Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 951
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Raven » 16. sep 2008, 16:01

Ny film på vej om en af vores store krigshelte Anders Lassen <+:

http://jp.dk/kultur/article1439477.ece

Uha den glæder jeg mig til at se :eek:
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Brugeravatar
Biker
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 5. jul 2006, 17:55
Geografisk sted: Ringkøbingfjord

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Biker » 16. sep 2008, 16:04

Yes........................

Det har jeg direkte drømt om, at der ville blive lavet en film om manden/knægten :)

Sømand & Soldat er helt sikket den bedste bog jeg har læst til dato. Så mon ikke jeg kun kan blive skuffet over filmen ::-;< håber det ikke
Er det så her man skal sige noget klogt ? :/

Brugeravatar
Gatling67
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 71
Tilmeldt: 20. nov 2006, 18:33
Geografisk sted: Hornslet
Been thanked: 1 time

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Gatling67 » 16. sep 2008, 16:07

Så lad os da håbe, den bliver med mere kød på end "Flammen og citronen" De gutter havde sgu fortjent en bedre film... <+:

Brugeravatar
Rex93
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 543
Tilmeldt: 9. jun 2005, 13:35
Interesser: WW2 Våben og Millitaria - Jagt
Geografisk sted: Nordfalster
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Rex93 » 16. sep 2008, 18:14

Gatling67 skrev:Så lad os da håbe, den bliver med mere kød på end "Flammen og citronen" De gutter havde sgu fortjent en bedre film... <+:
he he he - jeg ved jeg får tæsk af Lycon for denne umelding, men jeg har netop set "Flammen og citronen" ved et tilfælde...
og var meget kritisk fra starten af - og jeg skal ærligt indrømme - den er bedre en jeg havde regnet med - og jeg synes den er ok..
De skriver i starten af filmen at det er "frit efter" - så det går !!!

Vi kunne jo lege en lille gætteleg her på forum...

HVEM kunne vi tænke os at se i rollen som Anders Lassen ? Alle andre en Mads Mikkelsen!!! <+:


Personligt kunne jeg godt se Anders Mattesen(Anden) en rollen - han gjorde det pisse godt i Simon !!

Jeg er egentlig ved at være træt af ham, men han ligner meget godt og spiller også godt - så hvorfor ikke...
Sandsynligheden for det bliver en dansker der spiller rollen er nok lille, men det er mit bud !!!

/Rex93 :cool:
"I don't want no teenage queen,I just want my M14"
"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Marius » 16. sep 2008, 19:04

Rex93 skrev:...HVEM kunne vi tænke os at se i rollen som Anders Lassen ? Alle andre en Mads Mikkelsen!!! <+: ...
Viggo Mortensen eller Brad Pitt
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Lycon » 16. sep 2008, 19:08

Marius skrev:
Rex93 skrev:...HVEM kunne vi tænke os at se i rollen som Anders Lassen ? Alle andre en Mads Mikkelsen!!! <+: ...
Viggo Mortensen eller Brad Pitt
Husk nu på at han blot var 24 år da han blev dræbt, i modsætning til Ole Christian Madsens film om Gnisten & Appelsinen så skulle ambitionsniveauet være ret højt med hensyn til at portratere ham som han var, og på den baggrund mener jeg godt vi kan forvente en skuespiller der er alderssvarende og måske endda ligefrem ligner.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Martin REX
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 227
Tilmeldt: 28. jan 2006, 12:55
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Martin REX » 16. sep 2008, 19:14

Viggo eller Schwartzenegger

:nolisten:
Do not underestimate the power of stupid people in large groups

Smeden1234
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jun 2007, 11:04
Interesser: 2.Verdenskrig
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 17 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Smeden1234 » 17. sep 2008, 09:13

Bare det ikke bliver Mads Mikkelsen. Har simptelhen fået mere end nok af ham.
Flamme & the lemon........Av den var alt for lang og kedelig......Efter min egen mening.
Is this it?

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af XaVieR » 17. sep 2008, 13:20

Biker skrev:Yes........................

Det har jeg direkte drømt om, at der ville blive lavet en film om manden/knægten :)

Sømand & Soldat er helt sikket den bedste bog jeg har læst til dato. Så mon ikke jeg kun kan blive skuffet over filmen ::-;< håber det ikke
ved du hvem der har skrevet den
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Brugeravatar
Skovtrolden
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 10. jul 2007, 16:28
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 148 times
Been thanked: 26 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Skovtrolden » 17. sep 2008, 13:28

Gator skrev:
Biker skrev:Yes........................

Det har jeg direkte drømt om, at der ville blive lavet en film om manden/knægten :)

Sømand & Soldat er helt sikket den bedste bog jeg har læst til dato. Så mon ikke jeg kun kan blive skuffet over filmen ::-;< håber det ikke
ved du hvem der har skrevet den
Hans mor, Suzanne Lassen
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Lycon » 17. sep 2008, 14:16

Skovtrolden skrev:
Gator skrev:
Biker skrev:Yes........................

Det har jeg direkte drømt om, at der ville blive lavet en film om manden/knægten :)

Sømand & Soldat er helt sikket den bedste bog jeg har læst til dato. Så mon ikke jeg kun kan blive skuffet over filmen ::-;< håber det ikke
ved du hvem der har skrevet den
Hans mor, Suzanne Lassen
Men det er nu ikke den bedste, det er "Anders Lassen MC., VC." skrevet af Mike Langly. I den er han beskrevet langt mere nuanceret og flere af hans mørke sider, som ikke er nævnt i morens beretning kommer frem.

Der er også "Anders Lassen & Fribytterne" skrevet af John Lodwick, "En Dansk Soldat" skrevet af Jørgen Halck og "Andy" skrevet af Jørgen Barfod (?). Det er alt sammen fra hukommelsen så jeg tager forbehold for stavefejl i forfatternavnene.

Endelig er der en fremragende dokumentar "Ærens Vej" (engelsk titel: "Men of Honour") lavet af Bente Milton der fortæller Anders Lassen og hans fætter Axel Von Dem Bussche liv og levned, og der er hidtil helt usete live-filmklip af Anders Lassen i felten. Axel Von Dem Bussche deltog som bekendt i forsøget, ledet af Von Stauffenberg, på at likvidere Hitler.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Skovtrolden
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 10. jul 2007, 16:28
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 148 times
Been thanked: 26 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Skovtrolden » 17. sep 2008, 14:32

Lycon skrev: Men det er nu ikke den bedste, det er "Anders Lassen MC., VC." skrevet af Mike Langly. I den er han beskrevet langt mere nuanceret og flere af hans mørke sider, som ikke er nævnt i morens beretning kommer frem.

Der er også "Anders Lassen & Fribytterne" skrevet af John Lodwick, "En Dansk Soldat" skrevet af Jørgen Halck og "Andy" skrevet af Jørgen Barfod (?). Det er alt sammen fra hukommelsen så jeg tager forbehold for stavefejl i forfatternavnene.

Endelig er der en fremragende dokumentar "Ærens Vej" (engelsk titel: "Men of Honour") lavet af Bente Milton der fortæller Anders Lassen og hans fætter Axel Von Dem Bussche liv og levned, og der er hidtil helt usete live-filmklip af Anders Lassen i felten. Axel Von Dem Bussche deltog som bekendt i forsøget, ledet af Von Stauffenberg, på at likvidere Hitler.
Kan man finde den film nogen steder? DVD, eller skal man kende noget som har optaget den på gamle slidte VHS-bånd, hvis man skal have en chance for at finde den?
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
Tools
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16. nov 2007, 18:52
Interesser: Militære håndvåben.
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Tools » 17. sep 2008, 15:25

