Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Cpt » 25. aug 2019, 21:17

Er jeg helt galt afmarcheret for også lidt at overveje en Canik tp9 sfx? Den koster jo det halve af de andre, og ud fra hvad man kan finde på YouTube skyder den rigtig gode grupper på 25 meter.. Jeg er med på at lækkerheden nok halter lidt til den pris, men mon ikke det ville være en helt ok terræn pistol med den ret lange sigtelinie?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Ras.Killing » 25. aug 2019, 23:32

Jeg har ikke skudt med den, men haft lejlighed til at stå og rode lidt med et par stykker.

Igen... polymerpistol som så mange andre :smile: umiddelbart ikke noget negativt at sige. Syntes det jeg havde i hænderne virkede fornuftigt og aftrækket som man forventer af strikerpistoler, men bestemt ikke dårligt.

Bortset fra det ville jeg ikke gå så højt op i hvor gode grupper du kan se pistoler skyde på 25m :biggrin: det siger mere om skytten og ammunitionen end pistolen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Cpt » 26. aug 2019, 11:06

Ras.Killing skrev:
25. aug 2019, 23:32
Jeg har ikke skudt med den, men haft lejlighed til at stå og rode lidt med et par stykker.

Igen... polymerpistol som så mange andre :smile: umiddelbart ikke noget negativt at sige. Syntes det jeg havde i hænderne virkede fornuftigt og aftrækket som man forventer af strikerpistoler, men bestemt ikke dårligt.

Bortset fra det ville jeg ikke gå så højt op i hvor gode grupper du kan se pistoler skyde på 25m :biggrin: det siger mere om skytten og ammunitionen end pistolen.
De grupper der skydes med støtte/fastmonteret syntes jeg nu er ret interessante, da jeg hellere vil ha en pistol der spreder 1/2 tomme end 2 tommer - jeg ved godt at skytten er den største variabel, men det betyder jo ikke at de andre variabler er ligegyldige.

Besvar