H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 16. apr 2019, 10:37

Rednex skrev:
16. apr 2019, 08:39
Jeg har en Shadow 1, som du er velkommen til at prøve også.
Tusind tak!
Jeg vender helt sikkert lige tilbage til dig. :yr:

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 27. apr 2019, 22:17

Ninjakebab skrev:
11. apr 2019, 09:35
Razorback skrev:
10. apr 2019, 22:33
Alle jeres svar har hjulpet meget, tak. :razz:

Jeg har, med hvad i har sagt i bagtankerne, kigget videre på noget SIG Sauer (mere præcist P226 X-Five LDC).
Ninjakebab, hvad SIG model endte du op med at købe og hvordan har din oplevelse været?
Det er sjovt, modellen jeg selv endte med var netop en LDC i sort :rock:
Men det er også vigtigt at have lyst til at skyde. En stor del af det kommer af at være glad for sin pistol, så hvis du bare brænder efter en P30L eller andet så lad dig ikke afskrække af os herinde. Man skal kunne lide sit skydegrej, og ikke vælge det andre fortæller en man burde kunne lide.

Jeg elsker dog min LDC :Hug: Den skyder som en drøm! Jeg har pillet ved den, og sat en reduceret hovedfjeder i samt poleret på aftrækkerdelene indvendigt (dog ikke den kritiske hammer/sear indgrebs-flade). Alene disse 2 ting har reduceret SA/DA aftrækket til 1400gram/3500gram, og DA er blevet super smooth! Udover det har jeg sat justerbart bagsigte på, samt en lige justerbar aftrækker der tillader eliminering af overtravel og DA pretravel. Du skal da ikke snydes for et billede:
'
IMG_20190403_1916229.jpg

Mht. 226 versionerne, så får du meget for pengene i en LDC. Du kan se i denne tråd, der er et sublimt svar fra Gunslinger der udpensler versionerne nydeligt.
Så blev der endelig taget en beslutning!
Jeg har købt en Sig Sauer P226 LDC Capsicum, nu venter jeg bare på godkendelsen.
Jeg overvejer flere forskelige "upgrades", blandt andet E2 grip for at gøre grebet en smule mindre, en anden main spring for et reduceret SA/DA aftræk, en justerbar aftrækker af samme grund som dig og justerbart bagsigte hvis det bliver nødvendigt (kommer an på hvordan jeg skyder med den).
:rock: :twoguns:
Senest rettet af Razorback 28. apr 2019, 14:56, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ninjakebab » 28. apr 2019, 02:08

Tillykke med beslutningen! Den skal du nok blive glad for :DancingBanana:

Det er rigtig hyggeligt at gå og skrue og udskifte forskellige ting. Du kommer ret langt med det faste bagsigte da det nemt kan flyttes fra side til side kun ved brug af unbraconøgle. Det glider fint i dovetailen, kun fastholdt med pinolskruer. Af samme grund anbefaler jeg lige at stramme dem, når du får den hjem. Min hoppede faktisk af efter de første 100 skud :giggle:
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ras.Killing » 28. apr 2019, 10:13

Tillykke :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 28. apr 2019, 15:09

Ninjakebab skrev:
28. apr 2019, 02:08
Tillykke med beslutningen! Den skal du nok blive glad for :DancingBanana:

Det er rigtig hyggeligt at gå og skrue og udskifte forskellige ting. Du kommer ret langt med det faste bagsigte da det nemt kan flyttes fra side til side kun ved brug af unbraconøgle. Det glider fint i dovetailen, kun fastholdt med pinolskruer. Af samme grund anbefaler jeg lige at stramme dem, når du får den hjem. Min hoppede faktisk af efter de første 100 skud :giggle:
Tusind tak!
Du skrev at du har poleret aftrækkerdelene på din P226; Er det noget man lige sætter sig og gør eller er det noget man skal vide lidt mere om (mere end en Youtube video) før man går i krig med det?

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ninjakebab » 28. apr 2019, 15:27

Razorback skrev:
28. apr 2019, 15:09
...
Du skrev at du har poleret aftrækkerdelene på din P226; Er det noget man lige sætter sig og gør eller er det noget man skal vide lidt mere om (mere end en Youtube video) før man går i krig med det?
Det kommer an på hvad man vil opnå:
  • En blødere "silkeagtig" vandring af aftrækket, mest mærkbart i double action
  • Ovenstående + lettere aftræk i SA
Hvis det kun er første del, så kan man sagtens selv, så længe man sætter sig godt ind i hvilke dele der skal arbejdes på, og hvilke der ikke skal. Sidsnævnte kræver arbejde på sear/hammer indgrebsområdet, og det er der man hurtigt kan ødelægge funktionalitet og sikkerhed, f.eks. ved at pistolen pludselig tømmer et helt magasin ved 1 tryk på aftrækkeren - eller helt uden at røre aftrækkeren.

Sidstnævnte kræver man sætter sig ind i stoffet rigtig grundigt, anskaffer noget specialværktøj (kansas slibesten samt aggregat til at sikre vinkel på sear/hammer fladen) ved hvordan man tester sikkerheden efterfølgende, samt accepterer at man skal købe ny hammer/sear når man fucker op :giggle:

Førstnævnte kan klares med korn 1200 papir og en Dremel med poler-filthat (hvad hedder de? Haha). En noget nemmere rute til lettere aftræk er lettere hovedfjeder (som du også har nævnt), og så teste for klikkere i DA (DA er svagest).
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 28. apr 2019, 15:38

Ninjakebab skrev:
28. apr 2019, 15:27
Razorback skrev:
28. apr 2019, 15:09
...
Du skrev at du har poleret aftrækkerdelene på din P226; Er det noget man lige sætter sig og gør eller er det noget man skal vide lidt mere om (mere end en Youtube video) før man går i krig med det?
Det kommer an på hvad man vil opnå:
  • En blødere "silkeagtig" vandring af aftrækket, mest mærkbart i double action
  • Ovenstående + lettere aftræk i SA
Hvis det kun er første del, så kan man sagtens selv, så længe man sætter sig godt ind i hvilke dele der skal arbejdes på, og hvilke der ikke skal. Sidsnævnte kræver arbejde på sear/hammer indgrebsområdet, og det er der man hurtigt kan ødelægge funktionalitet og sikkerhed, f.eks. ved at pistolen pludselig tømmer et helt magasin ved 1 tryk på aftrækkeren - eller helt uden at røre aftrækkeren.

Sidstnævnte kræver man sætter sig ind i stoffet rigtig grundigt, anskaffer noget specialværktøj (kansas slibesten samt aggregat til at sikre vinkel på sear/hammer fladen) ved hvordan man tester sikkerheden efterfølgende, samt accepterer at man skal købe ny hammer/sear når man fucker op :giggle:

Førstnævnte kan klares med korn 1200 papir og en Dremel med poler-filthat (hvad hedder de? Haha). En noget nemmere rute til lettere aftræk er lettere hovedfjeder (som du også har nævnt), og så teste for klikkere i DA (DA er svagest).
Det er helt sikkert førstnævnte; Jeg er ude efter et lettere/blødere DA aftræk (SA aftrækket virkede helt fint da jeg prøvede de i butikken). Der kommer helt sikkert en lettere hovedfjeder i og så må jeg lige se til den tid om jeg går i krig med poleringen :Handyman:

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ninjakebab » 28. apr 2019, 15:41

Ja, så kommer du rigtig langt med en lettere fjeder samt polering! Jeg vil nærmest kalde mit lækkert nu :DancingBanana:
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 19. jul 2019, 21:27

Ninjakebab skrev:
11. apr 2019, 09:35
Det er sjovt, modellen jeg selv endte med var netop en LDC i sort :rock:
Men det er også vigtigt at have lyst til at skyde. En stor del af det kommer af at være glad for sin pistol, så hvis du bare brænder efter en P30L eller andet så lad dig ikke afskrække af os herinde. Man skal kunne lide sit skydegrej, og ikke vælge det andre fortæller en man burde kunne lide.

Jeg elsker dog min LDC :Hug: Den skyder som en drøm! Jeg har pillet ved den, og sat en reduceret hovedfjeder i samt poleret på aftrækkerdelene indvendigt (dog ikke den kritiske hammer/sear indgrebs-flade). Alene disse 2 ting har reduceret SA/DA aftrækket til 1400gram/3500gram, og DA er blevet super smooth! Udover det har jeg sat justerbart bagsigte på, samt en lige justerbar aftrækker der tillader eliminering af overtravel og DA pretravel. Du skal da ikke snydes for et billede:
Der gik lidt tid men jeg er nu stolt ejer af min egen Sig Sauer P226 LDC. Jeg har skudt en enkelt gang med den indtil videre og er helt vild med den, det er et våben som jeg aldrig kommer til at fortryde at jeg har købt. Et noget stramt DA aftræk, som jeg godt kunne tænke mig at gøre noget ved, så jeg også kan få glæde af det.
Hvor nemt er det at polere aftrækkerdelene uden den store mekaniske viden? (ikke den kritiske hammer/sear indgrebs-flade som du siger)
Og hvor har du købt din hovedfjeder henne?

Som jeg også tidligere har skrevet; vil jeg også gerne købe en ny aftrækker nogenlunde magen til din, måske med en lille "curve".

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ninjakebab » 20. jul 2019, 14:37

Razorback skrev:
19. jul 2019, 21:27
Der gik lidt tid men jeg er nu stolt ejer af min egen Sig Sauer P226 LDC. Jeg har skudt en enkelt gang med den indtil videre og er helt vild med den, det er et våben som jeg aldrig kommer til at fortryde at jeg har købt. Et noget stramt DA aftræk, som jeg godt kunne tænke mig at gøre noget ved, så jeg også kan få glæde af det.
Hvor nemt er det at polere aftrækkerdelene uden den store mekaniske viden? (ikke den kritiske hammer/sear indgrebs-flade som du siger)
Og hvor har du købt din hovedfjeder henne?

