Hvem her i Jylland forhandler ruger 10/22 og hvem har dem på lager gerne i Take down model?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Filipditlev
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. apr 2019, 13:33
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland

Hvem her i Jylland forhandler ruger 10/22 og hvem har dem på lager gerne i Take down model?

Indlæg af Filipditlev » 2. apr 2019, 13:41

Halløj halløj

Hvem her i Jylland forhandler ruger 10/22 og hvem har dem på lager gerne i Take down model?

Hvordan er det idag, er det blevet helt umuligt at få tilladelse til sådan en ?

Mvh Filip
Senest rettet af Refraktorius 2. apr 2019, 14:46, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: intetsigende overskrift skiftet til fremragende linje fra indlæg. Læs gerne opslaget i small talk

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Kenned » 2. apr 2019, 13:55

Filipditlev skrev:
2. apr 2019, 13:41
Halløj halløj

Hvem her i Jylland forhandler ruger 10/22 og hvem har dem på lager gerne i Take down model?

Hvordan er det idag, er det blevet helt umuligt at få tilladelse til sådan en ?

Mvh Filip
Til rågeregulering er det ikke noget problem.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Filipditlev
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. apr 2019, 13:33
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Filipditlev » 2. apr 2019, 14:03

Det er da en god start så er det bare at finde en der har så mange at de vil sælge af dem :fun:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af HappyNanoq » 2. apr 2019, 14:09

Det bør være muligt.

Dog kan sagsgangen være en smule bagvendt, da politiet før har villet se en aftale mellem jægeren og nogen der skal have reguleret råger eller andet.
Det kan dog være lidt svært at få en aftale i hus, hvis man ikke har et våben at udføre det med.

Men tilladelse til semiauto salonriffel burde stadig være muligt - der hvor den største hurdle er, er centre-fire kalibre som ikke overholder energikravene til vildsvin i udlandene, såsom AR15 og andre varianter af temaet.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvem her i Jylland forhandler ruger 10/22 og hvem har dem på lager gerne i Take down model?

Indlæg af Gunslinger » 2. apr 2019, 22:16

Filipditlev skrev:
2. apr 2019, 13:41
Halløj halløj

Hvem her i Jylland forhandler ruger 10/22 og hvem har dem på lager gerne i Take down model?

Hvordan er det idag, er det blevet helt umuligt at få tilladelse til sådan en ?

Mvh Filip
Vi er importør men har desværre ikke Take Down på lager. Vi bestiller en ny sending snarest. Hvis du vil have noget med, skal du kontakte os på shop@zeromike.dk. Jeg skal bruge Rugers varenummer, så jeg sikre mig vi får bestilt det rigtige.

Mvh
Zero Mike Armory

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Elbæk » 3. apr 2019, 10:03

HappyNanoq skrev:
2. apr 2019, 14:09
Det bør være muligt.

Dog kan sagsgangen være en smule bagvendt, da politiet før har villet se en aftale mellem jægeren og nogen der skal have reguleret råger eller andet.
Det kan dog være lidt svært at få en aftale i hus, hvis man ikke har et våben at udføre det med.

Men tilladelse til semiauto salonriffel burde stadig være muligt - der hvor den største hurdle er, er centre-fire kalibre som ikke overholder energikravene til vildsvin i udlandene, såsom AR15 og andre varianter af temaet.
Så vidt vides beder politiet ikke om hverken dokumentation for rågeregulering eller jagt i udlandet ved ansøgning om tilladelse til halvautomatisk riffel. Det har - for år tilbage - været praksis, men det fik Danmarks Jægerforbund sat en prop i med en henvendelse til justitsministeriet.

Man kommer, ved ansøgning om en halvautomatisk riffel, ud i en partshøring - også for en .22 LR - hvor man skal redegøre for ens behov. Men, man bliver ikke afkrævet at stille bevis for behovet, dette nok ikke fordi der ikke findes individer i etaten som gerne så det sådan, men nok alene med baggrund i en afvejning af ressourcer.

Politiet har selv - af egen drift - indført en praksis om at halvautomatiske rifler i centraltændte kalibre skal kunne leve op til kravene for kuglevægt og energi for vildsvin. Dette - ret åbenlyst - som et forsøg på at indføre et de-facto stop for nye tilladelser (og fornyelse af eksisterende tilladelser) til AR og Ak systemer.
Lidt ærgerligt at Danmarks Jægerforbund og det nye våbenråd ikke ser ud til at ville røre denne problemstilling med en ildtang. I det mindste kunne man problematisere at de-facto forbuddet er indført af administrativ vej og betyder ikke ubetydelige økonomiske tab for de ramte - frem for en situation hvor forbuddet indføres ved lov og (ideelt set) indebærer at de ramte kompenserens for deres tab, når tidl. udstedte tilladelser ikke kan fornys. Alternativt bør politiet have besked på at hvis de fortsætter deres de-facto stop for nye tilladelser, så skal de afholde sig fra også at afvise fornyelse af eksisterende tilladelser. Jeg tror dog personligt ikke på at nogen af tingene kommer til at ske - faktisk tror jeg at at vi skal forvente at det, hvadenten det bliver via lov eller praksis, inden for en overskuelig årrække ikke længere bliver muligt at opnå og forny tilladelse til nogen former for halvautomatiske rifler i Danmark.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar