Hjælp til id af aftrækker med tigerstriber (IT haglgevær)

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Notty
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23. okt 2018, 20:17
Interesser: Noget der siger Bang!
Geografisk sted: Jylland

Hjælp til id af aftrækker med tigerstriber (IT haglgevær)

Indlæg af Notty » 10. nov 2018, 18:23

Hej.
Jeg har erhvervet mig en zoli haglgevær. Og faldt over aftrækker, som jeg ikke er bekendt med (udformningen)
Men et billede sige som bekendt mere end ord!
Er der nogen der kender navnet på en sådan aftrækker og om hvor udbredt den er (har været)
På forhånd tak 😀
Vedhæftede filer
IMG_20181110_180309.jpg

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Hjælp til id af aftrækker med tigerstriber (IT haglgevær)

Indlæg af ESAF » 14. nov 2018, 15:26

Hm... den er noget speciel og flot ser det ud.

Jeg vil gætte på at der er brugt een af følgende metoder, hvor jeg må sige at jeg holder mest på den første.

Man kan have lavet det som indlæg, altså filet en række spor, iloddet messingtråde og filet det sammen til en glat overflade eller det kan slet og ret være japanemalje - det er tonkinlak iblandet farvepasta eller metalpulver, en særdeles holdbar og smuk overflade, mit bedste bud er dog nok det første, da det ikke helt ligner japanemalje, det er for groft i overfladen, og det ville være et pudsigt sted at japanemaljere.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Notty
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23. okt 2018, 20:17
Interesser: Noget der siger Bang!
Geografisk sted: Jylland

Re: Hjælp til id af aftrækker med tigerstriber (IT haglgevær)

Indlæg af Notty » 15. nov 2018, 07:00

Tak ESAF.
Jeg synes nemlig også, at de hvepse striber ser smarte ud 😀
Det er altid spændende med ældre geværer og de mange udformninger de kan have. Selv på de små detaljer 😀

Besvar