Nyt om Forsvarets udfasede Neuhausen pistoler

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3334 times
Been thanked: 414 times

Nyt om Forsvarets udfasede Neuhausen pistoler

Indlæg af Kalthoff » 12. sep 2019, 10:07

Materiel- og indkøbsstyrelsen ved først ved udgangen af 2020, hvad der skal ske med Forsvarets mange Neuhausen-pistoler.

De kan enten leve videre i Forsvaret som reserve, de kan sælges til andre landes politistyrker, eller de kan skrottes.

Og så er der en række samlere, som også viser interesse for den historiske pistol.
https://olfi.dk/2019/09/11/hvad-skal-de ... -pistoler/

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Nyt om Forsvarets udfasede Neuhausen pistoler

Indlæg af Lassescout » 12. sep 2019, 15:13

Hmmm. De kan da ikke sælge til danske samlere. Den går ikke på samlertilladelse.

...men på SKV ville den være fin. Måske kunne skytteforeningerne lave en særlig disciplin for 9 mm pistol med 8 styks magasin, så er den da lige til højrebenet. Jeg var meget glad for at skyde med den pistol i forsvaret. Behagelig vægt og balance, og bedre præcision end skytten (mig). Hvis man fik lov at købe den som civil, stod jeg i køen, det er helt sikkert.

Måske kunne Skyttebutikken opkøbe en ordentlig pallefuld af pistolerne til venskabspris. De ville garanteret gå som varmt brød.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21703
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2364 times

Re: Nyt om Forsvarets udfasede Neuhausen pistoler

Indlæg af Refraktorius » 13. sep 2019, 09:27

ESAF skrev:
13. sep 2019, 09:02
..... det er stadig langt uden for trådens emne. Kunne vi holde os til sagens kerne?

:goodpost:

Stay on track, gentlemen!



Det er fredag, og moderatorerne er i allerede pirrelige uden at skulle rydde op i en tråd, for ting der burde forblive i Small Talk (Et forum der i forvejen indimellem burde omdøbes til "Klynk og Jammer").



Der er hermed ryddet op i tråden med den store skovl.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Nyt om Forsvarets udfasede Neuhausen pistoler

Indlæg af ESAF » 13. sep 2019, 10:48

Lassescout skrev:
12. sep 2019, 15:13
Hmmm. De kan da ikke sælge til danske samlere. Den går ikke på samlertilladelse.

...men på SKV ville den være fin. Måske kunne skytteforeningerne lave en særlig disciplin for 9 mm pistol med 8 styks magasin, så er den da lige til højrebenet. Jeg var meget glad for at skyde med den pistol i forsvaret. Behagelig vægt og balance, og bedre præcision end skytten (mig). Hvis man fik lov at købe den som civil, stod jeg i køen, det er helt sikkert.

Måske kunne Skyttebutikken opkøbe en ordentlig pallefuld af pistolerne til venskabspris. De ville garanteret gå som varmt brød.
Det ville være lige til højrebenet, det lader desværre til at de to unioner er mere interesserede i airsoft, luftgeværer og laserbiathlon end i reelt at udvikle skydesporten.
Men hvis det bliver muligt og prisen bliver god står jeg helt sikkert i kø til en Neuhausen!
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Nyt om Forsvarets udfasede Neuhausen pistoler

Indlæg af Cpt » 13. sep 2019, 13:22

Jeg ville også gerne være køber til en af de pistoler! Sidst jeg var i huntershouse var alle deres blevet købt af en Canadisk våbenhandler som vist solgte dem videre i USA, så de er også efterspurgte i andre lande.. Det ville da være komplet tåbeligt at destruere dem.

Besvar