Som jeg også tidligere har skrevet; vil jeg også gerne købe en ny aftrækker nogenlunde magen til din, måske med en lille "curve".
Tillykke! :razz:

Jeg synes faktisk ikke det kræver den store mekaniske viden. Hvis man kommer i tvivl er der rigtig mange videoer og guides på det store internet der kan spore en på vej. Jeg kan evt. også skrive en lille hurtig-guide til polering :thumbup:
Det mest besværlig ved processen er efter min mening at få aftrækker og aftrækker-stangen lirket tilbage i pistolen når den samles. Men uanset, så er det hyggeligt at arbejde med, og den bedste måde at lære sin pistol at kende på.

Hovedfjeder har jeg købt gennem brownells.dk: WOLFF SIG Mainspring Kit

Aftrækker er fra USA, Armorycraft, og de har faktisk en "Slightly curved" version du måske vil foretrække: Slightly Curved Dual Adjustable Trigger
For at køre den helt efter bogen kan du vente nogle uger og få en gratis importtilladelse på forhånd, som han kan ligge i pakken. Lovgivningen siger at våbendele der er kritiske for våbnets funktion er tilladelseskrævende, og derfor kræves importtilladelse. Aftrækker kan godt tolkes til at gå under denne kategori.

Hvis du så skriver til Miles Klacko (ejeren) og beder ham angive værdien til $10, så undgår du told. Han er superflink info@armorycraft.com
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 24. jul 2019, 22:06

Ninjakebab skrev:
20. jul 2019, 14:37

Tillykke! :razz:

Jeg synes faktisk ikke det kræver den store mekaniske viden. Hvis man kommer i tvivl er der rigtig mange videoer og guides på det store internet der kan spore en på vej. Jeg kan evt. også skrive en lille hurtig-guide til polering :thumbup:
Det mest besværlig ved processen er efter min mening at få aftrækker og aftrækker-stangen lirket tilbage i pistolen når den samles. Men uanset, så er det hyggeligt at arbejde med, og den bedste måde at lære sin pistol at kende på.

Hovedfjeder har jeg købt gennem brownells.dk: WOLFF SIG Mainspring Kit

Aftrækker er fra USA, Armorycraft, og de har faktisk en "Slightly curved" version du måske vil foretrække: Slightly Curved Dual Adjustable Trigger
For at køre den helt efter bogen kan du vente nogle uger og få en gratis importtilladelse på forhånd, som han kan ligge i pakken. Lovgivningen siger at våbendele der er kritiske for våbnets funktion er tilladelseskrævende, og derfor kræves importtilladelse. Aftrækker kan godt tolkes til at gå under denne kategori.

Hvis du så skriver til Miles Klacko (ejeren) og beder ham angive værdien til $10, så undgår du told. Han er superflink info@armorycraft.com
Tusind tak, jeg har nu bestilt den mainspring du har linket. :rock: Dog kan jeg se at det er restodre, så nu må jeg se hvor lang tid der går før jeg får den.
Jeg må sætte mig ned og se en video imens jeg polerer. :Handyman:

Jeg venter lige med aftrækkeren. Mon man kan købe den igennem en butik i dk som kan importerer den? Evt. ZMA ? Eller er det noget man ikke gør...?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Mapzter » 25. jul 2019, 09:19

Razorback skrev:
24. jul 2019, 22:06
Jeg venter lige med aftrækkeren. Mon man kan købe den igennem en butik i dk som kan importerer den? Evt. ZMA ? Eller er det noget man ikke gør...?
Hvis du skal ha' et firma til at importere noget til dig (specielt udenfor EU), så bliv ikke skuffet hvis det bliver dyrt.

Med mindre firmaet lever af at importere, så som Brownells Danmark, og har en strømlinet proces (Brownells bestiller hos Brownells i USA), så skal der bruges tid på både import- og måske eksport tilladelse, de skal bestille dimsen og måske sætte en firmakonto op osv. osv. Alt dette tager tid, og det du betaler skal så dække både medarbejderens løn, en fortjeneste til firmaet, told, moms osv.

Så med mindre det er noget nogen gør, for at gøre dig en tjeneste, så kan det hurtigt komme til at koste en del. Det gør måske ikke så meget på en riffel til 20.000, men på en dims til måske 500,- kan det hurtigt blive dyrere end indkøbsprisen. Alternativt, så kan det være en vare som firmaet gerne fremover vil have i sit sortiment, og bestiller 100 stk af, og så bliver det ikke så dyrt for dig. Men det er naturligvis sjældnere.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Besvar