Alien: Covenant

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Alien: Covenant

Indlæg af ACE1 » 1. mar 2017, 08:46

3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af Senserazer » 1. mar 2017, 09:23

:rock:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af ReneKJ » 1. mar 2017, 09:24

ACE1 skrev:Nøj hvor jeg glæder mig. :DancingBanana:
Jeg må indrømme at jeg syntes der ser lidt skuffende ud.
Det ligner Prometheus meget, og baseret på den korte trailer så var jeg heller ikke imponeret over skuespillet.
Amatør-teater med et stort SFX-budget? :blink:

Jeg frygter at det går lige som med StarWars, man ønsker sig virkeligt noget mere, men så opdager man at Instruktøren har haft 20 år til at sniffe lim siden han lavede originalen.

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af ACE1 » 1. mar 2017, 09:36

Der er så stort et udvalg/genrer idag, så vi alle kan blive tilfredse.

Jeg er meget sci-fi tosset, og sluger The Expanse med stor appetit.

http://www.imdb.com/title/tt3230854/
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Alien: Covenant

Indlæg af Bofhenator » 1. mar 2017, 11:44

ACE1 skrev:Der er så stort et udvalg/genrer idag, så vi alle kan blive tilfredse.

Jeg er meget sci-fi tosset, og sluger The Expanse med stor appetit.

http://www.imdb.com/title/tt3230854/
Den er også røv fed!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af ReneKJ » 1. mar 2017, 11:49

Bofhenator skrev:
ACE1 skrev:Der er så stort et udvalg/genrer idag, så vi alle kan blive tilfredse.

Jeg er meget sci-fi tosset, og sluger The Expanse med stor appetit.

http://www.imdb.com/title/tt3230854/
Den er også røv fed!
Jeg har set første sæson på Netflix.
Den var udmærket, men jeg kan huske at jeg frygtede at serien var ved at udvikle til en af dem hvor plottet bare formere sig ved knopskydning, istedet for at følge en overordnet plan.

FireFly er stadigvæk blandt de bedste, men den nåede selvfølgelig heller ikke at køre så længe så det kunne gå galt.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Alien: Covenant

Indlæg af Bofhenator » 1. mar 2017, 11:55

ReneKJ skrev:
Bofhenator skrev:
ACE1 skrev:Der er så stort et udvalg/genrer idag, så vi alle kan blive tilfredse.

Jeg er meget sci-fi tosset, og sluger The Expanse med stor appetit.

http://www.imdb.com/title/tt3230854/
Den er også røv fed!
Jeg har set første sæson på Netflix.
Den var udmærket, men jeg kan huske at jeg frygtede at serien var ved at udvikle til en af dem hvor plottet bare formere sig ved knopskydning, istedet for at følge en overordnet plan.

FireFly er stadigvæk blandt de bedste, men den nåede selvfølgelig heller ikke at køre så længe så det kunne gå galt.
Den holder sig ret godt til bøgerne, som jeg har læst og også kunne lide, sæson 2 er også glimrende!

Firefly er helt sin egen :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af HappyNanoq » 1. mar 2017, 12:34

Ja, traileren er måske ikke et pragtstykke og de gemmer da nok også nogle af de federe effekter til selve filmen.

Men syntes da at den lægger flot op til den situation de kommer til at stå i, med udgangspunktet at de ikke bare er en bunke personer som er sendt afsted som kollegaer - men er partnere/par/kolonister som tilmed må være stærkere bundet sammen 2 og 2 i hvert fald. Så tror følelserne er hvad de spiller på denne gang.

Så tror gerne cast'et vil være en smule tyndt af samme årsag, da det ikke er en bunke "Grunts" (læderhalse) og "Shoot'em'up" - men sjovt nok er de rimelig svært bevæbnet for en gruppe kolonister.
Kolonister er da ellers gerne "Make love - not war".


Jeg glæder mig da i hvert fald. :smile:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af ReneKJ » 1. mar 2017, 12:45

HappyNanoq skrev: Men syntes da at den lægger flot op til den situation de kommer til at stå i, med udgangspunktet at de ikke bare er en bunke personer som er sendt afsted som kollegaer - men er partnere/par/kolonister som tilmed må være stærkere bundet sammen 2 og 2 i hvert fald. Så tror følelserne er hvad de spiller på denne gang.
Det kan jeg også blive bange for, jeg gider ikke den slags sæbe-opera.
Det var en af de primære årsager til at jeg ikke kunne udstå den nye Battlestar Galactica.

Hvis man ser bort fra Aliens, så kunne det næsten lige så godt være en trailer for Robinson på TV3 :fun:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Alien: Covenant

Indlæg af Bofhenator » 1. mar 2017, 12:46

HappyNanoq skrev: men sjovt nok er de rimelig svært bevæbnet for en gruppe kolonister.
Kolonister er da ellers gerne "Make love - not war".


Jeg glæder mig da i hvert fald. :smile:
Ja, se bare den flok hippier der koloniserede Amerika, Afrika og Indien, de lokale kan stadig ikke få armene ned over hvor pænt de blev behandlet og hvor mange blomsterkranse de blev aet med... Eller husker jeg galt...

