Bettinsoli x-trail VS EOS one steel

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Bettinsoli x-trail VS EOS one steel

Indlæg af LundJensen » 2. okt 2019, 13:35

Da sønnike har fået jagttegn og har brug for en haglbøsse til at træne med op til haglprøve og selvfølgelig senere bruge på jagt har vi kigget lidt rundt.

Han har forelsket sig i 2 ret ens geværer og efter hvad jeg kan støve op af info er begge lavet af samme producent.
De passer ham begge glimrende og jeg synes ikke der er meget at sætte på dem kvalitetsmæssigt for geværer i den prisklasse men er der grunde til han bør vælge det ene fremfor det andet når prisen er identisk?

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Bettinsoli x-trail VS EOS one steel

Indlæg af LJ » 2. okt 2019, 14:09

Det er Bettinsoli der laver haglgeværerne til A. Redolfi (Eos), så ja de er ganske ens.
Bettinsoli er ganske fine geværer i deres segment, virker mere solide end f.eks. FAIR og lign. De er også pænere forarbejdet i metaldelene.
Om det skal være det ene eller det andet må være personlig præference. Umiddelbart er Bettinsoli måske en anelse mere kendt med deraf følgende lettere gensalg, hvis det har betydning.
Husk dog at man kan købe Miroku og Browning Citori til ganske fine priser, så der skal handles lidt af prisen på de 2 førstnævnte.

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Bettinsoli x-trail VS EOS one steel

Indlæg af LundJensen » 2. okt 2019, 14:54

LJ skrev:
2. okt 2019, 14:09
Det er Bettinsoli der laver haglgeværerne til A. Redolfi (Eos), så ja de er ganske ens.
Bettinsoli er ganske fine geværer i deres segment, virker mere solide end f.eks. FAIR og lign. De er også pænere forarbejdet i metaldelene.
Om det skal være det ene eller det andet må være personlig præference. Umiddelbart er Bettinsoli måske en anelse mere kendt med deraf følgende lettere gensalg, hvis det har betydning.
Husk dog at man kan købe Miroku og Browning Citori til ganske fine priser, så der skal handles lidt af prisen på de 2 førstnævnte.
prisen ligger ml 6500-7000 så det er rimeligt - synes ikke jeg har set Citori i nærheden af den pris medmindre de var meget brugt...

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2150
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1035 times

Re: Bettinsoli x-trail VS EOS one steel

Indlæg af HR » 2. okt 2019, 21:23

Bettinsoli er det første sted det kan betale sig at stoppe og overveje et køb når man kravler op af prisstigen. Det der er billigere er noget skrammel, men bettinsolien er et udemærket og ærligt våben. Hvis knægten insisterer på en ny bøsse, så er det et fint køb. Jeg kender ikke Eos, så det må andre svare på. Men det undre mig at nogen vil købe et så anonymt og kedeligt våben når der er en Winchester Supergrade til salg herinde til den samme pris :???:
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Bettinsoli x-trail VS EOS one steel

Indlæg af LJ » 2. okt 2019, 22:03

LundJensen skrev:
2. okt 2019, 14:54
prisen ligger ml 6500-7000 så det er rimeligt - synes ikke jeg har set Citori i nærheden af den pris medmindre de var meget brugt...
På brugtmarkedet ses de jævnligt til under 10 for ofte næsten nye/meget lidt brugte eksemplarer, hvilket tit trækker de sidste par tusinde ud af køberne for at få den bedre kvalitet. Derfor skal der gerne være lidt ekstra afstand prismæssigt.

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Bettinsoli x-trail VS EOS one steel

Indlæg af LundJensen » 3. okt 2019, 12:29

HR skrev:
2. okt 2019, 21:23
Bettinsoli er det første sted det kan betale sig at stoppe og overveje et køb når man kravler op af prisstigen. Det der er billigere er noget skrammel, men bettinsolien er et udemærket og ærligt våben. Hvis knægten insisterer på en ny bøsse, så er det et fint køb. Jeg kender ikke Eos, så det må andre svare på. Men det undre mig at nogen vil købe et så anonymt og kedeligt våben når der er en Winchester Supergrade til salg herinde til den samme pris :???:
HR
Helt enig, men knægten har øje for nyt... men havde sælger boet i den rigtige ende af kongeriget så ville jeg da have vist knægten det alligevel :smile:

Besvar