Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af BackpackM » 12. feb 2011, 16:48

Er for nyligt blevet færdig med bogen om REgerings ANlæg vest. Den handler om centraladministrationens samt Kongehusets udflytningsbunker i tilfælde af krig. Bunkeren ligger i Rold Skov men den præcise placering er hemmelig. Bunkeren blev anlagt i midt-60'erne og rummer faciliteter til flere hundrede fastboende, der i tilfælde af CBRN-begivenhed kan afskæres hermetisk fra omverden i nogle uger.

Selv om bunkeranlægget i dag er lagt i dvale, så kan den reaktiveres om nødvendigt, selv om jeg tvivler på at det nogen sinde bliver nødvendigt. Men jeg synes at det var spændende læsning, for det viser at man fra politisk side forholdt sig til den konkrete situation, hvor landets overlevelse skulle sikres i tilfældet af en tredie verdenskrig.

Bogen kan anbefales. Udover anekdoter samt facts om bunkeren er den rigt illustreret, og beskæftiger sig også lidt med pressens gætterier.... Giver et indblik i tankegangen omkring hvordan man påtænker en civilisations overlevelse i den værst tænkelige situation.....

Bogen kan lånes på biblioteket, selv om man skal regne med lidt ventetid..... Der er et link: http://www.reganvest.dk

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
Lotus
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 256
Tilmeldt: 16. mar 2009, 20:59
Interesser: Ting der siger bang
Geografisk sted: Syddjurs
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Lotus » 12. feb 2011, 17:12

En civilisations overlevelse er altså lig med kongehusets bevarelse hmm.....jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige til det

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af HVK » 13. feb 2011, 02:38

BackpackM skrev:Er for nyligt blevet færdig med bogen om REgerings ANlæg vest. Den handler om centraladministrationens samt Kongehusets udflytningsbunker i tilfælde af krig. Bunkeren ligger i Rold Skov men den præcise placering er hemmelig. Bunkeren blev anlagt i midt-60'erne og rummer faciliteter til flere hundrede fastboende, der i tilfælde af CBRN-begivenhed kan afskæres hermetisk fra omverden i nogle uger.

Selv om bunkeranlægget i dag er lagt i dvale, så kan den reaktiveres om nødvendigt, selv om jeg tvivler på at det nogen sinde bliver nødvendigt. Men jeg synes at det var spændende læsning, for det viser at man fra politisk side forholdt sig til den konkrete situation, hvor landets overlevelse skulle sikres i tilfældet af en tredie verdenskrig.

Bogen kan anbefales. Udover anekdoter samt facts om bunkeren er den rigt illustreret, og beskæftiger sig også lidt med pressens gætterier.... Giver et indblik i tankegangen omkring hvordan man påtænker en civilisations overlevelse i den værst tænkelige situation.....

Bogen kan lånes på biblioteket, selv om man skal regne med lidt ventetid..... Der er et link: http://www.reganvest.dk

Mvh Michael
Tak for tippet - den ser spændende ud....
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Lycon » 13. feb 2011, 02:51

Lotus skrev:En civilisations overlevelse er altså lig med kongehusets bevarelse hmm.....jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige til det
Ja man undres.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

NickKK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2009, 20:42
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af NickKK » 13. feb 2011, 08:24

Nu vil man vide - hvis man har læst bogen - at vest-bunkeren (og den østlige broder-bunker også) ikke er tiltænkt kongehuset alene. Faktisk udgør kongehusets folk en MEGET lille andel af de personer, der skal tage ophold i bunkeren, hvis det bliver nødvendigt. Langt den overvejende del er centraladministrationens folk.

Men i en situation hvor man rykker landets administration til de 2 bunkere, vil en beskyttelse af kongehusets centrale personer udgøre et ganske vigtigt symbol for resten af befolkningen. Og det er ment i en positiv retning. Spørg selv en psykolog med speciale i massers reaktioner.

Så inden I nu farer i blækhuset med den slags moralske opstød, ville det være klædeligt for debattens faglige habitus, om I læste bogen først :-)
/Nick

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Gunnut » 13. feb 2011, 11:07

Har været der og det er en total fed oplevelse. Men kunne godt tænke mig at se ØST (som er bygget efter et helt anderledes koncept) også.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Fast Fumble » 13. feb 2011, 12:00

