Er der nogle som har erfaringer med Jericho 941 (baby eagle)?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Rularo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. okt 2018, 16:30
Interesser: Pistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Er der nogle som har erfaringer med Jericho 941 (baby eagle)?

Indlæg af Rularo » 13. jan 2019, 19:25

Er der nogle som har erfaringer med Jericho 941 (baby eagle)? Jeg vil meget gerne høre jeres mening om den osv😁

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: IWI Jericho 941 F

Indlæg af Fast Fumble » 14. jan 2019, 09:22

Rularo skrev:
13. jan 2019, 19:25
Er der nogle som har erfaringer med Jericho 941 (baby eagle)? Jeg vil meget gerne høre jeres mening om den osv😁
Jeg har prøvet den nogle gange, fordi et medlem havde en for år tilbage.
Kan man stadig få reservedele til den?
Den er ret kort, og jeg synes også den var noget upræcis (men det kan jo skyldes alt muligt).
Hvi du er på markedet, ville jeg nok kigge efter CZ (fx brugte SP01/SP02) eller Tanfoglio i stedet, nyere, gennemprøvede, til at få stumper til. Er du ude efter noget eksotisk, er Jericho (IMI) nok en god retning at gå.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: IWI Jericho 941 F

Indlæg af Allan3 » 14. jan 2019, 09:29

Vi har en i foreningen, og det er en rigtig populær pistol som folk gerne vil skyde med.

Jeg har også selv skudt en del med den, og inden jeg købte min egen som er en Shadow-1 så skød jeg næsten kun med den.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: IWI Jericho 941 F

Indlæg af Ølgaard » 14. jan 2019, 09:47

Jeg har prøvet den mange gange, var yderst tilfreds med den, den ligger godt i min hånd, jeg har selv en CZ SP 1, som er noget af det bedste jeg har haft igennem tiderne, selvom jeg er 1911 fan :blink:

:razz: :razz:

Rularo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. okt 2018, 16:30
Interesser: Pistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: IWI Jericho 941 F

Indlæg af Rularo » 14. jan 2019, 15:02

Tak for svarene:)) jeg har selv kigget efter CZ sp-01 og tanfoglio, men jeg synes de er svære at støve op til en fornuftig pris..

Jeg ved at man kan få de fleste reservedele i USA til Jericho, så det er ikke det store problem 😁

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: IWI Jericho 941 F

Indlæg af Fast Fumble » 14. jan 2019, 15:56

Rularo skrev:
14. jan 2019, 15:02
Jeg ved at man kan få de fleste reservedele i USA til Jericho, så det er ikke det store problem 😁
Altså, jeg synes stadig det kan være lidt problematisk.
Amerikanerne klassificerer efterhånden pænt mange dele som "essentielle" nok til at kræve udførselstilladelse, så der er ret mange dele man ikke kan købe til udlandet. Og de ting man KAN købe, skal man jo lige tillægge told, og 160kr i toldgebyr på, så det bliver også hurtigt dyrt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: IWI Jericho 941 F

Indlæg af Ølgaard » 14. jan 2019, 16:47

Helt korrekt, det er for besværligt og for dyrt fra USA, men HH er forhandler af Jericho, så de skulle kunne hjemtage reservedele, (nok pissedyrt) men ellers er der er en importør i Tyskland som kan skaffe stumper, hvis det er, og IMI kan henvise til en eller flere importører i EU som kan sende stumper som ikke er tilladelseskrævende, hvis de ikke gør det selv, men det er måske lidt dyrere da det er fra Israel. ??

Men nu er Jericho i bund og grund en "Tanfoglio", så magasin og pibe og flere stumper passer, Tanfoglio 22 vekselsæt passer på en Jericho, det kan ses på youtube, CZ magasiner passer også.

Jeg selv påtænker at købe en når jeg finder en brugt i god stand, og jeg er ikke bange for ikke af kunne få reservedele hvis det nu skulle være :blink:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
logo.png
logo.png (27.71 KiB) Vist 10057 gange

Rularo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. okt 2018, 16:30
Interesser: Pistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: IWI Jericho 941 F

Indlæg af Rularo » 14. jan 2019, 18:14

Ølgaard skrev:
14. jan 2019, 16:47
Helt korrekt, det er for besværligt og for dyrt fra USA, men HH er forhandler af Jericho, så de skulle kunne hjemtage reservedele, (nok pissedyrt) men ellers er der er en importør i Tyskland som kan skaffe stumper, hvis det er, og IMI kan henvise til en eller flere importører i EU som kan sende stumper som ikke er tilladelseskrævende, hvis de ikke gør det selv, men det er måske lidt dyrere da det er fra Israel. ??

Men nu er Jericho i bund og grund en "Tanfoglio", så magasin og pibe og flere stumper passer, Tanfoglio 22 vekselsæt passer på en Jericho, det kan ses på youtube, CZ magasiner passer også.

Jeg selv påtænker at købe en når jeg finder en brugt i god stand, og jeg er ikke bange for ikke af kunne få reservedele hvis det nu skulle være :blink:

:razz: :razz:
Jeg er ikke bange for at kunne skaffe reservedele til den, måske tager det lidt tid😂 ja, jeg ved at den bruger mange samme dele fra CZ og tanfoglio f.eks. magasin.

Med magasin skal det være CZ 75B MecGar, men mon ikke også der er andre som passer🤔

Brugeravatar
Dragon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 18. okt 2016, 17:08
Interesser: Håndvåben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 42 times
Been thanked: 19 times

Re: Er der nogle som har erfaringer med Jericho 941 (baby eagle)?

Indlæg af Dragon » 22. jan 2019, 10:50

Har lige købt en Jerico.
Jeg blev håbløst forelsket, da et medlem i klubben købte en, så sådan en skulle jeg da også have.
det har så taget sin tid at finde en til salg, men det lykkedes.
Lækker at skyde med, og ja, så er den jo lidt spændene at have :smile:

APE74
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13. dec 2017, 17:07
Interesser: Sportskydning
Geografisk sted: PA- USA
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Er der nogle som har erfaringer med Jericho 941 (baby eagle)?

Indlæg af APE74 » 23. jan 2019, 17:07

er det saadan en her ??

www.gunbroker.com/item/797109177

har den nede i den lokale butik,, men har slet ikke overvejet den, da den de har er i 40 S&W

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: IWI Jericho 941 F

Indlæg af CDinesen » 23. jan 2019, 20:14

Rularo skrev:
14. jan 2019, 18:14
Med magasin skal det være CZ 75B MecGar, men mon ikke også der er andre som passer🤔
Hej er det ikke korrekt at Shadow 1/Shadow 2 magasiner passer også? Jeg troede at 75B passede i Shadows
https://www.youtube.com/watch?v=XHdjBVH_3LQ og http://gregcotellc.com/cart/cz-factory- ... p-590.html

Besvar