Til gamere: Nogle der har en Playstation Vita?

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Til gamere: Nogle der har en Playstation Vita?

Indlæg af Renico12 » 14. maj 2016, 22:17

Står med 2000kr som jeg har besluttet skal bruges på et eller andet elektronisk. Og derfor har jeg kig på en PS Vita, som af en eller anden grund ikke er så populær længere. Selv synes jeg at det er genialt, at man kan spille Playstation på farten, eller forskellige steder i hjemmet. Et par fine spil som Uncharted, Metal Gear Solid og et par andre store navne kan fåes til konsollen. Derudover en hel masse mindre kendte spil, som skulle være bedre end de bedste spil til Tablets og Smartphone. Ps Vita kan også gå på nettet og bruges til film med f.eks Netflix.

Mit spørgsmål er så om den er 1400kr værd, som den koster inkl. 5 af de bedre spil som er lavet til den? Hvor lang tid holder den strøm, og hvad synes du generelt om den? Er der nok gode spil til den så den er værd at investere i?

Inden for mit budget kan man få en god tablet, en Xbox one og næsten også en ps4. Men Tablets synes jeg er irreterende at spille på, og next-gen konsollerne har jeg ikke rigtigt behov for, da jeg har en PS3 Slim, som stadig kan spille mange fede titler og afspille film.

Primært skal den bruges til lange rejser/bilferier :smile:
Vedhæftede filer
sony_ps_vita.jpg
sony_ps_vita.jpg (22.89 KiB) Vist 4153 gange

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Til gamere: Nogle der har en Playstation Vita?

Indlæg af ReneKJ » 14. maj 2016, 22:49

Min egen Vita endte hurtigt med at samle støv, så jeg har ikke så meget erfaring at dele ud af.
Det var ikke noget galt med konsollen, men hele konceptet med en dedikeret mobil spilleenhed viste sig ikke at holde vand for mit vedkommende.
Jeg kan også se at mine unger er begyndt at lade deres DSi ligge til fordel for telefonen, så jeg vil anbefale at man overvejer om man virkeligt får slæbt den med nok til at det retfærdiggør prisen.

Det samme med Remote Play ude fra lokummet, det er kun sjovt lige i starten.

Jeg har ikke brugt den nok til at batteritiden er en faktor, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.
Generelt er det en ok spillemaskine, men den bliver hæmmet noget af at Sony har insisteret på at den kun kan bruge deres egne dedikerede memorycards, som de sælger til grov overpris.
Til gengæld får du gratis spil hver måned hvis du er PS+ abonnement

Jeg har meget mere glæde af en tablet. Ikke til spil, men til netflix, youtube, NVF og generel målløs websurfing.
For den sags skyld har jeg også en Amazon kindle som har set op mod 100 gange så meget brug som min Vita.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Til gamere: Nogle der har en Playstation Vita?

Indlæg af 308 W » 14. maj 2016, 23:34

Tænk på alt det ammunition man kunne få for pengene [emoji95]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Til gamere: Nogle der har en Playstation Vita?

Indlæg af Renico12 » 15. maj 2016, 10:18

308 W skrev:Tænk på alt det ammunition man kunne få for pengene [emoji95]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Ja en 5 kasser til 270win kunne jeg nok godt få til den pris. Men bliver eddermandme kedeligt at sidde og kigge på dem på en 20timers tur i bil :blink:

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Til gamere: Nogle der har en Playstation Vita?

Indlæg af Renico12 » 15. maj 2016, 10:23

ReneKJ skrev:Min egen Vita endte hurtigt med at samle støv, så jeg har ikke så meget erfaring at dele ud af.
Det var ikke noget galt med konsollen, men hele konceptet med en dedikeret mobil spilleenhed viste sig ikke at holde vand for mit vedkommende.
Jeg kan også se at mine unger er begyndt at lade deres DSi ligge til fordel for telefonen, så jeg vil anbefale at man overvejer om man virkeligt får slæbt den med nok til at det retfærdiggør prisen.

Det samme med Remote Play ude fra lokummet, det er kun sjovt lige i starten.

Jeg har ikke brugt den nok til at batteritiden er en faktor, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.
Generelt er det en ok spillemaskine, men den bliver hæmmet noget af at Sony har insisteret på at den kun kan bruge deres egne dedikerede memorycards, som de sælger til grov overpris.
Til gengæld får du gratis spil hver måned hvis du er PS+ abonnement

Jeg har meget mere glæde af en tablet. Ikke til spil, men til netflix, youtube, NVF og generel målløs websurfing.
For den sags skyld har jeg også en Amazon kindle som har set op mod 100 gange så meget brug som min Vita.
Tak for svar :smile:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Til gamere: Nogle der har en Playstation Vita?

Indlæg af HappyNanoq » 19. maj 2016, 16:10

Renico12 skrev:
308 W skrev:Tænk på alt det ammunition man kunne få for pengene [emoji95]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Ja en 5 kasser til 270win kunne jeg nok godt få til den pris. Men bliver eddermandme kedeligt at sidde og kigge på dem på en 20timers tur i bil :blink:
Wow, hele 5 kasser ?

Så er de godt nok billige pr pakke.?!?



Min DSI-XL fik jeg også kun brugt i et par måneder, før det "sjove" egentlig gik af den.
Men årsagen til at jeg i det hele taget købte den, var at man kunne få nogle af de gamle spil jeg kender fra da jeg var barn.

Så pengene var bestemt ikke spildt - det var "blast from the past" og et dejligt gensyn med de gode gamle dage :smile:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Besvar