvh Great Dane

Slettet bruger

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af Slettet bruger » 2. nov 2018, 20:20

Tror måske jeg kender omtalte Leo - jeg kontakter TS og Leo

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af Luluselsker » 2. nov 2018, 20:34

morsomt jeg står stadig registreret for 2 SKV revolvere hhv i .38 og i .22 de har været solgt i 2 år nu så den med SKV kan jeg også godt melde mig under klubben for

mht jagttegn har jeg 1 enkeltløbet 16er der spøger jeg ved hvor den står ved han har en anmeldekvittering på den og har endda en kopi af den men de vil ikke slette den fra mig :mad:

så ACØ er ikke en døjt bedre
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Slettet bruger

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af Slettet bruger » 2. nov 2018, 20:49

Leo kontaktet - det var ham, han er en skiderik :rolf: :fun: (tror MANGE herinde fra kender ham - især pistol og - historiske skytter)
Numre udvekslet mellem Leo og Kaj

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af Ras.Killing » 2. nov 2018, 21:07

...Skræmmende hvor lidt styr de har på papirene!
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af Langenge » 2. nov 2018, 22:10

Njaeee… det plejer ikke at give anledning til de store problemer.
Og hvis man kan se, at identnummeret på våbnet er ændret fra den ene tilladelse til den anden, så bør man lige være obs. Så er det ofte, det er kikset ved omregistrering.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Mauser k98 leo

Indlæg af Refraktorius » 3. nov 2018, 14:30

Jeg vil melde mig i “så skræmmende er det heller ikke”-koret.

Når individnumre ikke er entydige, så vil den slags ske. Og det vil specielt ske, når man har et landsdækkende register. I gamle dage hvor våbentilladelserne lå i en skuffe på politistationen oplevede man det nok kun sjældent, men det var reelt fordi man havde mindre styr på tingene, ikke bedre.
Dem der administrerer tilladelserne ser heldigvig ud til at være helt klar over det, og er samarbejdsvillige med godt humør.
:thumbup:

Hvis de derimod havde en “systemet har altid ret”-holdning, så ville det være skræmmende.
Man skal aldrig glemme, at den eneste måde at skabe et fejlfrit system, er at benægte at der sker fejl.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar