Gamle rustne stifttændings-geværer, samler-interesse ?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Gamle rustne stifttændings-geværer, samler-interesse ?

Indlæg af Danpanik » 2. maj 2022, 20:19

De er ikke særlig kønne.
Vedhæftede filer
0.jpeg
1.jpeg
2.jpeg
3.jpeg
4.jpeg
5.jpeg
6.jpeg
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Gamle rustne stifttændings-geværer, samler-interesse ?

Indlæg af Langenge » 3. maj 2022, 21:32

Generelt har de ikke den store interesse.
Der er en del på markedet, de er grimme, interesse for underlukke er meget begrænset, interesse for stifttænding er meget begrænset og de har to store problemer:

Det er et helvede at forsøge at skyde med dem, da de falder fra hinanden for et godt ord, og det er besværligt at lave ammunition til dem.
De betragtes som bagladervåben/våben til enhedspatroner, og skal derfor i våbenskab, og kan ikke pynte på væggen.

Regn ikke med at kunne sælge dem for mere end 100 kroner stykket, og det er højt sat.

EDIT: Havde du haft dem til salg her i midt/østjylland, havde jeg budt 150 kroner for dem alle tilsammen. Det havde været for at hive noget aftrækker, aftrækkerbøjle og bagskæfte ud af dem, og derefter skrotte dem. Men de er mindre værd end det koster at køre til sjælland efter dem.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar