Indkøb/Import af magasiner fra Tjekkiet

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Indkøb/Import af magasiner fra Tjekkiet

Indlæg af CDinesen » 19. jan 2021, 08:58

Hej jeg har funder nogle magasiner på Tjekkisk hjemmeside som gerne vil sende dem - de siger de sagstens kan sende, men jeg mener at have set indlæg herinde med importtilladelse, man kan ikke rigtig finde det?

Jeg har fundet https://politi.dk/-/media/mediefiler/la ... ition.pdf? men hvor skal man sende den hen og hvad er proceduren - skal man indsende her https://politi.dk/kontakt-politiet/poli ... ter/vaaben?

Sælger nævnte at han til en anden fra Skandinavien kunde havde delt magasiner op i 2 forsendelse så det ikke var samlet, men dele.
Jeg ønsker 100% at følge reglerne så er dette ulovligt?

CD

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Indkøb/Import af magasiner fra Tjekkiet

Indlæg af Flugteren » 19. jan 2021, 09:16

Uh, det er det klassiske spørgsmål, som ofte bliver stillet herinde. Det er således, at der er afsagt dom på, at magasiner til et våben på våbentilladelse ikke kræver, at ejeren indhenter importtilladelse til dem.

Problemet er, at det ikke forhindrer Politiet i at forsøge at rejse sag, hvis tolden opsnapper import af magasiner uden importtilladelse, og selvom du så med næsten garanti vil klare frisag i sidste ende, så er der ingen, som har tid eller lyst til at skulle ud i den slags, og derfor er anbefalingen herinde, at man indhenter en importtilladelse.

Efterhånden bør det være rimeligt, at DJ og DGI/DSU får taget en snak med JM og får afklaret på skrift, hvad man må og ikke må, så vi ikke skal ud i denne her gråzone hver gang.

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Indkøb/Import af magasiner fra Tjekkiet

Indlæg af CDinesen » 19. jan 2021, 09:25

Flugteren skrev:
19. jan 2021, 09:16
Uh, det er det klassiske spørgsmål, som ofte bliver stillet herinde. Det er således, at der er afsagt dom på, at magasiner til et våben på våbentilladelse ikke kræver, at ejeren indhenter importtilladelse til dem.
Tak Flugteren, det var også det jeg syntes at have læst :(
Er der et indlæg som beskriver processen - ud over at udfylde pdf

CD

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Indkøb/Import af magasiner fra Tjekkiet

Indlæg af Flugteren » 19. jan 2021, 09:32

CDinesen skrev:
19. jan 2021, 09:25
Flugteren skrev:
19. jan 2021, 09:16
Uh, det er det klassiske spørgsmål, som ofte bliver stillet herinde. Det er således, at der er afsagt dom på, at magasiner til et våben på våbentilladelse ikke kræver, at ejeren indhenter importtilladelse til dem.
Tak Flugteren, det var også det jeg syntes at have læst :(
Er der et indlæg som beskriver processen - ud over at udfylde pdf

CD
Processen er ikke så svær. Du udfylder ansøgningen og sender den ind. Når du modtager den, så sender du en kopi af den ned til den forhandler, du har fundet og beder dem om at printe den ud og placere den øverst i pakken. Så kan enhver tolder se med det samme, at importen foregår 110% efter bogen.

Jeg mener, at du skal indsende din importtilladelse til PAC igen, når dine magasiner er kommet hjem, hvorpå du noterer, at importen er gennemført. Men om det er et krav ved magasiner/våbendele er jeg ikke sikker på.

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Indkøb/Import af magasiner fra Tjekkiet

Indlæg af CDinesen » 19. jan 2021, 13:57

Flugteren skrev:
19. jan 2021, 09:32
Processen er ikke så svær. Du udfylder ansøgningen og sender den ind. Når du modtager den, så sender du en kopi af den ned til den forhandler, du har fundet og beder dem om at printe den ud og placere den øverst i pakken. Så kan enhver tolder se med det samme, at importen foregår 110% efter bogen.

Jeg mener, at du skal indsende din importtilladelse til PAC igen, når dine magasiner er kommet hjem, hvorpå du noterer, at importen er gennemført. Men om det er et krav ved magasiner/våbendele er jeg ikke sikker på.
Tak - jeg ringede til PAC - de sagde jeg skulle gøre det gennem https://politi.dk/ansoeg/ansoeg-om-vaab ... ige-vaaben - jeg syntes blot at "min" giver mere menig - jeg kunne blot ikke finde ud af hvor jeg skulle indlevere - sorry for being a n00b

Når jeg læser Våbenloven § 1 https://danskelove.dk/v%C3%A5benloven/1 står der TLDR:
Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren , at indføre skydevåben samt genstande der som er væsentlige for anvendelsen af våbnet, herunder aftagelige magasiner.

Jeg ønsker ikke at skabe en større diskusion, men mere praktisk erfaring som du siger Flugteren med at sikre at import tilladelsen ligger i pakken fra afsender :thumbup:

Besvar