Ny pistol på det danske marked: ISSC M22 Target .22LR

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Ny pistol på det danske marked: ISSC M22 Target .22LR

Indlæg af Elbæk » 22. aug 2020, 00:01

ISSCM22TGT.jpg
ISSCM22TGT.jpg (73.08 KiB) Vist 1645 gange

Den ligner en Glock trainer i .22LR, i en længde som gør den registrerbar i Danmark. Dog er det en single action ikke en striker fire.

Den står til at være optimeret til high velocity ammuntion. Det bliver interessant at se hvad den spiser.

Det som måske kan gøre den rigtig interessant for nogen er den vejl. pris: 3699,- Det er 1000,- under den billigste Ruger Mark IV og i samme prislag som de billige (og i min oplevelse alt andet end imponerende) 1911-22 modeller fra Sig Sauer og Walther/Colt.

Umiddelbart har Internettet overvejende positivt at sige om modellen, det bliver spændende at se en med fingrene. Hvis kvaliteten matcher ISSC's rettrækkere, så kan det her godt vise sig at være en rigtig fin pistol til prisen.

Glock sagsøgte åbenbart ISSC over den første model i serien - og vandt - fordi modellen lignede en Glock for meget.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Ny pistol på det danske marked: ISSC M22 Target .22LR

Indlæg af ReneKJ » 22. aug 2020, 08:04

Det ser spændende ud, men er det en anden pistol end den der diskuteres her tilbage i 2009?
viewtopic.php?t=23280

Og er den tilgængelig på det danske marked, jeg syntes ikke google kan finde nogle forhandlere?

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ny pistol på det danske marked: ISSC M22 Target .22LR

Indlæg af Elbæk » 22. aug 2020, 08:48

Det må næsten være den samme tænker jeg.

Den er ikke i handelen endnu, men på vej. Den er i Guntex' nye katalog som udkom i går.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar