Hvad er Jeres Grail gun?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Martin G » 29. dec 2019, 09:20

Badaka skrev:
28. dec 2019, 22:00


Holy fuk den er fin!
Ja den er nu meget lækker :razz:
“Der var et egern!”

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Cp-Medic » 29. dec 2019, 13:10

Mito skrev:
30. jul 2019, 15:34
Steyr GB, Jeg ved ikke rigtigt hvorfor men siden jeg startede med at skyde i 80erne har jeg altid drømt om at finde sådan en skyder.

Steyr GB.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=KGFaiRBNvcU
dk arms i Silkeborg har en, det ligner en ppk på steroider

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Cp-Medic » 29. dec 2019, 13:28

min grail gun må nok være den armenske k11 "sniper" som er en bastard af en repeter ak som så er blevet frankensteinet af armenske raketforskere:)
Vedhæftede filer
Screenshot_20191229_132601_com.android.chrome.jpg

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Fast Fumble » 29. dec 2019, 14:34

Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Martin G » 29. dec 2019, 15:39

Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
Der ligger en spacer inde i dem. De tager 20 skud :thumbup:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Grendel » 29. dec 2019, 18:20

Martin G skrev:
29. dec 2019, 15:39
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
Der ligger en spacer inde i dem. De tager 20 skud :thumbup:
Ellers kan dine magasiner få et godt hjem hos mig :blink: :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Cp-Medic » 29. dec 2019, 22:50

Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
hvis man har haft våbnet før måned 6 2017 er det fuld lovligt både at besidde og anskaffe fortsat

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Martin G » 29. dec 2019, 22:56

Cp-Medic skrev:
29. dec 2019, 22:50
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
hvis man har haft våbnet før måned 6 2017 er det fuld lovligt både at besidde og anskaffe fortsat
Det er vel kun indtil der skal fornyes?
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Fast Fumble » 29. dec 2019, 23:14

Cp-Medic skrev:
29. dec 2019, 22:50
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
hvis man har haft våbnet før måned 6 2017 er det fuld lovligt både at besidde og anskaffe fortsat
Joh, men ... og det her kommer nok bag på dig, fordi du ikke har gidet læse den tråd du skriver i ... han havde ikke våbnet dengang.
Og så er det ulovligt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Fast Fumble » 29. dec 2019, 23:16

Martin G skrev:
29. dec 2019, 22:56
Cp-Medic skrev:
29. dec 2019, 22:50
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
hvis man har haft våbnet før måned 6 2017 er det fuld lovligt både at besidde og anskaffe fortsat
Det er vel kun indtil der skal fornyes?
Nej.
Man skal have haft tilladelse til våbnet før 13. Juni 2017. De efterfølgende fornyelser er blot forlængelser af tilladelsen, og har ingen betydning for retten til at besidde "lange" magasiner.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Cp-Medic » 29. dec 2019, 23:32

Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 23:14
Cp-Medic skrev:
29. dec 2019, 22:50
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
hvis man har haft våbnet før måned 6 2017 er det fuld lovligt både at besidde og anskaffe fortsat
Joh, men ... og det her kommer nok bag på dig, fordi du ikke har gidet læse den tråd du skriver i ... han havde ikke våbnet dengang.
Og så er det ulovligt.
jeg taler pænt, så du behøver ikke at være en smartass

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Cp-Medic » 29. dec 2019, 23:33

og så får jeg sikkert på puklen da du er moderator men det giver ikke carte blanche til ubehøvlet arrogance

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Cp-Medic » 29. dec 2019, 23:37

jeg konstaterede blot undtagelsen i loven så folk ikke automatisk tror at det er ulovligt at besidde +20. det var der ikke noget faktuelt forkert i. du er lige hurtig nok med de nedladende kommentarer til tider synes jeg

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Fast Fumble » 30. dec 2019, 00:18

Cp-Medic skrev:
29. dec 2019, 23:37
jeg konstaterede blot undtagelsen i loven så folk ikke automatisk tror at det er ulovligt at besidde +20. det var der ikke noget faktuelt forkert i. du er lige hurtig nok med de nedladende kommentarer til tider synes jeg
Bevares, det beklager jeg - men han har nu ret tydeligt dokumenteret at han først har fået pistolen efter det nye våbendirektiv, og der var ingen indikation i din post, som antydede at det var du klar over.
Beklager, jeg skal udtrykke mig klarere.
(Du er nu også lidt hurtig til at anklage mig for at misbruge min position som moderator, er du ikke?)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Martin G » 30. dec 2019, 00:37

Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 23:16
Martin G skrev:
29. dec 2019, 22:56
Cp-Medic skrev:
29. dec 2019, 22:50
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
hvis man har haft våbnet før måned 6 2017 er det fuld lovligt både at besidde og anskaffe fortsat
Det er vel kun indtil der skal fornyes?
Nej.
Man skal have haft tilladelse til våbnet før 13. Juni 2017. De efterfølgende fornyelser er blot forlængelser af tilladelsen, og har ingen betydning for retten til at besidde "lange" magasiner.
Er du helt sikker på det?

Stk. 5. Personer, der den 13. juni 2017 havde våbentilladelse til særligt farlige våben eller
våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må tillige erhverve magasiner
omfattet af stk. 1, så længe tilladelsen eller våbenpåtegningen er gyldig

Tilladelser er jo gyldige 5 år hvor efter de skal fornyes. og med fornyelse forsvinder dokumentation vel på at våbnet er erhvervet efter den "gamle" ordning, da der ikke er anført på tilladelsen hvornår våbnet er erhvervet. eller misser jeg noget?

Som sædvanlig er det jo formuleret i sort, hvid & grå. Så jeg forstår godt argumentet.. Personligt ville jeg dog hellere begrænse mig selv, end at ende ud som test klud i retssystemet :razz:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Agamemnon » 30. dec 2019, 09:20

Martin G skrev:
30. dec 2019, 00:37
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 23:16
Martin G skrev:
29. dec 2019, 22:56
Cp-Medic skrev:
29. dec 2019, 22:50
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 14:34
Grendel skrev:
29. dec 2019, 08:50
Hvis den havde længden, skulle den i Standard, ikke Produktion :smile: (i det mindste er magasinerne perfekte til Open :biggrin: )
Hov, er det magasin lovligt?
Hvis det er helt isat, ligner det et der kan være mere end 20 patroner i? Og det er absolut ikke lovligt mere.
hvis man har haft våbnet før måned 6 2017 er det fuld lovligt både at besidde og anskaffe fortsat
Det er vel kun indtil der skal fornyes?
Nej.
Man skal have haft tilladelse til våbnet før 13. Juni 2017. De efterfølgende fornyelser er blot forlængelser af tilladelsen, og har ingen betydning for retten til at besidde "lange" magasiner.
Er du helt sikker på det?

Stk. 5. Personer, der den 13. juni 2017 havde våbentilladelse til særligt farlige våben eller
våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må tillige erhverve magasiner
omfattet af stk. 1, så længe tilladelsen eller våbenpåtegningen er gyldig

Tilladelser er jo gyldige 5 år hvor efter de skal fornyes. og med fornyelse forsvinder dokumentation vel på at våbnet er erhvervet efter den "gamle" ordning, da der ikke er anført på tilladelsen hvornår våbnet er erhvervet. eller misser jeg noget?

Som sædvanlig er det jo formuleret i sort, hvid & grå. Så jeg forstår godt argumentet.. Personligt ville jeg dog hellere begrænse mig selv, end at ende ud som test klud i retssystemet :razz:
Argumentet for at magasinerne fortsat kan besiddes lovligt, også efter fornyelse, er netop at der er tale om en fornyelse/forlængelse af den samme tilladelse/journalnummer og ikke en nyudstedelse.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af HappyNanoq » 30. dec 2019, 12:38

Stk. 5. Personer, der den 13. juni 2017 havde våbentilladelse til særligt farlige våben eller
våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må tillige erhverve magasiner
omfattet af stk. 1, så længe tilladelsen eller våbenpåtegningen er gyldig


Den er lidt mudret.
Hvis man lægger mærke til at lovteksten er skrevet, så det ikke omtaler et helt specifikt særligt farligt våben eller specifik våbenpåtegning hertil.... og altså ikke klart nævner at det er det pågældende og specifikke våben... så KAN teksten læses og tolkes som, at hvis tilladelsesindehaveren havde et eller flere særligt farlige våben, så må man have store magasiner til alle.

UAGTET at intensionen med loven måske er anderledes, så er lovteksten ikke 100% klar - og lovtekst er noget forbandet noget, selvom man kan læse i noterne bagved hvad intensionen er, så skal lovteksten klart udtrykke intensionen. Noterne er kun til hjælp og kan ikke ændre lovtekstens betydning, kun enkelte tolkninger.


Hvilket måske giver lidt mening, for da kravet om haglprøve kom, der fik os der havde jagttegn forud for kravet godskrevet at hagljagt var tilladt uden haglprøve.
Samme med riffelprøve.
Dog hvis man ikke havde riffeltilladelse på tidspunktet, fik man altså ikke godskrevet 'riffeljagt tilladt' og skal op til prøve.