Anders Lassen og en film om ham og hans korte liv, det bliver vist ikke nogen nem opgave. Men skruer man ikke forventninger op i det helt vilde, så kan det jo nok gå godt, men et fromt ønske må være at de ikke finder et blondt muskelbundt der render rundt i bjergene og skyder tyskere med bue og pil i timevis :shame:

Husker jeg rigtigt var Anders Lassen i familie med en anden VC modtager, nemlig Thomas Dinesen der fik sit under 1. verdenskrig, og der er da andre danskere der har gjort det ganske godt. Men der vil nok være så mange myter og sagn forbundet med ham at han for altid indtager førstepladsen som en af de store.

Lycon nævner fætter Axel, og det er ganske spændende at Google lidt på ham, det kan sagtens være en misforståelse og et navnesammenfald, men prøv på ham her
Axel Ernst-August Clamor Franz Albrecht Erich Leo von dem Bussche-Streithorst
(godt han ikke blev kvægavler i Texas, ingen kreaturer havde overlevet en brændemærkning)
"A sword is defensive or offensive depending on which end is pointed at you".
Aristide Briand, 1930

Lund
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. feb 2004, 15:41
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Lund » 18. sep 2008, 14:42

I 2005 var jeg i Comacchio i Italien hvor Anders Lassen faldt den 9 April 1945 for at se de lokaliteter hvor han havde sin sidste kamp, i dag er der veje og området er dæmmet op, så der var intet af dæmningen hvor han blev skudt tilbage.

Mindes mærket er velholdt og nem at finde.
Vedhæftede filer
A Lassen 1.jpg
A Lassen 1.jpg (95.64 KiB) Vist 11287 gange
A Lassen 2.jpg
A Lassen 2.jpg (94.17 KiB) Vist 11287 gange

Brugeravatar
TAR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 50
Tilmeldt: 25. jun 2005, 04:26
Geografisk sted: Roskilde.
Been thanked: 2 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af TAR » 20. sep 2008, 16:33

Endnu et par stykker:
"Unge Anders Lassen" af Frithjof Sælen
John Griegs Forlag udgivet 1950.

"Fribytterne og Anders Lassen" af John Lodwick
Mvh.
TAR



"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Lycon » 20. sep 2008, 16:39

TAR skrev:Endnu et par stykker:
"Unge Anders Lassen" af Frithjof Sælen
John Griegs Forlag udgivet 1950.
Det er "Anders Lassen - Sømand & Soldat" på norsk.


TAR skrev:"Fribytterne og Anders Lassen" af John Lodwick
Den har jeg med i min oversigt. :twisted:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
TAR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 50
Tilmeldt: 25. jun 2005, 04:26
Geografisk sted: Roskilde.
Been thanked: 2 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af TAR » 21. sep 2008, 13:54

TAR skrev:"Fribytterne og Anders Lassen" af John Lodwick
Lycon skrev:Den har jeg med i min oversigt. :twisted:
Beklager, en dag lære jeg vel at læse indenad. ;.;< ;.;< ;.;<
Mvh.
TAR



"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Trotyl » 21. sep 2008, 14:09

TAR skrev:
TAR skrev:"Fribytterne og Anders Lassen" af John Lodwick
Den har jeg med i min oversigt. :twisted:
TAR skrev: Beklager, en dag lære jeg vel at læse indenad. ;.;< ;.;< ;.;<
Det kommer.
Du kan jo allerede læse på norsk :)



KJFR rules :D
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
I 8 MyGlock
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 26. sep 2008, 14:30
Interesser: Våben, moderne og historiske
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af I 8 MyGlock » 1. okt 2008, 15:13

Rex93 skrev:
Gatling67 skrev:Så lad os da håbe, den bliver med mere kød på end "Flammen og citronen" De gutter havde sgu fortjent en bedre film... <+:
he he he - jeg ved jeg får tæsk af Lycon for denne umelding, men jeg har netop set "Flammen og citronen" ved et tilfælde...
og var meget kritisk fra starten af - og jeg skal ærligt indrømme - den er bedre en jeg havde regnet med - og jeg synes den er ok..
De skriver i starten af filmen at det er "frit efter" - så det går !!!

/Rex93 :cool:
jeg syntes nu flammen og citronen var lidt kedelig - den havde super potientiale - men lidt for flad efter min mening, døden kommer aldrig rigtig tæt på - og sundance kid afslutningen er helt hen i skoven

Brugeravatar
Rex93
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 543
Tilmeldt: 9. jun 2005, 13:35
Interesser: WW2 Våben og Millitaria - Jagt
Geografisk sted: Nordfalster
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Rex93 » 23. okt 2008, 09:35

Jeg har været så heldig at jeg blev inviteret til et utroligt spændende foredrag vedrørende Anders Lassen. Hvorfor skriver
jeg nu ”vedrørende” og ikke ”om”, jo – fordi det var et foredrag af forfatteren ”Thomas Harder”, som er i gang med et
temmelig omfattende projekt for at skildre den unge Anders Lassen så korrekt som muligt… Jamen det har hans mor og
Jørgen Halk jo allerede gjort tænker du nu. Jo det er også rigtigt, men som Thomas Harder sagde: ”Moderens skildring
af sin savnede søn, bærer jo præg af den er skrevet af en mor der savner sin søn og som naturligvis ikke har noget
ønske om at få Anders Lassen til at fremstå som en hård og brutal mand, men som den helt han nu engang er.”
Og hvad Jørgen Halk angår – så er den kilde ikke helt troværdig, da Jørgen Halk i tidernes morgen blev smidt ud af
Eventyrenes klub fordi de mente han var utroværdig.

Thomas Harder har valgt en anden vej til at skrive en ny skildring af Anders Lassen. Hvor de fleste bøger der er skrevet
om Anders Lassen er lavet som et ”opkog” af de 2 før nævnte bøger, så har Thomas Harder ansat professionelle
”arkivsøgere” i både England, Tyskland, Italien og Danmark til at grave nye informationer frem. S.A.S. har i denne
forbindelse også fået tilladelse til at være behjælplige.

Thomas Harder har brugt ca. 4 år on/off på dette projekt, og for ikke så længe siden bliver han kontaktet af en gruppe
mennesker der i ca. 11 år har arbejdet med at lave en film om Anders Lassen. Det munder så ud i at Thomas Harder skal
være ”historisk konsulent” på filmen. Ikke fordi filmen nødvendigvis skal følge Anders Lassen liv og levned 100% korrekt,
men for at filmfolkene kan træffe deres valg på en 100% historisk korrekt grundlag.

Inden selve foredraget startede havde man foranlediget en miniforedrag om selve ”Victoria korset”. Og
dette for at man helt skulle forstå, at unge Hr. Lassen ikke bare er en hr. hvem som helst. Victoria Korset er en engelsk
udmærkelse der blev indstiftet i 1856. Den blev stiftet fordi der ikke rigtigt fandtes noget til folk uden for henholdsvis
adlen eller officersrækkerne hvilket ofte var det samme. Det er så gået hen og blevet den mest eftertragtede medalje
sidenhen. Kriterierne for uddeling er defineret i formålsparagraffen således:

»Det er bestemt, at korset kun skal uddeles ved den mest iøjnefaldende tapperhed eller for en fremragende modig indsats
eller selvopofrelse eller ved ekstraordinær tjenesteopfyldelse under fjendtligt angreb.«

Medaljen er givet 1354 gange og heraf kun 14 gange uden for British Commonwealth. 4 gange tildelt danskere, mange er
bekendt med at den tildelt danskere 3 gange, men jævnfør de britiske optegnelser regnes Percy Hansen som dansker, fordi
hans forældre begge var danske. Ud af alle de mange soldater der kæmpede under engelsk flag under Anden Verdenskrig
modtog kun 182 Victoria Korset og heraf blev kun et eneste tildelt en udlænding – nemlig Anders Lassen.


Percy Howard Hansen – WW1 – Kæmpede for den Britiske hær, hvori han endte som brigadegeneral.

Jørgen Christian Jensen – WW1 – Kæmpede for den Australske hær som menig.

Thomas Dinesen(Karen Blixen’s lillebror) – WW1 – Kæmpede for den Canadiske hær som menig.

Anders Lassen – WW2 – Kæmpede for den Britiske hær og endte med rang af Major.



Alt dette sætter yderligere tingene lidt i perspektiv.

Thomas Harder har også tænkt sig at skildre Anders Lassens profil dybere end andre, mange har været inde på at
han havde en ”afvigende karaktér”, men det er Thomas Harder ikke helt enig i – og han har en meget stor undersøgelse
der kan bakke hans udsagn op.

Endvidere vil han også gerne beskrive den næsten konstante konflikt der udspillede sig igennem hele krigen – nemlig
den konflikt, at flere i britiske forsvar ønskede de special styrker nedlagt – de mente at man ”drænede” det almindelige
regimenter for gode mænd. Og at disse samledes i små grupper hvor de opførte sig uterligt og udisciplineret. Hvilket
rent faktik førte til SAS og alle de andre små speciel enheder blev nedlagt lige efter krigen. Dog blev SAS genoprettet
i 1947, men under helt andre ”styrede” former.

Thomas vil også berøre Anders Lassens sidste mission. Missionen var alt andet end en typisk speciel enheds opgave.
Og Anders Lassen protesterede da også, men efter ordre udførte han opgave som altså koste både ham og flere af
hans kollegaers liv.

Thomas Harder var i 2002 en tur i Italien ved søen Comacchio, hvor Anders Lassen faldt. Han var også nede og se
selve kirkegården hvor Anders Lassen ligger, men hans formål med besøget var den mindesten man ville indvi der
hvor man ca. mener at Anders Lassen faldt – da det er et kæmpe vådområde og landskabet har forandret sig meget
iden anden verdenskrig, så er placeringen altså ikke helt nøjagtig!
Tilsidst fortalte Thomas Harder at han havde tænkt sig at hans bog skulle starte med et kapitel om krig Anders Lassens
gravsten og det sidste kapitel skal så ”trækkes” helt op i vore dage ved at slutte med den nye mindesten ved søen
Comacchio.
Senest rettet af Rex93 24. okt 2008, 21:42, rettet i alt 4 gange.
"I don't want no teenage queen,I just want my M14"
"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Skovtrolden
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 10. jul 2007, 16:28
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 148 times
Been thanked: 26 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Skovtrolden » 23. okt 2008, 12:13

Rex93 skrev:Jeg har været så heldig at jeg blev inviteret til et utroligt spændende foredrag vedrørende Anders Lassen. Hvorfor skriver .......
:;_() ;.;<
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af XaVieR » 23. okt 2008, 14:02

Rex93 ...

Det var super læsning... :mad: <;>
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Brugeravatar
Aske
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 334
Tilmeldt: 8. okt 2006, 16:09
Interesser: Skydning, våben, historie
Geografisk sted: Jylland ude mod vest
Has thanked: 39 times
Been thanked: 15 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Aske » 23. okt 2008, 15:18

:D

Særdeles spændende. Den film bliver et "must" i samlingen.
Nogen gange bliver man i tvivl om, hvorvidt man lever i et land eller en vittighed ... :impatient:

Bygork
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 23. dec 2012, 20:15
Interesser: Jagt, våben, historie
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 25 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af Bygork » 10. jun 2016, 18:32

Kom filmen om Anders Lassen, eller hvad skete der?

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Storfilm på vej om dansk krigshelt!

Indlæg af T-REX » 10. jun 2016, 20:57

Bogen udkom, som planlagt i 2010.

Filmen kan jeg intet finde om.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Besvar