Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af ChristianL » 20. feb 2020, 19:07

Langenge skrev:
20. feb 2020, 17:54
Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 09:22
…..
Semi-auto shotgun kunne være interessant for mig. Det er billigere, og måske vil der (ad åre, naturligvis) blive ranges hvor det kunne være muligt, for sikkerhedsafstanden er ikke helt så voldsom. Men det ville kræve mulighed for bly-hagl og slugs også, før IPSC Shotgun kunne blive muligt, så også her kommer der til at gå mange år, før det reelt bliver noget man kan dyrke, uden at skulle udenlands en gang om måneden eller mere.
….
Jeg har ikke forstand på det der IPSC eller hvad det nu hedder for noget. jeg har heller ingen interesse i det.
Men westerskytter kan jo da få tilladelse til blyhagl, og en blyhaglspatron kan købes (med rette tilladelse) her i DK til 2,10 kr stykket, og der er vel næppe forskel på en bane til westernskytter med haglbøsser og en bane til ISPxxxx, øhh lalalala skytter?
Der er stor forskel ,cowboy action skydning er på kort afstand, hvor IPSC riffel er nogen gange på 350 meter

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Langenge » 20. feb 2020, 19:20

ChristianL skrev:
20. feb 2020, 19:07
....

Der er stor forskel ,cowboy action skydning er på kort afstand, hvor IPSC riffel er nogen gange på 350 meter
Nu var lige det her specifikt omkring haglbøsse :smile: Selv IPSC skuder vel ikke 350 meter med haglbøsser....
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Fast Fumble » 20. feb 2020, 22:08

ChristianL skrev:
20. feb 2020, 16:57
Mapzter skrev:
20. feb 2020, 16:43
ChristianL skrev:
20. feb 2020, 16:38
nej jeg klar over at der ikke kan trænes meget IPSC riffel i dall ,men der kan de andre steder jeg nævnte
Joda. Der ville da være nogen muligheder. Jeg ser det ikke som "de samme muligheder", men det kan man selvfølgelig lægge noget forskelligt i :razz:
Under alle omstændigheder ville det helt sikkert være at foretrække at få muligheden, frem for ikke at have den.
det jeg mente med samme muligheder er at ligesom man kan bruge dall til at træne IPSC pistol ,så burde man også kunne bruge de andre skyde baner som jeg nævnte før ,til at træne IPSC riffel, hvis vi får lov at skyde det herhjemme
IPSC Rifle vil ikke få nogen større udbredelse, før der er træningsmuligheder på ugentlig basis. Jeg tror det vil blive mere end almindeligt svært at få adgang til at træne i militære terræn'er som dem du nævner, jævnligt. Og for mig er det uinteressant, at dyrke en sport jeg kun sporadisk har mulighed for at træne.

Hvor ofte forestiller du dig adgang til militære terræn'er til træning? Og hvad forestiller du dig leje af faciliteter kommer til at koste?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af ChristianL » 21. feb 2020, 06:09

Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 22:08
ChristianL skrev:
20. feb 2020, 16:57
Mapzter skrev:
20. feb 2020, 16:43
ChristianL skrev:
20. feb 2020, 16:38
nej jeg klar over at der ikke kan trænes meget IPSC riffel i dall ,men der kan de andre steder jeg nævnte
Joda. Der ville da være nogen muligheder. Jeg ser det ikke som "de samme muligheder", men det kan man selvfølgelig lægge noget forskelligt i :razz:
Under alle omstændigheder ville det helt sikkert være at foretrække at få muligheden, frem for ikke at have den.
det jeg mente med samme muligheder er at ligesom man kan bruge dall til at træne IPSC pistol ,så burde man også kunne bruge de andre skyde baner som jeg nævnte før ,til at træne IPSC riffel, hvis vi får lov at skyde det herhjemme
IPSC Rifle vil ikke få nogen større udbredelse, før der er træningsmuligheder på ugentlig basis. Jeg tror det vil blive mere end almindeligt svært at få adgang til at træne i militære terræn'er som dem du nævner, jævnligt. Og for mig er det uinteressant, at dyrke en sport jeg kun sporadisk har mulighed for at træne.

Hvor ofte forestiller du dig adgang til militære terræn'er til træning? Og hvad forestiller du dig leje af faciliteter kommer til at koste?
hvor der er vilje er der vej, når dem der laver prs og lang distance skydning kan holde et hav af skydninger i militære skyde områder hvert år ,så kan dem der vil skyde ipscs vel også, måske kan man lave fælles skydninger

Øboen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 393
Tilmeldt: 1. apr 2013, 23:00
Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 264 times
Been thanked: 87 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Øboen » 21. feb 2020, 10:37

Jeg har lige modtaget følgende skriv på sms;


"Hej igen. Tak for dit bidrag til debatten omkring halvautomatiske rifler til sportsbrug. Jeg har nu fået så mange tilkendegivelse på SMS så jeg ikke kan håndtere det på en telefon. Jeg vil derfor anmode dig om at gå ind på Facebook og finde gruppen: Halv-auto rifler til sportsbrug og give din mening til kende. Dette for at få et bedre overblik og give mulighed for en bedre fremlægges på DSF Årsmøde på lørdag. Tak for hjælpen. Med venlig hilsen Kim"

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af O27 » 25. feb 2020, 21:44

Mini Rifle vil helt klart være mega :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: herfra

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af O27 » 12. okt 2020, 16:29

Er der sket noget nyt vedr fx mini Rifle ?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Mapzter » 12. okt 2020, 16:35

O27 skrev:
12. okt 2020, 16:29
Er der sket noget nyt vedr fx mini Rifle ?
Halvautomatiske rifler ligger stadig hos JM/Rigspolitiet. I følge Dansk Skytte Unions formand, John Hansen, i søndags, er de ikke kommet med et svar efter det oplæg/præsentation der blev givet fra Unionen/DSF for snart lang tid siden. Der er mange gode undskyldninger, valg, barsel, folketingets åbning og vist flere af samme skuffe.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Flugteren » 30. maj 2021, 18:41

Noget nyt i sagen?

Besvar