Det gør jeg også. Sætter forventningerne passende. Det er næppe et mesterværk, men det er ikke det samme som det er skidt film :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af Holten101 » 1. mar 2017, 13:00

Serien døde efter Aliens :cry: ....tror sgu jeg springer over denne gang.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af ReneKJ » 1. mar 2017, 13:02

Bofhenator skrev:
HappyNanoq skrev: men sjovt nok er de rimelig svært bevæbnet for en gruppe kolonister.
Kolonister er da ellers gerne "Make love - not war".


Jeg glæder mig da i hvert fald. :smile:
Ja, se bare den flok hippier der koloniserede Amerika, Afrika og Indien, de lokale kan stadig ikke få armene ned over hvor pænt de blev behandlet og hvor mange blomsterkranse de blev aet med... Eller husker jeg galt...
Nej jeg tror også HappyNanoq tænker på kolonihavehuse. :blink:
Der har vist ikke været mange koloniseringer i historisk tid hvor der ikke lige var nogen der skulle skaffes af vejen først. Og ellers plejer moder natur også at være hurtig til at tage sig af forsvarsløse personer i ukendte omgivelser.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af HappyNanoq » 1. mar 2017, 13:15

ReneKJ skrev:
Bofhenator skrev: Ja, se bare den flok hippier der koloniserede Amerika, Afrika og Indien, de lokale kan stadig ikke få armene ned over hvor pænt de blev behandlet og hvor mange blomsterkranse de blev aet med... Eller husker jeg galt...
Nej jeg tror også HappyNanoq tænker på kolonihavehuse. :blink:
Der har vist ikke været mange koloniseringer i historisk tid hvor der ikke lige var nogen der skulle skaffes af vejen først. Og ellers plejer moder natur også at være hurtig til at tage sig af forsvarsløse personer i ukendte omgivelser.

Tja, men her påregner man vel at kolonisere en planet som understøtter eksistensen af liv - og syntes ikke der var nævnt at man havde scannet og fundet aliens

Så man påregner vel at starte på en "tom" planet - så ser ikke lige hvorfor man skal slæbe hele arsenalet med, hvilket også må være frygteligt dyrt i transportomkostninger.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af ReneKJ » 1. mar 2017, 13:32

HappyNanoq skrev:
Tja, men her påregner man vel at kolonisere en planet som understøtter eksistensen af liv - og syntes ikke der var nævnt at man havde scannet og fundet aliens

Så man påregner vel at starte på en "tom" planet - så ser ikke lige hvorfor man skal slæbe hele arsenalet med, hvilket også må være frygteligt dyrt i transportomkostninger.
Jeg kan komme på nogle hundrede millioner år af jordens historie hvor jeg ikke ville have koloniseret noget uden at medbringe en kampvogn :fun:
Hvilket arsenal tænker du forresten på? Jeg kan ikke se andet end en håndfuld rifler, og det i en størrelse hvor jeg ikke engang er sikker på at de vil kunne stoppe en bjørn.

Umiddelbart er mit gæt at hvis den samme flok blomsterbørn med det udstyr havde forsøgt at kolonisere Amerika i 1500 tallet så var de forsvundet sporløst i løbet af et halvt år. Der er godt nok ikke meget der siger "Pioner" der.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af HappyNanoq » 1. mar 2017, 13:54

ReneKJ skrev: Jeg kan komme på nogle hundrede millioner år af jordens historie hvor jeg ikke ville have koloniseret noget uden at medbringe en kampvogn :fun:
Hvilket arsenal tænker du forresten på? Jeg kan ikke se andet end en håndfuld rifler, og det i en størrelse hvor jeg ikke engang er sikker på at de vil kunne stoppe en bjørn.

Umiddelbart er mit gæt at hvis den samme flok blomsterbørn med det udstyr havde forsøgt at kolonisere Amerika i 1500 tallet så var de forsvundet sporløst i løbet af et halvt år. Der er godt nok ikke meget der siger "Pioner" der.
Nej, det er rigtigt nok. Kan heller ikke lige se at der skulle være noget større end automatvåben - ved så ikke om traileren kun viser dét.
De tidligere trailers viste heller ikke nødvendigvis den smarte sentinel-robot der skød på egen hånd, eller deres lidt grove granater, eller...

Men det er da et mindre "arsenal", albeit ikke i samme karakter som hvis man skulle invadere et land på jorden - men set i forhold til at det er........................... EN TOM PLANET !.

Tænker bare realistisk - og når man tager "rum-kuller" med i betragtning, så er det måske ikke særlig smart at bevæbne besætningen - så de kan udrydde hinanden når de kommer frem. :fun: Skønne spildte kræfter, men det er nok ligemeget når man har penge nok til at sende tons på tons på tons af egentlig unødvendigt udstyr tværs igennem galaksen. Så sender man da bare et skib mere, med endnu mere unødvendigt udstyr. :giggle:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af Deepo » 1. mar 2017, 18:58

Den glæder jeg mig også til!
Nettet syder allerede med fortolkninger og analyser af hvad den nye Alien film mon kan byde på.
Dem tror jeg at jeg holder mig fra, jeg vil gerne have lidt spænding tilbage inden jeg går ind i biografens mørke.

/Mogens

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 332 times

Re: Alien: Covenant

Indlæg af Tangloppen » 1. mar 2017, 20:41

Kæmpe fan af Alien filmene og Prometheus.
Mange var skuffet over Prometheus, personligt syntes jeg det var noget af det bedste Scifi jeg har set i årevis, så Covenant er noget jeg ser slemt meget frem til!
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Besvar