Er der en Ruger 10/22 forhandler i nærheden af trekantsområdet?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Madskas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 7. nov 2018, 17:27
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Vejle

Er der en Ruger 10/22 forhandler i nærheden af trekantsområdet?

Indlæg af Madskas » 8. dec 2019, 11:59

Hej NVF

Jeg er besluttet mig for at jeg ikke kan leve uden en Ruger 10/22. Jeg vil gerne have en 10/22 tactical, da gevindet er lavet, og der er rail monteret i forvejen. Det der irriterer mig en lille smule er at jeg ikke umiddelbart kan finde en forhandler i nærheden af trekantsområdet. Den er billigst i HuntersHouse som jeg lige kan se, men der er dæleme langt. Ellers er der Ålborg.
Har i en idé til hvor den nærmeste forhandler er? (Jeg bor på Vejle kanten).


Vh Mads
Senest rettet af Refraktorius 8. dec 2019, 13:54, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift. Læs opslaget i small talk.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Bofhenator » 8. dec 2019, 12:07

Madskas skrev:
8. dec 2019, 11:59
Hej NVF

Jeg er besluttet mig for at jeg ikke kan leve uden en Ruger 10/22. Jeg vil gerne have en 10/22 tactical, da gevindet er lavet, og der er rail monteret i forvejen. Det der irriterer mig en lille smule er at jeg ikke umiddelbart kan finde en forhandler i nærheden af trekantsområdet. Den er billigst i HuntersHouse som jeg lige kan se, men der er dæleme langt. Ellers er der Ålborg.
Har i en idé til hvor den nærmeste forhandler er? (Jeg bor på Vejle kanten).


Vh Mads
Zeromike
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Mapzter » 8. dec 2019, 12:27

Kan østjysk ikke få den hjem? De har da andre 10/22: https://www.huntinglife.net/webshop/56- ... lonriffel/
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Elbæk » 8. dec 2019, 12:42

Jeg har en 10/22 Tactical (1261), godt nok bygget om til ukendelighed.

Der er et par ting, iht. dine årsager til at vælge dén model, du skal være opmærksom på:

Det gevind (1/2"-28) som piben er født med et kortere end standard, det betyder at du kan opleve at din dæmper har en øget tendens til at vandre under skydning. Jeg oplevede det ikke med min A-Tec dæmper, men den noget tungere aimSport jeg har på den nu har en tendens til det. Du skal være opmærksom på at den del af gevindet i dæmperen, som står blottet under skydning, meget hurtigt bliver kaget til.
Som en sidenote til ovenstående, så sad den flammeskjuler som min blev leveret med så fast, at den (altså flammeskjuleren) desværre døde i processen med at afmontere den. Jeg skrev - efter flere forgæves forsøg på at afmontere flammeskjuleren - til Ruger og spurgte til råds om hvordan de anbefalede at man afmonterede den - og modtog det sædvanlige Ruger svar; intet svar.

Den rail som følger med er ikke 1913 Picatinny kompatibel, det er en Weaver kompatibel rail, du vil opleve at nogle montager (navnlig på rødpunktssigter) ikke vil montere på den rail. Den rail som Weaver producerer til 10/22 er heller ikke 1913 Picatinny kompatibel, selvom den ser ud til at være det - den erfaring måtte jeg selv betale for at gøre. Pt. har jeg en Leapers UTG Pro 1913 Picatinny rail på min - og den fungerer som forventet.

Jeg vil anbefale at handle med Zero Mike, dem har jeg personligt kun gode erfaringer med - de står bag deres brands, selv når Ruger ikke selv gør.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af C-X » 8. dec 2019, 12:48

Hvilken af udgaverne er det du søger? Hvis nogen nu skulle hjælpe med at lede. Gerne bare et billede.

Gevind + dæmper koster jo kun 500,- ved Rask Mølle, så er det virkelig en deal breaker, hvis det ikke er der?

Er du forberedt på, at sådan en er en "projekt riffel"? Det kan hurtigt stikke af... $$$
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Madskas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 7. nov 2018, 17:27
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Vejle

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Madskas » 8. dec 2019, 12:53

Elbæk skrev:
8. dec 2019, 12:42
Jeg har en 10/22 Tactical (1261), godt nok bygget om til ukendelighed.

Der er et par ting, iht. dine årsager til at vælge dén model, du skal være opmærksom på:

Det gevind (1/2"-28) som piben er født med et kortere end standard, det betyder at du kan opleve at din dæmper har en øget tendens til at vandre under skydning. Jeg oplevede det ikke med min A-Tec dæmper, men den noget tungere aimSport jeg har på den nu har en tendens til det. Du skal være opmærksom på at den del af gevindet i dæmperen, som står blottet under skydning, meget hurtigt bliver kaget til.
Som en sidenote til ovenstående, så sad den flammeskjuler som min blev leveret med så fast, at den (altså flammeskjuleren) desværre døde i processen med at afmontere den. Jeg skrev - efter flere forgæves forsøg på at afmontere flammeskjuleren - til Ruger og spurgte til råds om hvordan de anbefalede at man afmonterede den - og modtog det sædvanlige Ruger svar; intet svar.

Den rail som følger med er ikke 1913 Picatinny kompatibel, det er en Weaver kompatibel rail, du vil opleve at nogle montager (navnlig på rødpunktssigter) ikke vil montere på den rail. Den rail som Weaver producerer til 10/22 er heller ikke 1913 Picatinny kompatibel, selvom den ser ud til at være det - den erfaring måtte jeg selv betale for at gøre. Pt. har jeg en Leapers UTG Pro 1913 Picatinny rail på min - og den fungerer som forventet.

Jeg vil anbefale at handle med Zero Mike, dem har jeg personligt kun gode erfaringer med - de står bag deres brands, selv når Ruger ikke selv gør.
Tak for dine tips.👍 Det giver noget at tænke over🤔
I øvrigt, er det besværligt at skifte railen ud som du har gjort?
Senest rettet af Madskas 8. dec 2019, 12:57, rettet i alt 1 gang.

Madskas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 7. nov 2018, 17:27
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Vejle

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Madskas » 8. dec 2019, 12:55

C-X skrev:
8. dec 2019, 12:48
Hvilken af udgaverne er det du søger? Hvis nogen nu skulle hjælpe med at lede. Gerne bare et billede.

Gevind + dæmper koster jo kun 500,- ved Rask Mølle, så er det virkelig en deal breaker, hvis det ikke er der?

Er du forberedt på, at sådan en er en "projekt riffel"? Det kan hurtigt stikke af... $$$
Jeg vil give den et magpulskæfte, en dæmper og et rødpunktsigte. Grunden til tacticalmodellen var som nævnt Rail og formonteret gevind. Jeg tænker det var nemmere med et løb der ikke er monteret sigtemidler på.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af C-X » 8. dec 2019, 13:02

Måske du kunne have held med at søge efter en brugt? En salonriffel i .22 er jo næsten ikke til at slide op ved skydning og nogle mennesker mangler penge på den her årstid.
Der findes godt nok mange flotte og spændende ombyggede 10/22'ere rundt omkring.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Madskas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 7. nov 2018, 17:27
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Vejle

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Madskas » 8. dec 2019, 13:05

Det ville også passe mig fint👍 Men har ikke lige set nogen til salg.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af C-X » 8. dec 2019, 13:08

Du laver bare en velformuleret købsannonce herinde, så kan det jo være heldet er med dig. Der står rigtig mange fine sager og samler støv, rundt omkring. Jeg fik selv en af mine absolutte drømmeskydere på den vis (i øvrigt også en salonriffel).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Madskas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 7. nov 2018, 17:27
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Vejle

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Madskas » 8. dec 2019, 13:12

C-X skrev:
8. dec 2019, 13:08
Du laver bare en velformuleret købsannonce herinde, så kan det jo være heldet er med dig. Der står rigtig mange fine sager og samler støv, rundt omkring. Jeg fik selv en af mine absolutte drømmeskydere på den vis (i øvrigt også en salonriffel).
Og hvad er det for en om jeg må spørge? Jeg bliver jo nysgerrig😆

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af C-X » 8. dec 2019, 13:25

Jamen jeg er mere til traditionelle våben, så det var en bøjlespænder, Marlin 39M, som blev udbudt herinde. Man kan faktisk tømme sådan ret hurtigt, for 15 skud. Det tager lidt tid at fylde den igen, men det er til at leve med.

Skulle jeg dog have en riffel, der spiser hurtigere end det, så er pladsen til en halalskyder reserveret til en Ruger 10/22. Damn Competition er lækker, både med laminatskæftet og det grånistrede. Take Down Lite versionen gør det også for mig. Eller netop, hvis man blev fristet af en pimpet...
½-auto og pistolgreb følges smukt ad :biggrin: hvis du skulle overveje noget andet end et Magpul skæfte.

Carbine versionen har også modeller uden sigtemidler på piben. Du kan da høre ZMA om de får noget hjem, i en overskuelig fremtid.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ruger 10/22 forhandler

Indlæg af Elbæk » 8. dec 2019, 15:11

Madskas skrev:
8. dec 2019, 12:53
Elbæk skrev:
8. dec 2019, 12:42
Jeg har en 10/22 Tactical (1261), godt nok bygget om til ukendelighed.

Der er et par ting, iht. dine årsager til at vælge dén model, du skal være opmærksom på:

Det gevind (1/2"-28) som piben er født med et kortere end standard, det betyder at du kan opleve at din dæmper har en øget tendens til at vandre under skydning. Jeg oplevede det ikke med min A-Tec dæmper, men den noget tungere aimSport jeg har på den nu har en tendens til det. Du skal være opmærksom på at den del af gevindet i dæmperen, som står blottet under skydning, meget hurtigt bliver kaget til.
Som en sidenote til ovenstående, så sad den flammeskjuler som min blev leveret med så fast, at den (altså flammeskjuleren) desværre døde i processen med at afmontere den. Jeg skrev - efter flere forgæves forsøg på at afmontere flammeskjuleren - til Ruger og spurgte til råds om hvordan de anbefalede at man afmonterede den - og modtog det sædvanlige Ruger svar; intet svar.

Den rail som følger med er ikke 1913 Picatinny kompatibel, det er en Weaver kompatibel rail, du vil opleve at nogle montager (navnlig på rødpunktssigter) ikke vil montere på den rail. Den rail som Weaver producerer til 10/22 er heller ikke 1913 Picatinny kompatibel, selvom den ser ud til at være det - den erfaring måtte jeg selv betale for at gøre. Pt. har jeg en Leapers UTG Pro 1913 Picatinny rail på min - og den fungerer som forventet.

Jeg vil anbefale at handle med Zero Mike, dem har jeg personligt kun gode erfaringer med - de står bag deres brands, selv når Ruger ikke selv gør.
Tak for dine tips.👍 Det giver noget at tænke over🤔
I øvrigt, er det besværligt at skifte railen ud som du har gjort?
Ikke besværligt overhovedet.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar