Billigste vej til en slug-kanon?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af FBN » 25. maj 2021, 19:29

Flugteren skrev:
4. maj 2021, 13:25
Så laver du vel en video af prøveskydningen (i Sverige), når du har muligheden, ikke? Gerne med slowmotion og en vandmelon som mål :biggrin:
Bliver spændende om det minder om dette :biggrin:


youtu.be/ihPEvtPuc30
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 978
Tilmeldt: 18. nov 2014, 13:05
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 94 times
Been thanked: 36 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Randy M » 1. aug 2021, 01:30

Lige et sidespørgsmål, hvad hedder kaliberen på dansk, når man har en "slug" kanon på riffel tilladelse? Overvejer at få et slug løb, men skal lige kigge lidt ammolade priser rundt omkring inden jeg tager springet da jeg ikke er genlader :)

Hvis nogen kender et sted der sælges riflet løb til en Mossberg 500 / Maverick 88 vil jeg gerne høre mere :blink:

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3581
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Agamemnon » 1. aug 2021, 07:15

Randy M skrev:
1. aug 2021, 01:30
Lige et sidespørgsmål, hvad hedder kaliberen på dansk, når man har en "slug" kanon på riffel tilladelse? Overvejer at få et slug løb, men skal lige kigge lidt ammolade priser rundt omkring inden jeg tager springet da jeg ikke er genlader :)

Hvis nogen kender et sted der sælges riflet løb til en Mossberg 500 / Maverick 88 vil jeg gerne høre mere :blink:
På min står der bare 18,4mm. 😊
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af CO » 1. aug 2021, 07:51

Agamemnon skrev:
1. aug 2021, 07:15
Randy M skrev:
1. aug 2021, 01:30
Lige et sidespørgsmål, hvad hedder kaliberen på dansk, når man har en "slug" kanon på riffel tilladelse? Overvejer at få et slug løb, men skal lige kigge lidt ammolade priser rundt omkring inden jeg tager springet da jeg ikke er genlader :)

Hvis nogen kender et sted der sælges riflet løb til en Mossberg 500 / Maverick 88 vil jeg gerne høre mere :blink:
På min står der bare 18,4mm. 😊
På andre står der kal. 12.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Krung » 21. feb 2022, 09:42

Der er en til salg på G&G:
Med henvisning til retningslinjerne, er eksternt salgslink fjernet af moderator.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

LQS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 776
Tilmeldt: 3. sep 2008, 19:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 25 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af LQS » 22. feb 2022, 20:44

Randy M skrev:
1. aug 2021, 01:30
Lige et sidespørgsmål, hvad hedder kaliberen på dansk, når man har en "slug" kanon på riffel tilladelse? Overvejer at få et slug løb, men skal lige kigge lidt ammolade priser rundt omkring inden jeg tager springet da jeg ikke er genlader :)

Hvis nogen kender et sted der sælges riflet løb til en Mossberg 500 / Maverick 88 vil jeg gerne høre mere :blink:
FÅ SKREVET DEN SOM DET DEN ER. kaliber er 12. det er løb og patroner mærket med . alt det der millimeter sjov, er i mine øjne at bede om problemer. problemer ved grænser, problemer ved køb af amu. min mening.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Ras.Killing » 6. maj 2022, 09:14

Lille update.

Lang historie kort, så har projektet stået lidt på stand by. Jeg har endnu ikke fundet en riflet pibe eller fået prøveskudt med den riflede choke. Det tænker jeg dog skal ske i år!

I første omgang går jeg videre med den riflede choke, da det umiddelbart virker som den mest realistiske løsning pt.

Der er dog lidt bump på vejen, som jeg lige skal have fundet en løsning på.

Af gode grunde kan jeg ikke købe ammunition hjemmefra... Dvs. at en jagttur til Sverige vil kræve, at jeg kommer forbi en forhandler der har slugs på lager.

Logistisk tænker jeg dog det kan blive lidt af et mareridt. Både mht. til at finde en forhandler, formodentlig en stor omvej ifht. ruten og så med at ramme det inde for butikkens åbningstider. Herefter vil indskydning skulle foregå på jagten og overskydende ammunition kan ikke tages med hjem.

Det er ikke umuligt, men jeg tænker det bliver besværligt!

Derfor har jeg en alternativ løsning i tankerne, som jeg dog godt lige vil have lidt råd ind over. Tænker ikke der er grund til at oprette en ny tråd - så det bliver her :thumbup:

Jeg syntes før at have læst, at man kan tage f.eks. en flugtskydningspatron, fjerne haglladningen, erstatte det med et slug projektil og så stå tilbage med en funktionel slugpatron (er Lee's key driver slug ikke lavet til formålet?)

Hvis det er tilfældet, så ville det gøre logistikken noget nemmere, da jeg jo gerne må være i besiddelse af begge komponenter i Danmark, og så blot adskille/samle den færdige patron i Sverige... Eller er der noget jeg overser?

Udfordringen må blive at finde en kombination der virker, da der jo ikke kan testes hjemmefra, men når/hvis man først finder noget der fungere, så tænker jeg det er en simpel løsning derfra.

Er der nogen input til den tanker? Pt. leger jeg jo blot med ideen.
Senest rettet af Ras.Killing 6. maj 2022, 09:47, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Allan3 » 6. maj 2022, 09:32

Ras.Killing skrev:
6. maj 2022, 09:14
Lille update.

Lang historie kort, så har projektet stået lidt på stand by. Jeg har endnu ikke fundet en riflet pibe eller fået prøveskudt med den riflede choke. Det tænker jeg dog skal ske i år!

I første omgang går jeg videre med den riflede choke, da det umiddelbart virker som den mest realistiske løsning pt.

Der er dog lidt bump på vejen, som jeg lige skal have fundet en løsning på.

......

Er der nogen input til den tanker? Pt. leger jeg jo blot med ideen.
Jeg startede også med at lave nogle ud af flugskydningspatroner, og vil sige jeg aldrig rigtig fik et godt resultat ud af det.
Det var nogle underlige skud, hvor jeg syntes der var skiftende rekyl, hvor nogle var kraftige og nogle ikke var.

Jeg har siden brugt tomme hylstre fra slugs som var skudt af, hvor det er 33gram projektil og ca. 30-32gr HS-6, med en filt-forladning,
det fungere rigtig fint.
Når jeg har ladet på hylstre der tidligere har været stjernelukket driller det nogle gange at få den til at starte med roll-crimp, men jeg har 3d-printet et værktøj, som også kan købes- "BPI Spin Doctor" som retter hylsteret ud.

LQS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 776
Tilmeldt: 3. sep 2008, 19:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 25 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af LQS » 6. maj 2022, 09:50

hvad skulle grunden være, til den forskellige rekyl? målte du nogensinde hastigheden? (forskellen på udgangshastigheden).

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Ras.Killing » 6. maj 2022, 09:59

Allan3 skrev:
6. maj 2022, 09:32
Jeg startede også med at lave nogle ud af flugskydningspatroner, og vil sige jeg aldrig rigtig fik et godt resultat ud af det.
Hvordan definere du et godt resultatet?

Jeg er som sådan ikke ude efter riffelpræcision, men "bare" noget der konsekvent kan sætte kuglerne inde for en 15-20cm på afstande fra 25-50 meter.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af C-X » 6. maj 2022, 10:10

Ras.Killing skrev:
6. maj 2022, 09:14
(...)
Derfor har jeg en alternativ løsning i tankerne, som jeg dog godt lige vil have lidt råd ind over. Tænker ikke der er grund til at oprette en ny tråd - så det bliver her :thumbup:

Jeg syntes før at have læst, at man kan tage f.eks. en flugtskydningspatron, fjerne haglladningen, erstatte det med et slug projektil og så stå tilbage med en funktionel slugpatron (er Lee's key driver slug ikke lavet til formålet?)

Hvis det er tilfældet, så ville det gøre logistikken noget nemmere, da jeg jo gerne må være i besiddelse af begge komponenter i Danmark, og så blot adskille/samle den færdige patron i Sverige... Eller er der noget jeg overser?
(...)
Ja, jeg tror der er noget du måske overser.

Må du transportere projektiler over grænsen, uden tilladelse (import/eksport)?
Må du besidde dem i Sverige?
Må du samle ammunitionen i Sverige?

Jeg kender ikke svensk våbenlov så godt, at jeg har svarene, men jeg ved at de straffer forbrydelser mod våbenloven hårdt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kelle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1014
Tilmeldt: 20. nov 2006, 07:35
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 211 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Kelle » 6. maj 2022, 10:21

Skudt på 100m 😊 Jeg vil sige, at resultatet er et godt resultat 👍🏻
Vedhæftede filer
680910B6-F997-4A9B-A873-301F54637C6C.jpeg
1014811A-563E-405F-AC80-6C0C7CE26218.jpeg
Hader ordet kompromis og alt hvad det indebære

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Krung » 6. maj 2022, 10:26

Allan3 skrev:
6. maj 2022, 09:32
Det var nogle underlige skud, hvor jeg syntes der var skiftende rekyl, hvor nogle var kraftige og nogle ikke var.
Det står for mig som det store problem. Det kan være ret svært at få ensartet afbrænding. Stjernelukning driller, hvis ikke højden af stakken passer. Jeg synes også det er lidt svært at få ensartet rullelukning, men det kan være jeg skal få mig en søjleboremaskine med justerbart højdestop.

Jeg har været forbi Flemming i Nakskov og har nu nogle hylstre, som ikke har været skudt af før. Strobl CZ havde 1000 plastlukkeskiver, men det krævede jo importtilladelse.

Jeg mangler et sted at teste, da de fleste baneinstrukser går på diameter (Suk).
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Krung » 6. maj 2022, 10:27

Kelle skrev:
6. maj 2022, 10:21
Skudt på 100m 😊 Jeg vil sige, at resultatet er et godt resultat 👍🏻
Fortæl fortæl. Hvad er ladningen?
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Ras.Killing » 6. maj 2022, 10:36

C-X skrev:
6. maj 2022, 10:10
Ras.Killing skrev:
6. maj 2022, 09:14
(...)
Derfor har jeg en alternativ løsning i tankerne, som jeg dog godt lige vil have lidt råd ind over. Tænker ikke der er grund til at oprette en ny tråd - så det bliver her :thumbup:

Jeg syntes før at have læst, at man kan tage f.eks. en flugtskydningspatron, fjerne haglladningen, erstatte det med et slug projektil og så stå tilbage med en funktionel slugpatron (er Lee's key driver slug ikke lavet til formålet?)

Hvis det er tilfældet, så ville det gøre logistikken noget nemmere, da jeg jo gerne må være i besiddelse af begge komponenter i Danmark, og så blot adskille/samle den færdige patron i Sverige... Eller er der noget jeg overser?
(...)
Ja, jeg tror der er noget du måske overser.

Må du transportere projektiler over grænsen, uden tilladelse (import/eksport)?
Må du besidde dem i Sverige?
Må du samle ammunitionen i Sverige?

Jeg kender ikke svensk våbenlov så godt, at jeg har svarene, men jeg ved at de straffer forbrydelser mod våbenloven hårdt.
Nej jeg har haft samme tanke, og aner ikke hvor man står.

Umiddelbart må man jo medbringe ammunition til eget forbrug, så der er i min optik ikke tale om import/eksport.

Om jeg så må være i besiddelse af løse projektiler og omlade en patron, det aner jeg ikke :???:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Allan3 » 6. maj 2022, 11:31

Krung skrev:
6. maj 2022, 10:26
Allan3 skrev:
6. maj 2022, 09:32
Det var nogle underlige skud, hvor jeg syntes der var skiftende rekyl, hvor nogle var kraftige og nogle ikke var.
Det står for mig som det store problem. Det kan være ret svært at få ensartet afbrænding. Stjernelukning driller, hvis ikke højden af stakken passer. Jeg synes også det er lidt svært at få ensartet rullelukning, men det kan være jeg skal få mig en søjleboremaskine med justerbart højdestop.

Jeg har været forbi Flemming i Nakskov og har nu nogle hylstre, som ikke har været skudt af før. Strobl CZ havde 1000 plastlukkeskiver, men det krævede jo importtilladelse.

Jeg mangler et sted at teste, da de fleste baneinstrukser går på diameter (Suk).
Jeg har nogle plastlukke skiver du kan få nogle af til og teste. og hvis du på et tidspunkt kigger forbi Vigersted Skytteforening ved Ringsted så har vi faktisk en 50m bane som er godkendt til slugs ;)

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Lassescout » 6. maj 2022, 11:39

Da jeg for flere år siden havde jagt i Sverige købte jeg af og til krudt og projektiler der. De langer det over disken som om det var mel eller sukker. Jeg mener at genladning er en helt anderledes udbredt tradition i Sverige end det er i Danmark, så jeg mener ikke der skal tilladelse hverken til køb af komponenter eller til at genlade. Jeg skulle selvfølgelig bruge en importtilladelse for at tage det med hjem.

Men jeg kan tage fejl, og sådanne ting kan jo også ændre sig over årene. Vi havde altid brennekepatroner til at ligge i en skuffe i jagthytten. Så kunne man bruge dem hvis man skulle eftersøge en gris, og vi var fri for at tage dem med til Danmark.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Allan3 » 6. maj 2022, 11:50

Ras.Killing skrev:
6. maj 2022, 09:59
Allan3 skrev:
6. maj 2022, 09:32
Jeg startede også med at lave nogle ud af flugskydningspatroner, og vil sige jeg aldrig rigtig fik et godt resultat ud af det.
Hvordan definere du et godt resultatet?

Jeg er som sådan ikke ude efter riffelpræcision, men "bare" noget der konsekvent kan sætte kuglerne inde for en 15-20cm på afstande fra 25-50 meter.
Jeg havde nogle fabriksladet slugs, og der var de slet ikke i nærheden af dem, og når der er uforbrændt krudt tilbage i løbet så syntes jeg ikke det var en success

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af T-REX » 6. maj 2022, 12:09

Lassescout skrev:
6. maj 2022, 11:39
Da jeg for flere år siden havde jagt i Sverige købte jeg af og til krudt og projektiler der. De langer det over disken som om det var mel eller sukker. Jeg mener at genladning er en helt anderledes udbredt tradition i Sverige end det er i Danmark, så jeg mener ikke der skal tilladelse hverken til køb af komponenter eller til at genlade. Jeg skulle selvfølgelig bruge en importtilladelse for at tage det med hjem.

Men jeg kan tage fejl, og sådanne ting kan jo også ændre sig over årene. Vi havde altid brennekepatroner til at ligge i en skuffe i jagthytten. Så kunne man bruge dem hvis man skulle eftersøge en gris, og vi var fri for at tage dem med til Danmark.
Jeg ved ikke hvordan det er, i dag, men da jeg var 18(for ca. 40 år siden), kunne man frit købe patroner, i Sverige, både hagl, salon, pistol og riffelpatroner.
Jeg hentede en håndfuld .22LR Hollow Point, som dengang var umulige at skaffe, i Danmark.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Dansken
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 493
Tilmeldt: 8. mar 2006, 12:00
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 233 times
Been thanked: 354 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Dansken » 6. maj 2022, 12:32

Der skal ingen tilladelse til at købe genladningskomponenter i Sverige.
Men for at købe ammunition skal du kunne opvise en våbenlicens for et våben i den pågældende kaliber.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Ras.Killing » 6. maj 2022, 14:54

Dansken skrev:
6. maj 2022, 12:32
Der skal ingen tilladelse til at købe genladningskomponenter i Sverige.
Men for at købe ammunition skal du kunne opvise en våbenlicens for et våben i den pågældende kaliber.
Så langt så godt :smile: så burde planen om ikke andet kunne udføres, uden at komme på kant med loven.

Om man så kan få noget ordentligt ammunition ud af det, det er en anden snak.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Krung » 6. maj 2022, 15:07

Ras.Killing skrev:
6. maj 2022, 14:54
Dansken skrev:
6. maj 2022, 12:32
Der skal ingen tilladelse til at købe genladningskomponenter i Sverige.
Men for at købe ammunition skal du kunne opvise en våbenlicens for et våben i den pågældende kaliber.
Så langt så godt :smile: så burde planen om ikke andet kunne udføres, uden at komme på kant med loven.

Om man så kan få noget ordentligt ammunition ud af det, det er en anden snak.
Der var en bruger herinde, som sad ved bålet i Sverige og støbte sine slugprojektiler. Pakkede dem om i flugtpatroner, morede sig og tog hjem til DK igen uden at tage noget ulovligt frem og tilbage.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af C-X » 6. maj 2022, 15:23

Uanset, så skal der vel minimum en eksport tilladelse til at bringe stumper ud af Danmark?

Jeg ved godt det er træls og besværligt, men det er mere træls og besværligt at blive sigtet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af Ras.Killing » 6. maj 2022, 16:48

C-X skrev:
6. maj 2022, 15:23
Uanset, så skal der vel minimum en eksport tilladelse til at bringe stumper ud af Danmark?

Jeg ved godt det er træls og besværligt, men det er mere træls og besværligt at blive sigtet.
Det tænker jeg ikke der skal.

Du laver jo ikke eksport tilladelse på dit ammunition, når du tager til Sverige ell. lign. Du må medbringe ammunition i rimeligt omfang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billigste vej til en slug-kanon?

Indlæg af C-X » 6. maj 2022, 17:54

Nej, for du deklarerer det, og du må naturligvis medbringe en given mængde egnet ammunition til formålet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar