TV serie: The Man In The High Castle

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Brugeravatar
1407
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 124
Tilmeldt: 27. apr 2013, 12:45
Interesser: Jagt og Historiskskydning
Geografisk sted: sydvest jylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: TV serie: The Man In The High Castle

Indlæg af 1407 » 15. nov 2019, 19:43

Så er 4. Sæson klar, det bliver spændende om den lever op til de forrige
mvh 1407
old soldier never die, they just fade away
Anschütz 1407
Mauser k98k
CarlGustaf 6,5 x 55
Enfield p14 303"
Lanber Norlett 12/70

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: TV serie: The Man In The High Castle

Indlæg af Oscar123 » 25. nov 2019, 17:49

Her i weekenden fik jeg set de sidste afsnit af den 4. og sidste sæson af den ganske fremragende serie ”The Man In The High Castle”. Denne afsluttende S4 var fuldt på højde med de forrige sæsoner – og måske endda den bedste af dem alle.

Alle de mange løse ender (næsten alle) blev samlet op og lukket og finalen var som ventet ganske overraskende. Jeg skal ikke afsløre for meget af handlingen men blot sige, at Reichführer John Smith sandelig fik sin sag for - både på de indre linjer i forholdet til hustruen og situationen omkring den afdøde søn Thomas og i forholdet til Himmler og Nazi-ledelsen i Berlin. John Smith demonstrerede også her sin udprægede kynisme og handlekraft – med et ganske overraskende udkomme.

John Smith’s hustru Helen, der ellers havde været grundigt undertrykt og ”ensrettet” igennem hele serien syntes at vågne op og hun viste nu også pludselig en egen indre styrke.

Efter at have været en særdeles brutal og effektiv leder af Kempeitai trådte Chief Inspector Takeshi Kido endelig i karakter og gjorde ”det rette” (jeg skal ikke her afsløre, hvad det så var…). Og så viste han glimtvis ganske menneskelige træk. Hvem skulle have troet det..?

Modstandsbevægelserne i begge de besatte områder sad ikke blot på hænderne men gjorde sig stadig mere gældende med betydelige pres på besættelsesmagterne...

Og endelig var der portalen til ”Die Nebenwelt”, som naturligvis spillede en helt central rolle.

Samlet set en meget vellykket og ”anderledes” serie, som virkelig krævede noget af tilskuerne i modsætning til andre mere traditionelle serier med mere lineære handlingsforløb. Ganske forfriskende. Jeg grubler dog stadig over den allersidste scene…

Eneste problem er hvad nu..? Det bliver svært at finde andre serier, der kan matche det høje niveau fra The Man In The High Castle – så det bliver en svær vinter at komme igennem…

Har nedenfor indsat et par friske billeder fra S4.

:razz:
Oscar123
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (29.34 KiB) Vist 2577 gange
2.jpg
2.jpg (23.79 KiB) Vist 2577 gange
3.jpg
3.jpg (37.22 KiB) Vist 2577 gange
4.jpg
4.jpg (33.68 KiB) Vist 2577 gange
5.jpg
5.jpg (32.71 KiB) Vist 2577 gange
6.jpg
6.jpg (37.88 KiB) Vist 2577 gange
On scene - but unseen

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: TV serie: The Man In The High Castle

Indlæg af Senserazer » 27. nov 2019, 18:47

Nævnes kan det at Prime Video lige nu kan fås for 3 euro pr. måned de første seks måneder, det skulle give mulighed for at se serien til en rimelig penge. Det har jeg ihvertfald selv udnyttet, er lige startet. :giggle:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: TV serie: The Man In The High Castle

Indlæg af Aratan » 25. dec 2019, 21:22

Fresh skrev:
8. jan 2017, 12:48
Nogen der har læst bogen også?

Jeg hørte om denne serie for en månedes siden, og var vildt interesseret i præmissen om hvordan verden ville se ud, havde WW2 fået et andet udfald. Jeg startede dog med bogen, da jeg lå på en strand i Vietnam, uden alt for meget internet i nærheden..

Sjældent har jeg læst så kedelig en bog! Jeg blev ved og ved med at læse, fordi der må da snart komme noget interessant storpolitisk handling, når der er brugt mange sider på at skildre denne alternative verden. Det var med stor utilfredshed jeg nåede sidste side, for at konkludere at forfatteren kun var optaget af at beskrive 5 neurotiske karakterer, der hver mere eller mindre kæmper mod deres indre dæmoner uanfægtet den alternative omverden.

Jeg blev faktisk så skuffet at jeg ikke har givet serien en chance, men det kan være jeg burde gøre det?
Jeg er lige blevet færdig med bogen, uden at have set noget af serien(endnu).

Den er godt nok sær! Den ender bare uden at slutte, men det er et spændende univers den lever i, det kan jeg sagtens se en god serie komme ud af....
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Besvar