Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af Flugteren » 20. maj 2021, 19:13

FWK skrev:
20. maj 2021, 19:06
Er vi ikke enige om (vil i ikke uforpligtende mene) at man godt kan bestille kolbe, handguard, dustcover, gas block, pistolgreb uden at søge importtilladelse og før man har modtaget den egentlige våbentilladelse? (Selvfølgelig ikke med PostNord pga deres politik)

Magasiner og piber vil jeg ikke bestille uden tilladelse. Men gas blokken er jeg lidt nysgerrig på om mon betragtes som en tilladelseskrævende våbendel. Riflen kan jo sagtens skyde uden. Vil ikke gøre noget forkert.
Alt udover gasventilen vil jeg formode bare kan købes af enhver - de er ikke tilladelseskrævende.

Hvad med at få våbnet hjem, inden du bestiller alle delene? AR308-platformen er ikke MILSPEC på samme måde som AR-15, så der kan være dele, som ikke passer helt eller kræver, at man kender de nøjagtige mål.

Hvorfor vil du bestille nyt støvdæksel?

FWK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 191
Tilmeldt: 17. apr 2011, 14:09
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 9 times
Been thanked: 17 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af FWK » 20. maj 2021, 19:28

Jeg ved der er en del forskel på AR15 og AR10 og også forskellig A10 producenter 🙂

De dele jeg søger har jeg hos bekendte allerede sikret mig passer på den pågældende model og prøvet dem. Jeg kan sagtens også vente - men spørger da jeg jo evt alligevel skal bruge tilladelsen efter riflen er kommet hjem. Så det ser jeg ingen grund til at vente på. Der er selvfølgelig dele jeg først køber senere.

Desuden er det bare rart at have delene på vej, så det ikke tager 3-4 uger oveni de 4-6 man allerede venter.

Mon man lige skal ringe til PAC for at være sikker omkring gasventilen. Den er nemlig lidt svær. Jeg mindes at have læst herinde at flere havde hentet dem uden tilladelse, da de “ikke var vitale våbendele” (riflen kan skyde uden som repeter)

Støvdækslet er udelukkende pyntesyge samt ønsket om et lidt mindre skramlet stykke blik. Det stopper på ingen måde dér 😅 Desuden kender jeg fyren som driver firmaet i USA og jeg vil gerne støtte en ven med småpenge. 🙂

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af Bofhenator » 20. maj 2021, 22:28

FWK skrev:
20. maj 2021, 19:06
Er vi ikke enige om (vil i ikke uforpligtende mene) at man godt kan bestille kolbe, handguard, dustcover, gas block, pistolgreb uden at søge importtilladelse og før man har modtaget den egentlige våbentilladelse? (Selvfølgelig ikke med PostNord pga deres politik)

Magasiner og piber vil jeg ikke bestille uden tilladelse. Men gas blokken er jeg lidt nysgerrig på om mon betragtes som en tilladelseskrævende våbendel. Riflen kan jo sagtens skyde uden. Vil ikke gøre noget forkert.
Det ville jeg ikkevære bekymret for. Heller gasblok.

Magasiner og pibe, jo, vent til du har fået pappet.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

spngsbrg
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 4. aug 2020, 12:35
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af spngsbrg » 4. jun 2021, 14:51

Bofhenator skrev:
20. maj 2021, 22:28
FWK skrev:
20. maj 2021, 19:06
Er vi ikke enige om (vil i ikke uforpligtende mene) at man godt kan bestille kolbe, handguard, dustcover, gas block, pistolgreb uden at søge importtilladelse og før man har modtaget den egentlige våbentilladelse? (Selvfølgelig ikke med PostNord pga deres politik)

Magasiner og piber vil jeg ikke bestille uden tilladelse. Men gas blokken er jeg lidt nysgerrig på om mon betragtes som en tilladelseskrævende våbendel. Riflen kan jo sagtens skyde uden. Vil ikke gøre noget forkert.
Det ville jeg ikkevære bekymret for. Heller gasblok.

Magasiner og pibe, jo, vent til du har fået pappet.
Jeg har lige læst tråden igennem - der er jo en del lækkerier til AR-platformen. Hvad med en mundingsbremse/flammeskjuler, må man importere dem uden tilladelse? Jeg har selv fået importeret en Savage MSR10 fra Tyskland (- jeg skal nok ige tage et billede, når jeg kommer hjem). Den kom med en tung og stor mundingsbremse, som jeg har læst svingende anmeldelser af - den gør den i hvert fald unødigt pibetung, efter min mening. Jeg har derfor pillet den af og bare sat en gevindbeskytter på istedet.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af LJ » 4. jun 2021, 18:04

spngsbrg skrev:
4. jun 2021, 14:51

Jeg har lige læst tråden igennem - der er jo en del lækkerier til AR-platformen. Hvad med en mundingsbremse/flammeskjuler, må man importere dem uden tilladelse? Jeg har selv fået importeret en Savage MSR10 fra Tyskland (- jeg skal nok ige tage et billede, når jeg kommer hjem). Den kom med en tung og stor mundingsbremse, som jeg har læst svingende anmeldelser af - den gør den i hvert fald unødigt pibetung, efter min mening. Jeg har derfor pillet den af og bare sat en gevindbeskytter på istedet.
Den skal da bare have en dæmper på :biggrin:

spngsbrg
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 4. aug 2020, 12:35
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af spngsbrg » 4. jun 2021, 20:31

Tja, måske. Man kan jo få nogle med gevind til dæmper, så man bare lige skal dreje den en 3/4 omgang eller deromkring. Jeg har bare ikke set nogle i DK. Så det skal stadig importeres, tænker jeg. Men en lyddæmper, skal man vel have importtilladelse til, ikke sandt?

Her er i øvrigt et billede af bæstet og den overproportionerede mundingsbremse:
FFD3D1F4-1E06-4676-B3A3-F675E563004E.jpeg
FFD3D1F4-1E06-4676-B3A3-F675E563004E.jpeg (198.78 KiB) Vist 1673 gange

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af Flugteren » 4. jun 2021, 20:51

spngsbrg skrev:
4. jun 2021, 20:31
Tja, måske. Man kan jo få nogle med gevind til dæmper, så man bare lige skal dreje den en 3/4 omgang eller deromkring. Jeg har bare ikke set nogle i DK. Så det skal stadig importeres, tænker jeg. Men en lyddæmper, skal man vel have importtilladelse til, ikke sandt?

Her er i øvrigt et billede af bæstet og den overproportionerede mundingsbremse:

FFD3D1F4-1E06-4676-B3A3-F675E563004E.jpeg
Fed riffel. Er der ikke allerede gevind for enden af løbet? Så er det jo bare at købe en dæmper, som passer på det. Det behøver du ikke en mundingsbremse til, medmindre du køber en dæmper med QD-fastmontering.

spngsbrg
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 4. aug 2020, 12:35
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af spngsbrg » 4. jun 2021, 22:50

Har ikke lige budget til en dæmper pt. så det var mest for at have noget andet “legetøj” at skrue på :)

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af Flugteren » 4. jun 2021, 23:21

spngsbrg skrev:
4. jun 2021, 22:50
Har ikke lige budget til en dæmper pt. så det var mest for at have noget andet “legetøj” at skrue på :)
Hvis du ikke har budgettet til dæmperen, så drop mundingsbremsen og skyd uden, indtil du kan købe en dæmper. Gode bremser koster 5-600 kr, og de penge er bedre gemt til en dæmper a la Sonic 45 til 1500 kr.

MotherFox
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. aug 2021, 11:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 11 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af MotherFox » 1. sep 2021, 20:28

Froe skrev:
12. maj 2021, 12:46
Riffel er købt, men jeg afventer tilladelse. Derfor har jeg ikke haft den i hånden endnu, og en del må afvente mine egne erfaringer.
Dog er det sikkert at jeg skal bruge en free floating hand guard til en AR10/S&W MP10.
På lager har jeg en Yankee Hill Machine (Quad Rail) der måler 32,5 cm og vejer 565 gram (20 oz). Jeg er i tvivl om dette bliver for tungt, og om jeg bør søge noget lettere, der ikke nødvendigvis er quadrail?
Jeg forestiller mig at den kan blive unødig tung med 565 gram på løbet. Men på den anden side har jeg altid været glad for lidt vægt i mine rifler, frem for meget lette der har en tendens til at være for rekylstærke til min smag.
Hvad er erfaringerne? Er full rifle lenght hand guard en fordel? Jeg kan som sådan både lide udseendet med og uden synlig pibe. Måske man endda kan få en lyddæmper der går over piben ned til et kortere hand guard?

Aftræk & buffer system har jeg ingen ide om hvordan standard er men jeg har et AR15 Timney i gemmerne hvis det er helt uforligneligt med min teknik. Er der erfaringer med buffer & fjeder udskiftning for at gøre rekyl mere håndterbar?

Og inden jeg bliver overfaldet og hånet som den kontornusser jeg jo er :giggle:
Nej - Jeg er ikke bange for det bette skub fra en .308. Men søger styrbar rekyl for bedste mulighed for hurtige serier. Thats it

På forhånd tak

Har du fået tilladelse til den? Troede de ville blive ulovlige så har ikke kigget på den siden da men den er så fed :)

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Inspiration søges til S&W MP10 opgraderinger

Indlæg af LJ » 1. sep 2021, 22:50

MotherFox skrev:
1. sep 2021, 20:28
Froe skrev:
12. maj 2021, 12:46
Riffel er købt, men jeg afventer tilladelse. Derfor har jeg ikke haft den i hånden endnu, og en del må afvente mine egne erfaringer.
Dog er det sikkert at jeg skal bruge en free floating hand guard til en AR10/S&W MP10.
På lager har jeg en Yankee Hill Machine (Quad Rail) der måler 32,5 cm og vejer 565 gram (20 oz). Jeg er i tvivl om dette bliver for tungt, og om jeg bør søge noget lettere, der ikke nødvendigvis er quadrail?
Jeg forestiller mig at den kan blive unødig tung med 565 gram på løbet. Men på den anden side har jeg altid været glad for lidt vægt i mine rifler, frem for meget lette der har en tendens til at være for rekylstærke til min smag.
Hvad er erfaringerne? Er full rifle lenght hand guard en fordel? Jeg kan som sådan både lide udseendet med og uden synlig pibe. Måske man endda kan få en lyddæmper der går over piben ned til et kortere hand guard?

Aftræk & buffer system har jeg ingen ide om hvordan standard er men jeg har et AR15 Timney i gemmerne hvis det er helt uforligneligt med min teknik. Er der erfaringer med buffer & fjeder udskiftning for at gøre rekyl mere håndterbar?

Og inden jeg bliver overfaldet og hånet som den kontornusser jeg jo er :giggle:
Nej - Jeg er ikke bange for det bette skub fra en .308. Men søger styrbar rekyl for bedste mulighed for hurtige serier. Thats it

På forhånd tak

Har du fået tilladelse til den? Troede de ville blive ulovlige så har ikke kigget på den siden da men den er så fed :)
.308 = godkendt til kl. 1 vildt = tilladelse ikke et problem.

Besvar