Med det sammenligningsgrundlag, kan jeg godt strække min personlige tolkning til.... at hvis man havde et særligt farligt våben på tidspunktet for lovændringen om store magasiner, så er det det faktum at man havde et/flere særligt farlig/-e våben på datoen som er skæringen for om man må eller ej... ikke at man ejede det specifikke våben eller ej.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Rigsby » 30. dec 2019, 15:19

Martin G skrev:
30. dec 2019, 00:37
Fast Fumble skrev:
29. dec 2019, 23:16
Nej.
Man skal have haft tilladelse til våbnet før 13. Juni 2017. De efterfølgende fornyelser er blot forlængelser af tilladelsen, og har ingen betydning for retten til at besidde "lange" magasiner.
Er du helt sikker på det?

Stk. 5. Personer, der den 13. juni 2017 havde våbentilladelse til særligt farlige våben eller
våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må tillige erhverve magasiner
omfattet af stk. 1, så længe tilladelsen eller våbenpåtegningen er gyldig

Tilladelser er jo gyldige 5 år hvor efter de skal fornyes. og med fornyelse forsvinder dokumentation vel på at våbnet er erhvervet efter den "gamle" ordning, da der ikke er anført på tilladelsen hvornår våbnet er erhvervet. eller misser jeg noget?

Som sædvanlig er det jo formuleret i sort, hvid & grå. Så jeg forstår godt argumentet.. Personligt ville jeg dog hellere begrænse mig selv, end at ende ud som test klud i retssystemet :razz:
Ja, det er det evindelige selvstrammeri endnu engang, engang, engang.......

Det er vel ikke så svært at dokumentere at man har haft tilladelsen fra før d. 13/6-2017, lad mig kort beskrive hvordan:

Man tager en kopi af sin tilladelse eller sit SKV-kreditkort og gemmer det på et sikkert sted f.eks. i skyen.

Når betjenten så siger at de magasiner har man da vist ikke lige lov til at besidde, så trækker man fluks sin mobil op af lommen og viser ham det billede som beviser at det må man godt.

Hvis han stadigvæk tvi(æ)vler, så beder man bare SKV om at bekræfte at man har erhvervet skyderen før den gyldne dato.

Med en betalt tilladelse er sagen endnu nemmere, da politiet, som jo har styr på samtlige tilladelser (inkl SKV'er) siden år 912 før kristi fødsel, kan bevidne at man har erhvervet skyderen inden datoen, glipper det fordi Politiet, imod alles forventning, ikke har styr på tingene så er der altid forhandlerens våbenbog som jo kan bekræfte hvornår salget er sket, eller sælgerens vidneudsagn hvis salget er foregået privat.....

Den udlægning som HappyNanoq kommer med er kontroversiel, men vel egentlig også gangbar, om den holder vand eller ej ved jeg ikke. (Men godt forsøgt :thumbup: )
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Fast Fumble » 30. dec 2019, 17:05

Rigsby skrev:
30. dec 2019, 15:19
Hvis han stadigvæk tvi(æ)vler, så beder man bare SKV om at bekræfte at man har erhvervet skyderen før den gyldne dato.
Den fortolkning jeg har gengivet, er den SKV har aftalt med myndighederne, oplyste de på et Q&A møde på Nordkraft i Aalborg.
SKV oplyste også at de på anfordring, ville kunne oplyse myndighederne om hvilken dato tilladelsen var udstedt, og at de naturligvis gjorde det, når politiet bad om det.
Rigsby skrev:
30. dec 2019, 15:19
Den udlægning som HappyNanoq kommer med er kontroversiel, men vel egentlig også gangbar, om den holder vand eller ej ved jeg ikke. (Men godt forsøgt :thumbup: )
Jah, om man så ønsker at satse på det, med udsigt til en grimmer dom, hvis dommeren udlægger teksten anderledes, det er jo op til en selv.
Den chance ville jeg ikke tage.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af HappyNanoq » 30. dec 2019, 17:27

Hvis det var mig, ville jeg satse på det.
Og minde dommeren om hvordan lovtekst virker - og det er ikke ud fra følelser, intensioner og notater, men selve lovteksten.

At skulle støtte SKV for at tage den sikre vej, og misse en chance ved at aftale en lille smule selvstrammeri, hvilket jeg anser den studehandel af en aftale for .. det ved jeg ikke hvordan jeg ville have det med. Det virker bare som lidt selvopofrelse, når teksten er uklar. Så hellere arbejde for at teksten blev revideret, end man aftaler noget jeg ser som selvstrammende og ikke i skytters interesse.
Senest rettet af HappyNanoq 30. dec 2019, 17:41, rettet i alt 1 gang.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Tangloppen » 30. dec 2019, 17:38

Der er ikke meget “grail-gun” snak over denne debat om magasinkapacitet...
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Rigsby » 30. dec 2019, 18:52

Tangloppen skrev:
30. dec 2019, 17:38
Der er ikke meget “grail-gun” snak over denne debat om magasinkapacitet...
Næh, nu du siger det.

Måske skulle nogen starte en ny tråd som hedder "Selvstrammeri"
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Fast Fumble » 30. dec 2019, 20:15

HappyNanoq skrev:
30. dec 2019, 12:38
Stk. 5. Personer, der den 13. juni 2017 havde våbentilladelse til særligt farlige våben eller
våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må tillige erhverve magasiner
omfattet af stk. 1, så længe tilladelsen eller våbenpåtegningen er gyldig

Med det sammenligningsgrundlag, kan jeg godt strække min personlige tolkning til.... at hvis man havde et særligt farligt våben på tidspunktet for lovændringen om store magasiner, så er det det faktum at man havde et/flere særligt farlig/-e våben på datoen som er skæringen for om man må eller ej... ikke at man ejede det specifikke våben eller ej.
Så den fortolkning du lægger op til, betyder, at hvis en skytte før 13. Juni 2017 havde tilladelse til et særlig farligt skydevåben - fx en kaliber .22 pistol - og nogle år senere køber en 9mm pistol, så må han også erhverve 20+ magasiner til denne 9mm pistol?
(Skal bare lige sikre mig jeg forstår dig korrekt?)

Det er lodret imod intentionerne med loven og EU våbendirektivet, og jeg er stensikker på den ikke holder i en ret. Det er absolut heller ikke det SKV mener at have aftalt med myndighederne.
Jeg ville ikke råde nogen til at følge DET råd, men jeg følger naturligvis den første sag der opstår, med stor interesse.
(Intentionerne med en lov er bestemt ikke uden betydning, når en domstol tager stilling til et skyldsspærgsmål).

Nå, der kan vel næppe koges mere suppe på den høne?
Skal vi vende tilbage til Grail-guns?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 196 times

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af F U B A R » 30. dec 2019, 20:29

Ved ihvertfald hvad jeg aldrig skal af med og som jeg regner med skal med vikingebåden som bliver sendt ud fra moesgaard og skudt i brand med pile på bredden !
Dem som samme tanke som mig ved hvad skyder det handler om ( håber jeg)
Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hvad er Jeres Grail gun?

Indlæg af Fast Fumble » 30. dec 2019, 22:46

Lettere desperat forsøg på at binde afsporingen tilbage til tråden:

Næste weekend møder jeg en kammerat igen, i en IPSC match i Hamborg.
Vi har efterhånden kæmpet mod hinanden i omkring 15 år. Han er tidligere politimand i Irland. I Irland blev pistoler forbudt (kan ikke huske om det kun var centerfire, eller om det var alle). Men med en gradfathering clause (begrebet beskriver retten til at beholde det man allerede havde, da lovgivningen blev lavet, så man ikke i praksis laver lovgivning med tilbagevirkende kraft, eller må lave tilbagekøbs-ordninger for at kompensere lovlydige borgere for tab).
Min kammerat ved derfor hvilken pistol der er HANS grail gun - han kan nemlig ikke få en anden! Han kan beholde den har har, og konkurrere med den så længe han vil. Går den i stykker, kan han reparere den, men han kan IKKE erstatte den med en ny, eller udskifte den. Hans Grail gun er en STI Edge - et godt valg, når nu den skal holde hans tid ud (for det er en slidstærk pistol, som nok godt kan holde hans tid ud). En helt standard STI Edge, af dem som har været utrolig populære i IPSC Standard i en hel generation efterhånden, og som STI har discontinued.

Det er samme pistol som jeg skød med, da jeg startede min IPSC karriere på de europæiske arenaer, så jeg kender den ret godt. I den ubehagelige situation han er endt i, er det dog et lyspunkt, at han har truffet et langtidsholdbart valg.

Men det er grandfathering på den hårde måde! Han får lov at se sin sport uddø langsomt og pinefuldt i sit hjemland, mens han ser den blomstre op og vokse i resten af Europa. Og det ser han, for han rejser rundt i mange europæiske lande, og konkurrerer med de andre IPSC-nomader. Vi er en sjov stamme, hvor alle kender de fleste. Venskaber knyttes, erfaringer og holdninger udveksles, og efter dagens kampe, indtages gode middage i den internationale atmosfære, i gode venners lag. Men han er aldrig i tvivl om sin Grail gun. Han ved det er hans sidste.

https://www.jjsu.dk/shop/sti-edge-5-2011-bull--9mm/
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar