Bedding af riffel i Næstved området?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Bager
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 113
Tilmeldt: 9. maj 2015, 10:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydvest sjælland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 18 times

Bedding af riffel i Næstved området?

Indlæg af Bager » 24. mar 2020, 11:01

Hej kloge hoveder

En kammerat har en fin og flot salonriffel fra 80'erne. Træskæftet er dog skrumpet ind, så det ikke sidder fast mere. Derfor leder vi efter en der kan bedde riflen. Kammeraten bor i Næstved. Er der nogen der kan klare det? Våbensmeden tilbyder det for 1000kr inkl moms. Det er en times kørsel her vej, hvilket er lidt voldsomt. Er der nogen der har gode erfaringer med nogen lidt tættere på?

Hilsen Jens Bager

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Bedding af riffel i Næstved området?

Indlæg af Krung » 24. mar 2020, 12:45

Biltema. Metal epoxy. Desværre hærder det hurtigt og løber lidt, så der er ikke så meget tid at gøre godt med, hvis forberedelserne ikke er i orden. Men man kan heldigvis starte forfra. Jeg har bedded 3 rifler nu. Masser af video på youtube.

Som med så meget andet, er det forberedelserne der afgører udfaldet.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Bedding af riffel i Næstved området?

Indlæg af Bofhenator » 24. mar 2020, 13:13

Jeg har gjort det selv også om som Krung skriver, så er det bestemt til at have med at gøre.

Jeg er dog også nået dertil hvor jeg har konstateret at det kan jeg godt, så jeg må gerne betale nogen for at gøre det for mig.

En times kørsel hver vej er det jo kun dig der ved om er for meget, men måske turen kunne kombineres med andre indkøb der hvor arbejdet skal laves...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar