Dirk Gently på Netflix

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Dirk Gently på Netflix

Indlæg af Bofhenator » 15. dec 2016, 23:43

Jeg har altid holdt meget af Douglas Adams bøger og radiospil, naturligvis Hitchhiker's Guide to the Galaxy, men også hans rejsebeskrivelser og ikke mindst hans bøger om Dirk Gently holistic detective agency. De er syrede på en måde der tiltaler mig enormt.

Der ligger nu 10 afsnit på Netflix om den syrede detektiv med en tro på at alt hænger sammen...

De er i bedste Adams stil ikke taget direkte fra plottet i bøgerne. Men jeg synes de rammer stemningen rigtig godt!

Der er ikke umiddelbart elektroniske munke eller heste der keder sig eller sofaer der sidder fast. Men måske det er ok.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Dirk Gently på Netflix

Indlæg af Kenned » 16. dec 2016, 13:46

Men bemærk den nye viden - svaret på livet universet og alt det dér er IKKE (længere) 42!

http://rokokoposten.dk/2012/06/08/svare ... l-ikke-42/

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Dirk Gently på Netflix

Indlæg af ReneKJ » 20. dec 2016, 10:37

Jeg er i gang med at se den nu, men det er godt nok lidt svært at abstrahere fra Frodo :fun:

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Dirk Gently på Netflix

Indlæg af Redakula » 22. dec 2016, 08:45

Godt tip :smile:

Underholdende nok serie... Men det er sku som om ånden mangler fra Douglas Adams.

Den totale absurditet og humoren fra bøgerne er ikke rigtigt kommet med - istedet er fokus mere på "action plottet" fremfor alle de finurligheder der gjorde bøgerne til noget særligt.
Starten på bogen er simpelthen noget af det mest geniale der sætter tonen perfekt for hele universet
It can hardly be a coincidence that no language on Earth has ever produced the phrase, "as pretty as an airport"
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Dirk Gently på Netflix

Indlæg af ReneKJ » 22. dec 2016, 09:17

Bøgerne er næsten poesi med deres sprogbrug, det kan man bare ikke fange på film.
Til gengæld så husker jeg ikke al volden som en del af det, men det er godt nok også mange år siden jeg læste Dirk Gently.

Er der overhoved noget af plottet der kommer fra bogen? Det er som sagt længe siden, men der er intet der virker bekendt.

Fin underholdning, men man kan godt spekulere lidt på om det er et af de tilfælde hvor man havde skrevet historien før man fandt ud af at man ville knytte det til en bog hvor man har filmrettighederne.

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Dirk Gently på Netflix

Indlæg af ESAF » 10. jan 2018, 04:45

Jeg er netop i gang med sæson 2 af denne fremragende serie. Den kan også varmt anbefales.
Heller ikke denne sæson følger bøgerne, men jeg har en idé om at serien netop er en slags fortsættelse af bøgerne (som, så vidt jeg husker, slutter med at Dirk tager til USA).
I denne sæson er der udover masser af finurligheder og fede replikker, dimensionsspring, hekse og troldmænd, spøgelseshuse, riddere med ak47, stenede politiassistenter og en utrolig mængde sakse i alle størrelser som bruges som våben.
Vedhæftede filer
E6A7B969-97E0-4E5E-837E-442F377AD47C.png
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Dirk Gently på Netflix

Indlæg af Bofhenator » 10. jan 2018, 09:32

Jeg blev færdig med sæson 2 i går aftes og har været fremragende underholdt.

I forhold til serien ikke følger bøgerne, kan man vist ikke andet end påstå at det i den grad er i Douglas Adams ånd, da ingen af de ting han har lavet har fulgt den samme linie, hvad enten det har været bøger, hørespil, tv-serier eller film og computerspil :-D
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar