Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af ReneKJ » 13. jun 2016, 10:41

Så er der kommet nye trailer og gameplay videoer til BF 1.

Det ser faktisk helt lovende ud.


youtu.be/4pY3hlQEOc0


youtu.be/MkRcvtGE90Q

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Kristian_J » 13. jun 2016, 11:21

Som hater, må jeg indrømme at det ser vildt nok ud....
... assistance from a distance!

Switz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 11. feb 2011, 09:34
Interesser: Skytte
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Switz » 13. jun 2016, 18:58

tror også det er på min "to Buy" liste ;)
Ruger Black Hawk . 177. 4x32

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af BasicReality » 14. jun 2016, 00:01

Ja det er da et battlefield spil.

De havde ikke nosser nok til at holde våbenene på et realistisk niveau. Alle løber rundt og skyder med madsen eller lewis fra hoften.

Nærmest ingen cylinderlås, alle våbenene er obskurere semi-automatiske våben som kun blev anvendt i meget få antal.

Jeg køber det nok, men må indrømme at jeg er en smule skuffet over hvordan de har håndteret våbenudvalget.

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Rahan » 14. jun 2016, 06:55

BasicReality skrev:Ja det er da et battlefield spil.

De havde ikke nosser nok til at holde våbenene på et realistisk niveau. Alle løber rundt og skyder med madsen eller lewis fra hoften.

Nærmest ingen cylinderlås, alle våbenene er obskurere semi-automatiske våben som kun blev anvendt i meget få antal.

Jeg køber det nok, men må indrømme at jeg er en smule skuffet over hvordan de har håndteret våbenudvalget.
Nøgleordet er SPIL :smile:

Hvis man vil have en historiebog er det en anden forretning der skal handles i !

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af BasicReality » 14. jun 2016, 14:33

PerNielsen skrev:
BasicReality skrev:Ja det er da et battlefield spil.

De havde ikke nosser nok til at holde våbenene på et realistisk niveau. Alle løber rundt og skyder med madsen eller lewis fra hoften.

Nærmest ingen cylinderlås, alle våbenene er obskurere semi-automatiske våben som kun blev anvendt i meget få antal.

Jeg køber det nok, men må indrømme at jeg er en smule skuffet over hvordan de har håndteret våbenudvalget.
Nøgleordet er SPIL :smile:

Hvis man vil have en historiebog er det en anden forretning der skal handles i !
Der er massere spil som har respekt for det historiske materiale det bygger på.

Battlefield er nok bare for mainstream til at det ville gå.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af ReneKJ » 14. jun 2016, 14:46

BasicReality skrev:
Der er massere spil som har respekt for det historiske materiale det bygger på.

Battlefield er nok bare for mainstream til at det ville gå.
Battlefield er Battlefield. Det er et arcade spil og ikke en simulation. De tidligere spil de har udgivet var heller ikke voldsomt realistiske, så det er IMHO forkert at forvente det nu.
At de så har valgt at sætte det nye i en historisk setting som mange ellers ved for lidt om er bare en bonus.

Forgotten weapons har kigget på den nye trailer, og han har lidt den samme holdning. Pyt med at de "sjove" våben er mere almindelige end de klassiske rifler, det er bare et spil, og måske kan det lokke folk til at interessere sig lidt for WWI.


youtu.be/19hohCtdJ4Y

Shaker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. maj 2008, 17:24
Interesser: WW2 og alt med skydning!
Geografisk sted: østrig
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Shaker » 15. jun 2016, 19:04

Er slemt skuffet, må jeg sige. Ender nu nok med at købe det, da selve gameplayet faktisk ser rigtig godt ud - havde bare forventet de ville være en lille smule realistiske med våbenene.... :cry:
At se en 45 minutters gameplay fra en server med 64 mennesker på, og så er der præcis 2 der spiller med bolt-action våben, det er for ringe. Især når de så oveni begge har kikkertsigte på. Eller tingeste a la rødpunktssigter/holosights indbygget i et "volley sight", det er sgu for meget.
Kald det for BF1920 og lad det være et fiktivt spil hvor krigen var gået videre til 1920, eller kald det BF1 - Secret Weapons of WW1 (åh det var et dejlig addon til BF1942), så var jeg all-in på hypetrain omkring BF1.
Men at kalde det for WW1, det er at stramme den... :impatient:

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Kristian_J » 16. jun 2016, 13:47

Men når der bliver lavet realistiske WWII shooters som Red Orchestra 2, så gider folk desværre ikke at spille dem.

Enten er det for svært, eller måske kan man ikke få lov at være sniper / mg mand hele tiden osv... meget tuderi.
... assistance from a distance!

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af BasicReality » 16. jun 2016, 20:39

Kristian_J skrev:Men når der bliver lavet realistiske WWII shooters som Red Orchestra 2, så gider folk desværre ikke at spille dem.

Enten er det for svært, eller måske kan man ikke få lov at være sniper / mg mand hele tiden osv... meget tuderi.
Der var da mange der spillede Red Orchestra 2, selv flere år senere kan du finde fulde servere.

Men selv Red Orchestra 2 hælder til det urealistiske med våben, men i det mindste har de sim damage. Det er mit største problem med Battlefield er arcade damage, bliver sgu lidt irriteret når folk skal have 5-6 skud med 5.56x45mm før de ligger sig...

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Kristian_J » 16. jun 2016, 20:46

BasicReality skrev:
Kristian_J skrev:Men når der bliver lavet realistiske WWII shooters som Red Orchestra 2, så gider folk desværre ikke at spille dem.

Enten er det for svært, eller måske kan man ikke få lov at være sniper / mg mand hele tiden osv... meget tuderi.
Der var da mange der spillede Red Orchestra 2, selv flere år senere kan du finde fulde servere.

Men selv Red Orchestra 2 hælder til det urealistiske med våben, men i det mindste har de sim damage. Det er mit største problem med Battlefield er arcade damage, bliver sgu lidt irriteret når folk skal have 5-6 skud med 5.56x45mm før de ligger sig...
Har altid kun spillet hardcore / realism i BF / CoD serierne... det andet er bare fjollet :-)
... assistance from a distance!

Lyhne
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 401
Tilmeldt: 22. jul 2008, 17:06
Interesser: Jagt, Sportsskydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Lyhne » 17. jun 2016, 11:53

Skal det være realistisk er mit bedste bud "operation flashpoint" desværre crashede de ofte men kan se der er kommet nye versioner (jeg spillede de originale): https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint

Det var som at være rekrut i JDR igen...
Sportsskytteklubben Mildot

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af ReneKJ » 17. jun 2016, 12:02

Jeg har såmænd prøvet både ARMA og Americas Army i mine unge dage.
Og de lever meget godt op til beskrivelsen af rigtig krig: "Months of boredom punctuated by moments of terror."
Det er fint nok hvis det er det man kan lide, men med den tid jeg har til rådighed skal der være lidt mere action og minimalt med boredom :blink:

Af samme grund har flysimulatorer heller aldrig sagt mig noget.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af BasicReality » 18. jun 2016, 14:18

ReneKJ skrev:Jeg har såmænd prøvet både ARMA og Americas Army i mine unge dage.
Og de lever meget godt op til beskrivelsen af rigtig krig: "Months of boredom punctuated by moments of terror."
Det er fint nok hvis det er det man kan lide, men med den tid jeg har til rådighed skal der være lidt mere action og minimalt med boredom :blink:

Af samme grund har flysimulatorer heller aldrig sagt mig noget.
Særligt Arma har fulgt med tiden, nu om dage er der meget komprimeret maps som gør at du ikke løber mere end et minut før du er i kamp igen. De har selvfølgelig stadig den gode gamle klassiske simulation hvor du kan rende rundt i en times tid før der sker noget, men som du selv nævnte er der mange gamers der ikke har tid eller tålmodighed til det, så de nye komprimerede game modes er meget populære.

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af DeVille » 18. jun 2016, 15:00

Der er et gratis brugerlavet add-on til Battlefield 2 der hedder Project Reality.
Det blev ret så populært en overgang, og mens det trods navnet ikke er særligt realistisk gjorde det dog gameplayet noget mindre arcade agtigt end det er i den almindelige udgave af Battlefield 2.

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 979
Tilmeldt: 18. nov 2014, 13:05
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 94 times
Been thanked: 36 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Randy M » 22. jun 2016, 16:18

Jeg glæder mig sindsygt meget til BF1. Fedt de går mod strømmen, og ikke hopper på "Future warfare" bølgen. Glæder mig dog knapt så meget til sikkert at skulle have ny GPU og CPU. BLiver også fedt med noget mere "Micro / Macro destruction". Det savner jeg en heeeel del i BF Hardline. I forhold til realisme.. Jeg har det lidt ligesom med racing spil. Jeg er ikke så meget for det der ultra realistiske, det tager lidt af glæden for mig. Jeg får den realisme i våben jeg skal bruge på skydebanen. I computer spil er det fint med mig kuglebanen ikke følger en balistisk tabel, at man ikke behøver tage højde for vind osv osv. At man kan blive skudt næsten død, og så lige "lade" lidt liv op i skjul er også ganske fint. Jeg tænker kun på om jeg finder spillet underholdene, selvom jeg ved virkeligheden er en ganske anden. Der burde næsten opstå en BF NVF Klan :razz:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af ReneKJ » 22. jun 2016, 16:27

Nicolai skrev: Glæder mig dog knapt så meget til sikkert at skulle have ny GPU og CPU. :
Du skal bare have dig en Playstation :thumbup:
Ja bortset fra at de åbenbart også begynder at komme med nye versioner af dem hvert tredje år. :wall:

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 979
Tilmeldt: 18. nov 2014, 13:05
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 94 times
Been thanked: 36 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af Randy M » 22. jun 2016, 16:56

Jeg har en Playstation :blink: Men ja... konsollerne ligner mere og mere PC, specielt efter alt det PS4 NEO / XBOX Scorpio crap. Så vil jeg hellere opgradere PCen. Er heller ikke så god til FPS spil med joypad, så det er mest de exclusive spil der kommer til PS4ern jeg vælger at spille på den. 3rd person spil som "The Witcher 3" spiller jeg dog også tit på en konsol :smile: Og ja, slf alle de spil der ikke bliver lavet til PC, Uncharted osv osv. Min PC ville sikkert godt kunne trække BF1 på medium og nogen enkelte high settings. Men den kunne godt trænge til at blive opgraderet, så når BF1 udkommer er det et fint tidspunkt for mig at gøre det :smile:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af T-REX » 13. sep 2016, 01:54

Jeg fik prøvet Battlefield 1 betaen.

Må sige at der er "lige" nok halv og helauto våben. Der er bl.a. Madsen ;)

Det er meget arkadeagtigt, i en WW1 Stil, men med ALT for meget halv og helauto.

MEN: Det er noget mere spilbart, og mere "Battlefield" agtigt, end Battlefield Hardline, og flyene har de fleste af de begrænsninger man nu havde i fly, dengang.

Så jeg regner med at det nok skal blive en stor success.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Spil: BattleField 1 (Første verdenskrig)

Indlæg af ReneKJ » 13. sep 2016, 09:57

Jeg spillede også Betaen en del på min PS4.

Gameplayet er nogenlunde det samme for infanteri som det altid har været i BF, som JrexA siger så er fordelingen af våbentyper drejet over mod hel og halv-auto i en grad så det lige så godt kunne være Golf-krigen.
Fly og køretøjer passer bedre ind nu hvor der ikke er alle de målsøgende våben, termiske sigter og andet bæ, der gjorde livet surt for fodfolk i andre BF.
Det er også fedt med kavaleri, pansertog, masser af destruerebare bygninger osv.

Så langt så godt.

Men selv om det er en af de bedre Battlefields, så kan man stadigvæk se de problemer der generelt plager de nye udgivelser i serien.
*Lag håndteringen er stadigvæk sådan at man kan tømme et halvt magasin i maven på en modstander, hvorefter man dør af hans ene skud og ser at han har 100% health.
*DICE ser som altid verdenen i beskidte nuancer af brunt og gråt. Det er måske meget realistisk i en WWI ørkenen, men jeg syntes nu ikke det er fedt at man kan overse en tank lige foran en.
*Efterhånden som folk begynder at få unlocks og kende banen så dukker balanceproblemerne op. Det jeg lagde mærke til var Light Tanks der totalt kunne dominere slagmarken, og en udgave af jagerflyene der kunne skyde en bomber ned på eet sekund. Oven i det så kan føreren nu reparere et fartøj indefra bare han kan finde dækning i en håndfuld sekunder.
*Folk dør og respawner så hurtigt at der ikke er noget reelt brug for support klasserne. Der er sjældent nogen der løbet tør for ammo eller ikke selv kan heale op før du når frem.

Betaen var for mig en konstant blanding af fryd og frustration, men jeg stoppede med at spille den før tid da jeg havde været rundt om de fleste ting. Og hvis Betaen ikke kan holde mig fanget så tror jeg ikke jeg vil bruge penge på det fulde spil.

Jeg tænker at Star Wars Battlefront giver den samme spiloplevelse, men med en væsentligt bedre fryd/frustrations ratio.

Besvar