For godt 10 år siden havde jeg fornøjelsen af en tur rundt i en forladt russisk base i en skov midt i Polen. Det var også en stor oplevelse!
Jeg var på en motorcykeltur i Polen, og da vi kørte off-road motorcykler, kunne vi komme lidt rundt til de ufremkommelige steder. Laaaaangt ude midt i ingenting, i et kæmpe område hvor der ikke var andet end skov og naturligt landskab var der en forladt base. Den var svær at finde, for den var ikke markeret på de kort vi kunne købe dernede, men vi fandt den, og brugte nogle timer på at køre rundt derinde, og tjekke tingene ud. Den var ENORM, og imponerende kamufleret. Selv ovenpå 5 etagers bolig ejendomme var der skov med høje grantræer, det var helt surrealistisk. Men det mest imponerende var de underjordiske anlæg. De var godtnok store! Der, hvor vi først fandt dem, var fordi der var et hulens godt kamufleret anlæg med 2 x 3 lasteramper til lastbiler (hvilket siger lidt om hvor stort det var dernede). Men der kunne vi ikke komme ned. Derefter fandt vi en masse "trappetårne" der var kamufleret så godt, at de selv fra jorden ikke lige sprang i øjnene, men de var alle demonteret, så vi ikke kunne komme ned. Men så løb vi på nogle polakker, som var på udflugt, og så var der ellers rundvisning (de var ordentligt udstyret, så vi kunne komme derned). Hold da op, det må have kostet nogle knapper at lave!

Jeg er vild med den slags, og at der ligger et i Rold Skov, er da fascinerende!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Gunnut » 13. feb 2011, 13:45

Fast Fumble skrev:
Jeg er vild med den slags, og at der ligger et i Rold Skov, er da fascinerende!
Jep og så er det total godt camoufleret. Man skal stå direkte foran stedet for at kunne konstatere at der MÅSKE er "et eller andet", men omfanget og størrelsen vil man ALDRIG kunne konstaterer.

Var for øvrigt i x-Østtyskland og så noget lign. af det du beskriver fra din tur i Polen. Her var en russisk base, med ALT. Der var banegård, hospital, teater, biografer boligblokke etc. etc. Her var MANGE tusinde russiske soldater (med familier for officer og underofficerer vedkommene) stationeret mhp. at "tage os". Der var børnehaver, skoler, vuggestuer unt alles. Det hele delvis forfalden, men man kunne gå rundt over alt (ok jeg var inviteret af den tyske wernemagt).

Oven i alt det praktiske var der et af x-Østtysklands største øvelsesområder for panserenheder. Her trænede de russiske tropper invasion mod blandt andet DK. Man kunne øve alt fra BDE+ angreb til echelonskifte. Skræmmende.

Må se om jeg kan finde nogle af de gamle billeder.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af BackpackM » 13. feb 2011, 14:36

Må se om jeg kan finde nogle af de gamle billeder.
Det kunne være lidt spændende at lave en billedesamling, selv om den nok kan give pladsproblemer på serveren.... Tror mange af os ligger inde med mange spændende billeder fra ditto steder. Jeg har en del fra Den Røde Hærs museum i Moskva, Opstandelsesmuseet i Warsawa samt fra Auschwitz-Bikenau....

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Fast Fumble » 13. feb 2011, 15:07

Gunnut skrev:Oven i alt det praktiske var der et af x-Østtysklands største øvelsesområder for panserenheder.
Jep, det lyder som noget af det samme!
Grunden til at vi var i området, var at der jo var et enormt ex-øvelsesterræn, for det er jo guf for off-roadere. Den polske Land Rover (og andre off-road biler) klub havde træf der, og deres formand boede nær området. Formanden havde en træningsbane for 4WD biler i baghaven, som han sagde typisk tog begyndere et par timer at køre. Vi 5 motorcykler kørte den på 5-10 minutter . :biggrin: Men så havde han også en lille kløft med et vandløb i bunden, og DET gav sgu sved på panden! Vi kørte vel 1km af det, før det blev mørkt, og det tog over en time. Fed underholdning.

Man kan kun være dybt misundelig på de polakker og østtyskere, de har eddermame plads nok!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
37Webbing
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 25. maj 2010, 00:14
Interesser: Samler / Militærhistorie
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 42 times
Been thanked: 41 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af 37Webbing » 13. feb 2011, 19:14

Lycon skrev:
Lotus skrev:En civilisations overlevelse er altså lig med kongehusets bevarelse hmm.....jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige til det
Ja man undres.
Jeg undres mest over man mente det kunne nytte? Ifølge planene skulle alle større byer i DK have en A-bombe inden både WAPA og NATO havde mobiliseret fuldt ud, og når både KBH, Esbjerg, Roskilde var ramt af kernevåben + alt der bare havde en perifer forbindelse med forsvaret var ødelagt INDEN der overhovedet blev sendt WAPA soldater til Danmark + at man planlagde at bruge Taktiske A-våben og Gas/kemiske våben på lavt niveau allerede i de indledende faser af angrebet, er det mig ubegribeligt at vi mente det ville hjælpe at gemme regeringen, embedsmandskorpset og Dronning væk i en bunker? Det eneste det ville gøre godt for ville da være at en eller anden russiske general kunne grave dem frem af ruinerne bagefter? :???:

Men måske er det bare mig der ikke kan se det store billede :freak:

Brugeravatar
Deer Hunter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 839
Tilmeldt: 2. maj 2005, 21:44
Interesser: Jagt.
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 34 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Deer Hunter » 13. feb 2011, 19:25

BackpackM skrev:
Må se om jeg kan finde nogle af de gamle billeder.
Det kunne være lidt spændende at lave en billedesamling, selv om den nok kan give pladsproblemer på serveren.... Tror mange af os ligger inde med mange spændende billeder fra ditto steder. Jeg har en del fra Den Røde Hærs museum i Moskva, Opstandelsesmuseet i Warsawa samt fra Auschwitz-Bikenau....
De ville være spændende at se. Især dem fra Den røde hærs museum.
Kunne du ikke lave et lille indlæg under Artikler om emnet.

Bare en 200/300 billeder ville være fint :biggrin:
Deer Hunter 5.6

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Gunnut » 13. feb 2011, 21:39

Jeg kikker men det er ski mange år siden og de ikke digitale billeder har det med at blive væk. Samtidig viser billederne nok primært en kollega og undertegnede foran "nyt" tysk panser og så tomme russiske bygninger. Husket for øvrigt også en egyptisk oberst som deltog. Vi fik ham til og med til at drikke øl. Åh disse minder. Og den tyske oberstløjtnant, som var vores vært, drog paraleller mellem de sidste slag om Stalinggrad og så et af "slagene" på øvelsen :giggle:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Mapzter » 13. feb 2011, 22:40

37Webbing skrev:Jeg undres mest over man mente det kunne nytte? Ifølge planene skulle alle større byer i DK have en A-bombe inden både WAPA og NATO havde mobiliseret fuldt ud
Man skal nok ikke glemme, at da opførelsen af Regan Vest startede i 1963 var atomvåben noget der skulle fremføres med fly og missiler drevet af kryogene flydende brændstoffer - chancen for successes og overraskelseselementet var ikke så indlysende som senere, USSR havde langt færre af dem (et par hundrede) og præcisionen på dem måltes for missilernes vedkommende i kilometer.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af BackpackM » 13. feb 2011, 23:15

De ville være spændende at se. Især dem fra Den røde hærs museum.
Kunne du ikke lave et lille indlæg under Artikler om emnet.
Tja... Hvis der er interesse vil jeg gerne uploade et antal med kommentarer. Har bl.a. billede af Barbarossa-planen, men måtte opgive at finde resterne af Powels U-spionfly.

Men det bliver først om en uge... Min teen-datter og jeg flyver til London i morgen, og jeg skal bl.a. besøge Imperial War Museum..... har ikke været i UK i snart 12 år, så det var på tide med et gensyn :-)

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
37Webbing
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 25. maj 2010, 00:14
Interesser: Samler / Militærhistorie
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 42 times
Been thanked: 41 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af 37Webbing » 14. feb 2011, 15:23

Mapzter skrev:
37Webbing skrev:Jeg undres mest over man mente det kunne nytte? Ifølge planene skulle alle større byer i DK have en A-bombe inden både WAPA og NATO havde mobiliseret fuldt ud
Man skal nok ikke glemme, at da opførelsen af Regan Vest startede i 1963 var atomvåben noget der skulle fremføres med fly og missiler drevet af kryogene flydende brændstoffer - chancen for successes og overraskelseselementet var ikke så indlysende som senere, USSR havde langt færre af dem (et par hundrede) og præcisionen på dem måltes for missilernes vedkommende i kilometer.
Ja det var nok mig der var lidt hurtig der :giggle:
Tog ikke højde for hvornår man påbegyndte bunkeren.

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af C-SB » 14. feb 2011, 18:00

@God tur BackpackM.
Medens vi venter i spænding :popkorn:, kan man jo benytte ventetiden med at læse: Den koldblodige krig af Dan Hilfling Petersen.
Den giver et uhyggeligt indblik i de angrebsplaner "man" havde mod Danmark i tiden 1945-1989.
Da jeg ikke kan finde bogen her på forum vil jeg citere et par blokke fra bogens omslag.
CITAT:
En uhyre vigtig del af denne planlægning involverede biologiske og kemiske kampmidler og problemerne i at gøre dem våbenklar. så det kun var fjenden, der blev ramt. Den statslige virksomhed "Biopreparat", der blev grundlagt tidligt i 1970`erne, havde i firserne en stab på mindst 40.000 ansatte. "Biopreparat" udviklede våben, der sigtede mod spredning af f.eks. miltbrand, butolisme, harepest og kopper over fjendtligt territorium.
CITAT:
Udover disse krigsforberedelser beskriver bogen andre påtænkte strategier: snigmord på danske nøglepersoner, bl.a. læger og piloter, hvervning af sovende agenter i Danmark, omfattende invasionsplaner, besættelse af nøglepositioner og undergravende politisk propaganda.

Citater slut.

Spændende og uhyggelig læsning der kan give stof til eftertanke, A våbnene bliver naturligvis også omtalt i bogen.
Jeg har fundet den frem fra hylden og starter med at læse den igen i morgen.

____________
Claus
Jeg var ikke med til noget,
jeg holdte kun stigen.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Sort » 14. mar 2011, 23:34

C-SB skrev:besættelse af nøglepositioner og undergravende politisk propaganda.
Det lader til at man har betalt forud eller glemt at stoppe udbetalingerne.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af C-SB » 15. mar 2011, 18:49

@Sort, ja men DET ER FANEME UHYGGELIGT DU; DET ER SGU UDANSK Som Peter schrøder altid sagde på et tv sketch.
Claus
Jeg var ikke med til noget,
jeg holdte kun stigen.

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. aug 2005, 19:19
Interesser: Konkurrenceskydning, jagt
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Armand » 9. apr 2011, 18:10

Så er den reserveret på Århus Hovedbibliotek. Jeg glæder mig rigtig meget til at læse den. :)

Hvad er du egentlig uddannet som? (Bare sådan af ren nysgerrighed)
Dem som peger med følelserne har altid mest ret.

Brugeravatar
Wetke
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 648
Tilmeldt: 23. apr 2009, 08:28
Interesser: Pistolskydning, 22er plinking
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 81 times
Been thanked: 49 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Wetke » 19. apr 2011, 18:27

Bogen får 10 missiler op herfra. Spændende læsning.


wetke
Rigeligt med smør

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af XaVieR » 22. apr 2011, 12:51

Interessant bog..
er lidt overrasket over hvor meget Hjemmeværnet faktisk har haft med det og gøre.. Gad vide hvilke anlæg der ligger vi så IKKE kender noget til .. hehe
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Redakula » 2. maj 2011, 20:17

Hehe... sjovt nok - har altid fået at vide der lå noget bunker værk oppe "for enden af marken" men var ikke lige klar over hvad det var :)
Nemt nok at finde når man ved hvor man skal lede - specielt i ældre luftfotos :inspect:

Tror jeg skal have fat i bogen :)
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

LQS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 776
Tilmeldt: 3. sep 2008, 19:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 25 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af LQS » 14. nov 2011, 05:16

http://www.fyens.dk/article/1968414:Kul ... turistmaal måske ikke så hemmelig om kort tid!
MVH søren

Brugeravatar
Mikkel_Kusk
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. maj 2008, 15:41
Interesser: Våben, Værktøj, Div. Krige
Geografisk sted: Them
Has thanked: 20 times
Been thanked: 6 times

Re: Regan Vest - Danmarks dybeste hemmelighed.

Indlæg af Mikkel_Kusk » 31. jul 2014, 21:40

Har lige modtaget en mail, med en afhandling omkring Regan Vest der hedder

"Klartone efter atombomben"
Danmark, NATO og det civile-militære samarbejde på telekommunikationsområdet, 1949-1962.

(Vi har fået lov til at offentliggøre Sanne Aagaard Jensens meget spændende speciale ”Klartone efter atombomben. Danmark, NATO og det civile-militære samarbejde på telekommunikationsområdet, 1949-1962”.

Specialet er meget interessant grundet det spændende emne – men lige så meget fordi det er meget sjældent, at danske forskere beskæftiger sig med det civile beredskab (”Danmarks dybeste hemmelighed” er den første bog, der sætter det civile beredskab ind i en større sammenhæng).

Hvis du ønsker et eksemplar er du velkommen til at skrive til forfatterne@reganvest.dk

Sanne har endvidere netop fået godkendt et erhvervs Ph.D.- projekt med arbejdstitlen "Sikker kommunikation. Det danske teleberedskab og NATOs telekommunikationssamarbejde, 1945-1990.". Vi glæder os rigtig meget til det bliver færdigt) <------ Sakset fra deres Facebook side :razz:
Retreat is NOT an option..........Go ahead make my breakfast!!!

Besvar